Semmosta olisin tiedustellut että löytyykö kokemusta lääkkeillä tehdystä keskeytyksestä? Miltä tuntui? Mun pitäis huomenna hoitaa homma, viikkoja oli kasassa 10+1 ja tuulimunaraskaus.
Aika raskasta! Ymmärrän teitä muita nyt niin kovin paljon paremmin!
Mulla tehtiin lääkkellinen tyhjennys 11/04.
RV oli tuolloin 13+4...Sikiö oli kuollut RV 9+..
mulle ainkin laitettiin 3 sellasta pilleriä tuonne alapäähän ja sitten parin tunnin kuluttua alko vuotaa ku seula..Aina kun kävin veskissä ni tuli sillee oikee kunnolla verta ym.raskausmateriaalia..Ei ollut kiva kokemus..Vuoto jatkui n.2 viikkoa.Sairaalassa olin n.7 h jona aikana seurattiin olotilaa ja tyhjentymistä..kohdusta tuli tosi paljon verta..kotona en ehtiny aina vessaan vaan yhtenäkin iltana tuli aivan yllättäen nii paljon et housut kastu...side ei riittänyt..Sitä vaan tuli..Soitinkin sillo sairaalaan et onko normaalia ja normaaliahan se oli.Eli varaudu että HB laskee..mulla oli onneks obsidaneja(rautalääke) vielä esikoisen syntymän jäljiltä jääny ni napsein niitä jonkin aikaa..
Nii ja se vuoto ei välttämäti tuu sit kotona enää samana päivänä yhtä kovana ku sairaalassa oli..Mulla alko se kunnon vuoto vasta n.3 päivää toimenpiteestä.
Sitten jatkoa ajatellen ni kannattaa mennä sellaseen lääkäriin jälkitarkistukseen missä kohtu ultrataan..Mulla oli meinaa jääny kohtuun viä jotain eli ei ollut tyhjentynyt kunnolla ja jouduin kaavintaan..Meillä ainkaan ei terv.keskuksessa ultrata joten kävin yksityisellä.Jaksamista sinulle!
Nyt vasta ollaan sitten 3kk voitu yrittää uutta vauvaa kun nii paljo meni aikaa just ku tuli tuo kaavinta vielä ja siitä kaikki jälkitarkistukset ym..
Monenko viikon päästä tuohon ultraan kannattaa mennä? Epäilen että mulla on vielä jäänyt tyhjennyksestä rippeitä kohtuun kun joka päivä kipuilee alaselkään ja vatsaan ja vuoto on ollut alusta asti yllättävänkin vähäistä. Tyhjennys tehtiin tasan viikko sitten.
Mulla aika jälkitarkastukseen neljän viikon päähän jossa myös ultrataan. Mulle lääkäri sanoi että vuoto voi olla suht kohtuullista koska pelkän sikiöpussin vaan poistuttava.
Mulla on vaan 5 vk:n päästä pissatesti tk:ssa jossa katsotaan onko enää raskaushormonia veressä (kunta säästää). Eli ei mitään muuta virallista jälkitarkastusta.
Mun tapauksessa keskenmeno oli keskeytynyt eli sikiö kehitys oli lakannut jo aika alussa mutta se huomattiin vasta rv 12+ ultrassa. Mullakaan ei siis ollut enää muuta poistuttavaa kuin se sikiöpussi ja istukka eli hyvä tietää että vuodon ei tarvikaan olla kuin hanasta että kaikki poistuisi.