Kysymys kaikille äideille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo meitin 1,5-vuotias tyty nyt ei vielä osaa valita synttärirytkyjään, mutta kunhan ikää tulee lisää, saa toki itse valita millaisessa kostyymissa patsastelee syntymäpäivillään :) Sen verran vaikutan asiaan, että puhdasta pitää olla.

Harvemmin noita kumpaakaan tuntuu kiinnostavan päättää omia vaatteitaan. Mummilta tosin saattaa tulla ilmoitusluonteisesti, että hänen ostamansa mekon on sitten oltava juhlissa päällä :headwall:

Poika ei osannut vielä 1-vuotispäivillään valita joten minä päätin, mutta voisin kuvitella, että tulevina vuosina antaisin itse valita itse valkkaamistani vaihtoehdoista, ja sitten kun on tarpeeksi kompetenssia niin saa tuo päättää ihan itsekin, mitä päälleen pistää.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Tuo meitin 1,5-vuotias tyty nyt ei vielä osaa valita synttärirytkyjään, mutta kunhan ikää tulee lisää, saa toki itse valita millaisessa kostyymissa patsastelee syntymäpäivillään :) Sen verran vaikutan asiaan, että puhdasta pitää olla.

Eikö teidän 1,5 vee vielä ilmaise mielipidettään JOS vaate mitä päälle tarjotaan ei miellytä?

Pojat ei koskaan ole pajoa vatteista piitanneet. Joskus ovat vähän nyrpistäneet nokkaansa juhlahousuille, mutta tottakai juhlissa on juhlahousut. Kauluspaidoista ovat saaneet muutamasta sopivankokoisesta valita mieleisensä.

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:

Eikö teidän 1,5 vee vielä ilmaise mielipidettään JOS vaate mitä päälle tarjotaan ei miellytä?

Ei meidän ainakaan!:O Kulkis ihan missä tahansa ja kaikessa siltä väliltä, jos en häntä pukisi...tai siis alastihan tuo silloin aina olisi...;)

No ei kylläkään... Eihän se pukeminen mitään mukavaa hommaa ole, mutta ei hää kyllä mitenkään ilmaise vastenmielisyyttään mitään tiettyä vaatetta kohtaan. Mieluiten hää heiluisi ilman rihmankiertämää, jos saisi valita :)

Ilmaiseekos muiden 1,5-vuotiaat sitten selkeästi, mistä vaatteista tykätään ja mistä ei?

No ei kylläkään... Eihän se pukeminen mitään mukavaa hommaa ole, mutta ei hää kyllä mitenkään ilmaise vastenmielisyyttään mitään tiettyä vaatetta kohtaan. Mieluiten hää heiluisi ilman rihmankiertämää, jos saisi valita :)

Ilmaiseekos muiden 1,5-vuotiaat sitten selkeästi, mistä vaatteista tykätään ja mistä ei?

Meillä on varsinkin tämä nuorempi jo alta 1,5 vuotiaana hyvin selkeästi ilmaissut jos joku vaate ei miellytä. Ja käyneet itse hakemassa laatikosta vaatteita mitä on haluttu laittaa päälle. Mutta se varmaan on sidoksissa siihen kuinka varhain lapselle kehittyy se ns oma tahto =)

mä opastan valitsen, mut tyttö sanoo asiasta mielipiteensä. Jos ei ehdotus miellytä nin ei pue sitä. Välillä valitsee ite ja ihan hyvin pukeutuu silloin. Pojille minä valitsen aina muuten niillä on ihme rytkyt päällä tai ei mitään.

Poika saa valita itse mun antamista vaihtoehdoista, siistit vaatteet pitää olla. Tärkeintä on kuitenkin että pitää ne vaatteet päällään juhlien ajan, tuolla on taipumus tiputella ne vaatteet päältään melko nopeasti. :whistle:

Tytöltä ei vielä kysytä, se laittaa mitä äiti haluaa. B) Viimeksi söpön pääkallomekon, poitsu ei suostu laittamaan kalloja, sanoo vaan ettei tykkää pääkallosta. :| Kun pimu kasvaa niin se pääsee tietysti vaikuttamaan vaatevalintoihinsa.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Joo, tosin en anna vaihtaa niitä valittuja vaatteita tunnin välein, pojalla on joku ihme vaihe menossa..

Meidän muksuilla on lähinnä molemmilla jatkuvasti päällä vaihe että KAIKKI vaatteet on riisuttava pois päältä :D

No jos sais valita niin mielummin noin, se on TODELLA raivostuttavaa kun poika penkoo kaappinsa tosiaan monta kertaa päivässä. :headwall: ja sitten kun jättelee niitä pitkiä taloa niin :kieh:

Yhteistyössä