Kysymys reilusti laihtuneille!

• Viestiketjun aloittaja TriStessse
  • Ensimmäinen viesti
TriStessse
Oletko tullut helposti sinuiksi uuden kroppasi kanssa? Osaatko nähdä ja hahmottaa itsesi oikein?
Vaa'an lisäksi näen peilistä ja tunnen muutenkin että olen laihtunut todella paljon. Silti en jotenkin vain usko sitä. Ostan edelleen vähintään L-kokoisia vaatteita, kun pienemmät ei muka voi mahtua. Pidän itseäni pulskana, vaikka oikeasti olen suht normaalipainoinen.
Mikä tässä mättää?? Onko kellään ollut vastaavia vaikeuksia?

TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja vielä pitää:
mulla on ollut niinkin hullu tunne kuin että pelottaa kun huomaa olevansa "laiha", tuntui olo aluksi ihan sairaalta. Älyttömiä juttuja :D
Mua välillä hirvittää suihkussa, että ketä tässä oikein olenkaan pesemässä, kun tuntuu luita.. :eek:

Laihduin joskus 19-20 veenä 97 kiloisesta 65 kiloiseksi, puolessa vuodessa lähti sellainen 20-25 kiloa, sen jälkeen hissummin loput. Olin tosi varovainen vaatteiden ostossa kun en vielä käsittänyt kokoani. Tuli tosiaan zompailtua ihme teltoissa, kun vaatteet eivät istuneet ison kokonsa vuoksi.. Jossain vaiheessa älysin yhtäkkiä et helskatti, nää pienet vaatteethan näyttää paljon paremmalta! Siinä kun suurin osa siitä roikkuvasta ihosta oli vetäytynyt, sain käyttää hihattomia toppejakin, mikä oli aiemmin ollut mulle täysin vieras ajatus.

Se välähtää jossain vaiheessa, tai siis mulla kävi näin..

Nyt taas raskauden jälkeen kun olen heti raskaana, niin olo on kuin valaalla, ekassa raskaudessa ja synnytyksen jälkeen ei taas mennyt päähän se, että olin kuitenkin 15 kiloa isompi kuin ennen, ihmettelin vaan kovasti miksi vaatteet ei mene päälle, kun peilistä näin sen saman tytön mitä olin ennen raskautta.. Nyt osaan taas olla pullukka. Se on molemmin päin, silmä ja ajatus ei heti totu suuriin painonvaihteluihin.

Heli
Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Laihduin joskus 19-20 veenä 97 kiloisesta 65 kiloiseksi, puolessa vuodessa lähti sellainen 20-25 kiloa, sen jälkeen hissummin loput. Olin tosi varovainen vaatteiden ostossa kun en vielä käsittänyt kokoani. Tuli tosiaan zompailtua ihme teltoissa, kun vaatteet eivät istuneet ison kokonsa vuoksi.. Jossain vaiheessa älysin yhtäkkiä et helskatti, nää pienet vaatteethan näyttää paljon paremmalta! Siinä kun suurin osa siitä roikkuvasta ihosta oli vetäytynyt, sain käyttää hihattomia toppejakin, mikä oli aiemmin ollut mulle täysin vieras ajatus.

Nyt taas raskauden jälkeen kun olen heti raskaana, niin olo on kuin valaalla, ekassa raskaudessa ja synnytyksen jälkeen ei taas mennyt päähän se, että olin kuitenkin 15 kiloa isompi kuin ennen, ihmettelin vaan kovasti miksi vaatteet ei mene päälle, kun peilistä näin sen saman tytön mitä olin ennen raskautta.. Nyt osaan taas olla pullukka. Se on molemmin päin, silmä ja ajatus ei heti totu suuriin painonvaihteluihin.
Millä konstilla sait painosi aikoinaan noin nopeasti katoamaan?
Hieno saavutus :)

Heli
Alkuperäinen kirjoittaja TriStessse:
Siihen siis kuitenkin joskus tottuu? Ja osaa jopa ostaa oikean kokoisia vaatteita? :headwall:
Paljonko olet laihtunut ja millä keinolla? Oletko nyt tavoitepainossasi?

Paljon onnea hienosta saavutuksesta :)

Kumpa minäkin saisin itseni motivoitua, tuntuu vaan urakka aivan liian isolta...

TriStessse
Alkuperäinen kirjoittaja Heli:
Siihen siis kuitenkin joskus tottuu? Ja osaa jopa ostaa oikean kokoisia vaatteita? :headwall:

Kumpa minäkin saisin itseni motivoitua, tuntuu vaan urakka aivan liian isolta...
Kiitos! Sehän tässä hauskinta onkin kun en ole tehnyt oikeastaan mitään laihtuakseni. Ilmeisesti en vain ole ehtinyt syömään tarpeeksi usein kun kolmen pienen kanssa on päivät menny. Nyt painan melkein 40kg vähemmän kuin ennen kuopuksen syntymää. Vielä 3kg sais lähteä, sitten pitääkin jo olla tarkkana ettei mene överiksi..
Älä ajattele sitä urakkana, unohda se tavoitepaino. Ota välietappeja niin se määränpää lähestyy koko ajan huomaamatta!

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:

Millä konstilla sait painosi aikoinaan noin nopeasti katoamaan?
Hieno saavutus :)
Mulla nyt ei ollut mitkään kovin terveet metodit, jätin pois punaisen lihan, kaikki maitotuotteet, kaikki rasvat (siis ihan kaikki, leivälle ei mitään, leikkeleet 1% rasvaa, ruuaksi kalkkunaa tai kanaa fileenä ilman marinadeja.. ym.), oikeastaan kaikki mitä söin oli tonnikala- tai katkarapusalaatti, kalkkunaleipä, nuudelikeitto.. Ja hirveesti irtokarkkeja. Oli vaan kova kuume saada paino alas kun kyllästyin vaan olemaan tuhti.. Nyt taas muistan miksi *huoh*.

Upea

Kiitos! Sehän tässä hauskinta onkin kun en ole tehnyt oikeastaan mitään laihtuakseni. Ilmeisesti en vain ole ehtinyt syömään tarpeeksi usein kun kolmen pienen kanssa on päivät menny. Nyt painan melkein 40kg vähemmän kuin ennen kuopuksen syntymää. Vielä 3kg sais lähteä, sitten pitääkin jo olla tarkkana ettei mene överiksi..
Älä ajattele sitä urakkana, unohda se tavoitepaino. Ota välietappeja niin se määränpää lähestyy koko ajan huomaamatta!
Vau! Hieno saavutus! *nostaa hattua*

Yhteistyössä