kysyn neuvoa....saisinko mielipiteitä-

mökö-peikko

Uusi jäsen
16.07.2008
8
0
1
:attn:

minun tyttöni 3v. lähti maanantaina isänsä luo. isin ka. täältä savosta etelä-suomeen. aikoo tuoda sen ensiviikon keskiv. tytöllä on puhelin johon äiti voi soittaa. ja lapselle isä ei ole sanonnut ennakkoon että hänellä on nainen 2 kk tuttavuus jolla 2 lasta. 8-10v.

tyttöni kuvitteli että hän on isin kanssa lomalla isin luona. mutta isi kutsui uuden naisen heti kun pääsivät kotiin. ja aina kun tämä nainen on paikalla lapseni puhelin suljetaan ja isä ei vastaa. muutoin tämä nainen jättää x-ukkoni. en saa välillä yhteyttä lapseeni. hänellä on epilepsia.

tyttöni toivoi isi käydään kaksin huvipuistossa. isi keksi otetaan nainen ja lapset mukaan. tyttöni pettyi.

eilen sain yhteyttä lapseeni hän itki äitiä ja tahtoo tulla kotiin. olen yksin makuuhuoneessa isi on ulkona naisen kanssa. itki ja itki. yritin rauhottaa.

vihdoin isä tuli paikalle. tyttöni sanoi tahdon äidin luo minulla on ikävä äitiä.
isi keksi joo lopeta puhelu. ja mennään ulos nainen keksii sulle jotain kivaa.

isä ei käsitellyt tytön tunteita. tahtooko aijemmin kotiin. vielä viikko siellä lapseni. jakaa isänsä koko ajan naisen kanssa.

kiuruveden lastensuojelija ei puutu asiaan. mitä minun pitää tehdä. lasten suojelija kertoo ei voi puuttua suhteeseen. ei voi puuttua lapsen ikävään ja isä peittää lapsen ikävän. ei se ikävöi. en ole huomannu. uus nainen pää asia.
tunnen että 3v tyttöni ei voi hyvin siellä.

Onko teillä allekirjoitettu sopimus, että näinkin pitkiä vierailuja tehdään? Mä lähtisin hakemaan lapsen kotiin, jos sopimuksessa vain viikonloppuvierailut tms.

hae tyttö kotiin :( onko teil yhteishuoltajuus?meil poika ei millään suostu meneen isälle kun isällä on uus muija joka huomioi vaan meijän tytön,pojalle vaan tiuskii!olen välillä hakenut pojan aikasemmin kotiin ja on tehty jotain kivaa ilman pikku siskoo,mä en ymmärrä et eikö nää miehet ajattele enää lapsiaan kun ero tulee ja tulee uus suhde???ennemmin isällä ja pojalla oli hyvä suhde!anteex kun meni nyt oman valituksen puolelle :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja MRRRRRRRRR:
Voi helvattu, eikö entinen ukkonne saisi etsiä uutta elämää.

Saa etsiä, mutta kai sitä voi pari päivää viettää ihan pelkästään sen lapsen kanssa? Ja ainakin minun mielestäni sellainen varovainen tutustuminen on parempi, ei heti tuo sitä uutta puoliskoa asumaan samaan aikaan lapsen kanssa.

Oli minunkin isälläni varmasti suhteita ennen tätä nykyistä vaimoaan (olleet naimisissa 15v), mutta kun lapsena olin isän luona, teimme yhdessä jotain, ei olleet vieraat tyypit mukana. Kävimme Kolmårdenissa, Ähtärin eläinpuistossa, Särkänniemessä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja MRRRRRRRRR:
Voi helvattu, eikö entinen ukkonne saisi etsiä uutta elämää.

Lukisitko uudestaan ap:n jutun ja mur itellesi.
tottakai saa etsiä..mutta ei tarvitse olla välinpitämätön sitä omaa lastaan kohtaan. Ja antaa "uuden perheen" jyrätä sen pienen lapsen yli.

Mä nyt kyllä ihmettelen enemmän sitä,että kuulostaa kypsältä kolme vuotiaalta, jos osaa noin tarkasti tunteitaan kertoa äidilleen...oisko nyt äidin "väritystä" vähän tässä tarinassa.

Älä mieti liikaa...tytölläs on kaikki varmasti ihan hyvin ja saa isänsä huomiota. Lapsen on hyvä muutenkin oppia siihen, että ei ole maailman napa, varsinkin jos on ainoa lapsi. Lapset on vaan niin hemmetin ovelia,että kyllä osaavat esim. äidilleen puhelimessa esittää todella surkeaa, mutta todellisuudessa sillä onkin siellä tosi kivaa ja ei oikeasti ole surullinen...muuta kun silloin kun puhuu äidin kanssa puhelimessa ja tulee äitiä ikävä.

Alkuperäinen kirjoittaja mökö-peikko:
ensiviikolla su tyttö 4v

Silti...sä olet, ymmärrettävästi, vähän "ylihysteerinen"kun lapsella on epilepsia... ja ehkä varmaan vähän luot lapselle sitä epävarmuutta ja lapsi on varmasti kiinni sinussa ja tästä syystä ikävöi kotia.

Usko pois, jos isä ei lapsesta välittäisi, niin ei sun tyttösi edes olisi siellä.

Anna lapselle rauha olla isän luona ja voitte vaikka kerran kahdessa päivässä soitella...ei tytön tarvitse olla jatkuvasti tavoiteltavissa. Kyllä lapsen isä sulle soittaa, jos tyttö saa kohtauksen tai sen jälkeen.

kyllä meillä 3v ja 4v ilmoittavat jos tahtovat kylästä kotiin (siis silloin kun menevät isälleen/sukulaisiin yöksi ja osaavat myös kertoa mitä ovat tehneet ja oliko kivaa vai ei)

AP:lle Koittasin ensin selvittää asian miehen kanssa puhelimessa...jos mies ei tajua asian ydintä niin hakisin lapsen pois.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen mamma:
kyllä meillä 3v ja 4v ilmoittavat jos tahtovat kylästä kotiin (siis silloin kun menevät isälleen/sukulaisiin yöksi ja osaavat myös kertoa mitä ovat tehneet ja oliko kivaa vai ei)

AP:lle Koittasin ensin selvittää asian miehen kanssa puhelimessa...jos mies ei tajua asian ydintä niin hakisin lapsen pois.

Eikö muut näe sitä,että ap on itse niin kiinni lapsessa,että ei osaa rentoutua kun lapsi on isällään. Lapsella on varmasti kaikki ihan hyvin. Ei tytön tarvitse olla äidin tavoiteltavissa koko aikaa...mistä äiti muuten tietäisi,että tytön puhelin on välillä kiinni...no siitä,että yrittää tätä tavoitella koko ajan.

Pikkasen luottoa kehiin nyt isäíä kohtaan...ei ne kaikki ihan p.askoja ole. Eikä minusta ap:n ex kuulosta mitenkään ihmeelliseltä...ihan normaalilta mieheltä ja isältä, joka haluaa olla rauhassa lapsensa kanssa...siis rauhassa lapsen äidin jatkuvalta häirinnältä.

Kyllä lapsenkin täytyy tottua siihen, että isällä on toinen nainen.
Onkin kohtuutonta vaatia, että lapsesi isän täytyy häätää naisensa pois, silloin kun laspenne on isänsä luona.

haluan tietää onko lapseni saanu lääkkeet. ja jos en isältä saa yhellä soitolla vastauksia. niin soitan niin että lopulta saan vastauksen. ja mitä tähän nais suhteeseen tulee. niin isä ei käy muutenkaan säännöllisesti tapaamisilla. ja kun lapsi vihdoin pääsee isän luokse. yllätys yllätys nainen saapuu kotiin. heti. eikö olisi voinu päivän parin päästä tulla. ja tutustua pikku hiljaa. kun suhde näin tuore vasta on....tyttö tuli isän luo. eikä vieraan naisen kanssa jakamaan isäänsä. riijaatkoon sitten tiukemmin kun laps ei ole läsnä

seuraavalla kerralla tyttöni jo tietää isällä nainen. jo helpompi suhtautua tyttönikin on....jos annan pitää näin kauan.

isä rupes isää näyttelemään heti kun tämä nainen tuli kuvioon mukaan. ja hoitaa tämänkin lapset. ennen ei kiinostanu kun rekalla ajaminen-.mut täytyyhän naiselle teeskennellä kuin hyvä mies on...

hmm... vaikea tietää kun ei sen enempää asiasta tiedä, mutta minusta on todella hienoa että lapsen isä haluaa hoitaa lastaan, ja sekin on kiva että miehellä on uusi nainen- joka voi myös auttaa tyttösi hoitamisessa ja hänen lapset tytön leikittämisessä.

Voi olla myös ihan hyvä juttu, ettei tytöllä tarvitse koko aikaa olla puhelinta päällä niin ei äiti pyöri niin mielessä... äiti-ikävä yleensä ilmenee vaan silloin kun on äidin kanssa tekemisissä ja unohtuu sitten taas muita touhutessa, ainakin lähes kaikki tuntemani pienet lapset tuppaavat touhuilemaan kaikenmoista niin ettei aikaa murehtimiselle juuri jää.

En olisi liian huolissani (helpommin sanottu kuin tehty juu, sitä väkisinkin on huolissaan vaikka lastenhoitajaan täysin luottaisikin ja tietäisi että kaikki on ok)... en tosin tunne tilannetta sen enempää...

Alkuperäinen kirjoittaja mökö-peikko:
ja kumma eukko. kun ei saa olla lapsen äitiin yhteydessä kun hän on läsnä. entistä ukkoa en ottas vaikka miljoona maksettas-

Samaa mieltä, että kumma akka. Mutta mä hakisin kyllä lapseni pois tommosesta paikasta.
Pitäis aikuisten pystyä sopimaan, että soittavat vaikka keskenään illalla, kun lapsi on mennyt jo nukkumaan. Se on kyllä tosiasia, et voi tulla kauhee koti-ikävä kun kuulee äidin äänen.

Yhteistyössä