Kysymys kotitöistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Moniko vähintään kahden lapsen äiti silittää pyykit? Entä ehdittekö miehen kanssa yhdessä vetää lakanat? Leivotteko usein pullaa?

Minä olen vähitellen luovuttanut nämä. Vielä kuopuksen vauva-aikana nämä tein, mutta en enää. Jotenkin vaan ruoanlaitto pyykit ja perussiivous ja lasten kanssa touhuilu vie kaiken ajan.

Esikoisen kanssa leivoimme joka viikko. lakanat ehti silittää kun illalla ei ollut vielä virta pois kuten nyt kun selvittelee tappelua päivän. Lakanat vedimme ja lapsi oli siinä myös. Nyt sekin on tappelua, kumpi saa auttaa enemmän.

Pyykit silitän ja lakanat vedetään miehen kanssa, pullaa leivon ehkä 2krt / vuosi , enkä muutakaan kovin usein. Meillä 2 lasta, 3 harrastuskoiraa ja käyn töissä, joten kyllä tää arjen pyörittäminen välillä ottaa voimille :|

Pyykit silitän, lakanoita ei vedellä ja pulla leivon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Viimeksikin kun leivoin pakastimeen pullaa, niin mies söi ne heti *mur* :kieh:

Lakanoiden silitys on siitä kiinni, missä kuivatan ne ja miten nopsasti ehdin kääriä ne, viimeksi v-itutuksen vallassa otin ja silitin vaikkei olisi tarvetta ollut. Pullaa leivon parhaillaan, kausittaista tämäkin, nyt on syöty niin kauan kaupan pullaa että pian lentää oksennus :x Ja miestä ei oo ennenkää tarvittu lakanoiden vetoon :whistle: Ja lapsia on 4, nuorin 8.5kk, vanhin 5v :wave:

Lakanat vedellään kyllä. Pullaa mä en leivo kun en erityisemmin siitä pidä. Muuta leivon kyllä, leipominen on kivaa. Silitän vain pakolliset eli lähinnä juhlavaatteet.
Ehtisi sitä muutakin mutta mä käytän aikani mielummin johonkin kivaan. :D

En silitä kuin pakolliset silitettävät, lakanat vedetään ja leivoin usein. Tänään leivoin sämpylöitä ja kääretorttua :p
Meillä lapsia kaksi, mutta ovat niin "hyvän ikäisiä" että kerkeää tehdä hommiakin jos vain haluaa ja jaksaa... :whistle: :)

ei silitetä kuin muuta kuin mies silittää kauluspaitansa. Pullaa mies myös leipoo raakapakasteesta kun leipoo, muuten ostetaan valmiina maidotonta pulla pullapuodista jotta maitoallergikkokin saa herkutella ja pullapuodin täti tekee monenlaista maidotonta, kiitos hänelle!
siivous on kausiluontoista.... vaikka kesällä toki tenavat kantaa enemmän likaa sisälle vaikka kengät pitää riisua tuulikaappiin. Itse en ole kantamassa likaa enkä siivoamassa päivällä kun olen töissä, mitä sitten lomalla ja vapaapäivät

Miehen kans vedetään lakanat urakka tyylillä (kolme koneellista lakanapyykki). En tod. silitä meidän vaatteita pesun jälkeen, leivon kaikkea muuta kuin pullaa... Kaksi lasta ja 3 hevosta...

En sillitä, kuin sellaiset vaatteet, jotka sitä vaatii. Mm. miehen työpaidat, juhlavaatteet, housut ym. En kyllä silittänyt ennen lapsiakaan sen enempää.
Pullaa leivon harvakseltaan, ehkä vähän harvemmin kuin ennen muksuja. Muuten kyllä leivon, kun siitä tykkään.
Lakanat vedetään aina. En osaa laittaa niitä muuten kaappiin. Joskus tosin odottavat vetämistä pienen tovin... ;)

Yhteistyössä