Kyttääkö joku mun rahoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en tiiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en tiiä

Vieras
Oon 18-vuotias ja perin syntymäpäivänä rahaa. (5000e)

Ne oli jollakin sellasella tilillä mitä mä en oo ikinä luonu. Sekin vituttaa että mulle on luotu pienenä joku tili johonkin hippo pankkiin ilman mun omaa suostumusta ja just sen takia, kun mä en oo nyt ite ollu täys-ikäsenä sitä tiliä luomassa, mua epäilyttää että joku muukin pystyy kyttää sitä kuin minä. ( esim. ukki ja mummo ).

ja mähän en oo mun isovanhempien kanssa oikein lämpimissä väleissä. kontrollifriikkejä ja pienenä löivät mua ja haluavat "olevinaan mun parasta" vaikka tietävät että kotonakin oli pienestä pitäen koko ajan henkistä väkivaltaa eivätkä tehneet asioille mitään, vaan antovat mun siellä kärsiä vanhempien riitelyn keskellä koko ajan... eli näin hyvää ne haluaa, no kuiteskin

Sitten niille mun rahoille oli myös hommattu joku edunvalvoja. En tiedä miksi? Isä selitti mulle, että kun mä perin mun toiselta mummolta nuo rahat joka on kuollu ajat sitten ja hän siis jätti mulle tuon summan, niin kun olin ala-ikänen niin tarvitsin niille rahoille jonkun edunvalvojan. Pitääkö paikkaansa? Meneekö kaikilla ala-ikäsillä lapsilla noin että jos ne perii rahaa, niin niille hommataan edunvalvoja?

Sitten kun se edunvalvoja oli vielä sukua meidän perheelle, niin eka kun niistä rahoista ei meinannu kuulua niin epäiltiin että se tyyppi on jopa kähveltäny ne.

Nyt ukki ja mummo on kuulemma sanonu, että mulla on liikaa rahaa, eli ne ei anna 18-vuotiaanakaan vielä olla mun rauhassa ja elää omaa elämää vaan on joku pakollinen tarve kontrolloida koko ajan... Niin pystyyks ne noin vaan hommaa jonkun valvojan täys-ikäsellekin ihmiselle rahan käyttöön!? et ne saa kuulla sitten jos sieltä tililtä on nostettu isoja summia rahaa ja tulee saarnaa siitä mulle.

Se tili ei vaan tunnu mun omalta, eikä ne rahat. Mietin vaan et pitäskö nostaa koko tili tyhjäks ja antaa isälle ne kaikki rahat... niin kukaan ei pystyis kyttää mun rahan käyttöö ja kontrolloimaan. Tosi paha kun mua ei oo ees opetettu koskaan käyttämään pyykkikonetta ( ihan tosi. sen takia aiheutin omaan asuntoonkin vesivahingon kun pesin ammeessa pyykkejä ) niin mä en ymmärrä raha-asioidenkaan päälle yhtikäs mitään...

Isä kyllä mielellään ottais ne rahat. Koska se on tosi persaukinen juoppo.

Ja musta tuntuu että mä sain sen edunvalvojankin vaan siks, koska oon jotenkin mielenvikanen paska mukamas enkä kykene pitämään huolta omista asioistani niin mulla on kato holhooja... ja vieläkin oon ukin ja mummon mielestä niin kakara että tarviisin 25 vuotiaanakin vielä varmaan jotain holhoojaa...

Niillä rahoilla ois ollu oikeesti MUN omassa elämässä käyttöö, mutten minä uskalla niitä kyttäysvaaran takia pitää.

En tajua ongelmaas. Jos epäilyttää ni astele pankkii ja kysy kyttääkö joku sun tiliäs. Jos kyttää ni sano, että ottavat sen oikeuden pois ja laittavat tilin pelkästään sinun käyttöön.

Tämä asia toki eri, jos ole jotenkin edunvalvonnan alainen. Silloin se edunvalvoja kyttää sun tiliäs ja sun pitää aina pyytää siltä rahaa, kun tarvitset..

Mä ehdottaisin myös et menet pankkiin ja kysyt kenellä on tiliin käyttö- ja/tai katseluoikeudet. Olet täysi-ikäinen ja meillä on lapsilla ainakin semmoset tilit, että kun he täyttävät 18 vuotta, tilit ovat vain heidän käytössään.

No sillon kun käytiin pankissa isän kanssa niin ne kysy et otetaanko isältä oikeudet tästä tilistä pois, niin sanottiin molemmat joo. Mutta vaikka mä menisin nyt kysymään sieltä, pelkään et ne sanoo ettei kukaan nää MUN tilin käyttöä, mut kuitenkin näkee!

ja niimpä... kun mä en piruuttani tiedä onko ukki ja mummo pistänyt mut salaa vielä täys-ikäsenäkin edunvalvonnan alaseks

No mulle vanhemmat kyllä sano, että se ois vaan mun käytössä. Mutta kun mä en tiiä että uskoakko...

Musta on ylipäätään törkeetä että mulle on perustettu tollanen tili vittu mun seläntakana kun en oo ite voinu siihen asiaan vaikuttaa. Onhan se vähän hämärää että joku toinen perustaa toiselle tilejä, eikä henkilö itse...

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä;28737266:
No sillon kun käytiin pankissa isän kanssa niin ne kysy et otetaanko isältä oikeudet tästä tilistä pois, niin sanottiin molemmat joo. Mutta vaikka mä menisin nyt kysymään sieltä, pelkään et ne sanoo ettei kukaan nää MUN tilin käyttöä, mut kuitenkin näkee!

ja niimpä... kun mä en piruuttani tiedä onko ukki ja mummo pistänyt mut salaa vielä täys-ikäsenäkin edunvalvonnan alaseks

Suosittelen käväsemään lanttumaakarilla, olet nimittäin lievästi sanottuna vainoharhaisen kuuloinen.

• Tykkää
Reactions: ihme mies
No kai sulla on ihan omakin tili, kuten jokaisella aikuisella kuuluu olla? Siirrät ne rahat sinne ja käytät mihin lystäät. Tyhjentyneen tilin voit lakkauttaa. Tuota rahojen isälle antamishorinaa en tajua ollenkaan, miten hän edes liittyy koko asiaan?

5000 euroa voi tuntua isolta summalta, mutta oikeasti sen saa hassattua turhuuksiin hyvin helposti. Käytä se vuokraan tai pidä säästötilillä pahan päivän varalle.

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä;28737272:
Musta on ylipäätään törkeetä että mulle on perustettu tollanen tili vittu mun seläntakana kun en oo ite voinu siihen asiaan vaikuttaa. Onhan se vähän hämärää että joku toinen perustaa toiselle tilejä, eikä henkilö itse...

Vai että ihan törkeetä, just joo. Tajuatko, että valtaosa vanhemmista avaa lapsilleen tilejä? Ei kukaan ala joltain pikkulapselta kysellä, että avattaisko me sulle tili vai eikö me avattais. Anna hyväntekeväisyyteen koko summa, jollei ilmainen raha kelpaa. Noin, ongelma ratkaistu!

ja käännäppä tuo summa markoiks. mulle oli aina puhuttu että mä perin SEN verran rahaa. pikkusen loksahti suu auki kun tuli noin vähän...

Mut edelleen mulla on kuulemma sitä ihan liikaa ukin ja mummon mielestä...

Kato minulla ei sais olla mittään ja en sais päästä elämässä mitenkään eteenpäin!

ja se joka vainoharhaseks haukku, niin etkö usko mitä sanon vaikka noista mun isovanhemmista ja kaikesta muustakin? Ne onkin halunnu tätä, että mun mielenterveys menee... mun vanhemmat nussi eka tänne lapsen, jota saavat kiduttaa mielensä mukaan .. kaikille ei tipu perhe-elämään se onnen omena =)

ja ne mun rahat siirettiin jostakin toisesta pankista jonnekin toiseen pankkiin. en tiiä menikö ne sitten eritileille.

isä sano siellä pankissa vielä suoraan, että se ei haluais luovuttaa mulle aikuisen oikeuksia. eli mun kontrolloinnin pitäis vaan jatkua...

ja isä liittyy silleen asiaan, et nyt kun mulla on rahaa ja sillä juoppopaskalla ei ole. kun kämänen tehdas työnsä. niin se on nyt jatkuvasti sitä rahaa kinuamassa multa millon mihinkin... niin mietin et pääsen siitäkin kyttäämis paineesta jos annan sille vaan mun pankkikortin suorilta ja tilinumeron, niin nostakoon ja käyttäkööt miten sitä mun rahaa kun haluaa. ei tarvii mun ainakaan pelätä että joku vaanisi koko ajan minun rahan käyttöä, kun annan ne rahat pois ja isälle luvan nostaa tilin tyhjäksi

Kai tää nyt on trolli, johan sen näkee sokeakin että edunvalvojaa on tarvittu juuri siksi ettei juoppo isä veisi niitä rahoja heti. Sun rahat, sä teet mitä haluat. Miksi kuitenkin antaisit ne rahat isällesi kun hän on se jolta niitä rahoja on yritetty varjella.

Lopulta aika pikkusumma kun alat opiskella ja maksat vuokria tms tuo 5000e.

jotenkin musta tuntuu, että tää aloittaja oikeesti tarvii jotain edunvalvojaa.

Siis kukas sun edunvalvojas oli? Ja mä luulen, et pitäis olla isompi summa rahaa, että alaikäiselle tarvii edunvalvoja?? Alaikäisen edunvalvojia on tavallisesti hänen vahnempansa, miksi isäsi ei ollut?

Kävelet pankkiin, kysyt onko jollain muulla oikeudet sun tiliin ja siirrät koko summan kerralla omalle käyttötililles. Älä nyt niitä sille juopolle isälles ainakaan anna, jos mummos on ne sulle halunnut antaa.

Häh? Sulla ei vissiin oo mitään käsitystä lakipykälistä.
Jis olet perintönö ne saanu niin laki velvoittaa et on edunvalvoja niille rahoille kunnes täytät 18v. Ja se edunvalvoja on juuri siksi ettei kukaan sukulainen voi kytätä sun rahoja. Nyt kun oot täysikäinen ja ilmeisesti saanu tilin käyttöösi niin se tili on sun samoin kuin rahat eikä kellään oo mitään asiaa sille tilille eikä kukaan voi kytätä sua.
Sori mut kuulostit aloituksessa ihan paranoidista skitsofreniaa sairastavalta. Oletko kunnossa näin henkisesti?

Suosittelen, että otat "hieman" etäisyyttä KAiKKIIN sukulaisiisi. Ja alat miettimään asioita omilla aivoillasi (olen tosiaan nähnyt, miten läheisten ajattelutapa ja ajatukset ja tällaiset siirtyvät vaivihkaa myös lapsien pääkoppaan ja lapsella ei sitten olekaan mitään omaa mielipidettä eikä tietoa mistään,kun vanhemmat ovat tuputtaneet paskaa ja toinen on uskonut kaiken).

Ja tosiaan, 5000e on kuitenkin aika pieni summa, mutta silti opiskelijalle pieni lottopotti. Pidä rahat säästössä, älä anna kenellekään äläkä hassaa niitä mihinkään turhaan. Sitten kun lähdet opiskelemaan (ja kituuttamaan opintotuella ja asumislisällä) niin voit ostaa jopa sitä leikkelettä sen leivän päälle.

Avaa uusi tili omiin nimiisi mihin vaan sulla on oikeudet ja siirrät ne rahat sinne sit jos kerta epäilyttää että joku kyttää sitä tiliä missä rahat tällä hetkellä on

Ap kyllä vaikuttaisi ihan oikeasti tarvitsevan edunvalvontaa. Sen verran sekaisin on. Ja opetusta kielen käyttöön ja kirjoittamiseen, aivan yltiöpaskaa tekstiä kaikin puolin. Voiko normaali 18 v olla noin sekaisin ja noin kirjoitustaidoton oikeasti? Vai onko jotain FAS tai muuta vastaavaa taustalla?

[QUOTE="qwqw";28737601]Ap kyllä vaikuttaisi ihan oikeasti tarvitsevan edunvalvontaa. Sen verran sekaisin on. Ja opetusta kielen käyttöön ja kirjoittamiseen, aivan yltiöpaskaa tekstiä kaikin puolin. Voiko normaali 18 v olla noin sekaisin ja noin kirjoitustaidoton oikeasti? Vai onko jotain FAS tai muuta vastaavaa taustalla?[/QUOTE]

höpöhöpö, kirjoitustaidoissa ei ole vikaa. jonkin verran vainoharhainen on mutta ehkä olisit sinäkin jos isäsi yrittäisi varastaa rahasi ja kierot isovanhemmat.

Niin empä tiedä miksei mun vanhemmat valvonu niitä rahoja, no ehkä siks, et ne on luusereita.............

Ja kiitos vaan tuosta vainoharhaseks haukkumisesta =))))) no mun elämä nyt on ollut vain tollasta paskaa

MUTTA MUA EI TARVITSE HOLHOTA KUN OLEN 18 TÄYTTÄNYT, VAIKEAKO TAJUTA. Kun just sen pitäs sillon saatana loppua.................................

En minä tiedä mitä minä teen. Emmä enää noita rahoja halua, nostan koko tilin tyhjäks ja poltan vaikka kaiken tai teen jotain. Ettei pääse se asia enää häirihtee

Minä en pysty. Mihinkään muuhun. Tai iloitsee niistä, koska mä pelkään niitä

[QUOTE="qwqw";28737601]Ap kyllä vaikuttaisi ihan oikeasti tarvitsevan edunvalvontaa. Sen verran sekaisin on. Ja opetusta kielen käyttöön ja kirjoittamiseen, aivan yltiöpaskaa tekstiä kaikin puolin. Voiko normaali 18 v olla noin sekaisin ja noin kirjoitustaidoton oikeasti? Vai onko jotain FAS tai muuta vastaavaa taustalla?[/QUOTE]

No onko ap edes kuuttatoista vielä? Joo, pankki kyllä kertoo 18-vuotiaalle kuka sitä tiliä saa käyttää. Eikä pitäisi olla isovanhemmilla osaa tai arpaa puuttua toisen puolen isovanhempien perintöön tai miten tää meni. Ja tuskin se holhooja (vaikka eikö sen pitäisi alaikäisellä olla virkaholhooja eikä sukulainen) pystyy enää täysi-ikäisen kohdalla sanomaan mitään, paitsi jos ap todetaan erikseen tutkimuksissa vajaavaltaiseksi tms.

Jos sä pääset nostamaan ne, niin siirrät kaiken toiselle tilille, käytät opiskeluun ja haistatat pitkät paskat niille kyttääjänalkuttajasukulaisille, eiks niin?

Alkuperäinen kirjoittaja en tiiä;28737729:
Niin empä tiedä miksei mun vanhemmat valvonu niitä rahoja, no ehkä siks, et ne on luusereita.............

Ja kiitos vaan tuosta vainoharhaseks haukkumisesta =))))) no mun elämä nyt on ollut vain tollasta paskaa

MUTTA MUA EI TARVITSE HOLHOTA KUN OLEN 18 TÄYTTÄNYT, VAIKEAKO TAJUTA. Kun just sen pitäs sillon saatana loppua.................................

En minä tiedä mitä minä teen. Emmä enää noita rahoja halua, nostan koko tilin tyhjäks ja poltan vaikka kaiken tai teen jotain. Ettei pääse se asia enää häirihtee

Minä en pysty. Mihinkään muuhun. Tai iloitsee niistä, koska mä pelkään niitä

Eikö kannattaisi ennemmin muuttaa pois isän ja isovanhempien vaikutuspiiristä kuin antaa rahat heille?

MIkä sinulla on tulevaisuuden suunnitelma? Muuta kuin antaa perintörahat isälle tuhlattavaksi?

Ensinnäkin heivaa nyt jokainen sukulainen sun elämästä hittoon!!! Sitten mene pankkiin, avaa säästötili ja siirrä rahat sinne, sielä kasvavat korkoa ja sitten kun tarvit niin sielä on mukava summa odottamassa ja kukaan muu kuin sinä ei pääse niihin käsiksi!

Isovanhemmillasi ei ole kyttäysoikeuksia ja pankissa eivät sinulle siitä valehtele. Lakkaa olemasta isovanhempiesi kanssa tekemisissä, samoin juoppoisäsi. Jos sinulla on psykiatrisia tai neurologisia ongelmia, niin turvaudu niiitä hoitaviin tahoihin, eikä epäkelpoihin sukulaisiin. Järjestä asiasi niin, ettet joudu hankkimaan heiltä apua, koska loppukädessä se on ihan sinun oma valintasi. Et voi haukkua sukulaisiasi, jos kuitenkin jatkuvasti hakeudut heidän seuraasi.

Yhteistyössä