lääkkeellinen keskeytys - painajainen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sannipanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sannipanni

Vieras
minulle tehtiin lääkkeellinen raskaudenkeskeytys lokakuun alussa (rv 6+4).
kipu oli aivan kamala, minut pumpattiin täyteen lääkkeitä ja kotiutettiin valvontaosastolta. menin seuraavana aamuyönä takaisin sietämättömien kipujen vuoksi...
kohtuni tarkistettiin kahdesti ja sanottiin kaiken irronneen ja liikkuvan ulos normaalisti. olin osastolla 2 päivää todella voimakkaiden supistusten vuoksi.
nyt, 4vkoa myöhemmmin raskaushormoni on edelleen 1700 (viime viikolla se oli 2300). asia huomattiin jälkitarkastuksessa kun oli tarkoitus asettaa kierukka. lähetettiin takaisin kättärille ja kohdussa kiinni vielä ilmeisesti istukkaa... sisätutkimus on täyttä tuskaa, jokainen kosketus sattuu.
todella kurja, kurja kokemus ja aivan kauhea olo.
tulin raskaaksi syödessäni pillereitä, ja elämäntilanteessa ei vain ole tilaa lapselle, ei mitään mitä tarjota, mutta päätös oli vaikea, ja nyt todella rankaistaan. älkää, hyvät toverit, ikinä, tehkö lääkkeellistä keskeytystä. minulta on kaavittu tuulimuna n. kaksi vuotta sitten ja kaavinta ei todellakaan ollut yhtä kivulias/oireellinen kuin tämä lääkkeellinen. vaikka tämä on tietysti yksilöllistä, niin suosittelen kaavintaa. se on nopeammin ohi, ja 100% tyhjentyminen.
joudun kaavintaan nyt kuitenkin ja kroppa aivan sekaisin hormoniarvojen ollessa aivan päälaellaan...
sinä, joka tätä vaikeaa ratkaisua mietit, niin voimia.

kuulostipas hurjalta!
Itse emmin viime kesänä keskeytystapojen välillä, mutta onneksi raskaus keskeytyi itsestään!
Olin päätymässä kaavintaan, ja minun lääkärini ei onneksi puhunut kummankaan puolesta enempää, kuten kuulema monet suosittelevat lääkkeellistä.

Mulla oli vajaa vuosisitten keskenmeno, joka hoidettiin kaavinnalla. Kaavinnan jälkeen eka päivä meni hyvin, sitten tein liikaa kotitöitä (pyykkiä, imurointia) ja kolme seuraavaa päivää olikin yhtä helvettiä! En varmaan koskaan unohda niitä supistuksenkaltaisia kipuja, huusin ääneen...
Joten ottakaa myös ko operaatioiden jälkeen useampi päivä rennosti!

Mulla myös vuosia sitten tehty lääkkeellinen keskeytys, enkä ole pahempaa kipua kokenut koskaan. Itsellä onneksi tyhjeni "kertaheitolla", ei tarvinnut kaavintaa tms jälkeenpäin. En koskaan suosittelisi kenellekään, vaikka ajatuksena kuulostaakin helpolta "tabu naamaan ja se siitä sitten".. Ei se ole niin helppoa, kipuja kestää ties kuinka kauan ja vuoto on ihan järjetöntä (sai vaihtaa parin tunnin välein sidettä, joka tosin muistutti enemmän vaippaa).

Yhteistyössä