Kysykää mitä vain lestadiolaiselta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuntemani lestadiolaiset eivät katso/eivät saa katsoa tv sarjoja edes netistä koska netti on kielletty. Ja musiikki. Ja kaikki viihde.

Eli sp elä viitsi huijata, et ole lestadiolainen

Tuntemani lestadiolaiset eivät katso/eivät saa katsoa tv sarjoja edes netistä koska netti on kielletty. Ja musiikki. Ja kaikki viihde.

Eli sp elä viitsi huijata, et ole lestadiolainen
Nykyisin suurin osa lestadiolaisista nuorista katsovat sarjoja netistä. Luulette tietävänne asiamme mutta sitten kun tullaan kertomaan tulee juuri tuollaista koska meidän tulisi puhua sana sanalta Raamatusta..

Emme tanssi. Itse olen kumminkin yläasteen liikuntatunneilla tanssinut koska mielestäni se on urheilu mikä muukin mutta siihen lisätään musiikkia ja tanssi menee rytmikkääksi eli maailmalliseksi.
Niin, marssiminen on silloin tanssimista.
Muistatko kertomuksia raamatusta, joissa ihmiset ottivat alkoholia ja jopa annettiin ohjeita ottaa alkoholia tietyissä tilanteissa.
Jeesuskin teki viiniä häävieraille.
Muistatko?

Niin, marssiminen on silloin tanssimista.
Muistatko kertomuksia raamatusta, joissa ihmiset ottivat alkoholia ja jopa annettiin ohjeita ottaa alkoholia tietyissä tilanteissa.
Jeesuskin teki viiniä häävieraille.
Muistatko?
En muista tuota kohtaa koska emme ole Raamatun lukijoita mitä monet meistä luulevat. Tosin seuroissa luetaan aina pätkä Raamatusta "alustukseksi" :D näen asian silleen että kun viini tai kalja ottaa monesti koko käden mukanaan eli nautitaan humalaan asti. Tuohon en osaa vastata tarkemmin

En muista tuota kohtaa koska emme ole Raamatun lukijoita mitä monet meistä luulevat. Tosin seuroissa luetaan aina pätkä Raamatusta "alustukseksi" :D näen asian silleen että kun viini tai kalja ottaa monesti koko käden mukanaan eli nautitaan humalaan asti. Tuohon en osaa vastata tarkemmin
Hyvä, mulle piisaa tuo vastauksesi.
Suosittelen, että lukisit raamattua.
Kun luet raamatusta, sen mitä joku sieltä sulle opettää niin saat ehkä paremman käsityksen aiheesta.
En yritä mitenkään sanoa, että seurakuntasi raamatunlukijat yrittää sinua mitenkään eksyttää,vaan sitä, että heillä on oma käsitys mitä kyseinen raamatun kohta tarkoittaa.

Hyvä, mulle piisaa tuo vastauksesi.
Suosittelen, että lukisit raamattua.
Kun luet raamatusta, sen mitä joku sieltä sulle opettää niin saat ehkä paremman käsityksen aiheesta.
En yritä mitenkään sanoa, että seurakuntasi raamatunlukijat yrittää sinua mitenkään eksyttää,vaan sitä, että heillä on oma käsitys mitä kyseinen raamatun kohta tarkoittaa.
Kaikkea ei tarvitse meidän ymmärtää:) huvittaa miten tulette neuvomaan. Kiitos kysymyksestä!

Hyväksytkö rahapelit? Itse en oikein hyväksy. Olen perus-tapaluterilainen / agnostikko.
Emme hyväksy. Kaikkia Korttipelejä pelaamme mutta ilman rahaa. Tosin jotku vanhemmat jotka on elänyt erissä ajassa mitä nyt eivät oikein hyväksy tiettyjä korttipelejä vaikkakin ilman rahaa ja ymmärrän heitä. Ajat on muuttuneet ja valitettavasti myös lestadiolaiset ovat muuttuneet

Yhteistyössä