Kysymyksiä raskaudesta äideille!!!! Nyt on pakko vastata!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äippä85"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äippä85"

Vieras
Kuukautiset ovat myöhässä 2 päivää ja kuukautis oireita ei ole mitä on yleensä eli maha kramppaa, vatuttaa kaikki.Ei ole mitään oireita =) jee....

Voi olla liian aikaista juhlia tiedän, mutta silti JEE!!! =)

1.Koska sait tietää olevasi raskaana/teitkö testin monen päivän kohdalla???
2.Koska tarkalleen soitan lääkäriin? 14pv päästä kk jäämisestä pois vai?!
3.Oliko pahoinvointia?

4. Mikä on SE paras raskaustesti?

1. en osaa sanoa kun kierto 20-60päivää, mutta luulisin joskus kp 32
2. minä soitin viikolla 7-8
3.oli viikoilla 8-19
4. clearbluen digitaalinen, liuskasta en ollut varma joten varmistin. Tosin en voinut uskoa todeksi ja siksi en ollut varma :D

1. Testasin samana päivänä kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
2. Soitin neuvolaan seuraavana päivänä ja sain ajan 4 viikon päähän soitosta.
3. Oli ja loppui vasta raskausviikolla 16 :x
4.Clearbluen tavallinen. Itkin ja nauroin sekaisin. :D

1.Koska sait tietää olevasi raskaana/teitkö testin monen päivän kohdalla??? Tein testin pari päivää ennen menkkojen alkua, todella hailu viiva
2.Koska tarkalleen soitan lääkäriin? 14pv päästä kk jäämisestä pois vai?! Sitten vaikka rv6 paikkeilla, eka neuvola yleensä rv8
3.Oliko pahoinvointia? oli todellakin

4. Mikä on SE paras raskaustesti? Mun mielestä apteekin first signal kasettitesti. Edullinen ja toimii

1. Tein testin kun menkkojen olis kunnolla pitänyt alkaa, tosin tiesin jo ennen testiä että raskaana ollaan kun tyypillinen tuhruvuoto jäi pois
2. Soitin plussasta parin viikon päästä muistaakseni, esikoisesta soitin heti seuraavana päivänä :D
3. Ei ollut pahemmin kummastakaan, huono-oloisuus meni ohi keskiraskaudessa
4. Olen luottanut marketin Pregent Stickiin tms.

Ei raskautumisen jälkeen soiteta lääkäriin vaan neuvolaan. Voit soittaa plussatestin jälkeen vaikka viikon päästä. Eka käynti on täällä ainakin n. 7. viikolla jos kyse ensiraskaudesta. Ihan heti ei tarvitse/kannata soittaa, koska osa raskauksista menee ensimetreillä kesken.

Mulla oli normaalia kovemmat menkkajomotukset kun raskauduin ja clearbluen testi sekä apteekin oma näyttivät plussan jo 12 vrk:n päästä ovulaatiosta.

Pahoinvointi alkaa vasta yleensä 6.-7 viikolla. Mä aloin oksentaa noilla tienoin ja oksensin raskauden puoliväliin saakka joka ikinen päivä monta kertaa... Jotkut ei voi lainkaan pahoin ja joillakin se alkaa heti.

[QUOTE="tirlittan";22828925]Ei raskautumisen jälkeen soiteta lääkäriin vaan neuvolaan. Voit soittaa plussatestin jälkeen vaikka viikon päästä. Eka käynti on täällä ainakin n. 7. viikolla jos kyse ensiraskaudesta. Ihan heti ei tarvitse/kannata soittaa, koska osa raskauksista menee ensimetreillä kesken.

Mulla oli normaalia kovemmat menkkajomotukset kun raskauduin ja clearbluen testi sekä apteekin oma näyttivät plussan jo 12 vrk:n päästä ovulaatiosta.

Pahoinvointi alkaa vasta yleensä 6.-7 viikolla. Mä aloin oksentaa noilla tienoin ja oksensin raskauden puoliväliin saakka joka ikinen päivä monta kertaa... Jotkut ei voi lainkaan pahoin ja joillakin se alkaa heti.[/QUOTE]

Neuvolaan eikä lääkäriin...anteeksi! =( Ensimmäistä kertaa "asialla" Enkä oikein tiedä miten toimia..

1. Tein ekan testin kun kuukautiset oli 2 päivää myöhässä. Tokan kun oli 4 päivää myöhässä. Molemmat negatiivisia. Oireita alkoi tulla ja tein "varmistukseksi" testin vielä joskus kun oli yli 10 päivää myöhässä. Silloin plussa.
2. Soitin kun olin jossain viikolla 8. Esikoisesta soitin varmaan joskus viikolla 5-6 ja eka käynti oli viikolla 7.
3. Ällötystä ollut molemmissa, en ole oksentanut.
4. No mikä tahansa muu kuin Clearblue, joka antoi nuo kaksi negaa...

Tein ekan testin vissiin jo dpo9 ja oli positiivinen
Itse soitin neuvolaan n.1-2 viikkoa positiivisen testin jälkeen
3.Oliko pahoinvointia?
Ei kummassakaan raskaudessa

Omalla kohdallani kaikki on ollut toimivia ja luotettavia. Apteekin omat on silti ehkä ihan ykköset

1. tein testin keskiviikkona kun kuukautisten piti alkaa sunnuntaina. Silloin se oli negatiivinen, ja seuraavana sunnuntaina se olikin jo positiivinen.
2. Esikoisesta menin lääkäriin rv 6. Toisesta neuvolaankin vasta rv 10 ja sitten lääkäriin joskus raskauden puolivälissä
3. Toisesta enemmän kuin esikoisesta, varmaan siksikin että ei voinut levätä niin paljon
4. Enpä tiedä, olen aina käyttänyt vain Apteekin Raskaustestiä.

[QUOTE="äippä85";22829147]Kiitokset kaikille!

Nyt ei tunnu enää "yhtään" niin tyhmältä.. =)[/QUOTE]

Tyhmäksi koin minäkin itseni, kun tuo oli ekakerta myös minulle. :D Siksi varasin sen neuvolankin niin nopsaan. :)

[QUOTE="äippä85";22828864]Kuukautiset ovat myöhässä 2 päivää ja kuukautis oireita ei ole mitä on yleensä eli maha kramppaa, vatuttaa kaikki.Ei ole mitään oireita =) jee....

Voi olla liian aikaista juhlia tiedän, mutta silti JEE!!! =)

3.Oliko pahoinvointia?

4. Mikä on SE paras raskaustesti?[/QUOTE]

1. Testasin kp 26, 27, 28, 30, 31 :D Hah! Ja selvä positiivinen kp 28. Kierto mulla on oletettavasti 29-30.
2. Soitin neuvolaan (oletettavasti) rv 5+5-6+0 tienoilla.
3. Pahoinvointi, väsymys ja tissit kipeänä rv. 5+ jotain. Vai olikohan rv 4+6. Kuitenkin tosi nopeesti. Raskaus joka meni kesken rv 6+5, niin siinä alkoi ovulaatiosta viikon päästä jo oireita! Se oli kaksosraskaus ja se varmaan vaikutti. Keho reagoi tissi kivuilla tosi varhain. Mutta tässä raskaudessa ei tosiaan ihan noin aikaisin alkanut oireet.
4. Mun mielestä sillä testillä ei ole väliä :) Mut mammaksi.fi sivulta oon paljon ovulaatio- ja raskaustestejä tilannu. Suosittelen!

-Ekalla kerralla vuosin vain vaaleanpunaista menkkojen ajan ja sitten aloin himoitsemaan jalopenoja purkkikaupalla, en pystynyt lopettamaan niiden syömistä (ukko sen tosin tajusi että olen raskaana, minä olin elänyt jo viisi vuotta uskossa etten voi tulla raskaaksi). Tein viikon kuluttua siitä kun menkkojen piti alkaa.
-Toisella kerralla teki taas tajuttomasti mieli jalopenoja ja koska menkkoja ei kuulunut (tosin esikoinen oli vasta 3kk ja vain yhdet menkat tullut niin en uskonut olevani raskaana) ja mietin uskaltaisinko juoda yhden oluen niin tein varmuuden vuoksi testin.

-Mä soittelin seuraavana päivänä testin tekemisestä

3.Oliko pahoinvointia?

-Oli, mutta en tainnut kummankaan kohdalla ihan oksentaa kertaakaan.

-Mulla on kaikki raskaustestit näyttänyt oikein... Jopa joku s-marketista ostettu pelkkä liuska.

1. Testasin muistaakseni samana päivänä kun kuukautisten ois pitänyt alkaa, ja heti näytti selvää plussaa.
2. Samana päivänä soitin, kun testi positiivinen.
3. Pahoinvointia oli n. 14-16 vkolle asti, alkuun oli rinnat tosi arat, n.12 vkolle asti.
4. Itse tein Prismasta ostetulla liuskalla, ja kyllä se ihan luotettava oli! Sielä se potkii mahassa nytkin!

1. Testasin 2 päivää ennen oletettujen menkkojen alkua. (koeputkihedelmöitys, joten siksi olin malttamaton).

2. Klinikalle soitin seuraavana päivänä, sinne kun mentiin ensin. Neuvolaan sitten 2 viikon kuluttua testistä.

3. Pahoinvointia oli rv5-30, eli tosi kauan.

4. Itse testasin Aconin herkällä (3 kertaa) ja Predictorilla.

1.Koska sait tietää olevasi raskaana/teitkö testin monen päivän kohdalla???esikoisen kohdalla pari päivää ennemmin ku menkkojen piti alkaa.nyt tässä raskaudessa tein ekan testin pari päivää siitä ku kuukautiset oli myöhässä ->nega,seuraavan muutaman päivän päästä ->roskishaamu,neuvolassa kävin testeissä n 4 kertaa,negatiivisia kaikki ja vielä kotona yks roskishaamu,laittoivat lähetteen verikokeeseen ja se oli positiivinen.rv 7+4 näytti pissatesti vasta positiivista :) en tiedä miksi noin myöhään.
2.Koska tarkalleen soitan lääkäriin? 14pv päästä kk jäämisestä pois vai?!mä soitin esikoisen aikana heti ja tässä raskaudessa soitin ku menkat alkoi olla viikon myöhässä
3.Oliko pahoinvointia?oireeton alkuraskaus viikolle 8 asti,sen jälkeen alkoi pahoinvointi ym.oireet ja pahoinvointi kesti viikolle 13 asti
4. Mikä on SE paras raskaustesti?no apteekin omalla testillä sain tässä raskaudessa ne haamut.esikoisen aikana tein muistaakseni clearbluen testin

- Tein testin muutamaa päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Epäilin raskautta jo paljon aiemmin kun oli niin paljon oireita.

- Mä soitin melko myöhään, jotenkin unohtui siinä onnenhuumassa ja siksi ensimmäinen neuvolakin oli vasta viikolla 12. Tosin viikkoa aiemmin kävin yksityisellä ultrassa, kun luulin että olin saanut keskenmenon, mutten ollutkaan.

3.Oliko pahoinvointia?
No oli. Sitä oli jo reilusti ennen kuin menkat olisi pitänyt edes alkaa. Varsinainen oksentaminen tais tulla viikolla 6.

- En tiedä. Olin niin sekaisin onnesta, että tein useita eri testejä. Ihan ne kaikki plussaa näytti :)

1. Aavistin raskauden jo sinä päivänä, kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Kaikki oireet tulivat vuotoa lukuun ottamatta, lisäksi oli kuumeinen olo. Testin tein, kun kuukautiset olivat viikon myöhässä.

2. Itse taisin soittaa neuvolaan muutaman viikon sisällä testin tekemisestä.

3. Olihan sitä, jostakin viikolta 7-8 alkaen.

4. Eivätköhän ne kaikki ole varsin hyviä, jos noudattaa käyttöohjeita ja eikä testaile turhan aikaisin. Itse en ole ymmärtänyt koskaan tuota haamuttelun ihanuutta; mieluummin odottelen ensin että kuukautiset ovat reilusti myöhässä, ja testaan sitten selkeän plussan.

Ekalla kerralla 14pv alkion siirrosta (hoidot takana ->km), tokalla kerralla (hoidot takana) 9pv alkion siirrosta. Kolmannella kerralla (luomuraskaus) maanantaina, kun menkkojen olis pisimmän kierron ikinä mukaan pitänyt alkaa perjantaina.

Ei kiirettä. Keskenmenoon rv6 päätyneessä en soittanut neuvolaan ollenkaan. Muissa rv7 ja rv9.

3.Oliko pahoinvointia?
Juhuu. Molemmilla kerroilla ykäsin öpaut viikot 6-18. (Km- raskaudessa ei yrjöttänyt)

Ei väliä, kaikki toimii. (Ja mä oon tehnyt niitä aikojen ja hoitojen kuluessa paljon!)

1.tokasta Tein testin koska purskahtelin itkuun todella ihme asiasta ja tiesin olevan loppukierto (juuri tässä kierrossa en seurannut päiviä). Ultran mukaan olen tehnyt raskaustestin rvk 3+1...
2.Mä soitin neuvolaan jotain viikko testin teon jälkeen. Jahka olin itse uskonut asian todeksi :)
3.Ekasta oli pahoinvointia alusta asti, tässä ei niin paljoa.

4. Clear blue (ei digitaalinen). Näytti noinkin aikasin selkeän (vaikka suht haalean, ei silti tihrustettavan) viivan. Ei jättänyt arvailun varaan.

Onnea jos raskaana olet :) Tee ihmeessä testi!

1. Ekasta tehtiin inssi 29.3 joten siitä kahden viikon päästä olisi virallisesti pitänyt testata. Itse testasin muistaakseni 26.4... :whistle: joo en uskaltanut. :D

Toka oli ylläri, ei pitänyt tulla luomuraskautta meille. Testasin menkkojen mukaan n. viikolla 5.

2. Itse olin molemmista alkuraskauden ultrassa. Ekasta siis viikolla 7 ja sain ajan viikolle 8. Tokasta soitin tuon ultran jälkeen jotta saisin kontrolliultran neuvolan piikkiin kun väitettiin olevan tuulimuna.

3. Ekasta ei mitään, tokasta oli.

4. Aivan sama, plussa tulee kyllä kaikilla jos on tullakseen :D

1. kummallakin kerralla tein oikeastaan heti kun kuukautiset oli myöhässä.
2. esikoisen kohdalla heti seuraavana päivänä (:D), kuopuksen kohdalla varmaan joku reilu kk testin tekemisen jälkeen.
3. oli kummastakin.
4. kummallakin kerralla tein apteekin halvimman testin ja heti näytti plussaa.

Molemmilla kerroilla kuukautiset olivat noin viikon myöhässä, jolloin hakeuduin ihan terveyskeskuksen labraan. Sitten soitto neuvolaan. Molemmissa vain lievää pahoinvointia.

Yhteistyössä