Kysymys avopareille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja all day long
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei olla menossa kihloihin ja vielä vähemmän naimisiin, miltei 6 vuotta yhteistä matkaa takana ja toivon mukaan vielä paljon enemmän edessä. Rakastamme kovin :heart:. Mietin heti kun rupesin lukemaan ketjua, että milloinkahan tulee ensimmäinen paheksuva "kihlaus on lupaus avioliitosta"-viesti, ja sieltähän se tupsahti heti neljäntenä. Täytyykö mennä aina sen aataminaikuisen kaavan mukaan? Voihan kihlaus olla myös lupaus toiseen sitoutumisesta muutenkin, tai vain rakkauden osoitus, tai miten sen itse kukin haluaa nähdä.
Joku puolusti avioliittoa lakisyistä; aika epäromanttista, jotenkin tuntuisi. On toki myös totta, että avoparien eroluvut ovat korkeammat kuin avioituneilla, mutta luulenpa että jos kaikki avoparit yhtäkkiä menisivät naimisiin, niin nousisivat ne naimisissaolevienkin eronumerot. Ja luulisin, että lapselle merkitsee paljon enemmän perheen sisäinen iloinen, hyväksyvä ja keskusteleva ilmapiiri, kuin vanhempien välinen paperi. Ei kai siinä naimisiinmenossa sinänsä mitään pahaa ole, mutta en kyllä keksi mitään niin erityisesti sitä puoltavaakaan.

Mies ois kovasti menossa, mutta minä hiukka epäröin... 10.5 vuotta ollaan ilman kihlojakin yhdessä polkua tallattu, niin mitä sitä enää sormuksia suhteeseen tunkemaan :whistle:

Saas nähdä, jos tuo mies saa mun pään puhuttua ympäri niin kai me tässä kohta puoliin kihloihin mennään ;)

*muoks, ja mullekin tuo kihloihin meno on lupaus avioliitosta

Onhan tuo ukko neljä vuotta sitten terassin lattialle polvistunut(selvinpäin) ja pyysi vaimoksi mutta sitä kato ollaan niin hiasta sorttia ettei vielä olla alttarille asti päästy. Mitä sitä hyvvää kiireellä pilloo! :D

Menossa ollaan.
Halusin ensin, et on varaa mennä naimisiin niinkuin halutaan ja ettei siihen käytetä lainarahaa tai sukulaisia.
Nyt olis raha, mut äiti sairastu, niin päätettiin oottaa siihen asti et saadaan äiti mukaan häihin, jos äiti paranee...