Kysymys synnytyksestä ja kohdunsuusta...

  • Viestiketjun aloittaja 40+6
  • Ensimmäinen viesti
kahden äiti.
ekassa synnytyksessä jouduin jäämään vaikka olin nippa nappa sen 1,5cm auki kun tiputteli lapsivettä vissiin joku reikä jossain oli... toisessa synnytyksessä oli säännölliset supistukset ja 2cm auki ja sain ite päättää jäänkö sinne vai lähdenkö kotia odottelemaan.. lähdin kotia odottelemaan... palasin kyllä myöhemmin samana päivänä 8cm auki ja suoraan saliin..
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Seanna:
Mulla on ollu 3 cm ja ilmoitin etten ole kotiin lähdössä. Tietty piti lääkärilakon takia nikotella vastaan, mutta pieni vilkaisu edelliseen synnytyskertomukseen riitti ja pääsin saliin :D
Oliko sulla sitten edellinen synnytys nopea vai mikä oli tuohon syynä? :)
 
Tanja
Mulla oli tosta kolmannesta pitemmän aikaan epäsäännöllisiä supistuksia ja sain soutaa ja huovata, milloin lähteä synnärille monena päivänä...eli hirmuisen hankalat olivat viimoset viikot. Ja vielä kehtas mokoma :D mennä yli lasketun ajankin viikolla...!Sitten mulla oli se sovittu käynti ä-polilla tilanteen tarkistamiseksi ja lekuri huomas, että "rouvapa onkin kolme auki, synnäriosastolle siitä ja sassiin!!" Ja tulosta tuli :). Vedet mulla ei ole yhdeltäkään menny ja keskimmäinen oli hurjan nopea tulossansa, joten...nämä on niin yksilöllisiä. Koeta jaksaa vielä tovi, vai mikä on sinun tilanne?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja onnipoika:
mulla oli 8cm ja ei päästetty enää kotii ja hyvä niin :LOL:
No hyvä niin! =)
Tässä vaan mietiskelen siksi kun oon hieman pöpökammoinen, ei tekisi mieli odotella kotona yhtään enempää mutta sitten taas en haluaisi osastollekaan odottelemaan... Mutta tuskin sielt mitään apua supistusten koventamiseks saa...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mulla oli tosta kolmannesta pitemmän aikaan epäsäännöllisiä supistuksia ja sain soutaa ja huovata, milloin lähteä synnärille monena päivänä...eli hirmuisen hankalat olivat viimoset viikot. Ja vielä kehtas mokoma :D mennä yli lasketun ajankin viikolla...!Sitten mulla oli se sovittu käynti ä-polilla tilanteen tarkistamiseksi ja lekuri huomas, että "rouvapa onkin kolme auki, synnäriosastolle siitä ja sassiin!!" Ja tulosta tuli :). Vedet mulla ei ole yhdeltäkään menny ja keskimmäinen oli hurjan nopea tulossansa, joten...nämä on niin yksilöllisiä. Koeta jaksaa vielä tovi, vai mikä on sinun tilanne?
Vähän yli 4 cm oli aamulla neuvolalääkärissä mutta lääkäri ei ollut moksiskaan :( Itse olen hieman pöpökammoinen niin kauhistuttaa olla kotona... En kyllä kuitenkaan halua osastolle odottelemaan :/
 
Tanja
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mulla oli tosta kolmannesta pitemmän aikaan epäsäännöllisiä supistuksia ja sain soutaa ja huovata, milloin lähteä synnärille monena päivänä...eli hirmuisen hankalat olivat viimoset viikot. Ja vielä kehtas mokoma :D mennä yli lasketun ajankin viikolla...!Sitten mulla oli se sovittu käynti ä-polilla tilanteen tarkistamiseksi ja lekuri huomas, että "rouvapa onkin kolme auki, synnäriosastolle siitä ja sassiin!!" Ja tulosta tuli :). Vedet mulla ei ole yhdeltäkään menny ja keskimmäinen oli hurjan nopea tulossansa, joten...nämä on niin yksilöllisiä. Koeta jaksaa vielä tovi, vai mikä on sinun tilanne?
Vähän yli 4 cm oli aamulla neuvolalääkärissä mutta lääkäri ei ollut moksiskaan :( Itse olen hieman pöpökammoinen niin kauhistuttaa olla kotona... En kyllä kuitenkaan halua osastolle odottelemaan :/
Suomen maa on näemmä täynnänsä erilaisia käytäntöjä... Ehkäpä lääkäri ajatteli antavansa sinulle vielä hieman rauhallista kotiaikaa, voihan olla että lähtö tulee nopeastikin. Toiv. ei ole matkaa kovasti sairaalaan? Älä huoli, loppu häämöttää ja se parhain palkinto :)! Tsempit!
 
Kakkosen kohdalla olin 3 cm auki, mutta sairaalalle mennessä vastaan ottava hoitaja totesi että "sulla taitaa kyllä olla synnytys jo käynnissä, näytät siltä".
Eivätkä pois ajaneet, pari tuntia tuosta niin ipana oli maailmassa.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Mulla oli tosta kolmannesta pitemmän aikaan epäsäännöllisiä supistuksia ja sain soutaa ja huovata, milloin lähteä synnärille monena päivänä...eli hirmuisen hankalat olivat viimoset viikot. Ja vielä kehtas mokoma :D mennä yli lasketun ajankin viikolla...!Sitten mulla oli se sovittu käynti ä-polilla tilanteen tarkistamiseksi ja lekuri huomas, että "rouvapa onkin kolme auki, synnäriosastolle siitä ja sassiin!!" Ja tulosta tuli :). Vedet mulla ei ole yhdeltäkään menny ja keskimmäinen oli hurjan nopea tulossansa, joten...nämä on niin yksilöllisiä. Koeta jaksaa vielä tovi, vai mikä on sinun tilanne?
Vähän yli 4 cm oli aamulla neuvolalääkärissä mutta lääkäri ei ollut moksiskaan :( Itse olen hieman pöpökammoinen niin kauhistuttaa olla kotona... En kyllä kuitenkaan halua osastolle odottelemaan :/
Suomen maa on näemmä täynnänsä erilaisia käytäntöjä... Ehkäpä lääkäri ajatteli antavansa sinulle vielä hieman rauhallista kotiaikaa, voihan olla että lähtö tulee nopeastikin. Toiv. ei ole matkaa kovasti sairaalaan? Älä huoli, loppu häämöttää ja se parhain palkinto :)! Tsempit!
kiitos :) Juu, pian saan oman nyytin <3 Juu, ei todellakaan ole pitkä matka mutta pitää ensin viedä esikoinen ja koira hoitoon... Ja tosiaan sitä vaan pelkään että jos menen synnärillä käymään niin että laittaisivat mut osastolle makaamaan...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Kakkosen kohdalla olin 3 cm auki, mutta sairaalalle mennessä vastaan ottava hoitaja totesi että "sulla taitaa kyllä olla synnytys jo käynnissä, näytät siltä".
Eivätkä pois ajaneet, pari tuntia tuosta niin ipana oli maailmassa.
No mulla ei taida olla kun tulee vaan ihan pieniä supistuksia ja menkkajomotuksia... :/
 
vieras
sit ottavat saliin kun sulla on synnytys käynnissä eli säännölliset supistukset. Kohdunsuun tilanne ei juurikaan vaikuta (tietenkin jos on jotain 8 senttiä mut silloin luulis jo supistavanki :), uudelleensynnyttäjällä voi olla montakin senttiä auki jo paaljon ennen synnytystä.
 
vieras
Itse olin auki mennessäni 4 cm, ja kätilö tuumasi, että sie taidat tulla synnyttämään, no juu tunnin päästä oli poika maailmassa, kaksi tuntia meni hommassa kaikkiaan. Toinen lapsi oli kyseessä ja hommaan meni kokonaisuudessaan kaksi tuntia!

Tsemppiä aapeelle,toivottavasti saat pikkuisen pian syliisi!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olin auki mennessäni 4 cm, ja kätilö tuumasi, että sie taidat tulla synnyttämään, no juu tunnin päästä oli poika maailmassa, kaksi tuntia meni hommassa kaikkiaan. Toinen lapsi oli kyseessä ja hommaan meni kokonaisuudessaan kaksi tuntia!

Tsemppiä aapeelle,toivottavasti saat pikkuisen pian syliisi!
Kiitos :)
Tässä nyt mietin että millä saisin niitä supistuksia aikaiseksi että päästäisiin pian tositoimiin!
 
....
kannattaa liikkua paljon... ite tein sen virheen ekan kanssa että jäin istumaan/makoilemaan... siihen ne supitukset sitten loppui lähes kokonaan.... toisen kanssa olin pystyssä niin kauan kun vaan sain ja jaksoin oli hyvät supistukset ja muuten nopea synnytys....
 

Yhteistyössä