M
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelen myös, et mitä jt:lle pitäisi sanoa, et eivät enää tulisi oven taakse, koska emme ole ottaneet lehtisiä tai kuunnelleet puheita ja olemme ystävällisesti sanoneet, et ei kiitos, meillä on oma uskomme. Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
meillä käyvät viikottain,vaikka olen kohteliaasti pyytänyt etteivät tulisi. kaksi vuotta olen asunut turussa ja joka viikko ovat jehovantodistajat ovellamme. He mm. tietävät että meille syntyi lapsi ja koputtavat ettei vauva herää.. en silti ymmärrä miksi he eivät usko minua??
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Ihmettelen Kylkiluun kysymystä, ainakin omat ystäväperheeni viettävät oikein ihanaa elämää...miten kontroloinnin alla?
Kontrolloinnilla tarkoitan oman ajattelun ja järjestön johtavien ajatusten kritisoinnin kieltoa ja sitä, ettei "maailmallisten" ihmisten kanssa tekemisissä oleminen ole suotavaa. Näin mulle ovat todistajat itse kertoneet.
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Veren pyhyyden kunnioittamisesta olisi niin paljon kerrottaavaa, ettei sitä pysty näin lyhesti tyhjentävästi selvittämään. Harvoin, jos koskaan ihminen kuitenkaan kuolee verensiirosta kieltäytymisen vuoksi, vaikka lääkärit sillä "pelottelevatkin". Laadukasta hoitoa saa ilmankin, ja yleensä hyvin korketasoista. Lääkärien tietämys verettömästä hoidosta on huimasti lisääntynyt, osittain Jehovan todistajien antamasta "haasteesta" johtuen.
Vielä voin lisätä, että jopa omassa perheessäni on ollut tilanne, jonka lääkärit määrittelivät toivottomaksi, kun ei verta huolittu. Kuitenkin siinä tapauksessa veretön hoito annettiin, ja toipuminen oli niin yllättävän hyvää, että osaston hoitajat pitivät sitä jonkimoisen vitsin ja hauskuuden aiheena..
Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelen myös, et mitä jt:lle pitäisi sanoa, et eivät enää tulisi oven taakse, koska emme ole ottaneet lehtisiä tai kuunnelleet puheita ja olemme ystävällisesti sanoneet, et ei kiitos, meillä on oma uskomme. Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
meillä käyvät viikottain,vaikka olen kohteliaasti pyytänyt etteivät tulisi. kaksi vuotta olen asunut turussa ja joka viikko ovat jehovantodistajat ovellamme. He mm. tietävät että meille syntyi lapsi ja koputtavat ettei vauva herää.. en silti ymmärrä miksi he eivät usko minua??
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Linus ei kannata. Se on vaan niin vaikeeta joidenkin ymmärtää ja kunnioittaa toisten vakaamusta. Ensin kyseellään uteliaisuuttaan ja sit aletaan syyttää ja pilkkaamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja veri pelastaa:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Veren pyhyyden kunnioittamisesta olisi niin paljon kerrottaavaa, ettei sitä pysty näin lyhesti tyhjentävästi selvittämään. Harvoin, jos koskaan ihminen kuitenkaan kuolee verensiirosta kieltäytymisen vuoksi, vaikka lääkärit sillä "pelottelevatkin". Laadukasta hoitoa saa ilmankin, ja yleensä hyvin korketasoista. Lääkärien tietämys verettömästä hoidosta on huimasti lisääntynyt, osittain Jehovan todistajien antamasta "haasteesta" johtuen.
Vielä voin lisätä, että jopa omassa perheessäni on ollut tilanne, jonka lääkärit määrittelivät toivottomaksi, kun ei verta huolittu. Kuitenkin siinä tapauksessa veretön hoito annettiin, ja toipuminen oli niin yllättävän hyvää, että osaston hoitajat pitivät sitä jonkimoisen vitsin ja hauskuuden aiheena..
Kauhistuttaa mulla ois vaan kaks kuolutta lasta, jos olisin jehova. Ai niin eihän muakaan olisi, eli ei nuo lapset ois alkuaan saanut koskaan.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:joo olen ehkä pikkasen väsynyt....joo tajusin et kylkiluu on jonkun nikki... taidan hipsia untenmaille![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelen myös, et mitä jt:lle pitäisi sanoa, et eivät enää tulisi oven taakse, koska emme ole ottaneet lehtisiä tai kuunnelleet puheita ja olemme ystävällisesti sanoneet, et ei kiitos, meillä on oma uskomme. Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
Sano sitten, että tämä on ehdoton KIELTO, ei saa enää tulla, se sitten merkataan ylös, eikä todeellakaan enää tulla.
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Ihmettelen Kylkiluun kysymystä, ainakin omat ystäväperheeni viettävät oikein ihanaa elämää...miten kontroloinnin alla?
Kontrolloinnilla tarkoitan oman ajattelun ja järjestön johtavien ajatusten kritisoinnin kieltoa ja sitä, ettei "maailmallisten" ihmisten kanssa tekemisissä oleminen ole suotavaa. Näin mulle ovat todistajat itse kertoneet.
en tiedä oonko mä "maailmallinen" ihminen mut 2 jt ystäväperhettä mulla on, samoin esikoiseni paras kaveri on, eikä he ole ollenkaan sitä mieltä etteikö saisi meidän kanssamme olla tekemisissä, ehkä me ei sit olla "maailmallisia"
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja veri pelastaa:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Veren pyhyyden kunnioittamisesta olisi niin paljon kerrottaavaa, ettei sitä pysty näin lyhesti tyhjentävästi selvittämään. Harvoin, jos koskaan ihminen kuitenkaan kuolee verensiirosta kieltäytymisen vuoksi, vaikka lääkärit sillä "pelottelevatkin". Laadukasta hoitoa saa ilmankin, ja yleensä hyvin korketasoista. Lääkärien tietämys verettömästä hoidosta on huimasti lisääntynyt, osittain Jehovan todistajien antamasta "haasteesta" johtuen.
Kauhistuttaa mulla ois vaan kaks kuolutta lasta, jos olisin jehova. Ai niin eihän muakaan olisi, eli ei nuo lapset ois alkuaan saanut koskaan.
No, mulla on yksi kuollut lapsi, verta ei annettu, tosin lääkäri sanoi että meidän vakaumustamme ei kunnioitettaisi, vaan sitä annettaisiin jos he, siis lääkärit, niin päättäisivät.
Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelen myös, et mitä jt:lle pitäisi sanoa, et eivät enää tulisi oven taakse, koska emme ole ottaneet lehtisiä tai kuunnelleet puheita ja olemme ystävällisesti sanoneet, et ei kiitos, meillä on oma uskomme. Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
Sano sitten, että tämä on ehdoton KIELTO, ei saa enää tulla, se sitten merkataan ylös, eikä todeellakaan enää tulla.
olen sanonut kohteliaasti, en halua ketään loukata ..
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja veri pelastaa:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Veren pyhyyden kunnioittamisesta olisi niin paljon kerrottaavaa, ettei sitä pysty näin lyhesti tyhjentävästi selvittämään. Harvoin, jos koskaan ihminen kuitenkaan kuolee verensiirosta kieltäytymisen vuoksi, vaikka lääkärit sillä "pelottelevatkin". Laadukasta hoitoa saa ilmankin, ja yleensä hyvin korketasoista. Lääkärien tietämys verettömästä hoidosta on huimasti lisääntynyt, osittain Jehovan todistajien antamasta "haasteesta" johtuen.
No, mulla on yksi kuollut lapsi, verta ei annettu, tosin lääkäri sanoi että meidän vakaumustamme ei kunnioitettaisi, vaan sitä annettaisiin jos he, siis lääkärit, niin päättäisivät.
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:Saanko myos kysya: miksi ette vieta syntymapaivia?
Kaikki, mitä raamattuun on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi. Siellä on maininta kaksista syntymäpäivistä, kumpikaan heistä ei ollut Jumalan palvelija, ja molemmissa tapahtui murha. Siitä voi jo päätellä paljon. Miksi ne on raamatuun kirjoitettu? Eikä ole myöskään mitään mainintaa Jeesuksen tai muiden Jumalan palvojien syntymäpäivistä.
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja veri pelastaa:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Veren pyhyyden kunnioittamisesta olisi niin paljon kerrottaavaa, ettei sitä pysty näin lyhesti tyhjentävästi selvittämään. Harvoin, jos koskaan ihminen kuitenkaan kuolee verensiirosta kieltäytymisen vuoksi, vaikka lääkärit sillä "pelottelevatkin". Laadukasta hoitoa saa ilmankin, ja yleensä hyvin korketasoista. Lääkärien tietämys verettömästä hoidosta on huimasti lisääntynyt, osittain Jehovan todistajien antamasta "haasteesta" johtuen.
:hug: saanko udella miksi lapsi kuoli? Ja minkä ikäisenä? Ilmeisesti syy ei kuitenkaan ollut verenluovutuksen, koska lääkäri noin sanoi?
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja mamiminäkin:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ihmettelen myös, et mitä jt:lle pitäisi sanoa, et eivät enää tulisi oven taakse, koska emme ole ottaneet lehtisiä tai kuunnelleet puheita ja olemme ystävällisesti sanoneet, et ei kiitos, meillä on oma uskomme. Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
olen sanonut kohteliaasti, en halua ketään loukata ..
Ei se loukkaa, jos sanoo selvän kiellon. Mutta tiedän tapauksia, joissa ovenavaaja ei haluakaan ehdotonta kieltoa antaa, koska sitten tietää, etteivät Jehovan todistajat enää tule, ja tilanne itsellä saattaa muuttua siten, että kovasti haluaisin raamatusta keskustella.
Alkuperäinen kirjoittaja Linus:Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:Saanko myos kysya: miksi ette vieta syntymapaivia?
Kaikki, mitä raamattuun on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi. Siellä on maininta kaksista syntymäpäivistä, kumpikaan heistä ei ollut Jumalan palvelija, ja molemmissa tapahtui murha. Siitä voi jo päätellä paljon. Miksi ne on raamatuun kirjoitettu? Eikä ole myöskään mitään mainintaa Jeesuksen tai muiden Jumalan palvojien syntymäpäivistä.
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Linus, miksi jehovan todistajain lapset eivät käy srk-kerhoissa, kun taas lestadiolaiset lapset käy?
ja telkkari on kielletty lestadiolaisilta mutta jt ei?
olen näitä miettinyt ja sitten vielä yksi aika hassu kysymys: olen huomannut että jehovan tod taloissa (myös valtakunnan salit) on valtavat katot.
Onko se sattumaa vai liittyykö se johonkin?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja qaz:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mutta silti tämän vuoden aikana jehovan todistajat ovat olleet oven takana VIISI kertaa. En haluaisi olla epäkohtelias tai ilkeä..![]()
Ihan pakanana tulen toteamaan tähän väliin, että eikö ole mukavaa, kun käy ihmisiä?
Minusta on ainakin mukavaa, kun on satunnaisia matkaajia. En kyllä tykkää keskustella jumaluuksista, mutta voin vaihtaa kuulumisia ja tarjota kahvit.
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Linus, miksi jehovan todistajain lapset eivät käy srk-kerhoissa, kun taas lestadiolaiset lapset käy?
ja telkkari on kielletty lestadiolaisilta mutta jt ei?
olen näitä miettinyt ja sitten vielä yksi aika hassu kysymys: olen huomannut että jehovan tod taloissa (myös valtakunnan salit) on valtavat katot.
Onko se sattumaa vai liittyykö se johonkin?