Kysymys teille, joiden mielestä abortti on aina väärin, jopa murha.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamu Uninen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
12 vuotias ei voi pitää lasta jos se on raiskaamalla saanut alkunsa ja jos raiskaaja on isä. Moniko muuten adoptoi lapsen, jonka äiti ja isä ovat isä ja tytär? Veikkaan, ettei se ole mitenkään toivelistan toptenissä.

Fyysisesti raskaus on rankka tuon ikäiselle, mutta kun on jo ennestään ollut rankkaa, niin... minusta se vaan olisi pieneltä tytöltä liikaa vaadittu. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Aika harva abortin vastustaja on täysin ehdoton. Tällaset tapaukset ovat mielestäni selviä poikkeuksia. Mutta tosin se onkin vain minun mielipiteeni, kaiketi joku löytyy joka oikeasti on sitä mieltä että tytön olisi pitänyt pitää lapsi.

Ja tämmöinen kauhistukseni löytyikin tästä ketjusta tuo höh!

Se, joka täällä paasaa siitä, että lapsi se on samalla lailla kuin avioliitossakin alkunsa saanut, saisi kyllä muistaa, miten harva insestirikoksesta syntynyt lapsi loppujen lopuksi elää pitkän ja terveen elämän. Jos lapsi ei kuole luonnostaan kohtuun, on suuri mahdollisuus että menehtyy ensimmäisinä elinvuosinaan, tai vähintäänkin kärsii vakavista sairauksista.

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Alkuperäinen kirjoittaja Muua:
Alkuperäinen kirjoittaja höh:
mutta siis aivan ehdottomasti tuossa kamalassa tapauksessa se oli oikein.
Mitennii :o
Olisihan sillä ollut vaihtoehtoja.Synnyttää ja antaa adoptioon.Suomessa on niin monta perhettä ketä ei itse voi lasta saada niin toikin vauva olisi saanut hyvän kodin ja varmasti!

Ihanko tosissasi olet
:o
12-vuotiaan hyväksikäytetyn tytönkö olisi pitänyt kärsiä vielä lisää?
Onko raskaus ja synnytys sinusta kärsimystä?

No eipä tietenkään.. Mietipäs itsesi 12 v, isäsi raiskaamana ja raskaana. Se olisi sinulle varmasti oikein antoisa raskausaika ja mitä mukavin synnytys-

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Minusta abortti on väärin. Mutta tässä tapauksessa on jo tehty niin väärin, että on pakko valita se, mikä on tolle tytölle helpointa. Kaikki ei ole mustavalkoista. Joskus on pakko valita kahdesta pahasta asiasta pienenpi paha. Toivottavasti ton tytön koko elämä ei menis pilalle, vaan sais jotenkin toipua tosta. :'(

Tää on samaa mieltä.

eiköhän nuo abortin vastustajat tässä 12v. tytön tapauksessa ole aikamoisia provoilijoita..
uskoisin, ettei kenenkään täysijärkisen päähän edes pilkahda väittää, että tytön olisi kannettava ja synnytettävä isänsä lapsi!

Alkuperäinen kirjoittaja DaylightDancer:
Minun mielestäni abortti on murha, on hyvin vähän tilanteita, missä sen hyväksyn. Mutta tässä tilanteessa todellakin: kenenkään oikeasti lapsen (alle 12v) ei todellakaan tarvitse synnyttää isänsä lapsia. Insestitapauksissa ( etenkin jos hyväksikäyttoä ) abortti on täysin hyväksyttävä, melkeinpä ainut vaihtoehto.

Peesailen.

Se, joka täällä paasaa siitä, että lapsi se on samalla lailla kuin avioliitossakin alkunsa saanut, saisi kyllä muistaa, miten harva insestirikoksesta syntynyt lapsi loppujen lopuksi elää pitkän ja terveen elämän. Jos lapsi ei kuole luonnostaan kohtuun, on suuri mahdollisuus että menehtyy ensimmäisinä elinvuosinaan, tai vähintäänkin kärsii vakavista sairauksista.

eipäs mennä asian viereen. aihe oli, oliko kyse TÄSSÄ tapauksessa murhasta. no kysymys sinänsä oli aika omituisesti muotoiltu, pointti oli se että ihmisenalku se on siinä missä kuka tahansa muukin.
Lisään vielä, että en sanonut tietääkseni olevani sen kannalla että tytön, lapsi itsekin vielä olisi pitänyt lapsi synnyttää.

Minun mielestäni abortti on murha, on hyvin vähän tilanteita, missä sen hyväksyn. Mutta tässä tilanteessa todellakin: kenenkään oikeasti lapsen (alle 12v) ei todellakaan tarvitse synnyttää isänsä lapsia. Insestitapauksissa ( etenkin jos hyväksikäyttoä ) abortti on täysin hyväksyttävä, melkeinpä ainut vaihtoehto.
tässä on asia sanottu niinkuin minäkin ajattelen. se insesti on oikeestaan ainoa asia, jossa abortin hyväksyn.

Peesi

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:

eipäs mennä asian viereen. aihe oli, oliko kyse TÄSSÄ tapauksessa murhasta. no kysymys sinänsä oli aika omituisesti muotoiltu, pointti oli se että ihmisenalku se on siinä missä kuka tahansa muukin.
Lisään vielä, että en sanonut tietääkseni olevani sen kannalla että tytön, lapsi itsekin vielä olisi pitänyt lapsi synnyttää.

mä en oikeen ymmärrä mikä se pointti on? että ei saisi sit vastustaa YLEISESTI OTTAEN aborttia? Että jos vastustaa niin pitäisi nytkin vastustaa vai?

Minä en hyväksy aborttia . Mutta jos on raiskattu tai insestin uhri, niin tietenkin silloin sen hyväksyn. (Vain jos tytt on alle 15v hyväksyn myös, vaikka olenkin sitä mieltä että noin nuoren ei tarvitse harrastaa lainkaan seksiä. :whistle:)

Abortin olisin itsekin tehny jos olisin sedälleni tullut raskaaksi alle 15 vuotiaana. ( hyväksikäyttö loppui jo siinä iässä)

Alkuperäinen kirjoittaja mallura:

mä en oikeen ymmärrä mikä se pointti on? että ei saisi sit vastustaa YLEISESTI OTTAEN aborttia? Että jos vastustaa niin pitäisi nytkin vastustaa vai?

Minun pointtini oli siis se että tässäkin tapauksessa kyse oli ihmisen alusta kuten on aviopareilla, avopareilla ja yleisesti ottaen kenen tahansa raskaana olevan kohdalla kun sikiöstä on kyse. Abortoinnissa se sikiö menettää mahdollisuutensa syntyä. Eli en ymmärrä kysymyksen muotoilua oliko TÄSSÄKIN TAPAUKSESSA abortti jopa murha. MILLÄ TAVALLA TÄMÄ ABORTTI EROAA ESIM NAIMISISSA OLEVAN NAISEN TEKEMÄSTÄ ABORTISTA kun ajatellaan sikiötä?
Asian muut puolet ovatkin asia erikseen. Niitä en minä lähtenyt millään muotoa määrittelemään, koska abortti on mielestäni jokaisen ihmisen henkilökohtainen asia ja jokainen itse siitä vastuun kantaa. Onhan tämä kauhea tapaus enkä missään kohti tietääkseni esittänyt että tämän pikkutytön olisi vauva pitänyt synnyttää jne. Ilmeisesti minun pitää tarkastella ulosantiani koska aina tällaisissa keskusteluissa sanomiseni väännetään väärin. Eikö osata lukea vai eikö luettua ymmärretä?

Itse on henkilökohtaisesti hyväksy aborttia, kuin juuri tällaisissa ääri tapauksissa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että tuomitsisin ihmisiä heidän valintojensa vuoksi. Omassa lähipiirissänikin tiedän useita, joille on teht raskaudenkeskeytys ja olen näissä tilanteissa heidän tukenaan ollut.

tuossa tapauksessa abortti oli varmaan oikein. Olisiko lapsiraukan jo kaiken kokemansa jälkeen pitänyt vielä raskausaika loppuun kärsiä eikä päästä toipumaan asiasta jo tässä vaiheessa.
Kuka hullu haluaa insesti-isänsä lapsen synnyttää?

Yhteistyössä