La Elokuussa 2009/heinäkuun lopussa 2009

OnSiisKevät, ymmärrän sua, mulla on ihan samanlaisia pelkoja :'( Nyt tosin lievittyi kun juttelin äidin kanssa. Luotan sen näkemykseen ihan hirmuisesti, koska sillä on kolme tosi erilaista raskautta ollut elämän aikana ja kaikista syntyi lopulta terveet lapset.

HempukkaMinäkin olen S-joelta :) Opiskelen täällä tällä hetkellä, en tiedä vaihdetaanko paikkakuntaa kesällä (silloin vaihtuu sairaalakin) kun koulua on syksyllä käytännössä vain muutamia päiviä.
 
Hei, haluaisin ilmoittautua mukaan!
Plussatestin tein viime viikon tiistaina ja siitä lähtien ollut melkoista tunteiden sekamelskaa. Minulla on melkoisestikin hormonihäikkää ja aloitimme lapsettomuushoidot nyt tänä syksynä. Olin varautunut todella pitkään yrittämiseen ja myös siihen, ettemme koskaan voi saada omaa pikkuista... Nyt kun tärppäsikin toisella yrittämällä olo on ollut aivan epätodellinen...En millään osaa iloita tästä alkuraskaudesta, kun kokoajan olen peloissani tuulimunasta tai keskenmenosta... :ashamed: Haluaisin kyllä iloita, mutta en uskalla...
Eka ultra meillä on 18.12. ja jos siinä on kaikki ok, niin sitten alan varmasti jo hiljalleen ajatella hyviäkin asioita. :) LA:ksi sain laskurilla 12.8. Nyt on rv 4+5. Niin ikää mulla on tällä hetkellä 27 v. ja sairaala on TAYS.
 


:heart: :heart: :heart: ELOMASUT 2009 :heart: :heart: :heart:

Meitä on jo 44 masunkasvattajaa!

nimi................ikä.......synnytyssairaala......monesko lapsi


Heinäkuun 25. päivä
Suveon............?.................?.........................esikoinen

Heinäkuun 27. päivä
Treelo...............29...............TYKS..................toinen

Heinäkuun 30. päivä
Stellina.............27...............TAYS..................esikoinen
Unicco..............30................MKS...................kolmas
piuli..................24................PKKS.................toinen
suzyco..............?....................?.....................toinen

Heinäkuun 31. päivä
Kaksonen80.....28...............OYS..................esikoinen

Elokuun 1. päivä
Aaka.................25................?.......................toinen

Elokuun 2. päivä
Zebu.................33................?......................toinen
Mooka...............33................SeKS...............neljäs
Mandy81...........27...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 3. päivä
AnnaStiina82.....26..............Kät/KOS.............toinen
heitu.................27..................NKL.................viides
chick-82.............26..................KYS.................kolmas
Mansikkatee......25.................PHKS...............esikoinen

Elokuun 4. päivä
lenan................23................Kät/H...............toinen
Tipi....................?...................JS...................toinen

Elokuun 5. päivä
Tikru70..............38................NKL.................esikoinen
Tuiskuliina.........32................LUS..................kolmas
outiko................24...............K-SKS...............esikoinen

Elokuun 6. päivä
H-a-n-n-e..........29................KYS.................toinen
Starre................23................HYS................toinen

Elokuun 7. päivä
Hudjuke............31...............MHSO...............kolmas

Elokuun 8. päivä
Annitanni...........24..................?...................esikoinen
vintage..............30..................?...................esikoinen

Elokuun 9. päivä
L3nen...............28..................?.....................kolmas

Elokuun 10. päivä
missLuupää......25...............K-HKS...............toinen
pisita................28...............TAYS.................kolmas
nibbler..............21................MHSO..............esikoinen
miranda-81.......27.................NKL.................toinen
äiti ja esikko......?...................JS...................toinen

Elokuun 11. päivä
Sini74...............34.................JS....................toinen
Hempukka87....21................SeKS................?

Elokuun 12. päivä
aurora81.........27.................PHKS...............esikoinen
elizabeta.........28.................TAYS................toinen
surppi..............27.................TAYS...............esikoinen

Elokuun 13. päivä
Irmeli09............34................TAYS.................kolmas

Elokuun 14. päivä
kiana78.............30................TYKS................viides

Elokuun 15. päivä
ssihinä.............32................K-HKS................kolmas

Elokuun 16. päivä
Otawa.............33..................OYS..................viides

Laskettuaika ei tiedossa
vilmav2.............21.................SeKS...............esikoinen
pippuri81..........28.................KOKS...............toinen
Jenksu87..........21....................?....................?
OnSiisKevät......26.................EKKS...............esikoinen






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

 
..Hempukka, Jenksu, OnSiisKevät ja surppi! :heart: Voin lisätä myös ikänne, synnytyssairaalanne ja monesko lapsi on tulossa. Hempukan ja Jenksun iän päättelin nimenne perässä olevasta vuosiluvusta. Korjatkaa, jos tulkitsin väärin.

Kaikille kovasti tarrasukkia!!! :heart:
 
Mandy81, kiitos :)
Ikää minulla siis 26 v, ja esikoinen kyseessä. Sairaala EKKS. LA ei vielä tiedossa.

vilmav2 ja surppi, jotenkin lohduttavaa kuulla että muilla samanlaisia pelkoja. Minua jotenkin ahdistaa sekin kun en tiedä millä viikoilla olen menossa. Että kuinka kauan vielä pitää pelätä :D (oonpa muuten aika pöhelö, mutta minkäs teet). Ja en ole menossa neuvolaan ekan kerran vasta kun aikaisintaan joulukuun vikalla viikolla kun muutetaan toiselle paikkakunnalle tässä parin viikon päästä ja menen sitten vasta sinne (tälläiset ohjeet sain kun soitin tervkeskukseen). Saatan sillon olla jo 10. viikolla.
 
OnSiisKevät: Olithan sä näköjään maininnutkin ikäsi ja että esikoista odottelet. :) Ei näköjään kapasiteetti riittänyt käsittelemään neljän uuden tietoja yhtäaikaa.

Voi kun mua jännittää huominen varhaisultra!! KÄÄKS!
 
Hei kaikille uusille ja onneksi olkoon! :flower:

Tänään tänne ei mitään ihmeellistä. Odottelen ensi viikon ultraa. Mandy81 tai muut. Älkää olko huolissaan tuosta varhaisultrasta. Itse menen sen takia, koska multa on leikattu paha endometrioosi toisen munasarjan ympäriltä. Leikkaus on mitä ilmeisemmin tehnyt tuhojaan, joten siksi mun henkilökohtainen huoli ja syy mennä varhaisultraan ja ikää reilut 30 v. Eli tuo lisää jo omaa henkilökohtaista riskiä keskenmenolle tai tuulimunille tai kohdun ulkopuolisille raskauksille. koska leikkaus oli iso ja mulla on vieläkin kiinnikkeitä ympäri vatsan peitteitä. Jos olisin ollut täysin terve ja hiukan nuorempi, niin en välttämättä menisi tai olisi näin vähääkään huolissani mistään tällaisesta.

Mielestäni tuo varhaisultra pitää suhteuttaa omaan terveydentilaan sekä ikään. Mitä mieltä te olette? tai mikä teidän todellinen syy varhaisultraan menolla on? Huoli vai jonkin muu esim. terveydellinen seikka?


:hug:

Täällä kunnon doping menossa:
D-vitamiiniä menee 5 tippaa päivässä ja olen alkanut syödä paljon parsaa ja porkkanoita lounaaksi sekä mansikoita ja luonnonjugurttia iltapalaksi, että saadaan noi foolihappovarastot täyteen pikkuisen kasvulle! Onko kukaan muu stempannut ruokavalion kanssa?

Tänään ei mitään oireita. Väsyttää ja väsyttää vain... jotenkin tää tuntuu pitkältä odottelulta.
Toivottavasti Tikrulla kaikki ok?

haleja kaikille!

 
Vintage mä oon ainakin tehnyt lupauksen että yritän syödä terveellisesti. Otan multitabsin raskausvitamiineja ja yritän syödäenemmän kasviksia ja vähemmän herkkuja. Esikoisen kanssa kiloja kertyi raskauden aikana lähemmäs 20, joista vaan ihan liian vähän jäi synnärille. Mutta imetin vuoden josta vikat kuukaudet aika tiukalla dieetillä, se vei ne raskauskilot ja vähän muitakin, oon aika hoikassa kunnossa vielä toistaiseksi =)

Tää ilta on mennyt aika tiukkaan netissä surffaillessa kun oon yrittänyt löytää tietoa siitä parvorokosta. Sanotaan nyt vaikka niin, että tieto lisää tuskaa. Pojalla on nyt helakan punaiset posket ja mahaan on tullut päivän aikana ihottumaa. Sain myös kuulla että samassa ryhmässä oli jo yksi lapsi sairastunut... Joten eiköhän se ole tolla meidänkin ipanalla. Kuumetta ei ole, eikä yleiskunto ole millään tavalla kehnompi, joten poika menee huomennakin tarhaan. Milläs sitä tartuntaa enää estää kun tauti on ollut siellä jo pitkään muhimassa. Huokaus, täytyy vaan toivoa että mä oon sen jo joskus sairastanut.

Vaihdoin muuten ultrapäiväni jo perjantaille kun en kestä enää tätä jännitystä ja nyt mietin että menenkö ollenkaan jos nyt saankin ton parvon ja raskaus menee sen takia kesken... Että olis parempi etten olis sitten sinttiä nähnytkään. Joopa joo, olen aika pessimistinen.

Zebu ja sintti 6+1
 
Heippa kaverit!

Tsemppiä kaikille tämän viikon ultraan menijöille, tulkaahan heti kertomaan kuulumisia! Meillä se varhaisultra on vasta puolentoista viikon päästä 18.12. kun viikkoja on kasassa 7+1. Tuntuu että aikaa on valovuosi, odottavan aika on pitkä ;) Neuvola oli 23.12.

Itse olen kertonut vain parille läheisemmälle ystävälleni, mutta mies on niin innoissaan että kertoo suurin piirtein kaupan kassallekin asiasta. En raaski, torua toista, vaikka sovittiin, että ennen tammikuun loppua ei kerrota kuin lähimmille. Toinen on niin onnessaan.

Minäkin liityn raskaustestien super käyttäjiin, neljäs testi takana ja aina vain tuntuu yhtä hyvältä. Itseasiassa voisi tehdä raskaustesteistä joulukalenterin, saisi tikuttaa joka aamu uuden testin :LOL:

Täällähän on tuttuja tuolta lapsettomuuspuolelta, terve Surppi kiva nähdä sinua täällä!

Pitäisikö ostaa niitä d-vitamiineja, minkä merkkisiä vintage olet ostanut? Minulla on normaaliruokavalion lisäksi Multi-tabs raskaanaoleville naisille.

Tänään meinasin purskahtaa töissä itkuun, voi rähmä! ja kyseessä oli ihan mitätön juttu. Taitaa hormonit vetää jo tässä vaiheessa herkäksi. Hupsista!

Eilen oli rinnat niin turvoksissa ja kipeät, että oli pakko nukkua rintsikat päällä. Onko muilla etuvarustus herkkänä?

Isot halit ja paljon paljon tsemppiä kaikille. Vaikka pelottaa ja synkät ajatukset välillä pääsee valtaamaan mielen, nautitaan joka hetkestä kun saadaan olla raskaana. Eiks joo?

Tikru & pikkutikru 5+5
 
Onko täällä muuten muita, joilla on joku sairaus mikä vaatii pysyvän lääkityksen? Mulla itsellänihän on epilepsialääkitys. Olen elämäni aikana saanut yhden todella huolestuttavan kohtauksen (kesällä 2006) ja tästä syystä lääkitys. Kohtaus ei ollut suoranaisesti epilepsiakohtaus, mutta niillä lääkkeilä hoidetaan. Onneksi lääkitystä ei tarvitse muuttaa mitenkään raskauden takia. Pelottais aika paljon olla ilman niitä. En haluu et mut taas löydetään hortoilemasta jostain ihan taju kankaalla.
 
Ollaanpas me aktiivisia :D Mä unohin jo puolet mitä mun piti kirjoittaa.. Tervetuloa kaikille uusille!

Vilmav ihanaa ku luin että olit tehnyt vielä tänää raskaustestin, niin mäkin nimittäin tein aamulla.. :LOL: Noh, plussaahan se onneks näytti..

Mandy ja Stellina, isot tseppipeukalot huomiseen ultraan. Tulkaa heti huomenna kertomaan millasta oli. Täällä mä nimittäin mietiskelen että varaisinko sinne aikaa vai en. Mulla ei siis ole mitään erityistä syytä, haluis vaan varmuuden että siellä joku oikeesti on matkassa ja oikeassa paikassa..

Tänään varasin neuvolan, se on viikon päästä maanantaina. Meettekö neuvolaan yksin vai miehen kanssa? Neuvolatäti toivotti miehen tervetulleeksi, mutta ajattelin että pitäiskö mennä yksin. Lääkäriaika menee mulla vasta jonnekin tammikuun loppupuolelle. Neuvolatäti (onks tälle parempaa sanaa? :LOL: ) sano että yleensä lääkäri nähdään jo aikaisemmin, mutta nyt pyhäpäivät aiheuttaa ruuhkaa.. :/ Joku muukin tais puhua ruuhkasta..

Tänään lipsautin yhelle kaverille, :) oli niin ihana kertoa että on raskaana!!

Oireina edellee erittäin arat rinnat, alaselkää alkaa helposti särkeä töissä koneella ollessa, lievää närästystä (mitä mulla ei ole yleensä) ja väsymystä.. Pahoinvointia ei ole ainakaan vielä, tsemppiä kaikille pahoinvoiville!
 
Mandy: Mun tietoihin voi kanssa lisätä että oon 24v ja synnytys sairaala Tays.

Varhaisultrasta: Mä ainakin meen sentakia kun söin sellasta lääkettä mitä ei ois saanu alkuraskaudessa syödä...en vielä tienny et oo raskaana,oli siis niihin aikoihin kun menkkojen piti tulla...haluan tietää että onko lääke tehnyt tuhojaan...jos on niin haluan sen mahdollisimman pian pois mun sisältä. Mä kun vähän luulen että mulla ei noi keskenmenot käynisty itsestään kovinkaan tehokkaasti, kaks koettu ja molemmat jouduttiin sitten lääkkeiden avulla keskeyttään ja vikassa ei tullu lääkkeilläkään pihalle ja jouduttiin ottaan pois ja sit tuli viä kohtutulehdus. Jännää vaan se et synnytys meni sit kuitenkin tosi nopsaan ja helposti. :D
 
Mä en nyt oikeen tiedä pitäskö mun varata se varhaisultra vai ei? Mullahan on se neuvola viikon päästä ja jos juttelen asiasta siellä, niin saankohan enää varattua sitä ultraa ennen joulua..Mietityttää..

Tikru, olispas ihanaa aloittaa joka joulukuun päivä plussatestillä.. :) Hymyssä suin kävelis aina töihin..

Ruokavaliosta mä oon ainakin lisännyt hedelmiä reilusti mun ruokavalioon ja lisäksi ostin LadyVita -vitamiinit..Hankalaa vaan kun niitä pitää ottaa 3krt päivässä ja tänäänkin muistin ottaa vaan yhden (ja senki just äsken ku luin vitamiineista täältä).. :/ En oikeen tiedä miten mun pitäis korjata ruokavaliota, onneks ens viikolla on se neuvola, sieltä saa varmaan ruokailutottumusvinkkejä..
 
tulen mukaan, tein eilen testin ja tänään olin neuvolassa. LA on 24.07.09. esikoinen tulossa. ja sairaala kätilönopisto. ikää mulla 21 miehellä 25.
pahoinvointi kauhee.. koko päivän..
Anna ja kirppu 7+3 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
Onko täällä muuten muita, joilla on joku sairaus mikä vaatii pysyvän lääkityksen? Mulla itsellänihän on epilepsialääkitys. Olen elämäni aikana saanut yhden todella huolestuttavan kohtauksen (kesällä 2006) ja tästä syystä lääkitys. Kohtaus ei ollut suoranaisesti epilepsiakohtaus, mutta niillä lääkkeilä hoidetaan. Onneksi lääkitystä ei tarvitse muuttaa mitenkään raskauden takia. Pelottais aika paljon olla ilman niitä. En haluu et mut taas löydetään hortoilemasta jostain ihan taju kankaalla.
mulla on ms-tautilääkkeet, mut on nyt katkolla kun on ollut tuo yritys päällä. saaks tuota epilepsialääkettä käyttää raskaana? vai joudutko lopettaa?

niin tuohon listaan et mulla esikko tulossa (toivon mukaan kestää).

vilmav2 meilläkin saattaa olla paikkakunnanvaihdos treelle päin edessä, saas nyt nähä. mitä opiskelet?

irmeli ja mandy kiitoksia :heart: tuntuu niin hassulta olla täällä puolella, kun pitkiä toveja meni kuumeilijoissa. kaikista hassuinta on kun olin ihan varma et tää kierto meni hukkaan kun pupuiltiin miehen kans vissiin kahesti ja neki aika kierron alussa. mut eiks se sillon lykästä kun vähiten odottaa? =) mut pelko vaan suuri et menee kesken ja oonkin jo neuroottinen nuitten vessareissujen takia et millon alkaa verta tulemaan. ei oikeen vielä oo sisäistänyt.

eikse muuten niin ollut et poikasittiäiset on nopeita mut tytöt kestäviä? eli sillon mein esikko olis typy? :D niin ja oliks noissa multitabs-raskausvitamiineissa sitä d-vitamiinia?

millon muuten meinaatte lähipiiriin kertoa plussasta? miehen kans aateltiin porukoille kertoa jouluna, muille alkuvuonna.
 
Hempukka, opiskelen vanhustyötä amk:ssa :)
Aurora, muhun voi aina luottaa tällaisissa asioissa :LOL:
Minä menen ekaan neuvolaan yksin. Jotenkin tuntuu sille. Mies tulee sitten ekaan ultraan mukaan.
Mä en ole vielä kamalasti miettinyt syömisiäni. Satsumat maistuu aika hyvälle jostain syystä ja niistä kiskon, että eiköhän siinä aikakin c-vitamiinia tule. Ajattelin kysellä neuvolassa sitten lisää ruoka-asioista ja vitamineista. Ennen raskautta vähensin lihansyöntiä reippaasti, mutta nyt yritän hempan takia ottaa sitä takaisin ruokavalioon, vaikka ällöttää aika rankasti..
Hyh, kun oksettaa. Menee sellaisissa aalloissa. Mulla tuntuu olevan illat ja aamut olevan niitä kaikista pahimpia. Eilenkin olin jo ennen kahdeksaa sängyssä kun nukutti ja oksetti :LOL: Mutta en valita, tätähän mä halusin. ;)
 
Huomenta. Aamulla on niin vaikee nousta. Tänään vapa päiva, ja heti aamulla pitää lähtea labraan.. ai ai ai. otetaan verta..
rauhallista päivää kaikilla.

vilmav2 , oksentelusta. Mua kanssa oksettaa. tuntuu et on koko päivän tätä.. aamupahoinvointi loppuu noin klo 13 ja illan pahoin vointi alkaa jo klo 18. Siinä välillä en tajua että se loppui. :LOL:
 
Hempukka87 Mä jatkan edellen noiden epilepsialääkkeiden syömistä niinkuin tähänkin asti. Lääkäri sanoi, että nää mun lääkkeet on sellaset, et sopivat raskauden aikana. Samalla sain sitten reseptin foolihappoihin, 1mg/ krt päivässä.

Tuosta tulikin mieleeni, kun syön foolihappoa 1mg/vrk ja mulla on myös noita ladyvita plus ( tarkoitettu raskaana oelville/imettäville) vitamiineja. Niissähän on 400 µg foolihappoa. Eli, uskallanko syödä tuota ladyvitaakin vai tuleeko liikaa foolihappoa per päivä??

Eilen puhuttiin miehen kaa tuosta varhaisultrasta ja päädyttiin sitten siihen, että ei mennä sinne vaan odotellaan tammikuuhun asti :)

Mäkin oon alkanut miettiä, että pitäskö mun tehdä uus raskaustesti, kun muut täällä tekee niin monia testejä :)Testasin sillon sillä apteekin omalla testillä ja todella selkeä plussa oli kyllä. Ehkä tää joukkohysteria alkaa vaikuttamaan muhunkin :LOL:
 
Huomenia myös täältä. Pidän tänään etäpäivää töistä eli pitäisi työskennellä kotona, mutta sen sijaan nousin juuri ylös ja singahdin tänne koneelle. Tosi tehokasta :LOL:
Taisikin tulla rokulipäivä...

Pahoinvoinnin alkua on täällä lievästi havaittavissa. On epämääräisesti huono-olo, ei suoranaisesti okseta tms. mutta öklöttää ja ruokahalu on tiessään.

Inhottavaa, kun jokapaikassa on tarjolla ihania jouluherkkuja, joita ei saisi nyt syödäkään
:( Mätiä, graaviakalaa, maksa- ja muita pateita, savustettua kalaa, silliä (saako sitä syödä?), tuorejuustojälkkäreitä. Poimi siinä nyt sitten pala kuivaa kinkkua ja pari salaatinlehteä lautaselle kun muut herkuttelee. Varsinkin tuo mäti on mun suurta herkkua.

Muuten en ole ruokavaliota oikeastaan rustannut uuteen kuosiin kun näiden "kiellettyjen aineiden" osalta. Tosin oma ruokahalu on tehnyt tepposet, joten karkit ja muut herkut on jääneet sen takia pois. Kaikki raikkaat ja kirpeät hedelmät ja marjat kyllä maistuu, joten aplareita ja aplarimehua on kulunut kiitettävät määrät (tervemenoa hammaskiilteet..)

Tutkin tuossa Multi-tabs Raskaus monivitamiinipurkin kylkeä ja kyllä siinä näyttäisi olevan D-vitamiiniakin (D3) lieneekä samaa, kun D-vitamiini tipoissa. Mikä on D-vitamiinitipoissa annosmäärä?

Ei mutta nyt on kyllä pakko ryhtyä töihin. Mutta avaisiko ensin joulukalenterista uuden luukun eli tikuttaisiko :LOL: No ei nyt sentään..

Mukavaa päivää kaikille!

Tikru & pikkutikru 5+6
 
Tänään ihan kauhee närästys..mulla ollu siis njärästystä ja päänsärkyä nyt viimeset 2viikkoo...rasittavaa..eilen kävin apteekissa ja ostin niitä Multitabs raskaana oleville tabuja kun se apteekkari sano et niissä on lisättyä foolihappoa ja sit juts d-vitoja ja ilman A-vitamiinia. eli just ihan raskaana oleville :) olipahan vaikeesti selitetty.. Mä haluaisin siihen varhaisultraan ihan varmistaakseni että kaikki on hyvin..koska olin kipee ennen raskautta ja söin kans sellasia lääkkeitä mitä ei sais raskaana syyä, menee samalla kaavalla ku esikoisen kanssa..olin eka kipee ja söin kaikennäköisä kolmio lääkkeitä yms..ja sit sain tietää et ootan..inhaa.. Ja muutenkin oishan se nyt kiva päästä kurkkaa et miten se murunen siellä köllii..ja että se tosiaan köllii siellä ettei oo juts ulkonen tai tuulimuna..
En eilen kehannu ostaa enää sit testiä ku jo hehkutin sille apteekkarille et jotain multivitamiinia odottaville..no jospa siel ois joku muu myyjä tänään tai sit käyn jostain marketista ostamas sellasen :)
HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA KAIKILLE !!! ?

-Starre ja hippunen-
 

Yhteistyössä