Laastarit vai ehkäisyrengas?

Eli kertokaahan molemmista niin hyviä kuin huonoja puolia. Tahtoisin kokeilla jompaakumpaa, mutta pohdiskelin että kumpi parempi?

Minulla nyt todella runsaat, kivuliaat ja pitkäkestoiset menkat (5-6 päivää)
koska lopetin kuukausia sitten pillerit (en tahtonut muistaa popsia päivittäin,koska muutenkin epäsäännöllinen vuorokausirytmi=teen kolmivuorotyötä).

Käsittääkseni rengas vaihdetaan kolmen viikon välein, ja laastari kerran viikossa.. Mietikselin sellaista,että kuinka muistatte kolmen viikon välein poistattaa sen renkaan? Laastarin kuvittelen olevan helpompi muistaa (aina sama päivä viikossa), kuin rengas?!

muok. Kirjoitin ajatuksisssani että laastari vaihetaan päivittäin, piti kirjoittaa että kerran viikossa:D

Ei laastariakaan vaihdeta päivittäin, oisko ollu kolmen viikon välein sekin... En nyt muista enää.

Laastarin liimasta mulle tuli ihottumaa riippuen missä sitä piti. Käsivarsissa se alko kutiamaan ja ärsyttämään ihoa, pakaroihin sopi. Miinuksena just se että kesäsin kun toppia tai vastaavaa piti niin en halunnut laastarin näkyvän eli paikkoja ei ollut paljon muita kun pakarat. Laastarin reunoihin myös tulee sellaset mustat p*** reunat kun kaikki lika siihen tahmeaan jää kiinni.

Rengas taas oli mukava kun on näkymätön. Mulle miinuksena ainakin oli se että tunsin miten se "valui" alaspäin ja aina ennen vaihtohetkeä sitä sitten jo sait muutamia päiviä törkkiä takaisinpäin eli työntyi itellään ulos. Vaihdon jälkeen meni ensin hyvin kyllä.

Muistin vaihtaa kun laitoin ison muistilapun aina jääkaapin oveen näkyviin, eli siksi en myöskään pillereitä syönyt =)

Kiitokset vastauksestasi, tosiaankin ajatuksissani kirjoitin että laastari vaihdetaan kerran päivässä (piti laittaa kerran viikossa). Mua huolettaa renkaassa ainoastaan se et kuinka muistan vaihattaa sen:/.
Onko renkaallakin helppo siirtää menkkoja? Olemme lähdössä kesällä reissuun, niin pitäisi menkkoja saaha helposti siirrettyä (useammankin viikon..)

Yhteistyössä