Kysymys Jehovan todistajille..tai heidän tavoistaan tietäville

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ultramariini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Saanko myos kysya: miksi ette vieta syntymapaivia?

Kaikki, mitä raamattuun on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi. Siellä on maininta kaksista syntymäpäivistä, kumpikaan heistä ei ollut Jumalan palvelija, ja molemmissa tapahtui murha. Siitä voi jo päätellä paljon. Miksi ne on raamatuun kirjoitettu? Eikä ole myöskään mitään mainintaa Jeesuksen tai muiden Jumalan palvojien syntymäpäivistä.

ei Jeesuksen syntymäpäivää??? Eikö se syntynykkään 25.12? :xmas:

En halua pilkata, mutta olihan tämä vitsi? Joulun alkuperästä voi lukea ihan mitä vaan, tietokirjoista ja netistä mm.. Ja Jeesuksen syntymäpäivää ei tarkalleen tiedetä, mutta syksyyn, lokakuun tietämille sijoittunee.

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Linus, miksi jehovan todistajain lapset eivät käy srk-kerhoissa, kun taas lestadiolaiset lapset käy?
ja telkkari on kielletty lestadiolaisilta mutta jt ei?
olen näitä miettinyt ja sitten vielä yksi aika hassu kysymys: olen huomannut että jehovan tod taloissa (myös valtakunnan salit) on valtavat katot.
Onko se sattumaa vai liittyykö se johonkin?

Jehovan todistajat eivät kuulu evankelisluterialseen kirkkoon, siksi ei sinne kerhoonkaan mennä. Sitä paitsi, siellä tietääkseni annetaan myös uskonnollista opetusta, joka ei ole sopusoinnussa sen kanssa mitä me olemme raamatusta oppineet.
Telkkari, niinkuin monet muutkin asiat ovat yksilön itsensä päätettävissä, raamattu ei anna niihin itään kieltoa. Periaatteita kylläkin, siksi on siis päätettävä itse kuinka paljon, ja mitä ohjelmia yleensäkin katsoo.
Kattoasiasta en osaa sanoa yhtään mitään. :) Enpä ole itse huomannutkaan moista...

Hih, yleensä katto peittää sen koko rakennuksen..:D En ole kyllä minäkään kiinnittänyt asiaan huomiota, vaikka alueellamme on useampikin valtakunnan sali..

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Saanko myos kysya: miksi ette vieta syntymapaivia?

Kaikki, mitä raamattuun on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi. Siellä on maininta kaksista syntymäpäivistä, kumpikaan heistä ei ollut Jumalan palvelija, ja molemmissa tapahtui murha. Siitä voi jo päätellä paljon. Miksi ne on raamatuun kirjoitettu? Eikä ole myöskään mitään mainintaa Jeesuksen tai muiden Jumalan palvojien syntymäpäivistä.

ei Jeesuksen syntymäpäivää??? Eikö se syntynykkään 25.12? :xmas:

En halua pilkata, mutta olihan tämä vitsi? Joulun alkuperästä voi lukea ihan mitä vaan, tietokirjoista ja netistä mm.. Ja Jeesuksen syntymäpäivää ei tarkalleen tiedetä, mutta syksyyn, lokakuun tietämille sijoittunee.

Tästä justiin julkaistiin jtn tutkimustietoa (ihme ja kumma, juuri ennen joulua... :saint: ), sen mukaan jeesus olisi syntynyt kesällä... tiedä sitten.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1624894

Kunnioitan kaikkien ihmisten vakaumuksia, tiettyyn pisteeseen saakka. Minusta on äärimmäisen loukkaavaa saada kotiini postia jehovantodistajilta, joissa homoseksuaalisuus tuomitaan synniksi ja kaikki homot saatanasta seuraaviksi. Lesbona koen sen jopa kotirauhan häirintänä. Viimeeksi kiehahti ja olisin halunnut soittaa ja kertoa mielipiteeni asiasta, lappusessa ei vain ollut mitään yhteystietoja ja unohdin koko jutun. Voisiko siis niiden lehtien ja lappusten jakamista suorittaa vain henkilökohtaisesti, jolloin niistä on mahdollisuus kieltäytyä? Minua ei omassa kodissani kukaan tuomitse, ei omat eikä varsinkaan vieraat. Kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kunnioitan kaikkien ihmisten vakaumuksia, tiettyyn pisteeseen saakka. Minusta on äärimmäisen loukkaavaa saada kotiini postia jehovantodistajilta, joissa homoseksuaalisuus tuomitaan synniksi ja kaikki homot saatanasta seuraaviksi. Lesbona koen sen jopa kotirauhan häirintänä. Viimeeksi kiehahti ja olisin halunnut soittaa ja kertoa mielipiteeni asiasta, lappusessa ei vain ollut mitään yhteystietoja ja unohdin koko jutun. Voisiko siis niiden lehtien ja lappusten jakamista suorittaa vain henkilökohtaisesti, jolloin niistä on mahdollisuus kieltäytyä? Minua ei omassa kodissani kukaan tuomitse, ei omat eikä varsinkaan vieraat. Kiitos.

Ihan ystävällisesti kysyisin, että ovatko saamasi lappuset todella Jehovan todistajilta? Niissä kun mielestäni on aina yhteystiedot, johon voi ottaa yhteyttä. Raamattu tuomitsee kaiken moraalittomuuden, niin heteroittein välisen kuin homoudenkin. Eli Jehovan todistajien julkaisuissa ei homoja sanota saatanasta seuraaviksi. Eikä yleensäkään tuomita, kerrotaan kyllä mikä raamatun kanta on.

Ihan ystävällisesti kysyisin, että ovatko saamasi lappuset todella Jehovan todistajilta? Niissä kun mielestäni on aina yhteystiedot, johon voi ottaa yhteyttä. Raamattu tuomitsee kaiken moraalittomuuden, niin heteroittein välisen kuin homoudenkin. Eli Jehovan todistajien julkaisuissa ei homoja sanota saatanasta seuraaviksi. Eikä yleensäkään tuomita, kerrotaan kyllä mikä raamatun kanta on.

Kyllä se lehtinen oli jehovien. Ei minua häiritse se, että joku lahko pitää minua syntisenä, kotiini niitä lappusia en kuitenkaan kaipaa. En minäkään perusta omaa uskontoa ja sitten jaa tuomioita ihmisten koteihin. Kotirauhaa vaan peräänkuulutan.

Kyllä se lehtinen oli jehovien. Ei minua häiritse se, että joku lahko pitää minua syntisenä, kotiini niitä lappusia en kuitenkaan kaipaa. En minäkään perusta omaa uskontoa ja sitten jaa tuomioita ihmisten koteihin. Kotirauhaa vaan peräänkuulutan.

Syntisiähän me kaikki ollaan, eihän me muuten kuolevaisia oltaiskaan.. Kuolema kun on synnin palkka. Otamme vakavasti vastuumme kertoa raamatun toivoa ikuisesta elämästä paratiisimaassa jokaiselle. Emme erottele siinä onko joku homo tai hetero, kerromme kaikille. Yleensä pyrimme henkilökohtaiseen tapaamiseen, joskus jätämme kirjallisuutta paikkaan jossa ei olla kotona. Emme tuomitsemismielessä, vaan haluna jakaa tietoa kaikille.

Olenko ymmärtänyt oikein: Jehovan todistajat uskovat maailmankaikkeuden olevan n. 4500 v:n ikäinen? Millaista on elää jatkuvassa todellisen maailman ja uskomusten ristitulessa? Muuttuko valkoinen mustaksi jos oikein kovasti uskoo niin? :)
Onko helppoa uskotella itselleen esim. että jääkautta ei ollut ja että dinosaurukset elivät maapallolla yhdessä ihmisen kanssa? Että neandertalinihmisiä ei ole koskaan ollutkaan?

Just curious!

Ai niin, ja sitten vielä yksi juttu, joka oikeastaan kiinnostaa aikaisempaa enemmän. Suhtautuvatko Jehovan todistajat kriittisesti ns. maalliseen koulutukseen vai onko se vain huhupuhetta? Minkä alojen ihmisiä tyypillisesti lähtee aikuisempana mukaan toimintaan, jos olet havainnut joitain tiettyjä aloja? Tai minkälaiset ihmiset muuten? Kääntyvätkö korkeakoulutetut usein Jehovan todistajiksi?

Onpa paljon kysymyksiä. No, maailmankaikkeuden iästä ei kukaan voi sanoa mitään varmaa, mutta puhutaan kai miljardeista vuosista. Ihmissuvun iän voi taas laskea raamatun sukupuun mukaan, se on noin 6 tuhatta vuotta. (Jeesushan syntyi noin 2 tuhatta vuotta sitten, raamatussa on luotettavat sukuluettelot Aadamista aina Jeesukseen asti, se oli siis noin 4 tuhatta vuotta).
Koulutus on jokaisen oma valinta, jokaisen täytyy itse päättää mitä pitää tärkeänä elämässään, miten paljon uhraa aikaansa ja voimavarojaan koulutukseen.
Jehovan todistajia on ihan joka alalta, tosi korkeakoulutettujen, ja ihan kouluttamattomienkin. Raamatun totuus kun on kaikkien opittavissa, siinä ratkaisevinta on nöyrä halu oppia Jumalan sanaa, ja omaksua se.

Syntisiähän me kaikki ollaan, eihän me muuten kuolevaisia oltaiskaan.. Kuolema kun on synnin palkka. Otamme vakavasti vastuumme kertoa raamatun toivoa ikuisesta elämästä paratiisimaassa jokaiselle. Emme erottele siinä onko joku homo tai hetero, kerromme kaikille. Yleensä pyrimme henkilökohtaiseen tapaamiseen, joskus jätämme kirjallisuutta paikkaan jossa ei olla kotona. Emme tuomitsemismielessä, vaan haluna jakaa tietoa kaikille.

Minulle on se ja sama, mitä joku lahkolainen on mieltä minun synneistäni. Itse en siihen usko, joten se ja sama. Mutta homoseksuaalisuuden tuomitsemista saa kuulla muuallakin ihan tarpeeksi, kotiini en sitä p*skapropagandaa halua. Etsikää tehtävänne toisaalta. Ja ihan kaikella ystävälllisyydellä, jakakaa sitä tietoutta henkilökotaisesti niille, jotka sitä haluavat.

Linus, kiitos että kerroit uskostasi kärsivällisesti, vaikka välillä tulikin aika idioottimaisia kommentteja. Meillä on Jehovan todistajat käyneet jonkun kerran, ovat myös pysäyttäneet päiväkodin lähellä, kun olen hakenut lasta. Mä en ymmärrä, miksi jotkut ärsyyntyvät siitä niin paljon? Mä olen joka kerta vastannut ystävällisesti, että kiitos, mutta minulla on jo oma uskontoni enkä ole kiinnostunut vaihtamaan sitä mihinkään toiseen uskontoon. Siinä kohtaa he ovat sanoneet, että kiitos ajastasi, hyvää päivänjatkoa (tai siunausta, nyt en muista tarkalleen) ja se siitä. Enemmän mua ärsyttää kaduilla nuo kaikenmaailman järjestöihmiset, jotka tyrkyttävät jos jonkinlaista liittymiskaavaketta käteen, vaikka olis miten kiire. Jehovan todistajat eivät ole edes yrittäneet pysäyttää mua, jos on ollut tulipalokiire :D .

Kyllä tänne maailmaan uskontoja mahtuu ja uskon, että hyvin pystytään elämään rinnakkain. Ja aina voi kieltäytyä ystävällisesti. En mä puhelinmyyjillekään iske luureja, vaikken jaksakaan heidän kanssaan keskustella.

Alkuperäinen kirjoittaja Saraldo:
Linus, kiitos että kerroit uskostasi kärsivällisesti, vaikka välillä tulikin aika idioottimaisia kommentteja. Meillä on Jehovan todistajat käyneet jonkun kerran, ovat myös pysäyttäneet päiväkodin lähellä, kun olen hakenut lasta. Mä en ymmärrä, miksi jotkut ärsyyntyvät siitä niin paljon? Mä olen joka kerta vastannut ystävällisesti, että kiitos, mutta minulla on jo oma uskontoni enkä ole kiinnostunut vaihtamaan sitä mihinkään toiseen uskontoon. Siinä kohtaa he ovat sanoneet, että kiitos ajastasi, hyvää päivänjatkoa (tai siunausta, nyt en muista tarkalleen) ja se siitä. Enemmän mua ärsyttää kaduilla nuo kaikenmaailman järjestöihmiset, jotka tyrkyttävät jos jonkinlaista liittymiskaavaketta käteen, vaikka olis miten kiire. Jehovan todistajat eivät ole edes yrittäneet pysäyttää mua, jos on ollut tulipalokiire :D .

Kyllä tänne maailmaan uskontoja mahtuu ja uskon, että hyvin pystytään elämään rinnakkain. Ja aina voi kieltäytyä ystävällisesti. En mä puhelinmyyjillekään iske luureja, vaikken jaksakaan heidän kanssaan keskustella.

Kiitos! :)

Yhteistyössä