kysymys????

Onko täällä äitejä joilla on jo kaksi synnytystä takana ja lapset olleet yli 4kiloisia ja tulleet uudelleen raskaaksi ja minkäkoinen se seuraava on ollut??
Onko kukaan synnyttänyt Jorvissa,minkälainen paikka?
Miten teidän kuopus on suhtautunut tulevaan vauvaan?
Miten olette kulkeneet yleisillä jos lapset ovat 4v,2v,4kk?
 
Eka vauva 3350g, toinen 4500g, kolmas 4020g, neljäs 4200g, viides 3750g, kuudes 3670g ja seitsemäs 4750g. Viidennessä ja kuudennessa raskaudessa korkean paastoverensokerin takia noudatin raskausajan diabeetikon ruokavaliota ja vauvat olivat sitten selvästi lähempänä "normaalipainoa"
 
shadowbeach
Ensimmäinen syntyi etuajassa, painoa 3080g. Toinen muutama päivä la:n jälkeen, painoa 4120g. Kolmas laskettuna päivänä, painoa 4100g.
Neljäs ihana enkelimme, syntyi aivan liian varhain. :'(

Hyvin ovat molemmat nelikiloiset mahtuneet.Kätilö tokaisi toisen synnytykseni jälkeen että; "olisi sieltä isompikin mahtunut". Kyllähän minua jännitti kolmatta odottaessani, että kuinka suuri vauva sieltä oikein tuleekaan. Ei sitten kuitenkaan ollut toista lastani suurempi.

 
Meillä eka lapsi 3440g,toinen 4620g,kolmas 3960g ja neljäs 4360g.Mulla kanssa tuo paastoarvo koholla ja ruokavaliolla kahdessa viimeisessä.Hyvin ne ovat kaikki tulleet.Ponnistusvaihe kesti ekasta 13min,muista 2,2 ja 1min.
 
Minulla ensimmäinen 4260g(40+4), toinen 4785grammmaa(40+2) ja kolmas 4360g(41).
Viimeisen synnytin Jorvissa, kätilö oli mahtava, mutta osasto ei saa niin hyviä pisteitä henkilökunnan suhteen.
Viimeisen kohdalla seurailtiin sokereita, ja jouduin ramppaamaan joka viikko ultrassa.
Toinen lääkäri sanoi toista ja toinen toista. Yksi käynnisti, toinen lopetti käynnistyksen ja sitten vaan odoteltiin, kun leikkauskseen en suostunut.
Joka kerta eri lääkäri, ja kaksi lekuria kumoili toisen sanoja.Painoarviot olivat ihan metsässä.
 
Niin ja unohtui, ekan ja tokan ikäero 1v2kk, meillä oli sisaristuin, mikä ei ollut maailman paras vaihtoehto. Kaksilla kärryillä mentiin, kun oli siihen mahdollisuus. Nyt jos raskatuisin ostaisin tuplakärryt.
(Lapset siis 01/00, 03/01 ja 05/04). Nyt piein kärryissä ja isommat kävelevät hienosti, mutt onhan tuota ikääkin jo reippaasti.
 
Mulla 2 lasta. Eka syntyi 3 pv yli lasketun ajan ja painoi 2740. Toinen syntyi 3 pv ennen laskettua ja painoi 4030. Molemmilla lapsilla sama isä. Ihmettilin lasten suurta eroa painossa kovastikkin, mutta lääkäri sanoit että kaikki on mahdollista vaikka samat vanhemmat.
 
Oili harmaana
Mulla on kaksi (ja molemmat syntyessään yli nelikiloisia), jotka on nähneet päivänvalon Jorvissa.

Paikasta ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa, vaikka "vauvatehtaaksi" olenkin kuullut paikkaa haukuttavan.
 
M
mulla lapsia vasta yksi, mutta tosta julkisilla kulkemisesta tuli mieleen. Bussissa tapasin äidin, jolla 3 lasta. Vanhin siinä 4v kävellen, pienenmpi rattaissa, rattaissa se seisomalauta sitten jos 4v. ei ihan jaksa ja pienin äidin takin alla kantoliinassa. Ajattelin, että on varmaan paljon mukavampi liikkua niin kuin kaksostenrattaiden kanssa.
 
kite-kat
Itse olen synnyttänyt kolme lasta ja eka oli 4500g joka sitten lopuksi leikattiin.. Toinen painoi 4390g ja syntyi normaalisti Jorvissa kuuden tunnin jälkeen.. Viimeisin painoi 4210g ja syntyi normaalisti Jorvissa 2 ja puolen tunnin jälkeen..

Minulla ei ole pahaa sanottavaa Jorvista. Kätilöt ja hoitajat ovat olleet ihania minulle ja perheelleni..
 
Pesäpuu
Esikko syntyi rv 42, 4,7kg. Toinen 41+3, 4,6kg. Kolmas 40+3, 4,3kg. Neljäs 40+5, 4,3kg. Viides 39, 3,1kg. Sokereissa ei ole ollut koskaan mitään ja muutenkin vointi ollut erinomainen. Ollaan vaan miehen kanssa molemmat "isovauvaisista" suvuista ja useampi lääkäri on onneksi ollut sitä mieltä, että yli viisikiloinenkin vielä meikäläisen lanteista sujahtaa ongelmitta ulos.
 
:D Kiitos vastauksista!Jos joku helsinkiläinen äiti haluaa kirjoitella niin sähköpostiosoitteeseen voi laittaa viestiä joka on maria_vaisanen75@hotmail.com ja kaikki jolla on la 9.9 ja synnytys paikka Jorvi. Mä ilmoittelen minkäkokoinen tämä toinen on
T:maria :flower:
 

Yhteistyössä