kysykys parisuhteessa oleville (avio, avo, etä jne)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avoliitossa oleva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avoliitossa oleva

Vieras
Oletko suhteesi aikana ihastunut johonkin toiseen? Tapahtuiko mitään? Onko omassa parisuhteessa kaikki kunnossa jos ihastuu toiseen vai onko se ihan normaalia kun on oltu useampi vuosi yhdessä? Itse olen olllut reilu 5 vuotta nykyisen kanssa ja meillä on yksi lapsi 2,7 v. Aina silloin tällöin ihastun johonkin toiseen ja haaveilen kaikkea kivaa hänen kanssaan. En ikinä ole kertonut ihastuksen kohteelle mitää, enkä ole pettänyt. En halua menettää sitä mitä minulla nyt on. Onko parisuhteessamme sitten kaikki hyvin? Mielestäni on. Välillä kyllä toivoisin, että mies olisi enemmän kotona, joutuu työn puolesta tekemään pitkiä päiviä. minulle hän on paras mahdollinen puoliso.

Minä olin ihastunut ja maku omaan parisuhteeseen meni, uskon että kaikki ei ole hyvin jos ympärillä tulee jatkuvasti muita houkutuksia. Päädyimme silloin asumuseroon ja aloin tapailla uutta, kuitenkin ikävä ajoi miehen kanssa takaisin mutta ei asiat siitä parantuneet.. lopulta kaikki ongelmat kertyivät yhteen ja myönnettiin kumpikin, että liian kauan tässä on yritetty, eikä tuota tuloksia. Nyt päädyimme lopullisesti eroon! tosin tässä erossa ei ollut kyse enää kolmannesta osapuolesta. Tajuttiin vain, että olemme onnellisempia ilman toisiamme!
Turvallisuuden tunne oli varmaan se mikä sai meidät pysymään yhdessä... ja liian radikaali muutos pelotti! Nyt olo on ihana :)

mulla on aivan sama homma. Mulla miehellä menee, meillä on 2 lasta ja kaikki pitäis olla hyvin, mutta silti ihastun tosi herkästi. Tälläkin hetkellä ihastuneena, tekisi mieli tapaillakin tätä miestä.

Ihastun alinomaan toisiin ihmisiin. Olen elellyt jo samassa parisuhteessa yli 13 vuotta ja kaikenmoista on olut, hyvää ja huonoa, mutta ei se minusta tee parisuhteesta huonoa, että onihminen ja pitää silmänsä auki ja mielensä avoimena muille ihmisille. Välillä sitä sitten myös ihastuu.

Olen ollut ihastunut, pari kertaa ihastuksen kanssa suudeltiin ja siinä se. Liika jo tosin tuossakin.. :ashamed: Loppui koska totesin etten halua miestäni menettää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voisko ihastuminen johtua siitä, että hakee piristystä arjen rutiinien keskelle? Vai onko parisuhteessa vikaa?

Meidän tapauksessa oli parisuhteessa vika. Mitään suurempia ongelmiahan meillä ei varsinaisesti ollut mutta ainaista tappelua ja tavallaan toisen "lyttäämistä".. se riitti kadottamaan minun tunteeni...

Mä olen myös ihastunut, montakin kertaa. En oo koskaan tehnyt mitään, enkä edes kertonut ihastuksen kohteelle olevani ihastunut. Pari kertaa on ollut sellainen isompi ihastus ja muuten ihan sellaista pientä.

Kerran yks ihastus alkoi kiinnostumaan musta ja mä oikein pelästyin ja vetäydyin heti tilanteesta. Mä kun en todellakaan halua pettää tai jättää miestäni, enkä siis oo oikeesti ollut koskaan kiinnostunut näistä ihastuksista. Kaukaa on kiva katsella.

Toinen näistä isoista ihastuksista oli samaan aikaan kun meillä meni miehen kanssa vähän huonommin. Jossain tilanteessa sitten kerroin ihastuksesta ja hän sanoi että oli huomannut asian (mun puheista). Mutta mitään ongelmaa ei asiasta kuitenkaan tullut, sillä en todellakaan pettänyt miestäni.

En mä ole koskaan ollut mitenkään huolissani ihastuksista, musta ne on ihan piristäviä eikä loukkaa ketään. Eri asia olis jos oikeesti TAHTOISIN ihastuksen kohteen kanssa jotain.

luulin ihastuneeni, mutta se olikin jotain muuta. mä uskon että halusin olla ihstunut koska siitä tuli aina niin hyvä olo ja sitä ihastumisen tunnetta ei enään ollut arkisessa suhteessa.
ihastuksen tapainen meni ohi kun tajusin että arkihan on just parasta parisuhteessa.

mutta uskon että voi olla onnellinen ja ihastunut toiseen, ne on näitä asioita jotka vaan tapahtuu.

ja avoliitossa asuttu 2 vuotta enempi tai vähempi, ja ihastumisen aikaan oltiin asumuserossa..tavallaan. tai mä olin evakossa :)

pussasin sitä ihastuksen kohdetta kerran,poskelle, mutta siihen se jäi. joo ja ajettiin käsi kädessä tampereelta kotiin. mut mitään muuta ei.

Kolme vuotta avoliitossa. olen lievästi ihastunut tai sanotaanko, että tuntenut vahvasti vetoa toiseen mieheen. Tunne mennyt ohi itsekseen ja melko piankin. Meillä loistava suhde miehen kans. Seksiä riittää. Riitoja riittää sopivissa määrin. Rakkautta piisaa ja on tarpeeksi yhdessäolo aikaa. Ihastuksia varmasti tulee ja menee. en ole pettänyt, eikä ole aikomuskaan. Muistan kuitenkin kuin eilisen päivän sen kun ihastuin omaan mieheeni ja se tunne on vahvempi, kuin muut ihastukset mitä on ollut. Kuitenkin se arki tulee vastaan joka suhteessa.

Nääh... ei se aina parisuhteessa oo vika, jos sattuu ihastummaan ihan toiseen.

Immeinen on tunteva olento ja maailma on pullollaan ihania tuntevia olentoja. Joskus kävelöö vastaan heitä, jotka kolauttaa ja väkisinhän silloin sydän tykyttää. Se on sitten ihestä kiinni, miten tosissaan ihastumisensa ottaa ja kuinka pitkälle sen vie.

Jos suhteessa on kaikki hyvin, niin pieni ihastuminen ei kaada sitä, eikä ihastumista edes ota kovin vakavissaan - pienenä päivän piristeenä vaan :D

Avioliitossa olen, yhdessä oltu 15 vuotta.
Olen ollut ihastunut monta kertaa, mutta ei mieleenikään ole tullut viedä "asiaa" eteenpäin eli kertoa ihastukselle tai esim. koittaa iskeä häntä. Eikä tunteeni miestäni kohtaan ole muuttunut kun on ollut joku ihastus. Ihastus piristää kummasti esim. tylsää työpäivää :)

olen.ja pettänyt miestäni ja kadun sitä koko loppuelämäni.minun neuvini on että ei kannata antaa ihastuksen tunteelle valtaa koska oikeasti mopo voi karata ja pahimmassa tapauksessa menettää kaiken mikä on oikeasti tärkeää!!!!!!
mieheni otti mut takaisin mutta kovaa työtä saamme tehdä yhteisen elämämme eteen.
meillä on lapsia ja en voi ymmärtää kuinka olen voinut tehdä niin pahoin,miehelleni joka on rakkain ihminen maan päällä ja tuottaa tuskaa myös lapsille!!

Olen ihastunut muihin. Maku ei mennyt kuitenkaan omasta miehestä. Enkä edennyt ihastuksen kanssa mihinkään.
Oltiin oltu 6 vuotta yhdessä joten saattaa olla ihan sitä tylsistymistä ja vaihtelun hakua.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen ihastunut ja montakin kertaa. Olen myös pettänyt miestäni usein. Välillä on kausia et ei tapahdu mtn ja sit taas mulla lähtee mopo käsistä

Tietääkö miehes kaikista sun pettämisistä? Miksi olet suhteessa jossa et pysty oleen uskollinen?

seurustelin mieheni kans 4 vuotta ja nyt on oltu 5½v. naimisissa. Yhdessä vaiheessa ihastuin yhteen tuttuun mieheen, sitä kesti vähän aikaan ja se meni sit ohi. Koko ajan olen ollut tyytyväinen meidän parisuhteeseen ja ollut onnellinen mieheni kanssa. Näitä ihastumisia tulee ja menee, vaikka olisikin onnellisesti parisuhteessa.

Minun äitini ja isäni ovat olleet naimisissa ensi kesänä 40 vuotta. Kerran kysyin äidiltä että eikö se oo koskaan ollu ihastunu kehenkään muuhun avioliiton aikana. Äiti nauroi ehkä 5 minuuttia. :D Kuulemma niin monesti ettei edes muista.

lisään vielä, että en voisi missään nimessä pettää miestäni.. Silloin kun olin vielä exäni kanssa yhdessä, niin petin häntä nykyisen mieheni kanssa. Silloin oli kyllä aivan kauheat omantunnon tuskat! En halua enää kokea samaa.

18 vuotta ollaan oltu yhdessä, niistä 16 naimisissa. Siihen on mahtunut sekä parempia että huonompia aikoja, mutta kertaakaan en ole ihastunut tämän suhteen aikana keneenkään muuhun.

Minä uskon teoriaan, että kiusaus astuu sisään ovesta, joka on tahallaan jätetty auki. Kun ei anna itselleen tilaisuutta ihastua, ei ihastu.

Edellisessä suhteessa ihastuin useammankin kerran ja lopulta myös petin (en jäänyt kiinni). Toiste en aio antaa mahdollisuutta itselleni niin vastenmieliseen käyttäytymiseen kumppania kohtaan.