Kysymys vauvanvaatteista sekä niille joilla lapsiluku täynnä että niille joilla ei..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja trert
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

trert

Vieras
Teillä joilla lapsiluku täynnä, oletteko säästäneet vauvanvaatteita muistoksi? Jos, niin kuinka paljon?

Teillä joilla ei ole täynnä, oletteko säästäneet edellisten lasten vauvanvaatteet? Vai myyttekö ne aina pois ja ostatte uudet tilalle kun tulee uusi vauva?

Meillä on kaksi lasta, enempää tuskin haluamme. Olen molempien jälkeen myynyt pois kaikki vaatteet, ja hyvä niin, sillä ovat eri sukupuolta.

Muutamia erityisen tunnerikkaita vaatteita ollaan laitettu säilöön.

Lapsi luku täynnä. Yksi äp-laatikko täynnä vanhoja rakkaita lastenvaatteita 0-5v kokoja. Esikoisen jälkeen möin ja annoin ei rakkaat vaatteet pois, koska luulin, että emme toista saisi.

[QUOTE="Heidi";22449033]Meillä on kaksi lasta, enempää tuskin haluamme. Olen molempien jälkeen myynyt pois kaikki vaatteet, ja hyvä niin, sillä ovat eri sukupuolta.

Muutamia erityisen tunnerikkaita vaatteita ollaan laitettu säilöön.[/QUOTE]

Mitä ovat erityisen tunnerikkaat? Kotiutumisvaatteet tmv? Tällä äitillä on tippa linssissä kun pitäis päättää mitä jättäis säilöön ja mitä ei. Lapsiluku ei välttämättä täynnä mutta ei yksinkertaisesti ole liikaa säilytystilaa tässä pienessä asunnossamme..

Lapsiluku ei ole täynnä. Olemme sitä mukaa kun vaatteita on jäänyt pieniksi jakaneet niitä kolmeen kasaan: suoraan roskiin joutavat (onneksi vielämelkein kolmen vuoden jälkeen sormilla laskettava määrä), ne jotka ihan ehdottomasti halutaan säästää ja ne jotka joutaa kiertoon jos joku tuttu tarvii. Olemme saaneet hurjan paljon vaatteita lahjaksi ja läheskään kaikki niistä eivät miellytä omaa silmää tai sitten ovat epäkäytännöllisiä. Itse ostetuista löytyy myös jonkin verran epäkäytännöllisiä vaatteita, kun ei oikein osannut arvioida etukäteen käyttöä tai vaate onkin ollut hassun mallinen (esim vauvan puolihame, jossa oli bodyalaosa sisäpuolella ja alle polven ulottuva hame, kun hame olisi ollut sopiva, bodyosa alkoi ahistaa ja muutama body löytyy jossa oli omituisen tiukka kaula-aukko). Kirpparille en ole mitään vienyt, mutta jos joku tuttavapiirissä on saanut tyttövauvan, olen tarjonnut vaatteita. En ole ollenkaan varma, että saamme koskaan toista lasta (ensimmäistä yritettiin pitkään, toista on yritetty jo vielä pitempään) ja toisaalta tiedän, että ostaisin kuitenkin uusiakin vaatteita, vaikka toinenkin olisi tyttö.

Minusta oli ihana kun äitini oli säästänyt muutamia vaatteita minun vauva-ajaltani, joita saatoin nyt käyttää omallani. Toivoisin, että oma tyttäreni myöskin saisi halutessaan käyttöön omiaan ja jopa niitä minun vanhoja vauvan vaatteita.

Ekalta lapselta jäi melkein kaikki vaatteet, nyt meinasin laittaa turhia ja vähemmän kivoja kiertoon. Toista odotellaan, ehkä tän toisenkin jälkeen jää vaatteita. Lapsiluku ois ehkä tässä, toisaalta toivoisin vielä yhtä.

Meillä 3 lasta ja luku täys. Jokaiselle ei ostettu uusia vaatteita, vaan toinen poika joutui käyttämään pääasiassa vanhemman pojan vaatteita. Tytölle tuli enemmän ostettua uutta, vaikka käytti kyllä varsinkin vauvana esikoisen vaatteita.

Olen säästänyt jotain, jokaisesta koosta ne kivimmat eli 2-5 vaatetta per koko.

Meillä on 3 kk ikäinen poika. Säilytän muistoksi ainakin ne vaatteet, joissa poika tuli sairaalasta kotiin. En tiedä tuleeko meille toista lasta (tämä lapsi saatiin hoidoilla ja olemme 37-vuotiaita), mutta säilytän kaikki vauvalle ostamani ja lahjaksi saadut vaatteet niin kauan kuin asia on ratkennut. Suosin vaatteissa unisex-värejä, joten valtaosaa vaatteista voi hyvin käyttää tytölläkin jos sellaisen sattuisimme vielä saamaan.

pojalta säästin aika paljon (koska tarkoitus oli tehdä tämä toinen perään), muutamia annoin pois ja muutamaa en aio "antaa" seuraavalle, vaan jäävät esikon muistoiksi.
ihan siksi olen antanut pois, että saan hyvällä omalla tunnolla ostaa uudelle tulokkaallekin uutta ;)
tosin meillä siltikin niin paljon vaatteita, että ei tarttisi ostaa mitään, mutta kun mä haluun!

Säästetty kullekin neljälle lapselle muutama vaatekappale muistoksi.

Pieneksi jääneet karsittu mahdollisimman vähiin että mahdolliselle seuraavalle lapselle.

Nyt kun kuopus on vuoden ja jää viimeiseksi lapseksi, niin olen lahjoitellut vaatteita pois. Isommat tarvikkeet on säilötty isovanhempien autotalliin (jossa yllinkyllin tilaa) odottamaan että sisarukseni tai mieheni sisarukset tekevät niille käyttäjän.

Esikoisesta (nyt 1v 4kk) olen säästänyt aivan kaiken mikä ei ole mennyt rikki. Toinen syntyy ensi kesänä ja kaikkea on siis valmiina. Odotan innoissani sitä, että pääsen kuopuksen kasvaessa hankkiutumaan näistä vaatelaatikoista eroon.

Muutaman vauva-ajan vaatteet ovat niin rakkaita, että olen ajatellut säästää ihan yksittäisiä bodyja ja esim kotiutumisvaatteet ja pakata vaatteiden kanssa valokuvat joissa ne on lapsella päällä. Mutta siis ihan jotain pieniä ja yks kaks kappaletta. Vaikea kuvitella että jonkun viisvuotiaan vaatteita säästäisin.

Mitä ovat erityisen tunnerikkaat? Kotiutumisvaatteet tmv? Tällä äitillä on tippa linssissä kun pitäis päättää mitä jättäis säilöön ja mitä ei. Lapsiluku ei välttämättä täynnä mutta ei yksinkertaisesti ole liikaa säilytystilaa tässä pienessä asunnossamme..

Kotiutumisvaattet joo. Ja mummolta saatu ensimmäinen vaatelahja (yöpuku), ristiäisissä päällä ollut mekko (ei kastepuku siis kuitenkaan), isomummon virkkaama mekko+hattu ym.
Ei niitä hirveästi ole, alle muovikassillinen molemmilla. Lapset nyt 3-v ja 1-v.

Meillä ei ole lapsiluku vielä täynnä. Jos säästäisin edellisen lapsen vaatteet niin ei sitten paljon muuta kaappeihin mahtuisikaan. Olen hävittänyt vauvanvaatteet ja ostan seuraavalle vauvalle sitten uudet. Parhaimmat olen myynyt kirpputorilla, hyvät käytetyt antanut ystävien lapsille ja huonoimmat meni roskiin.

Yhteistyössä