Kysymys Teroluteista!

Hei!

Syön Teroluteja pitkään kiertoon. Lääkäri määräsi minulle terot kp15-24. Nyt minun pitäisi aloittaa kolmas kuuri, mutta en tiedä milloin aloittaisin. Olen viikonlopun ajan seuraillut ovulaatio-oireita ja testeistä olen saanut tasaisia plussia koko viikonlopun ajan. Mitään selviä ovis-tuntemuksia ei ole vielä ollut kuten muissa aikaisemmissa kierroissa. En siis ole varma onko ovulaatio jo ollut vai onkohan vasta tulossa. Tänään on menossa kp17. Tässä ollaan kovasti vauvanteko puuhissa, joten en haluaisi aloittaa teroja mikäli ovis on vasta tulossa. Onko haittaa jos aloitan Terot vaikka kp20?

Sitten toinen kysymys.. Jos syön kuurin Teroluteja, ja olenkin raskaana, tuleeko minulla lääkkeiden ansioista kuukautiset vai jäävätkö ne pois? Eli kannattaako jokaisen tero-kierron jälkeen kuitenkin testata mahdollinen raskaus vaikka kuukautiset alkaisivatkin?

Kiitos paljon vastauksesta!
 
Ensinnäkin, popsi Terot ohjeen mukaan saadaksesi niistä hyöty irti eli kierrot säännöllistymään lyhyempinä. Ovis tulee kyllä Teroista huolimatta, jos on tullakseen. Siitä siis on haittaa, jos lykkäät kuurin aloitusta: Kierrot eivät säännöllisty lyhyempinä, joten myös raskauden onnistuminen todennäköisesti viivästyy.

Jos kuurin jälkeen alkaa vuoto, niin tuskin on tärpännyt. Vuodon jäädessä kummallisen niukaksi on ehkä syytä tarkistella, mutta yleensä vuoto jää tulematta raskauden alettua. Terot eivät siis aiheuta vuotoa, jos raskaus on alkanut.

Kärsivällisyyttä ja plussatuulta! Lääkärin ohjeen mukaan kun toimit, niin asia etenee parhaiten. :)
 
Itselläni oli ihan sama tilanne jokunen kuukausi aikaisemmin. Mietin, milloin aloitan terot, en kuitenkaan tikuttanut. oli aikaisemmin jo usean kuukauden ollut jopa kp45/28(?). Lopetin stressaamisen saatuani terot, kun oletin etten voi tulla raskaaksi, miten olisinkaan? Kuitenkin toisen kierron jälkeen menkkoja ei tullutkaan ja nyt neljännellä kuulla raskaana :heart:

Tsemppiä!
 
Hei "Justiina87" ja "JeNski91"!

Kiitos kysymyksistä.

Ensin, pahoittelut Justiinalle, että vastaus on viivästynyt. Vastaan näihin kysymyksiin muiden töiden ohella n. pari kertaa viikossa.
Olet kuitenkin jo nyt saanut asiallisen ja oikean vastauksen "macygrey"ltä.

Justiinalle tiedoksi, että suositus on, että kun hormoniverikokeita otetaan, olisi siinä kierrossa hyvä olla tauko lääkitysestä niin arvot ovat oikeat.
 
"lapseton"
hei! Alotin terolutin 7.1.2012 2 tablettia päivässä 10 pvän ajan. kuukautiset alkoivat 21.1.2012 ja loppuivat 26.1.2012
yleensä vaikka syön aina yhen kierron terolutteja aina on tullut kuukautiset ajallansa ,mutta nyt ei näy eikä kuulu.ovulaatio kivut on ollut aika pahat ja tuli selkä ja maha ja kauhee kuume yhtäkkiä ja taas olin 2 pvän päästä terve . mutta nyt tuli kauhee nuha ja yskä ja eilen yhtäkkiä oksensi tuli huono olo. nännit on laajentunut ja raskaustesti ei näytä positiivista enkä ole iettinyt et olisinko raskaana eikä ole semmonen olo että se olis valeraskautta. olin 17 kun sain keskenmenon ja kierto häiriö tuli heti sen jälkeen . olen käynyt 2 vuotta lapsettomuus hoidoissa helsingissä ja tampereella ja porissa olen 22 vuotias nainen ja naimisissa ja olen tiputanut 27kg lokakuusta asti ... voiko olla mahdollista että apteekin testi näyttää väärää??
 
Hei "lapseton"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Sinun kannattaisi ainakin uusia tekemäsi apteekin testi. Jos nuo oireet edellen jatkuvat, testi näyttää negatiivista eikä vuoto ala, kannattaisi sinun kääntyä lääkärin puoleen tai jos mahdollista, ainakin käydä verikokeessa tarkastamassa raskauskoe.

Onnea matkaan!
 
"lapseton"
tein 3 testiä 2 näytti negaa toiseen ei tullut vastausta minkäänlaista olo samanlaisia nänni pihat alkanut tummentua. aina kun menossa nukkumaan niin mun on vähintää 2-3 kertaa käytävä uudestaan ja uudestaan pissalla onkohan se nyt ihan normaalia kuukautiskipuja ollut ja vatsa ripulilla.. mä alan olemaan ihan avuton .en uskalla alottaa terolutteja ja lapsettomuus linikalle en saanut vieläkään aikaa ;( vasta 31.03.2012
 
Hei "minnams"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Kyllä se mahdollista on. Joskus tosin Terolutit saattaavat haitata ovulaatiota, mutta niiden on tarkoitushan on tukea keltarauhasen toimintaa eli jos olet ovuloinut, on raskaus kyllä mahdollinen.

Onnea matkaan!
 

Yhteistyössä