Olen ollut vastaavassa tilanteessa enkä ole tarvinnut valjaita... en tiedä, en osaa ajatella että kaipaisin tao hyväksyisin valjaita tuossakaan tilanteessa.
Ja aika harvalla autistisella lapsellakaan on mitään diagnoosia vielä taaperoiässä... Kyllä siinä vaiheessa ollaan vielä niitä huonosti kasvatettuja kakaroita joiden uusavuttomat äidit ei pärjää lapsensa kanssa normaaleissä arjen tilanteissa. Naapurin Pirkot ja Martat sitten voivat yhdessä kauhistella kuinka tuokin kuljettaa lastaan valjaissa kuin koiraa ja tuntea suurta itsetyytyväisyyttä kun on itse osannut kasvatta kolme "haastavaa" lasta ilman tuollaisia apuvälineitä...Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:Aika harvalla varmaan on kahta erityislasta. Yleensä kyse vaan siitä että vanhemmat ei kestä sen lasten rimpuilun aiheuttamaa häpeää. Parempi minusta on opettaa lapselle että äidin kanssa ei temppuilla kuin että laittaa lapsen talutushihnaan
Ollaan mekin pärjätty ilman valjaita mutten kiellä etteikö niistä voisi olla hyötyä silti.Alkuperäinen kirjoittaja no:Tiedän aika monta joilla on pari erityis lasta...ihme nimitys ja hyvin pärjää ilman valjaitakin.
Ei se häpeä vaan tuhatta ja sataa juokseva lapsi joka silmänräpäyksessä ryntää minne vaan sattuu kiinnostus kohdistumaan. Se on riski että ryntää auton alle. Se oppi kyllä valjaidenkin kanssa ja ne jätettiin pois. Hyvä jos sä olet niin hyvä että aina hallitset lapsen ja sen käytöksen sillonkin ku jalat toimii mutta järki päätä tavota vielä.Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:Aika harvalla varmaan on kahta erityislasta. Yleensä kyse vaan siitä että vanhemmat ei kestä sen lasten rimpuilun aiheuttamaa häpeää. Parempi minusta on opettaa lapselle että äidin kanssa ei temppuilla kuin että laittaa lapsen talutushihnaan
Onko se jokotai? Meinaako valjaat sitä että laps ei opi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kaksi taaperoikäistä. Tytär ja koira. Koiralla käytämme valjaita, lapselle en ikinä laittaisi, vaikka vilkas onkin. Kyllä lapsen pitää muutenkin oppia olemaan. Miten sä sitten laitat rajat kun lapsi on 15v? Lapsen asioissa ei päde "mennään siitä mistä aita on matalin", kaikki tulee eteen tulevaisuudessa kuitenkin.
Mjutta hei, sori vain, mä miellän valjaat koirantarvikkeeksi, en todellakaan lapsentarvikkeeksi. Ikinä en tule ymmärtämään valjaita lapsella, oli kuinka vilkas lapsi tahansa. On se ihme jos omaan lapseen ei saa kunnon tatsia, että osaisi käyttäytyä. Tulee kunnon kansalaisia...Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Onko se jokotai? Meinaako valjaat sitä että laps ei opi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kaksi taaperoikäistä. Tytär ja koira. Koiralla käytämme valjaita, lapselle en ikinä laittaisi, vaikka vilkas onkin. Kyllä lapsen pitää muutenkin oppia olemaan. Miten sä sitten laitat rajat kun lapsi on 15v? Lapsen asioissa ei päde "mennään siitä mistä aita on matalin", kaikki tulee eteen tulevaisuudessa kuitenkin.
Kyllähän nyt muissakin asioissa toimitaan sen mukaan, että mikä on turvallista. Kiellätkö esim. pistorasian suojat, koska silloin lapsi ei koskaan oppisi, että pistorasialla leikkiessä voi sattua pahasti. Mites rutvaistuimet, luuletko, että 15 vuotiaasi osaa istua normaalisti auton vöissä jos olet ensimäiset pari vuotta pitänyt häntä 5-pistevöissä. Tai ylipäätänsä, oppiikohan lapsi koskaan kävelemään kaupungilla jos tapanasi on pitää häntä rattaissa?? Älä ole niin mustavalkoinen - miksi lapsi ei voisi oppia kävelemään kunnolla ihmishälinässä ja autojen seassa jos hänellä pidetään ensimäisinä vuosina valjaita ihan hänen oman turvallisuutensa vuoksi?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kaksi taaperoikäistä. Tytär ja koira. Koiralla käytämme valjaita, lapselle en ikinä laittaisi, vaikka vilkas onkin. Kyllä lapsen pitää muutenkin oppia olemaan. Miten sä sitten laitat rajat kun lapsi on 15v? Lapsen asioissa ei päde "mennään siitä mistä aita on matalin", kaikki tulee eteen tulevaisuudessa kuitenkin.
Sitten kun vielä kerrot miten se opetetaan yksivuotiaalle, niin lakkaan riemumielin laittamasta lapseni talutushihnaan.Alkuperäinen kirjoittaja Anastacia:Aika harvalla varmaan on kahta erityislasta. Yleensä kyse vaan siitä että vanhemmat ei kestä sen lasten rimpuilun aiheuttamaa häpeää. Parempi minusta on opettaa lapselle että äidin kanssa ei temppuilla kuin että laittaa lapsen talutushihnaan
Juu, äidillänikin oli kuusi lasta 8v sisään eikä koskaan tarvinut valjaita, ei lukkuja kaappien oviin eikä edes nostella tavaroita hyllyillä korkeammalle. Lapset käyttäytyivät aina hyvin jokapaikassa jne.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kai mä nyt hyväksyn, mutten ikimaailmassa kuljettaisi lapsia kuin koiria. Mulla on kuitenkin 4 vilkasta tenavaa, syntyneet kaikki 5v sisään ja kyllä oon pärjännyt ilman valjaita.
traumoja jäänyt Meillä esikoinen ei tarvinnut, mutta kuopus on sen verran vilkkaampi että viime syksynä lentokentällä konetta vaihdettaessa oli pakko käyttää. Ja harkitsen että nyt 2.5v:n laittaisin valjaisiin kun taas matkataan.Alkuperäinen kirjoittaja äiti:Ylläolevalle: mua on kuule sidottu lapsena ja tiedän miltä se tuntuu kun pieni lapsi
on sidottuna, sama tunne tulee pienelle valjaissa olosta! Ei ole ihan tervettä.
Ei lapsi ole mikäään koira!!
Voin sanoa, että ylpeenä käytän lapsellani valjaita kun mennään ulkona! Tavoitteena saada tältä kesältä vielä valokuva kun ulkoilutan sekä koiraa että lasta valjaissa samaan aikaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mulla kaksi taaperoikäistä. Tytär ja koira. Koiralla käytämme valjaita, lapselle en ikinä laittaisi, vaikka vilkas onkin. Kyllä lapsen pitää muutenkin oppia olemaan. Miten sä sitten laitat rajat kun lapsi on 15v? Lapsen asioissa ei päde "mennään siitä mistä aita on matalin", kaikki tulee eteen tulevaisuudessa kuitenkin.