Näin kesällä pitäis saada paikka ympärivuorokautisesta päiväkodista, kun on noita festareita. Tylsää hoitaa kersoja pikkukrapulassa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:Näin kesällä pitäis saada paikka ympärivuorokautisesta päiväkodista, kun on noita festareita. Tylsää hoitaa kersoja pikkukrapulassa.
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:miksi ap ottaa tämän asian näin 'raskaasti'? jo toinen avaus?
*utelias*
Kaipaan perustelujaen ole saanut vielä hirmu hyviä!
¨
ja pakkohan se on mun työpäivän ratoks jostain se ilo repiä![]()
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Ja tämä on VAIN teille, joilla ei ole pätevää syytä isompien lasten hoitoon viemiseen. Ja pätevä syyhän ei ole se että lapsella on siellä kavereita.
Eli te, ketkä ette kertakaikkisesti rehellisesti sanottuna jaksa hoitaa kaikkia lapsia kotona, niin miksi niitä lapsia pitää niin pirusti hankkia jos haluaa keskittyä vain yhteen kerrallaan?!
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Alkuperäinen kirjoittaja muikkelis:Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Kysyinkin nyt niiltä jotka kokevat useamman lapsen hoidon kotona raskaaksi![]()
Ei...sä kysyit niiltä, joilla ei ole (sun mielestä ) pätevää syytä lasten hoitoon viemiseen.
Se ei liity mitenkään siihen, kokeeko äiti useamman lapsen hoidon kotona raskaaksi...kummallinen oletus.
Mä en ole vieläkään kokenut lastenhoitoa järin raskaaksi. Lapset on nyt 2½ v ja 4½ v. Mutta silti esikoiseni on VIRIKEHOIDOSSA päiväkodissa osa-aikaisesti, aloitti siellä 3-vuotiaana. Ja syy siihen on nimenomaan se, että tuon ikäinen lapsi tarvitsee samanikäisiä kavereita ympärilleen, lapsiryhmän jäsenyyttä ilman että äiti tai isä on koko ajan vieressä, ohjattua toimintaa, yms. Varhaiskasvatusta. Ja koska niitä sopivia kerhoja tai avoimia päiväkoteja ei edelleenkään ole, ja puistossa näkee joko pelkkää hiekkaa tai 2-vuotiaita lapsia, niin päiväkoti on hänelle juuri se oikea paikka. Koko kesän hän on lomalla, ja tehdään vaikka mitä, mutta leikkikaveriksi en pysty muuntautumaan.
Sinulta varmaan moni haluaisi kysyä, että miksi piti hankkia ylipäätään edes yksi lapsi, jos ei jaksa olla hänessä kiinni edes sitä aikaa kun hän on pikkuinen vauva? Onhan se aika ironista, että pari päivää sitten peräänkuulutit äidin oikeutta omaan aikaan, vauvan hoitoon jättämisen tärkeyttä (ettei siitä kasva sellainen lapsi joka roikkuu äidissään kiinni vielä kaksivuotiaana), jne. Ja nyt olet sitä mieltä, että isompi lapsi, joka jo joka ikisen asiantuntijankin mukaan tarvitsee ikätovereiden seuraa ja itsenäisemmäksi opettelua, täytyy pitää kotona jos äitikin on kotona.
Heh!Synnytyksen jälkeen baariin menemisellä tuskin on tämän asian kanssa mitään tekemistä
![]()
Ja painotin kysymyksessäni ,että TE jotka ette jaksa hoitaa lapsia kotona...
Oikeassa olet siinä että mä en koe sen olevan pätevä syy lapsen hoitoon viemiseen, että saa kavereita. Mutta tämäkin tietysti johtuu kenties siitä, että asun itse paikkakunnalla jossa virikettä on TODELLA paljon jos äiti vain jaksaa nähdä hieman vaivaa![]()
Mutta miksi äidin pitäisi suunnitella väsymykseen saakka isommalle/isommille puuhaa ja virikettä ja näin ollen ottaa sen tärkeän ajan pois vastasyntyneeltä? Kun juuri pitäis siihen uuteen tulokkaaseen keskittyä ja luoda tiivis side. Mun mielestä (mutta olenhan laiska äiti) on parempi viedä isompi hoitoon, jos se siellä viihtyy ja sinne haluaa ja äiti saa todellakin keskittyä tutustumaan RAUHASSA pieneen vauvaan. Koko perhe on näin onnellisempi.
Hirveetä suorittamista tämä äitien ajatusmaailma...
Tää on just se mitä en ymmärrä! Miksi hankkia lapsia useampia jos kokee että isompien kanssa täytyy VÄSYMYKSEEN saakka etsiä virikettä! herranjestas, sitä se lapsen kasvattaminen onvai pitääkö päiväkodin kasvattaa hänet sinun puolestasi jotta saat sillä aikaa luotua siteen vauvaasi!
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Semmoinen juttu tuli vaan mieleen, että erittäin moni mun tuntema äiti pitää lapsen kotona vain siksi, että ei ole rahaa maksaa päivähoitomaksua, ja kotihoidon tuki mahdollisine korotuksineen on välttämätön. Ovat ihan rehellisesti ja avoimesti sen sanoneet: olisivat halunneet pitää isommalla lapsella pk-paikan, mutta ei voi, kun kotihoidontuki on niin pieni. Sitten kiroillaan, kun pitää raahata lapsi ventovieraaseen kerhoon toiselle puolelle kaupunkia vaikka tämä menisi mielummin tuttuun lähipäiväkotiin pari kertaa viikossa, ja kun on aika palata töihin niin kiroillaan kun joudutaan taas hakemaan lapselle hoitopaikkaa eikä entiseen tarhaan pääse. Mä en näe tässä mitään järkevää tai fiksua.
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Oikeassa olet siinä että mä en koe sen olevan pätevä syy lapsen hoitoon viemiseen, että saa kavereita. Mutta tämäkin tietysti johtuu kenties siitä, että asun itse paikkakunnalla jossa virikettä on TODELLA paljon jos äiti vain jaksaa nähdä hieman vaivaa![]()
Etkö pysty tai suostu ymmärtämään että joka paikkakunnalla ei todellakaan ole tarjolla virikkeitä lapselle (kerhojen, avoimen pk:n yms muodossa) vaikka sinun paikkakunnallasi niin onkin?![]()
Juurihan myönsin tappioni tuossa asiassa, koska haluan todella nähdä sen tuppukylän missä kaikki lapset sijaitsevat vain päiväkodissa!
Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:Näin kesällä pitäis saada paikka ympärivuorokautisesta päiväkodista, kun on noita festareita. Tylsää hoitaa kersoja pikkukrapulassa.
Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:Jaa a, paha mennä sanomaan kun noi omat on niin herran enkeleitä, et ne hoitaa kotona vaikka päällään seisten.. :saint: Mutta sitten taas, kaverilla on 2 lasta ja mä en todellakaan ihmettele, et isompaa koittavat puolipäiväseen saada ja toivon että saavat. Mulla olis ainakin niitten kans proput palanu jo ihan lopullisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Tää on just se mitä en ymmärrä! Miksi hankkia lapsia useampia jos kokee että isompien kanssa täytyy VÄSYMYKSEEN saakka etsiä virikettä! herranjestas, sitä se lapsen kasvattaminen onvai pitääkö päiväkodin kasvattaa hänet sinun puolestasi jotta saat sillä aikaa luotua siteen vauvaasi!
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Tää on just se mitä en ymmärrä! Miksi hankkia lapsia useampia jos kokee että isompien kanssa täytyy VÄSYMYKSEEN saakka etsiä virikettä! herranjestas, sitä se lapsen kasvattaminen onvai pitääkö päiväkodin kasvattaa hänet sinun puolestasi jotta saat sillä aikaa luotua siteen vauvaasi!
Saattaisi itse kullekin tulla se VÄSYMYS eteen, jos ei asu paikassa missä perhekerhoja, lastenkerhoja, avoimia päiväkoteja yms on heti nurkan takana, ja kotona on hoidettavana paitsi vauva, myös isompi lapsi jolla on myös täysi oikeus saada omat tarpeensa leikkiseuran, ikätovereiden kanssa toimimisen yms suhteen tyydytettyä. Isompi lapsi, joka haluaa päästä kerhoon, jonnekin missä on muita lapsia eikä huutavia vauvoja. Lapsi, jolle ei riitä virikkeeksi vain äiti, vauva ja kotiympäristö.
Äidin täytyy pystyä olemaan hyvä äiti kaikille lapsilleen, näiden iästä huolimatta. Tarjota jokaiselle lapselle tämän kehitystasoon ja ikätasoon sopivaa toimintaa. Se, että vauvan tarpeisiin vastataan ja isompi menee siinä sivussa, ei riitä. Jos lapsi on kotihoidossa, on äidin pystyttävä tarjoamaan tai järjestämään niitä virikkeitä. Ja kuten jo totesin, jos lähistöllä ei ole kerhoja ja avoimia päiväkoteja yms, niin kyllä siitä stressiä ja väsymystä seuraa.
Alkuperäinen kirjoittaja äityli:meitin lapsilla on varmaan runsaan lukemisen seurauksena niin hyvä nmielikuvitus, että pystyvät ilman mitään hankaluutta itse keksimään ikätasolleen sopivaa toimintaa itselleen.
Alkuperäinen kirjoittaja niin kerta:Myymä oletko sä päiväkodissa ollut töissä?
Mistä tää juontuu että olet sitä vastaan, tai virikehoitoa vastaan.
Minä olen lastenhoitaja ja aina ollut päiväkodissa töissä, ja todellakin olen alle 3 v virikelapsia vastaan, isommat lapset ok, koska kyllä luulisi heidän osavaan vanhemmilleen kertoa minkälaista siellä päiväkodissa oikeesti on, vai uskaltaako vanhemmat kysellä?
Mut en nyt jaksa alkaa perusteleen näkemyksiäni.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja myymä:Tää on just se mitä en ymmärrä! Miksi hankkia lapsia useampia jos kokee että isompien kanssa täytyy VÄSYMYKSEEN saakka etsiä virikettä! herranjestas, sitä se lapsen kasvattaminen onvai pitääkö päiväkodin kasvattaa hänet sinun puolestasi jotta saat sillä aikaa luotua siteen vauvaasi!
Saattaisi itse kullekin tulla se VÄSYMYS eteen, jos ei asu paikassa missä perhekerhoja, lastenkerhoja, avoimia päiväkoteja yms on heti nurkan takana, ja kotona on hoidettavana paitsi vauva, myös isompi lapsi jolla on myös täysi oikeus saada omat tarpeensa leikkiseuran, ikätovereiden kanssa toimimisen yms suhteen tyydytettyä. Isompi lapsi, joka haluaa päästä kerhoon, jonnekin missä on muita lapsia eikä huutavia vauvoja. Lapsi, jolle ei riitä virikkeeksi vain äiti, vauva ja kotiympäristö.
Äidin täytyy pystyä olemaan hyvä äiti kaikille lapsilleen, näiden iästä huolimatta. Tarjota jokaiselle lapselle tämän kehitystasoon ja ikätasoon sopivaa toimintaa. Se, että vauvan tarpeisiin vastataan ja isompi menee siinä sivussa, ei riitä. Jos lapsi on kotihoidossa, on äidin pystyttävä tarjoamaan tai järjestämään niitä virikkeitä. Ja kuten jo totesin, jos lähistöllä ei ole kerhoja ja avoimia päiväkoteja yms, niin kyllä siitä stressiä ja väsymystä seuraa.
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja äityli:meitin lapsilla on varmaan runsaan lukemisen seurauksena niin hyvä nmielikuvitus, että pystyvät ilman mitään hankaluutta itse keksimään ikätasolleen sopivaa toimintaa itselleen.
Meilläkin luetaan paljon, mutta mä en tajua miten lukemisella saa koettua lapsiryhmän jäsenyyttä, oppia toimimaan hieman itsenäisemmin ilman äidin läsnäoloa, jne.
Hyvä mielikuvitus noilla on, keksivät itse leikkejä yms, mutta ikätovereiden seuraa ei mikään korvaa tuolle esikoiselle (4½ v), kuopukselle riittääkin vielä virikkeeksi äiti, iskä, sisko ja kotijutut.