Kysymys teille tupakoitsijat tai joskus tupakoineet

Röök
Pidän tupakan mausta erittäin paljon, mutta vain niistä merkeistä mitä itse poltan. En muista miksi olen aloittanut tupakoinnin, jotain teini-iän typeryyttä se oli. Onneksi olen onnistunut vähentämään todella paljon.

"..."
Toisinaan maistuu taivaalliselta, toisinaan pahalta.. Siihen nikotiininhan sitä riippuvainen on, eikä niinkään makuun. Teininä tuli tyhmyyksissään aloitettua, kun se oli niin "cool". Harmittaa nyt PALJON, että pitikin silloin mennä aloittamaan.

"sondersson"
kyllä mä tykkään. Teininä aloitin kun kaveritkin poltti, tykkäsin kyllä sillonkin. Ihan pikkupentuna tungin partsille nuuhkimaan aina kun äiti meni tupakalle, tykkäsin hajusta.

"mmmmmm"
En pitänyt mausta, eikä se miltään maistu. 14-vuotiaana jäin "cooliuden" koukkuun, myöhemmin se oli vain pinttynyt tapa, josta pääsin20 vuoden orjuuden jälkeen eroon neljä-viis vuotta sitten.

"vieras"
[QUOTE="...";24906632]Toisinaan maistuu taivaalliselta, toisinaan pahalta.. Siihen nikotiininhan sitä riippuvainen on, eikä niinkään makuun. Teininä tuli tyhmyyksissään aloitettua, kun se oli niin "cool". Harmittaa nyt PALJON, että pitikin silloin mennä aloittamaan.[/QUOTE]

Näin mullakin. Eroon en pääse :(. Mä olen niin monta kertaa yrittänyt...

"sondersson"
[QUOTE="...";24906632]Toisinaan maistuu taivaalliselta, toisinaan pahalta.. Siihen nikotiininhan sitä riippuvainen on, eikä niinkään makuun. Teininä tuli tyhmyyksissään aloitettua, kun se oli niin "cool". Harmittaa nyt PALJON, että pitikin silloin mennä aloittamaan.[/QUOTE]

minä taas oon koukussa tapaan, en niinkään nikotiiniin. 14 vuotta sitten aloitin, välissä raskaus- ja imetysaikojen tauot. Silti voin olla päiviäkin polttamatta jos en käy missään.

"vierailija"
nikotiiniriippuvuus! Ja aivan tosi kamala tapa, kadun todella että joskus aloitin, eroon pääsy on vaikeata. En tiedä onko se myös se maku, itse en pysty polttamaan kuin omaa merkkiäni, helppo kieltäytyä silloin jos joku muu tarjoaa tupakan joka on eri merkkiä kuin omani mitä poltan. Menee iho ja hampaat pilalle. Olen polttanut vasta 3 vuotta joten nyt jos koskaan olisi vielä suht helppo lopettaa koska oma identiteetti ei ole kasvanut tupakan kanssa, eli ei esim niin että olisi teininä aloittanut jolloin se olisi jo osa persoonaa ja identiteettiä. Vaikeinta olisi luopua siitä aamun ekasta tupakasta.

"..."
[QUOTE="vieras";24906650]Näin mullakin. Eroon en pääse :(. Mä olen niin monta kertaa yrittänyt...[/QUOTE]

Mä en ole kun kerran yrittänyt lopettaa ja silloin olin 3kk polttamatta, kunnes tuli pikkujoulut, joissa ratkesin. Sen jälkeen käryttely jatkui sitten entiseen malliin. Pärjään "pakon edessä" todella pienellä määrällä tupakkaa tai jopa kokonaan ilman, mutta tahtoa ei ole tarpeeksi olla ilman. Sitä lopettamista pitäisi vain haluta OIKEASTI niin paljon, että pystyy siihen. Nyt ei sitä halua vain ole..

"pelle"

Juurikin näin. Yleensä tupakka maistuu hyvältä, joskus jopa taivaalliselta, mutta on myös hetkiä kun se maisytuu ihan kamalalle, ja itsekin miettii miksi polttaa edes. Teininä aloitin kanssa koska sillä pääsi "arvoasteikossa" nousemaan, mutta myöhemin aikuisena oon tajunnut että poskareitahan sitä tuli ekat varmaan kolme vuotta poltettua. Nykyään esim kun alkaa naurattamaan kesken savun imemisen, niin tulee ns. vahinkoposkari, ja se maistuu ihan yhtä pahalle kuin tupakka maistui junnuna. Edelleen kiroan sitä päivää kun päätin ekan kerran seiskalla tupakaks pistää. Mä oon kuitenkin "vasta" 27v, ja polttanut jo yli puolet elämästäni.

vierass
Joskus hyvälle, joskus pahalle. Kunhan poltan "huvikseni". Se on mun paheeni :) Poltan aika paljon, mutta en ole silti nikotiiniriippuvainen. Voin helposti olla ilman ja lasten odotus+imetysajat olen ollut kokonaan polttamatta.

"Sini"
Te jotka ette pysty lopettaan ni suosittelen todellakin NIKOTIINILAASTARIA ja säännölliset ateria rytmit, vesi, eroon pääsee, pääsi kaverikin. Sen suosin että joskus viihteellä poltan pari. Ei tuu paha krapulakaan ku ei polta.

Ei se maistu mun mielestä miltään :D Tai maistuu toki joltain, mutta kai siihen on niin tottunut. Enemmänkin se tunne, kun savut menee suuhun ja henkeen, on se minkä takia sitä polttaa. Se on siis osa sitä riippuvuutta, kun pitää tulla se tietty tunne, eli pelkät nikotiinipurkat ei siihen auta kun tekee mieli _polttaa tupakka_. Näin siis mulla ollut.

"pelle"
[QUOTE="pelle";24906715]Juurikin näin. Yleensä tupakka maistuu hyvältä, joskus jopa taivaalliselta, mutta on myös hetkiä kun se maisytuu ihan kamalalle, ja itsekin miettii miksi polttaa edes. Teininä aloitin kanssa koska sillä pääsi "arvoasteikossa" nousemaan, mutta myöhemin aikuisena oon tajunnut että poskareitahan sitä tuli ekat varmaan kolme vuotta poltettua. Nykyään esim kun alkaa naurattamaan kesken savun imemisen, niin tulee ns. vahinkoposkari, ja se maistuu ihan yhtä pahalle kuin tupakka maistui junnuna. Edelleen kiroan sitä päivää kun päätin ekan kerran seiskalla tupakaks pistää. Mä oon kuitenkin "vasta" 27v, ja polttanut jo yli puolet elämästäni.[/QUOTE]

Ai niin, ja mun mielestä tupakka haisee ihan älyttömän pahalle, varsinkin toisen ihmisen hengityksessä. Miksiköhän mä edes poltan? :D

"vieras"
Kyllä pidin nuorempana. Vanhemmiten se alkoi maistumaan pahalta, varsinkin jälkimaku oli yök. Heti piti pureskella purkkaa. En polta enää kuin ehkä silloin kun juon alkoholia. Eli todella harvoin. Viimeksi poltin kesällä. Nyt ei ole tehnyt juurikaan mieli. Ja muutenkin rahat menis vaan savuna ilmaan.

"vieras"
Eihän ne ekat henkoset todellakaan hyvälle maistunut, enkä ekasta kerrasta todellakaan koukkuun jäänyt. Mutta sitten myöhemmin teininä täyty olla cool ja väkisin tupakkia vetää, äkkiä siihen sitten koukkuun jäi.
Nyt 6v ollu polttamatta.

Yhteistyössä