kysyisin vaan

  • Viestiketjun aloittaja auvi
  • Ensimmäinen viesti
harmaa neitien äiti
Tuttavapiirissä on kaksi perhettä joissa kummassakin neljä lasta. Kummallekin perheelle sukulaiset saarnaavat ehkäisystä ja siitä että kyllä nyt lapsia heillä on jo tarpeeksi.
Näen että kummassakin perheessä lapsia hoivataan ja rakastetetaan, heistä pidetään hyvää huolta. Ei mulla ole heidän ratkaisustaan mitään pahaa sanottavaa.

Se on sitten ihan eri asia olisiko minusta neljän pienen lapsen äidiksi. Kolmannen lapsen voi ihan keveästi kuvitella muutaman vuoden päästä, mutta neljäs tuntuu vähän epätodennäköiseltä. Aika näyttää.

neitien äiti
 
Onnitteluja vaan on tullut tän viimeisen raskauden ansiosta. Tulossa kesäkuussa neljäs. Aiemmat -92, -95 ja -03. Kolmannen jälkeen piti tehdä sterilisaatio, mutta en siihen pystynyt. ONNEKSI! Tää tulokas on todella toivottu ja tervetullut. Isovanhemmat on ainoot, jotka EI vielä tiedä... hih hih... Isänpäivänä tulee jymy ylläri
 
auvi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2004 klo 19:18 helena kirjoitti:
Onnitteluja vaan on tullut tän viimeisen raskauden ansiosta. Tulossa kesäkuussa neljäs. Aiemmat -92, -95 ja -03. Kolmannen jälkeen piti tehdä sterilisaatio, mutta en siihen pystynyt. ONNEKSI! Tää tulokas on todella toivottu ja tervetullut. Isovanhemmat on ainoot, jotka EI vielä tiedä... hih hih... Isänpäivänä tulee jymy ylläri
Onnea teille :hug: :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2004 klo 09:26 auvi kirjoitti:
Mitä teille tulee ekana mieleen kun joku tuttavanne kertoo odottavansa kolmatta, neljättä, viidettä tai jopa kuudetta lastaan?
Minä odotan kuudettani, ja kommentteja olen kyllä kuullut vaikka minkälaisia mm. "ettekö te osaa ehkäistä, tuliko vahinko, ootteko te jotain lestoja". Yleisin on kyllä " no vooi heerranjuumala" ja " onko ne kaikki EDES samalle isälle". Mitä tykkäätte?

En tiedä olenko minä vähän liian herkkänahkainen, mutta en kyllä kaipaile keneltäkään tämmöisiä kommentteja.
Minulle nousee hymy huulille, välittömästi :D Perään onnittelujen totean, että meillä löytyy viisi lasta, ja ihania ovat vaikkakin on päiviä jolloin olisi valmis vaikka karkuun juoksemaan. Mutta se on yleensä niinä rättipoikki-päivinä se :)

Itse salaa mielessäni ajattelen, että olisipa se kuudes sitten joskus B) ihan kiva pahnan pohjimmainen...mutta kaikki kamat olen nyt systemaattisesti laittanut eteenpäin ja ajattelen jo omaa jaksamista, taloudellista tilannetta sekä omaa eläkettäni, pakkohan silloinkin on jollainlailla pärjätä! Suku ja ystävät hieman rauhoittuneet kun huomasivat että vauvakamat lähtee nyt... ;) ..eivät kysele ja huomauttele enää asiasta; oletkos TAAS pieniin päin jne \|O mikä meni aivan yli välillä!!

Meillä muuten neuvolalääkäri tuumasi viidenneltä että: "yksi,..kaksi,..kolme,..neljä...VIIDES raskaus!! Oliko tarkoitus vai kävikö vahinko?" Pikkuisen olin huuli pyöreänä pöydän toisella puolella...aika törkeä täti.

Mutta siitä vaan, omien voimavarojen mukaan; lapset ovat rikkaus ja aivan suloisia "otuksia" :D ONNEA ODOTUKSEEN, vilpittömästi :flower: :heart: :hug:
 
:wave: Mä uskon että lapset on lahja ja tuskin kukaan niitä "huvikseen tekee"nykypäivänä se on vain harvinaista että on ns.suurperheitä,mun mielestä se on hyvä juttu jos ne keillä se on pystyy sen hoitamaan..hattua nostan ja kumarran Itse olen päiväkodissa töissä ja tiedän että lasten kasvattaminen käy kyllä ihan työstä,tapahtuuko se kotona vai päivähoidossa sillä ei ole merkitystä..toivottavasti kukaan ei nyt ymmärrä vääri tätä mun kirjoitusta.. :headwall: :attn:
 

Yhteistyössä