Kysymys laihdutustietäjille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen syönyt koko aikuisikäni herkkuja joka päivä. En ole ylipainoinen eikä painoni ole heitellyt herkkujen syömisen johdosta.
Nyt kuitenkin olen lihonnut pari kiloa (vieläkin kyllä normaali paino mutta vaatteisiini liikaa) ja haluaisin näistä eroon.

Saako jo pelkästään herkkujen pois jättäminen aikaiseksi MITÄÄN muutoksia?
Olen lisännyt nyt liikuntaakin mutta en ole mikään himoliikkuja...
Harrastan liikuntaa 1,5-3 h / viikossa.

Mitään toivoa saada pari kiloa pois jo pelkällä herkuttelun lopettamisella?

Laihdut kun syöt vähemmän kuin kulutat. Kyllähän se kalorimäärä pienenee kun herkut jää pois, mutta jos olet viimeaikoina lihonut, voi olla että syöt jatkuvasti yli kulutuksen ja herkkujen pois jättäminen pelkästään pysäyttää painonnousun. Kokeile vaikka kuukausi ilman ylimääräisiö herkkuja ja jos paino ei yhtään laske, ala laskea kaloreita.

[QUOTE="vieras";25200491]Jätä herkut pois mutta älä lisää muuta ruokaa sen tilalle. 2 kg lähtee viikossa![/QUOTE]

Ei lähde, tai jos lähtee niin tulee seuraavalla viikolla takaisin. Hyvä laihdutusvauhti on puoli kiloa viikossa. Mutta juurikin niin, että silloin laihdut jos et lisää ruokaa pois jättämiesi herkkujen tilalle. Lisää kasviksia lautaselle jos nälkä yllättää. Tsemppiä ap:lle!

Kiitos vastauksistanne!

Ongelma tässä nyt onkin se, että pelkällä ruualla kalorimääräni päivittäin on alle 1000 ... En saa syötyä enempää paitsi tietenkin herkuilla.
Luulisi että noilla kalorimäärillä saisin jotain pois jos jätän herkut pois.
Tuntuu vain ettei mitään tapahdu. (Olen tosin kokeillut tätä vasta viikon )

[QUOTE="vieras";25203765]Kiitos vastauksistanne!

Ongelma tässä nyt onkin se, että pelkällä ruualla kalorimääräni päivittäin on alle 1000 ... En saa syötyä enempää paitsi tietenkin herkuilla.
Luulisi että noilla kalorimäärillä saisin jotain pois jos jätän herkut pois.
Tuntuu vain ettei mitään tapahdu. (Olen tosin kokeillut tätä vasta viikon )[/QUOTE]

Mitä sä sitten yleensä syöt? Kannattaisi syödä n. 1500 kalorin edestä. Jos syöt salaatteja, lisää niihin vähän öljyä tai öljypohjaista kastiketta, niin saat lisää energiaa ja hyviä rasvoja? Ne hyvät rasvat on tarpeellisia terveydelle ja auttavat myös laihtumisessa! Lisäksi voisit lisätä salaattiin vaikka jotain siemeniä tai syödä vähän pähkinöitä.

[QUOTE="vieras";25203788]Mitä sä sitten yleensä syöt? Kannattaisi syödä n. 1500 kalorin edestä. Jos syöt salaatteja, lisää niihin vähän öljyä tai öljypohjaista kastiketta, niin saat lisää energiaa ja hyviä rasvoja? Ne hyvät rasvat on tarpeellisia terveydelle ja auttavat myös laihtumisessa! Lisäksi voisit lisätä salaattiin vaikka jotain siemeniä tai syödä vähän pähkinöitä.[/QUOTE]

No salaatteja syön tosi paljon, yhden lämpimän aterian mutta en isoa annosta koska en jaksa syödä.
Syön siis vähän kerralla mutta "usein".
Hedelmiä, vihanneksia, leipää, lämmin ruoka ja jugurttia tai raejuustoa ja joskus puuroa.

Muita hyviä vinkkejä kuin tuo salaattikastike (vaikkakaan en hirveesti tykkää kyllä salaattikastikkeista)

Yhteistyössä