Lääkäriin en mene!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aikuinen korvapotilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja kuules:
Se antibiootti saattaa alkaa vaikuttamaan vasta kuurin lopulla. Joten syöt nyt kiltisti sen kuurin loppuun. Tyhjä rampata lääkärissä, ei ne sille mitään voi.

Pitäisi vaikuttaa päivässä-parissa.

Mikä lääke ap sulla on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Se antibiootti saattaa alkaa vaikuttamaan vasta kuurin lopulla. Joten syöt nyt kiltisti sen kuurin loppuun. Tyhjä rampata lääkärissä, ei ne sille mitään voi.

Mikä lääke ap sulla on?

Mutta aina ei näin ole.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mikä lääke ap sulla on?

amoxin 500mg on lääkkeenä.

Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
Ota kipulääkettä,tulehduskipulääkettä rinnalla.
vähintään 400 mg buranaa kahdesti.

Mulla on kerran puhjennut korva ja se sattu saamaristi!!
:o

Olen ottanut:( Huomenna menen terkkarille ottamaan tulehdusarvon.

Jos on viruksen aiheuttama niin ei ab toimikaan.
Vaan burana auttaa.Jos tuo 400 ei tehoo niin ota toinen lisäks ja gramma panadolia.
Kivunhoitoon paras on yhdistelmähoito.

Että saat nukuttua tms oltua.

Jos on viruksen aiheuttama niin ei ab toimikaan.
Vaan burana auttaa.Jos tuo 400 ei tehoo niin ota toinen lisäks ja gramma panadolia.
Kivunhoitoon paras on yhdistelmähoito.

Että saat nukuttua tms oltua.

Tuokin kokeiltu auttaa hetkeksi.

Mulla on ollut aivan uskomattoman sitkeä flunssa kohta viis tai kuus viikkoa jo. En tosiaan mäkään mennyt lääkäriin, kun korvat alkoivat sitten särkemään vaan sinnittelin kotona. Kunnes oli pakko mennä, ei voinut enää olla. Sain viikon hevoskuurin antibiootteja joka päättyi kohta kaks viikkoa sitten. Vieläkin välillä toinen korva menee lukkoon, mutta muuten alkaa se tauti kai olla sairastettu. Mulle iski vielä jälkitaudiksi erittäin sitkeä poskiontelontulehdus, jota oon sitten hoidellut tulehduskipulääkkeillä (kun lääkäriin en toista kertaa mene)

Ehkä tää elämä jossain vaiheessa vielä voittaa. Tsemppiä.

Alkuperäinen kirjoittaja HermotMenee:
Mulla on ollut aivan uskomattoman sitkeä flunssa kohta viis tai kuus viikkoa jo. En tosiaan mäkään mennyt lääkäriin, kun korvat alkoivat sitten särkemään vaan sinnittelin kotona. Kunnes oli pakko mennä, ei voinut enää olla. Sain viikon hevoskuurin antibiootteja joka päättyi kohta kaks viikkoa sitten. Vieläkin välillä toinen korva menee lukkoon, mutta muuten alkaa se tauti kai olla sairastettu. Mulle iski vielä jälkitaudiksi erittäin sitkeä poskiontelontulehdus, jota oon sitten hoidellut tulehduskipulääkkeillä (kun lääkäriin en toista kertaa mene)

Ehkä tää elämä jossain vaiheessa vielä voittaa. Tsemppiä.

Toivottavasti. Puolkuurona ja kipuisena sinnitellä täytyy:(

Mä niin symppaan sua.Se kipu on hirveetä!!
Mulla alkoi illalla kipu ja aamuyöstä 4 aikaan puhkesi korva.
Ja rouskutin buranaa ihan liki toksisuuteen asti.
Ei mitään tehoa.

hammassärystä en tiiä kun ei ikinä ole särkenyt mut sanovat että samantyylistä tuo korva ja hampukipu.
JÄrkkyä.

KOitahan jaksella ja pyydä että puhkaisetvat vaikka huomenna tärykalvon.Se aiheuttaa kipua kun siellä takana on märkää ja venyyttää tärykalvoa.
Puhkaisu auttaa.
Ja mulla auttoi se puhkeaminen.

Mut kävi ikävästi,tärykalvo ei parantunut sen puhkeemisen jälkeen hyvin vaan sinne jäi märkää.
JOutuivat puhkomaan ja imemään mätää pois sieltä.

Se puhkaisu ei satu,imeminen on ikävän tuntuist muttei satu.
vaan mulle oli ihan sama mitä tekee.Kunhan se tuli kuntoon!

Mä niin symppaan sua.Se kipu on hirveetä!!
Mulla alkoi illalla kipu ja aamuyöstä 4 aikaan puhkesi korva.
Ja rouskutin buranaa ihan liki toksisuuteen asti.
Ei mitään tehoa.

hammassärystä en tiiä kun ei ikinä ole särkenyt mut sanovat että samantyylistä tuo korva ja hampukipu.
JÄrkkyä.

KOitahan jaksella ja pyydä että puhkaisetvat vaikka huomenna tärykalvon.Se aiheuttaa kipua kun siellä takana on märkää ja venyyttää tärykalvoa.
Puhkaisu auttaa.
Ja mulla auttoi se puhkeaminen.

Mut kävi ikävästi,tärykalvo ei parantunut sen puhkeemisen jälkeen hyvin vaan sinne jäi märkää.
JOutuivat puhkomaan ja imemään mätää pois sieltä.

Se puhkaisu ei satu,imeminen on ikävän tuntuist muttei satu.
vaan mulle oli ihan sama mitä tekee.Kunhan se tuli kuntoon!

Tekeekö terveyskeskuslääkäri tuommoisen toimenpiteen? Mä en oikeen luota meidän omalääkäriin:(

Iltaa!
Mulla oli viime keväänä korvatulehdus (koskaan ennen ollut) siis oli niiiiin kipeä vaikka mulla on korkea kipukynnys. Sain siihen kans amoxinia,miksi ne määrää sitä paskaa??? Ei auta yhtään ja sivuoireita pukkaa. vahva lääke,mut ei ihan parhaasta päästä. Mulla meni kans kuulo,oli 2 VIIKKOA POISSA!! tulehdus turvotti käytävän umpeen ja ei mikään mennyt läpi,todella inhottavaa oli kuurona olla muutama viikko.
Mut tsemppiä, toivottavasti saat paremmat lääkkeet.Mä sain sitte v-pen kuurin, ton amoxin sotkun jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Iltaa!
Mulla oli viime keväänä korvatulehdus (koskaan ennen ollut) siis oli niiiiin kipeä vaikka mulla on korkea kipukynnys. Sain siihen kans amoxinia,miksi ne määrää sitä paskaa??? Ei auta yhtään ja sivuoireita pukkaa. vahva lääke,mut ei ihan parhaasta päästä. Mulla meni kans kuulo,oli 2 VIIKKOA POISSA!! tulehdus turvotti käytävän umpeen ja ei mikään mennyt läpi,todella inhottavaa oli kuurona olla muutama viikko.
Mut tsemppiä, toivottavasti saat paremmat lääkkeet.Mä sain sitte v-pen kuurin, ton amoxin sotkun jälkeen

Juu toivottavasti olivat aika nihkeitä tuolla terkkarissa lääkäriin pääsyn kanssa. Terkkarille pääsin että ottavat sen tulehdusarvon en tie sit mitä sen jälkeen:( Sanoivat kun korvapolilta ton lääkekuurin sain et pitäis olla sinne yhteydessä mutta siis lapsen kanssa siellä oltiin silloin ja samalla munkin korvan katsoi.

Alkuperäinen kirjoittaja Mii:
Iltaa!

Niin ja mulla on joskus lapsena ollut ennenkin tulehduksia ja mullakin korkea kipukynnys mutta nyt pahimpina kipuiluina tässä oisi tehnyt itkeä ääneen:(

Minulla oli syksyllä korvakäytävän tulehdus. Mitkään kipulääkkeet ei auttaneet ja esim. lääketipat ei menneet korvakäytävään, koska se oli turvonnut lähes umpeen. Pari päivää yritin niitä lääkärin määräämiä tippoja korvaan tiputella ja kärsin hitonmoista kipua. Menin sit uudelleen lääkäriin, ja siellä korvakäytävä puudutettiin ja laitettiin sellanen tuppo, joka kasteltiin niillä lääketipoilla ja kas kummaa, kipu loppui melkein heti. tuota tuppoa pidin pari päivää, sitten se vaihdettiin lääkärissä uuteen ja sitä taas pari päivää pidin ja sen jälkeen vielä pari päivää niitä lääketippoja.
Lääkäri sanoi,että nykyään määrätään ihan liikaa suun kautta otettavia lääkkeitä korvatulehduksiin, ja siksi kaikki entibiootit ei enää tehoa

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minulla oli syksyllä korvakäytävän tulehdus. Mitkään kipulääkkeet ei auttaneet ja esim. lääketipat ei menneet korvakäytävään, koska se oli turvonnut lähes umpeen. Pari päivää yritin niitä lääkärin määräämiä tippoja korvaan tiputella ja kärsin hitonmoista kipua. Menin sit uudelleen lääkäriin, ja siellä korvakäytävä puudutettiin ja laitettiin sellanen tuppo, joka kasteltiin niillä lääketipoilla ja kas kummaa, kipu loppui melkein heti. tuota tuppoa pidin pari päivää, sitten se vaihdettiin lääkärissä uuteen ja sitä taas pari päivää pidin ja sen jälkeen vielä pari päivää niitä lääketippoja.
Lääkäri sanoi,että nykyään määrätään ihan liikaa suun kautta otettavia lääkkeitä korvatulehduksiin, ja siksi kaikki entibiootit ei enää tehoa

Niin tää oli toinen lääkekuuri samaan vaivaan tänä vuonna. Mutta luulen että eka oli turha. Lapsena siis ollut kunnon korvatulehdus tätä ennen. Musta vaan jotenkin tuntuu että jos sitä märkää on edelleen tuolla korvassa kun on lukossa ja jotenkin märän oloinen. Ei siis valu korvan ulkopuolelle mitään mutta on aika inhottavan oloinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Niin tää oli toinen lääkekuuri samaan vaivaan tänä vuonna. Mutta luulen että eka oli turha. Lapsena siis ollut kunnon korvatulehdus tätä ennen. Musta vaan jotenkin tuntuu että jos sitä märkää on edelleen tuolla korvassa kun on lukossa ja jotenkin märän oloinen. Ei siis valu korvan ulkopuolelle mitään mutta on aika inhottavan oloinen.

Käypä uudelleen päivystyksessä ja pyydä kattomaan sitä korvaa. Tai jos sinulla on jotain korvatippoja, niin käytä niitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Käypä uudelleen päivystyksessä ja pyydä kattomaan sitä korvaa. Tai jos sinulla on jotain korvatippoja, niin käytä niitä.

Täytyy käydä. Mutta varaan omalle lääkärille ajan maanantaina en päivystykseen oikeen viitsi mennä jollei uudestaan ala särkemään ennen maanantaita.

Yhteistyössä