La Paset
1. SINUHE EGYPTILÄINEN
2.TÄÄLLÄ POHJAN TÄHDEN ALLA
3. SEITSEMÄN VELJESTÄ
Piditkö?
Kommenttisi?
3. SEITSEMÄN VELJESTÄ
Piditkö?
Kommenttisi?
Ei kaikki merkkiteokset kiinnosta. Olen kyllä lukenut kirjallisuuden nobelistien teoksia. Nuo kyseiset vaan eivät kiinnosta.No on ihme jollei merkkiteokset kiinnosta.
Keisarin uudet vaatteet...No on ihme jollei merkkiteokset kiinnosta.
Musta on ennemminkin ihme, jos teosta luetaan siksi että se on "merkkiteos".No on ihme jollei merkkiteokset kiinnosta.
Olen lukenut paljon klassikoita, mutta näistä kolmesta vain Täällä pohjantähden alla on ollut niin hyvä, että olen lukenut sen kolmeen kertaan ja tekee mieli lukea vielä neljännenkin kerran. Ensimmäisen kerran luin 17-vuotiaana ja tykästyin heti. Sinuhe Egyptiläinen oli kielellisesti hienoa, mutta vitun kuiva ja väsyttävä lukea. En päässyt loppuun asti. Seitsemää veljestä aloitin, mutta en sietänyt sitä, että lukeminen tökki koko ajan kielellisiin seikkoihin. Menetin vain hermoni, joten puoleen väliin jäi. Vaikka kaikki Dickensit, Hugot, Dostojevskit sun muut olen kahlannut läpi, nuo kaksi kirjaa yksinkertaisesti puuduttivat.1. SINUHE EGYPTILÄINEN
3. SEITSEMÄN VELJESTÄ
Piditkö?
Kommenttisi?
Yleissivistyksen vuoksi? Sen takia tehdään aika paljon asioita jotka ensi alkuun ei kiinnosta. Esim. koulussa. Mutta silti se on arvostettu asia ja tavoittelun arvoinen. Sitä paitsi, jos suurin osa ihmisistä pitää tai ihailee ks. teoksia, voidaan loogisesti ajatella että sinäkin voisit löytää niistä jotain sisältöä.Keisarin uudet vaatteet...
Miksi pitäisi lukea jotakin mikä ei oikeasti kiinnosta? Tuhlata useita kymmeniä tunteja väkisin lukemiseen. Ikäänkuin voisi luokitella itsensä älykkäämmäksi sen jälkeen kun on lukenut nämä?
Samalla lailla kuin miksi mennä esimerkiksi Pariisiin matkalle sen takia että on kuullut siitä hyvää?Musta on ennemminkin ihme, jos teosta luetaan siksi että se on "merkkiteos".