Kysymys kaikille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
kun keitätte makaroonia, niin laitatteko kattilaan kannen vai annatteko kiehua ilman kantta?????

Haluan vain tietää miten muut tekee, kun oltiin ystäväni kanssa tekemässä ruokaa,, noh minä sitten keitin makaroonit ja laitoin ilman muuta kannen kattilaan. Ystäväni ihmetteli ja sanoi että täh?! eihän makaroonia keittäessä tarvi kantta!! olin vähän että mitäh? tottakai mielestäni tarvii. sehän säästää sähköä, siis kun laittaa kannen makaroonit kiehuu 2:lla mutta jos ei niin levyn on oltava 6 tai ainakin 5. ja muutenkin on mielestäni hölmöä pitää kantta auki ja päästää kaikki höyryt ulos.. En kuitenkaan sen kumemmin asiaan kommentoinu.. ystäväni siis piti minua ihan hölmönä.. kun taas minä pidän edelleen häntä öö blondina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jokainen taplaa tyylillään siitä sen enempää kinastelematta.

joo niin taaplaa, mutta nimenomaan haluan tietääkkin etä miten te muut teette? joo tiedän että tää kysymys on turhanpäivänen, mutta eiks tää koko palsta oo?

Alkuperäinen kirjoittaja keittäjä:
ohje lukee makaronipussin kyljessä, ihan sen mukaan olen keitellyt.

just tuollanen se minun kamukin on.. kaikki niin ohjeen mukaan, ei voi omaa järkeä käyttää..

niin ja lisään vielä että tottakai käyn välillä hämmentämässä makarooneja, ettei ne liimaudu silleen könttiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja keittäjä:
ohje lukee makaronipussin kyljessä, ihan sen mukaan olen keitellyt.

just tuollanen se minun kamukin on.. kaikki niin ohjeen mukaan, ei voi omaa järkeä käyttää..

niin ja lisään vielä että tottakai käyn välillä hämmentämässä makarooneja, ettei ne liimaudu silleen könttiin.

Tietenkin jokainen tekee, miten lystää tai ohjeen mukaan ja se on ihan ok.
Meille ravintolakoulussa opetettiin, että kun vesi kiehuu, niin kansi pois ja pasta sekaan ja keitetään ilman kantta. Mutta kuten sanoin, jokainen tekee, kuten tekee...ei kai tässäkään ole oikeaa ja väärää =) Ja pääasiahan taitaa olla, että makaronit kypsyy :whistle: :D

Ilman kantta tai kansi raollaan sillä jos kansi kii(oli mikä tahansa ruoka) niin aina tulee se tilanne et kuuluu kauhee kooooshhhh ja tavara pupluaa kannen yli hellalle. Haluan ruuanlaiton mahd helpoksi ja etenkin stressittömäksi enkä halua suotta seistä hellan äärellä kyttäämässä jos ei pakko.

Alkuperäinen kirjoittaja FANG-ANN-75:
Ilman kantta tai kansi raollaan sillä jos kansi kii(oli mikä tahansa ruoka) niin aina tulee se tilanne et kuuluu kauhee kooooshhhh ja tavara pupluaa kannen yli hellalle. Haluan ruuanlaiton mahd helpoksi ja etenkin stressittömäksi enkä halua suotta seistä hellan äärellä kyttäämässä jos ei pakko.

juu siis minäkin ilman muuta jätän kannen raolleen.

Kansi päällä ja suolaa sekaan (se suola ei imeydy kaikki siihen pastaan, mutta tekee rakenteesta paremman) Öljyä voi halutessaan lisätä keitettyyn pastaan.

Pastaa keittäessä vesi kiehuu helposti yli, eli siitä johtuu tuo kannettomuus kehotus. Vaan äkkiä sen lämpötilan oppii missä ei hella lainehdi

Alkuperäinen kirjoittaja Kuikelo harmailee:
Kansi päällä ja suolaa sekaan (se suola ei imeydy kaikki siihen pastaan, mutta tekee rakenteesta paremman) Öljyä voi halutessaan lisätä keitettyyn pastaan.

Pastaa keittäessä vesi kiehuu helposti yli, eli siitä johtuu tuo kannettomuus kehotus. Vaan äkkiä sen lämpötilan oppii missä ei hella lainehdi

juurikin näin..

Yhteistyössä