Kysymys synnytyssupistuksista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oisko tää nyt sitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oisko tää nyt sitä?

Vieras
Auttakaapas mua! Nyt on menossa 41+1 ja eka alatiesynnytys tiedossa. Esikoinen syntyi suunnitellulla sektiolla, joten en tiedä synnytyssupistuksista YHTÄÄN mitään.

Kuukauden verran on supistellut kipeesti, mutta eilisestä lähtien paaaljon kipeemmin kun vielä kertaakaan (sattuu niin että tekis mieli oksentaa). Ongelma on vaan siinä, että supparit ei ole säännöllisiä. eilen illalla supisteli 3-4 tuntia todella kipeesti, en pystynyt istumaan tms, mutta ne helpotti nukkumaan mennessä ja yöllä ei mitään. Nyt en voinut enää nukkua, koska tuntui, että menkat alkaa ihan just, tosin paljon kipeempinä kun oikeesti olis. Maha on jatkuvasti ihan kova eli supistus on päällä ja olo tosi hankala. Missä vaiheessa te soittaisitte synnärille ja miten säännöllisesti suppareita pitää tulla jotta voidaan puhua synnytyksen käynnistymisestä? Mietin vaan että tajuan lähteä ajoissa sairaalaan, mulla kun on aika korkea kipukynnys...

synnärille ja kerro tilanteestasi. Ainahan siellä voi käydä näytillä niin tietää missä mennään. kyllähän tuo lupaavalle kuulostaa ja vielä viikotkin noin suuret joten eiköhän se pikku hiljaa ala siitä käynnistymään 8jos ei oo jo käynnissä). Tsemppiä tulevaan !

Koska viikkoja on jo noin monta soittelisin kyllä synnärille ja kertoisin tilanteen. Ne saattaa pyytää käymään. Varsinaiset synnytyssupistukset on mulla olleet jotain ihan toista luokkaa (sietämättömiä) vaikka kipukynnys myös erittäin korkea.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Koska viikkoja on jo noin monta soittelisin kyllä synnärille ja kertoisin tilanteen. Ne saattaa pyytää käymään. Varsinaiset synnytyssupistukset on mulla olleet jotain ihan toista luokkaa (sietämättömiä) vaikka kipukynnys myös erittäin korkea.

Samaa suosittelisin kanssa. Ja tsemppiä!

Ok. Kiitos vastauksista. Tarvii varmaan soitella synnärille päin. huomenna pitäis muutenkin soittaa yliaikakontrollista, mutta ehkäpä soittelenkin jo tänään :) voi kun tää oliskin sitä itseään...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mäkin suosittelisin soittamaan. mut voi olla et ne vaan sanoo että ota panadolia ja käy suihkussa..
mulla tuli kyllä niin kipeenä supparit useamman tunnin ajan voimistuen että olin välillä pöntöllä oksentamassa. suolikin tyhjeni ja paikoillaan ei voinut suppareiden aikaan olla. ja mä kävin ammeessa kuumassa köllimässä ja yritin chillaa, mut siitä ei enää kotona tullut mitään. tosin mulla meni vaan 3pv yli. sairaalaan päästyäni meni noin 4 tunia kun poika ulkona.

muoks mulla tuli kyllä jo sit välillä alle 5min supparit. eikös se ollut se raja?että parin tuntia ja 5min välein?
noin 3 aikaan alkoi ja 6 olin synnärillä.

oletko kellottanut suppareita?

Kuuluuko muuten ilman kerääntyminen mahaan tähän asiaan? tuntuu että vatta on täynnä kaasua eikä tuu ulos sitten millään. sekin aiheuttaa tukalaa oloa varmasti.

Oon kellottanu ja VÄLILLÄ niitä tuleekin alle 5 min välein ja kestää 45-60s. Niin kuin eilen illalla ja sitä edellisenä. Mut nyt ne loppu taas kun seinään. Alakerrassa on kyllä koko ajan sellanen paineen tunne ja välillä tuntuu kun joku vihlois puukolla siellä. Tätä tunnetta on tosin ollu jo sen kuukauden verran päivittäin.

Mulla oli tosi tukala ja ilmakas olo koko sunnuntaipäivän ja illalla klo 23 oli lähdettävä synnärille.. :D Kannattaahan sinne synnärille soittaa tosiaankin. =) Toi on tietysti vähän huono merkki jos ne sitten loppuu ihan kokonaan, mutta ehkäpä se on alkua vasta. Koita saunaa tai suihkua kun supistuksia tulee, tai tee reipas kävelylenkki välillä, jos se vaikka auttaisi asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mulla oli tosi tukala ja ilmakas olo koko sunnuntaipäivän ja illalla klo 23 oli lähdettävä synnärille.. :D Kannattaahan sinne synnärille soittaa tosiaankin. =) Toi on tietysti vähän huono merkki jos ne sitten loppuu ihan kokonaan, mutta ehkäpä se on alkua vasta. Koita saunaa tai suihkua kun supistuksia tulee, tai tee reipas kävelylenkki välillä, jos se vaikka auttaisi asiaa.

Odottelen että esikoinen herää, niin sit otan imurin käteen ja annan palaa :D jos se vähän edistäis jotain...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuuluuko muuten ilman kerääntyminen mahaan tähän asiaan? tuntuu että vatta on täynnä kaasua eikä tuu ulos sitten millään. sekin aiheuttaa tukalaa oloa varmasti.

Minä luulin että mulla on vaan ilmaa vatsassa kamalasti, pierettää jne.. Mutta ne olikin supistuksia, olin osastolla sairaalassa...

Yhteistyössä