Lääkkeellinen raskauden keskeytys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vierailija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vierailija"

Vieras
Ja ei kiitos mitään moralisointeja lapsen tappamisesta yms.

Onko normaalia ja mahdollista että tänään olen ottanut istukan toiminnan keskeyttävän lääkkeen, ylihuomenna pitäisi ottaa kohdun tyhjentävät, niin minua supistaa jo nyt?

Verta ei tule mutta supistelusta oon ihan varma että sitä tapahtuu.

Kuuluuko supistuksien tulla jo?

No kai se on normaalia että jotain tuntuu jo tänään... Mun kaveria supisti kanssa ja se oksensikin pari kertaa, mut en muist kumman pillerin jälkeen se oli. Itse en ole koskaan kokeillut, joten henk.koht. en osaa sanoa.

Sen nyt tiedän että toisen lääkeannoksen jälkeen max. kaksi tuntia ja supistukset alkaa mutta että jo nyt. Särkylääkettä naamaan ja koittaa saada unta.

Kestääkö nää supistukset vielä huomisen ja ylihuomisen, sen jälkeen annan sille vielä vähän lisä pontta niillä tyhjentävillä lääkkeillä? Tuolla menolla minä voin supistella 3 päivääkin putkeen??

Pitäisikö soittaa lääkäriin aamulla ja kysyä?

Ohjeistus kohduntyhjennys lääkken käyttöön annettiin lääkärissä mutta kummankaan lääkkeen alkuperäistä pakkausta tai tuoteselostetta en ole nähnytkään.

Supistusten alkamisesta ennen kohdun tyhjennys lääkkeitä, ei kerrottu lainkaan.

Jos ei supistaminen huomenna rauhotu, niin ainahn sitä voi lääkäriin soittaa. Mutta jos supistaa vaan tän päivän kun eka lääke vaikuttaa ja sitten kun otat toisen lääkkeen niin varmasti alkaa taas supistamaan.

On aivan mahdollista että kohtu supistelee jo ensimmäisen lääkkeen ottamisen jälkeen. Kannattaa olla yhteydessä hoitavaan tahoon mikäli supistelu yltyy kovaksi/ sietämättömäksi tai alkaa esim. tulla runsasta verenvuotoa.

Mifegynen hyvin yleiseksi haittavaikutukseksi on mainittu Pharmaca Fennicassa kohdun supistelu tai kouristelu lääkkeen ottoa seuraavina tunteina.

Minulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys keskeytyneen km:n vuoksi. Tuntui, että supistukset olivat koko ajan "päällä". Minulle annettiin kuitenkin vain ne kohtua supistavat lääkkeet. Ei kyllä kuulosta mukavalta:(

Kaksi päivää sitten alkoi supistukset, tänä aamuna otin kohdun tyhjentävät lääkkeet. Supistukset kesti eiliseen aamuun asti ja aika tukala olo oli. Nyt sitten tämän aamun supistukset olivat taas hyvin vahvoja, kipu aivan sietämätön 2 tuntia. Sen jälkeen ei mitään kipua. Verta tuli reilusti 4 tuntia ja nyt enää tihuttaa. Tässäkö tämä oli?

Uusimmat

Yhteistyössä