Kyypakkaus

  • Viestiketjun aloittaja Penninhyrrä
  • Ensimmäinen viesti
Penninhyrrä
Muistaakseni joku on minulle joskus sanonut, että kyypakkauksenkin voi antaa koiralle ensiavuksi käärmeenpuremaan.Pitääkö tämä paikkansa? Montako voi antaa ja vinkki antamiseen.

Olisi hyvä tietää tämäkin, jos joskus sattuu niin käymään.
 
Sae
Annostus on yksi tabletti alkavaa 10 kiloa kohden. Eli jos koira painaa esim 5kg sille annetaan 1 tabletti tai 12kg 2 tablettia jne. Kuitenkin kerralla saa antaa enintään 3 tablettia. Soitto eläinlääkärille on tarpeen aina pureman jälkeen.
 
kannattaa antaa myös jos ampiainen on pistänyt. Meidän koiraa pisti kuonoon ja turposi aika pahasti.
Mä oon laittanu tabletin suuhun ihan niin syvälle kun saanu ja kattonu et koira sen nielasee. Meidän koira ei ota tabletteja ruuan tai makkaran kanssa. Niin makkaran sisään sen voi työntää jos niin menisi alas.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2005 klo 13:43 tillus kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2005 klo 20:25 Sae kirjoitti:
. Soitto eläinlääkärille on tarpeen aina pureman jälkeen.
kyllä sen koiran kanssa täytyy käydä siellä eläinlääkärillä. pelkkä soitto ei riitä
Aivan. Kyynpurema on siitä ikävä, että vaikka kovia oireita ei heti tulisikaan, myrkky vaikuttaa pikäaikaisesti ja saattaa tuhota mm. koiran munuaiset. Sen vuoksi esim. nesteyttäminen on tärkeää...+ muu jälkihoito eli aina lääkäriin jos kyy pääsee puremaan :attn:
 

Yhteistyössä