kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
siis nyt oli vika lääkäri nevola tossa äsken ja vaavi on hyvin laskeutunut pää tuntui hyvin sisätutkimuksessa ja kohdunsuu auki sormenpäälle.....
onko kellään ollu vastaavaa tilannetta ja kuinka kauan siihen meni että synnytys lähti käyntiin edellinen lapsonen syntyi rv37+1 lapsivesien menolla ei suppareita vaan sain oksitosiinitipan ja nyt oon rv36+0 jänksättää

No aika samanlainen tilanne oli noilla viikoilla kakkosesta mut silti meni viis päivää yli lasketun ajan! Esikoinen syntyi rv 36+5 lapsvesien menolla --> käynnistys! Kakkonen tuli siis ite ja oli helppo synnytys + vauva oli ihan erilainen eli paljon kehittyneempi ja virkeämpi!

Mä tein sen virheen sillon et oletin et kakkonenkin syntyy etuajassa kun kaikki sitä toiototti et voi tulla ja kyllä olikin sit 36+ viikoilta odottelu pitkää synnytykseen asti! Älä siis luota siihen et tulis etuajassa, vaan asennoidu ettei tule... Sit on ylläri jos syntyykin ennen laskettua aikaa :D

Mulla esikoista odottaessa oli rv:lla 36 paikat pehmenny ja kohdunsuu 1cm auki. Lääkäri sanoi että todennäköisesti syntyy ennen la:ta. Minä pakkasin kassin mielissään ja ajattelin ettei kauaa enää mene, mutta tyttö syntyikin 8 päivää lasketun ajan yli. Voit uskoa että odottavan aika oli pitkä! Varsinkin kun lääkärikin kehoitti jo kassia pakkaamaan!

Nyt toinen raskaus, rv 40+6 ja tässä kärsimättömänä taas odotellaan. Tässä raskaudessa rv 36 oli paikat täysin kiinni ja kiinteät. Mutta eipä sitä koskaan tiedä, tämä on niin yksilöllistä!

Mulla oli sormenpäälle auki ja seuraavana yönä käynnistyi synnytys...lieko sitten se sisätutkimuskin auttanut, en kyllä tiedä, et kauanko oli sormenpäälle auki ollut. Luultavasti voi olla pitkäänkin paikat auki ja meneekin yliaikaiseksi tai sitten täysin päinvastoin, että on paikat kiinni ja yhtäkkiä alkaakin synnytys.

Yhteistyössä