Kysymyksiä Jehovan todistajille

Kysymyksiä lestadiolaisille on useamman otsikon verran ja mikäs siinä, täällä pyörii paljon äitejä ja aika moni lestadiolaisnainen on äiti. Mutta kyselläänpä tällä kerralla asioita Jehovan todistajilta, joita vaanii täällä valmiina sanomaan painavan sanansa kun tulee juttua Raamatusta ja sen tulkitsemisesta.

Te kun teette niin selvän pesäeron omien piirienne ja "pahojen asiainjärjestelmien" välille, niin mitäs sitten kun oikeasti tarvitsette niitä järjestelmiä? Onko paha synti esimerkiksi hakeutua terveyskeskukseen hoitoon?

Tämmöstä kerran.
Todella säälittävää uskon tuputtamista Jehovien usko!!! Ja kun sitä tuputetaan missä tahansa...
Kerran olin yhen Jehovan perässä kassalla, niin se alko sille kaupan kassallekin jotain höpöttää..
Myyjä huus, et haista pasta, minä en teiksi ala ja oli Jehova pikkusen kärttyissään...
Ihan oikeen sille! Vaikka tuskin otti opiksi siitäkään...

Ja ap:n juttuun, onhan varmasti moni lestadiolainen äiti, mutta niin on varmaan moni muukin ;)

ex- jt
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Kysymyksiä lestadiolaisille on useamman otsikon verran ja mikäs siinä, täällä pyörii paljon äitejä ja aika moni lestadiolaisnainen on äiti. Mutta kyselläänpä tällä kerralla asioita Jehovan todistajilta, joita vaanii täällä valmiina sanomaan painavan sanansa kun tulee juttua Raamatusta ja sen tulkitsemisesta.

Te kun teette niin selvän pesäeron omien piirienne ja "pahojen asiainjärjestelmien" välille, niin mitäs sitten kun oikeasti tarvitsette niitä järjestelmiä? Onko paha synti esimerkiksi hakeutua terveyskeskukseen hoitoon?
ei, yhteiskunnan tukia yms. käytetään kyllä hyväksi, maksetaanhan verojakin.

paras esimerkki tästä on se, että Jt ei saa luovuttaa verta. mutta Jt saa kyllä ottaa veren fraktioita hoitoonsa, jotka siis joku hyväsydäminen "maailmallinen"on luovuttanut.

lisäys..
Alkuperäinen kirjoittaja Tämmöstä kerran.:
Todella säälittävää uskon tuputtamista Jehovien usko!!! Ja kun sitä tuputetaan missä tahansa...
Kerran olin yhen Jehovan perässä kassalla, niin se alko sille kaupan kassallekin jotain höpöttää..
Myyjä huus, et haista pasta, minä en teiksi ala ja oli Jehova pikkusen kärttyissään...
Ihan oikeen sille! Vaikka tuskin otti opiksi siitäkään...

Ja ap:n juttuun, onhan varmasti moni lestadiolainen äiti, mutta niin on varmaan moni muukin ;)
Lisäisin vielä, että yhdenkään lestadiolaisen en ole koskaan nähnyt oven takana tuputtamassa uskoaan, enkä ymmärrä mikä siinä on niin väärin että lestadiolaisia haukutaan silti niin kamalasti! Antaa ihmisten elää niin kuin kukin tahtoo.

lisäystä taas..
Alkuperäinen kirjoittaja ex- jt:

ei, yhteiskunnan tukia yms. käytetään kyllä hyväksi, maksetaanhan verojakin.

paras esimerkki tästä on se, että Jt ei saa luovuttaa verta. mutta Jt saa kyllä ottaa veren fraktioita hoitoonsa, jotka siis joku hyväsydäminen "maailmallinen"on luovuttanut.
Empä oo koskaan kuullut, etteivät vertakaan saa luovuttaa...
Kas kun meikata sentään saavat ja televisiota kattoa?

vieras
Hohhoijaa..
Tekisipä taas niin monelle hyvää avata sitä omaa pientä ja suppeaa maailmankatosmustaan ja antaa taas tällaistenkin riidanhaluisten keskustelun olla.. Kyllä se vaan niin on, että suomi on täynnä kamalan ahdasmielistä ja pimeää porukkaa! Ja nyt en tarkoita jt:tä vaan ihan teitä muita!!

ex- jt
Alkuperäinen kirjoittaja lisäystä taas..:
Empä oo koskaan kuullut, etteivät vertakaan saa luovuttaa...
Kas kun meikata sentään saavat ja televisiota kattoa?
joo, ehostus ja tv ovat ok, toki vanhimmat voivat ottaa puhutteluun jos joku meikkaa/ pukeutuu liian seksikkäästi tai katselee "moraalittomia" ohjelmia..
keskustelupalstat ovat paheksuttuja, koska täältä voi lukea asioita omasta uskonnostaan, mitä he eivät itse tiedä.. ;) kaikenlainen kriittisyys omaa uskontoa kohtaan on väärin, samoin asioista selvän ottaminen..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jeps, kyllähän nämä nettikeskustelutkin ovat osa niitä "pahoja asiainjärjestelmiä", joten se siitä. Kylläpä kyselin tyhmiä.
nyt on nähty et tyhmä kyselee tyhmiä
Jotenkin nämä solvaukset eivät harmaiden näppiksistä tunnu niin voimakkailta. Itseään taas saa haukkua niin paljon kuin lystää.

ev.lut itse
öh..eikös ne halua vaan että muutkin olis yhtä hyvässä asemassa kuin ne itse? Olis aika itsekästä pitää se hyvä itsellään jne... ei ne halua tuputtaa vaan jakaa...kaikki ei vaan tajua. ymmärrän kyllä että toiset on ihan onnellisia ilmankin mut jos on niin varma omasta polustaan, miks pitää olla niin hyökkäävä, kun se toinen uskoo vaan että se oma tie on se paras ja ohjata muutkin sille..

Hohhoijaa..
Tekisipä taas niin monelle hyvää avata sitä omaa pientä ja suppeaa maailmankatosmustaan ja antaa taas tällaistenkin riidanhaluisten keskustelun olla.. Kyllä se vaan niin on, että suomi on täynnä kamalan ahdasmielistä ja pimeää porukkaa! Ja nyt en tarkoita jt:tä vaan ihan teitä muita!!
Keskustelun aloittava viestini oli suhteellisen neutraali. Minä en tänne ole riitaa tuonut tullessani.

tätä mieltä olen...
Hohhoijaa..
Keskustelun aloittava viestini oli suhteellisen neutraali. Minä en tänne ole riitaa tuonut tullessani.
Ehkä se olenkin sitten minä, joka toin riidan tähän ketjuun, anteeksi siitä,
mutta vaikka kuinka oma uskonto olisi hyvä ja haluais muutkin samaan uskoon,
niin mielestäni on säälittävää häiritä ihmisiä tuollaisella ovelta ovelle kiertämisellä ja tuputtamisella. Ja jotkut herätysjuhlat, kaiken maailman turhat lakaatit rinnassa. Ihan hyvä että saa uunin sytykkeeksi niitä lehtisiä aiheesta.... ajattelen vain, että vaikka itse olisin uskontoa mitä hyvänsä, niin mitään en haluaisi kenellekään tuputtaa! Hyväksyn kaikkien ihmisten uskon ja tavan ajatella.

paha pakana
Uskokoot kukin ihan niin syvästi kuin haluaa ja mihin ikinä haluaakin. Ja jos haluaa elää tiukkojen sääntöjen mukaan niin siitä vaan. Ainoa asia mikä ärsyttää on se oman uskonnon tuputtaminen. En minäkään mene Jehoville vaahtomaan kuinkan mitään Jumalaa ei ole ja evoluutio on ihan totta... Annan heidän uskoa mihin haluavat ja toivoisin, että hekin antaisivat minun uskoa mihin itse haluan.

vieras
Hohhoijaa..
Mutta varsin hyvin keskustelun aloittaessasi olet tiennyt, ettei itse jt:t tänne vaivaudu vastaamaan kuitenkaan, vaan ketjusta tulee vain haukkumista kys uskontokuntaa kohtaan. Joten jo asian valmiiksi tietäen olet ihan itse kys ketjun aloittanut. Koska se on täällä jo niin monesti nähty. Ja yleensä ne, jotka eivät asioista oikeasti tiedä niitä eniten ja kärkkäimmin täällä arvostelevat. Joten kyllä, aikaisemmin kirjoittamani kommentti koskee myös sinua -ketjun aloittajanakin!

samaa mieltä
Alkuperäinen kirjoittaja paha pakana:
Uskokoot kukin ihan niin syvästi kuin haluaa ja mihin ikinä haluaakin. Ja jos haluaa elää tiukkojen sääntöjen mukaan niin siitä vaan. Ainoa asia mikä ärsyttää on se oman uskonnon tuputtaminen. En minäkään mene Jehoville vaahtomaan kuinkan mitään Jumalaa ei ole ja evoluutio on ihan totta... Annan heidän uskoa mihin haluavat ja toivoisin, että hekin antaisivat minun uskoa mihin itse haluan.
juuri näin!

ex- jt
Alkuperäinen kirjoittaja ev.lut itse:
öh..eikös ne halua vaan että muutkin olis yhtä hyvässä asemassa kuin ne itse? Olis aika itsekästä pitää se hyvä itsellään jne... ei ne halua tuputtaa vaan jakaa...kaikki ei vaan tajua. ymmärrän kyllä että toiset on ihan onnellisia ilmankin mut jos on niin varma omasta polustaan, miks pitää olla niin hyökkäävä, kun se toinen uskoo vaan että se oma tie on se paras ja ohjata muutkin sille..
he aiheuttavat uskollaan hallaa myös muille. heidän verikieltonsa takia vuosittain kuolee monia lapsia.. onneksi ei suomessa, koska täällä tehdään väliaikainen huostaanotto jos vanhemmat vastustaa hoitoa..

ja jos joku haluaakin lähteä synnyinuskonnostaan, hänestä tulee "luopio", ja hänen koko jt-sukunsa (äiti, isä, veljet, siskot, tädit ja sedät, ystävät, kaikki ketkä ovat jt-uskossa) karttavat häntä. eivät siis edes saa tervehtiä kadulla.

todistajuutta kannattaa vastustaa. se on sairas lahko, minkä pauloissa on valitettavasti hyviä aivopestyjä ihmisiä.

Häh? Mä kasvoin jehovan todistaja-ympäristössä, kun mun äitini oli siinä uskossa. Ja tätini myös ja tädin kautta isompanakin lapsena tuntenut jehovan todistajia. En ymmärtänyt kysymystä. En tiedä mitä järjestelmää he niin pahana muka pitävät, millä tavalla.. en ole huomannut.

paha pakana
Alkuperäinen kirjoittaja ev.lut itse:
Tuohon "ei ne halua tuputtaa vaan jakaa" haluaisin kommentoida.
Meillä kävi taas vaihteeksi pari Jehovaa oven takana ja vaikka sanoin ystävällisesti, että en ole kiinnostunut niin silti he jatkoivat. Tämän jälkeen kerroin, että olen kyllä kastettu, mutta eronnut kirkosta, koska uskonto ei ole juttuni ja silti jatkoivat... Mikään mitä sanoin ei auttanut :(
Minusta tuo ei ole enää vaan jakamista vaan nimenomaan sitä tuputtamista.

Hohhoijaa..
Mutta varsin hyvin keskustelun aloittaessasi olet tiennyt, ettei itse jt:t tänne vaivaudu vastaamaan kuitenkaan, vaan ketjusta tulee vain haukkumista kys uskontokuntaa kohtaan. Joten jo asian valmiiksi tietäen olet ihan itse kys ketjun aloittanut. Koska se on täällä jo niin monesti nähty. Ja yleensä ne, jotka eivät asioista oikeasti tiedä niitä eniten ja kärkkäimmin täällä arvostelevat. Joten kyllä, aikaisemmin kirjoittamani kommentti koskee myös sinua -ketjun aloittajanakin!
Ei minulla tuollaista gnosista ollut. Kuvittelin vain, että Jehovan todistajat mielellään vastaisivat kun kysytään. Yksi heikäläisistä kerran totesi, että on parempi, että Jehovan todistajat kertovat Jehovan todistajista kuin muut. Halusin antaa heille tämän mahdollisuuden silkkaa hyvyyttäni ja viattomuuttani. Kiittämättömyys on maailman palkka.

Alkuperäinen kirjoittaja ex- jt:
he aiheuttavat uskollaan hallaa myös muille. heidän verikieltonsa takia vuosittain kuolee monia lapsia.. onneksi ei suomessa, koska täällä tehdään väliaikainen huostaanotto jos vanhemmat vastustaa hoitoa..

ja jos joku haluaakin lähteä synnyinuskonnostaan, hänestä tulee "luopio", ja hänen koko jt-sukunsa (äiti, isä, veljet, siskot, tädit ja sedät, ystävät, kaikki ketkä ovat jt-uskossa) karttavat häntä. eivät siis edes saa tervehtiä kadulla.

todistajuutta kannattaa vastustaa. se on sairas lahko, minkä pauloissa on valitettavasti hyviä aivopestyjä ihmisiä.
Miten pääsit irti? Entä oletko syntyjäsi jt vai käännynnäinen? Jos saa kysyä...

Vanhempieni tuttavat erosivat kys uskosta ja joutuivat vainotuiksi.... :(

Yhteistyössä