Kysymys ensiaskeleista

Tähän on tietysti päivänselvä vastaus mutta kysynpä silti, että miten ensiaskeleet määritellään? :D

Voinko sanoa lapseni ottaneen ensiaskeleet, vaikka hän ei itse noussut seisomaan ja kävellyt, vaan otti askeleet, kun hänet laitettiin seisomaan ja houkuteltiin syliä kohti. Parhaimmillaan ottanut kahdeksan askelta tuolla tavalla. Jotenkin tuntuu huijaukselta sanoa noita ensiaskeleiksi, mutta mitä muutakaan ne olisivat. :)
 
"vieras"
No onhan se ottanut ensiaskeleet =) Mutta en vielä sanois että kävelee jo, vaan sitten vasta kun itse lähtee kävelemään (vaikka alussa ne konttaakin enemmän kuin kävelee, mutta kyllä sen huomaa kun se kävely alkaa olla kiinnostavaa)
 
"plop"
Kyllä minä olen nekin ensiaskeleiksi määritellyt.

Meillä pojat (9kk ja 11kk iässä) ovat juurikin tuollain houkuttelemalla ottaneet ekat askeleet ilman tukea. Ja kun ne ekat askeleet on saatu houkuteltua, niin sen jälkeen heitä ei olekaan pidätetllyt mikään...
Tyttö on niin omatahtoinen, että häntähän ei huijata... Tosin aihe on nyt hyvin ajankohtainen, koska tänään hän pitkän harkinnan jälkeen, seisoskeltuaan tovin sohvan kulmalla, irroitti otteensa ja kokeili askelia ilman tukea ja houkuttelua :heart: Kuitenkin totesi homman sen verran horjuvaksi, että ei suostunut moista suoritusta toistamaan (ikää hällä 1v4kk) :D
 
Ok, kiitos vastauksista. :) Ensiaskelia tosiaan vasta, tuskin tuo vielä lähtee oikeasti kävelemään. Mutta voi että, toinen on yhtä hymyä, kun haparoivia askeliaan ottaa. Niin suloinen, äiskän pieni vauva. :heart: :D Ikää 10kk ja pari päivää päälle, kontannut on jo kohta 4kk ja tukea vasten ottanut askelia noin 3kk, joten kai sitä pitää uutta opetella. :)
 
"oona"
Meidän lapsi 7kk on alkanut nousemaan itse seisomaan ja kävelee itse jotain tukea vasten niin olisiko nuo sitten ensiaskelten ensivaihe?
Ensimmäisiä askelia odotellessa :)
 
[QUOTE="oona";23228439]Meidän lapsi 7kk on alkanut nousemaan itse seisomaan ja kävelee itse jotain tukea vasten niin olisiko nuo sitten ensiaskelten ensivaihe?
Ensimmäisiä askelia odotellessa :)[/QUOTE]

Meillä meni tuosta vähän päälle 3kk näihin ensiaskeleisiin, mutta voipi olla että teillä menee vähemmänkin. Konttaaminen, seisomaan nouseminen ja tukea vasten käveleminen oli niin iso juttu meidän pojalle, että on ollut niihin taitoihin tyytyväinen pitkään. Niitä ennen oli aika tyytymätöntä poikaa. :)
 
"oona"
Meillä meni tuosta vähän päälle 3kk näihin ensiaskeleisiin, mutta voipi olla että teillä menee vähemmänkin. Konttaaminen, seisomaan nouseminen ja tukea vasten käveleminen oli niin iso juttu meidän pojalle, että on ollut niihin taitoihin tyytyväinen pitkään. Niitä ennen oli aika tyytymätöntä poikaa. :)
Oi, toivottavasti menisi vielä aikaa siihen kävelyyn, kun tuntuu että jo nyt kasvaa niin nopeasti!
Reilu pari viikkoa konttausta takana ja heti ruvettiin nousemaan.
Mutta onnittelut teille ensiaskelista :)
 

Yhteistyössä