Kysytään näin kerrankin, onko riittävästi alkoholittomia juomia häihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja morsio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Katriina:
Meillä oli muutamia pulloja 1,5 litran limuja sille ajalle, kun tarjoiltiin myös siidereitä, olutta jne. Ruokajuomana alkoholittomana oli maito, vesi ja kotikalja. Häissämme oli n. 100 vierasta, joista lapsia ehkä 10, hyvin riitti ja avaamattomia pulloja vietiin kotiin vielä jokunen.

Mitä ajattelisit, onko helpompi jos on ihan tölkkejä tai pillimehuja tai jääkö niitä sitten pyörimään vajaina että oisko vaan nuo pullot parempi?

:o Meidän häissä ei ollut juomana kuin MAITOA, KOTIKALJAA, MEHUA ja VETTÄ.
Et olemme sitten juttienjuntteja ;) Mukavat häät oli.

Kyllä maito kuuluu olla juhlissakin.

Kyllä kaikissa häissä, missä minä oon ollut, on ollut maitoa ruokajuomana ja ihan on pitopalvelusta ruuat tilattu. Ja juhlavuudesta ei todellakaan oo ollu puutetta, mutta toiset ehkä ottaa huomioon paremmin tällaset asiat kuin toiset :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:
Minusta aina hauskasta että menuu on suurinpiirtein kotiruokaa eikä juhlava,jos tarjolla on myös maitoa.

En ole yksissäkään häissä ollut jossa maitoa olisi ollut. Eikä pitopalvelutkaan sitä automaattisesti laita. Jos joku ei pärjää yksiä juhlia ilman maitoa, vaikka on useita juomavaihtoehtoja niin voi voi :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja hup:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
entäs maito ja kotikalja ruuan kanssa?

Kotikalja tais olla pitopalvelun puolesta, mutta ei nyt sentään maitoa häissä :D

No kaikki lapset ei juo mehua ruuan kanssa, että kyllä täytyy mun mielestä olla maitoakin tarjolla!

Maito jää kyllä takuulla pois, ei ole ollenkaan juhlajuoma :) Jos jollekin ei mikään muu kelpaa niin voi ottaa sitten omat maidot mukaan. Meidän häissä ei muutenkaan ole lapsille erikseen mitään lihapullia tai nakkeja vaan kaikille on sama juhlamenu.

No ei ole ongelma, jos lapsiperheiden kutsuissa mainitset, että omat maidot mukaan. Kyllä meillä lapset kaipaavat maitoa ruoalla. Toki pärjäävät ilman, mutta ruokailu on osittain pilalla. Meillä eivät lapset ainakaan mehuja/limuja ole pienenä juoneet, joten sitten juovat vettä koko illan, sekö on heille juhlaa?

Jos sattuu noin nirsoja lapsia olemaan joille ei lukuisista vaihtoehdoista mikään kelpaa niin täytyy sanoa, että se on sitten voi voi. Pitopalvelut eivät edes itse tarjouksissaan mainitse maitoa eikä sitä kyllä yleensä häissä ole. Ehkä sitten on niissä häissä, joissa muutenkin menu ei niin juhlava tai ruoka tehdään itse.

Mä en ole IKINä ollut sellaisissa häissä joissa EI olis ollut maitoa :D

Kyllä kaikissa häissä, missä minä oon ollut, on ollut maitoa ruokajuomana ja ihan on pitopalvelusta ruuat tilattu. Ja juhlavuudesta ei todellakaan oo ollu puutetta, mutta toiset ehkä ottaa huomioon paremmin tällaset asiat kuin toiset :xmas:

Juu, kyllä meillä on niin suppea tuo juomapuoli...:xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja mönkijä:
Alkuperäinen kirjoittaja hup:
entäs maito ja kotikalja ruuan kanssa?

Kotikalja tais olla pitopalvelun puolesta, mutta ei nyt sentään maitoa häissä :D

No kaikki lapset ei juo mehua ruuan kanssa, että kyllä täytyy mun mielestä olla maitoakin tarjolla!

Maito jää kyllä takuulla pois, ei ole ollenkaan juhlajuoma :) Jos jollekin ei mikään muu kelpaa niin voi ottaa sitten omat maidot mukaan. Meidän häissä ei muutenkaan ole lapsille erikseen mitään lihapullia tai nakkeja vaan kaikille on sama juhlamenu.

No ei ole ongelma, jos lapsiperheiden kutsuissa mainitset, että omat maidot mukaan. Kyllä meillä lapset kaipaavat maitoa ruoalla. Toki pärjäävät ilman, mutta ruokailu on osittain pilalla. Meillä eivät lapset ainakaan mehuja/limuja ole pienenä juoneet, joten sitten juovat vettä koko illan, sekö on heille juhlaa?

Jos sattuu noin nirsoja lapsia olemaan joille ei lukuisista vaihtoehdoista mikään kelpaa niin täytyy sanoa, että se on sitten voi voi. Pitopalvelut eivät edes itse tarjouksissaan mainitse maitoa eikä sitä kyllä yleensä häissä ole. Ehkä sitten on niissä häissä, joissa muutenkin menu ei niin juhlava tai ruoka tehdään itse.

Mä en ole IKINä ollut sellaisissa häissä joissa EI olis ollut maitoa :D

Sitten olisi kerta ensimmäinen.

Musta ihan älytöntä kaikenmaailman maustetut vedet, seitsemää sorttia eri limuja, alkoholiton booli ym tyrkätä tarjolle. Nekö on sitten jotenki juhlavampia kuin maito :D Minä kyllä miettisin, että jos on noin paljon hankittua kaikkea juomaa, niin miksi sitä maitoa ei ole myöskin voitu laittaa tarjolle.

Musta ihan älytöntä kaikenmaailman maustetut vedet, seitsemää sorttia eri limuja, alkoholiton booli ym tyrkätä tarjolle. Nekö on sitten jotenki juhlavampia kuin maito :D Minä kyllä miettisin, että jos on noin paljon hankittua kaikkea juomaa, niin miksi sitä maitoa ei ole myöskin voitu laittaa tarjolle.

Koska se on juttia ja voi saada vaikka juntin leiman. Ja se voi puottaa juhlavuuden tuntua.

En edes muista, oliko meidän häissämme maitoa tarjolla. Mutta nyt kolmen lapsen äitinä varmasti laittaisin maitoa tarjolle, jos lapsia olisi tulossa. Ja varmasti olisin huolehtinut maitoa omiin häihimme, jos joku olisi siitä osannut mainita etukäteen. Vaikka ruoka ja puitteet varmasti olivat häissämme aivan yhtä "hienot" kuin sinunkin häissäsi. Minusta on turha tulla tänne kyselemään mielipiteitä, jos on jo ehdottomasti päättänyt, että tarjonta on täysin kattava. Kuten sanottu, voit hyvin mainita niille perheille, joissa pieniä lapsia, että maitoa ei ole tarjolla, että osaavat varautua tarvittaessa omin pillimaidoin.

TÄ??? ei maitoa ruuan kanssa? voi sanoa että ainaki tässä talossa on yks mies, joka ei tykkää kotikaljasta ja juo ennemmin tuuan kanssa maitoa mitä mehua. Samoten lapset!

Eli mä laittaisin maitoa, mehua, kotikaljaa, vettä ... alkoholitonta boolia (Esim. spraittia ja omenamehua)

minä taas pitäisin ehdottomasti maidon, pillimehut ja maustetun kivennäisveden listalla ja karsisin sitten ennemmin vaikka niistä alkoholittomista siidereistä tai limppareista.
meillä parivuotias ei juo vielä mehua juurikaan eli maito on ainut mikä maistuu ja varsinkin jos häät ovat ihan ruokahäät pitkän kaavan mukaan niin mieluummin maitoa, se ei maksa edes niin paljoa kuin moni muu juoma.

Alkuperäinen kirjoittaja anve:
TÄ??? ei maitoa ruuan kanssa? voi sanoa että ainaki tässä talossa on yks mies, joka ei tykkää kotikaljasta ja juo ennemmin tuuan kanssa maitoa mitä mehua. Samoten lapset!

Eli mä laittaisin maitoa, mehua, kotikaljaa, vettä ... alkoholitonta boolia (Esim. spraittia ja omenamehua)

Ei minunkaan mies juo muuta ko maitoa. Elimistö ei kestä alkoholia ja maha ei happosia juomia. Ja veden kans ei vaan tykkää syödä ruokaansa. Joten maitoa toivois hänki edes ruoan kans.

¨:D Palstalta oppii aina kaikkea uutta. Oi miten osaisinkaan elää ilman kaksplussaa.

Nämä junttiuden määritelmät on hauskoja on sitten kyseessä maito,sisustus,vaatetus jne jne.

on tosiaankin. Mä olen ihan samaa aina ihmetellyt. Ja mitä se haittaa vaikka juntti oliskin ;)

Edelleen, ei tietenkään ne kaikki ole ruoalla tarjolla vaan limut, pillimehut ja boolit on illalla. Maito ei minusta juhlajuoma ole, kuten ei myöskään nämä iänikuiset lihapullat lapsille. Minä kysyin määrästä mielipiteitä, en maidon puuttumisesta :D

¨:D Palstalta oppii aina kaikkea uutta. Oi miten osaisinkaan elää ilman kaksplussaa.

Nämä junttiuden määritelmät on hauskoja on sitten kyseessä maito,sisustus,vaatetus jne jne.

on tosiaankin. Mä olen ihan samaa aina ihmetellyt. Ja mitä se haittaa vaikka juntti oliskin ;)

Mä olen junttien juntti (palstan määritelmien mukaan) ja nautin täysin olostani ja elostani.
:laugh:

Ei minunkaan mies juo muuta ko maitoa. Elimistö ei kestä alkoholia ja maha ei happosia juomia. Ja veden kans ei vaan tykkää syödä ruokaansa. Joten maitoa toivois hänki edes ruoan kans.

Varmasti löytyy niitä, jotka ei tykkää juomissa siitä ja tuosta, ruoassa siitä ja tuosta. Olisiko pitänyt kutsun mukana laittaa lista syötävistä ja ei syötävistä ruoista ja sen mukaan valita menu?
Kysyttekö ravintolassakin maitoa?

Mä olen junttien juntti (palstan määritelmien mukaan) ja nautin täysin olostani ja elostani.
:laugh:

Olen ilmeisesti tyhmä, mutten tajua mitä nämä teidän junttihöpinät, sisustuksista sun muista liittyy aloitukseeni?

Varmasti löytyy niitä, jotka ei tykkää juomissa siitä ja tuosta, ruoassa siitä ja tuosta. Olisiko pitänyt kutsun mukana laittaa lista syötävistä ja ei syötävistä ruoista ja sen mukaan valita menu?
Kysyttekö ravintolassakin maitoa?
kyl meil ainaki tuo kyssyy ja juo maitoa... samoten hamppariaterian kans juo mieluummin maitoa.. ja joo onhan se juntti, ku on maalta kotoisin :D

Jos menet ravintolaan syömään missä on seisovapöytä, ni kyllä vaan sielläki on maitoa tarjolla, vieläpä useanlaista sorttia

Yhteistyössä