Kysy mitä tahansa: ripsienpidentäjä ja kynsiteknikko vastaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ripset_ja_kynnet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Miten yleistä on, että ripsienpidennys aiheuttaa silmille jotain oireita (kutinaa, ärsytystä, punoitusta, vuotamista tai jotain vakavampaa?) Mulla on hyvin herkät silmät ja käytän välillä piilolinssejä, kannattaakohan edes harkita pidennystä ripsille? Pystyn käyttämään kyllä esimerkiksi tavallista ripsiväriä, mutta se ei saa olla yhtään variseva eikä voimakkaan hajuinen.

Voiko allergiselle reaktiolle mitään (ripsienpidennys), esim. erilaiset liimat..? Mulla oli extreme lashes- ripset muutaman kk:n ja tykkäsin kovasti. Parin laiton jälkeen silmät kuitenkin ärtyi, ja paheni joka kerta. Viimeisen laiton jälkeen ylä- ja alaluomet turposi noin 5 päiväksi todella rajusti ja kutina oli aivan kauhea. Puhumattakaan siitä, miltä näytin...:( eli räpsyripset sai jäädä, niin kivat kuin muuten olikin!

Juu, ja lisään, että mulla on piilarit (ei toki laitossa ollut silmissä) ja muuten pystyn käyttämään kaikkea kosmetiikkaa, ei mistään muusta ole koskaan tullut reaktioita tai ongelmia.

Minulla on jo tarpeeksi pitkät ripset eikä niitä tarvitse enempääkään olla. Onko ripsien värjääminen ja permanenttaus hyvä ratkaisu kun en aina jaksaisi taivuttaa ja sutia ripsaria? Kuinka pahasti ripsipermanentti voi mennä pieleen ja onko se yleistä? Kun ripsipermanentista puhutaan niin vähän jos ollenkaan.

[QUOTE="vieras";25395242]Miten yleistä on, että ripsienpidennys aiheuttaa silmille jotain oireita (kutinaa, ärsytystä, punoitusta, vuotamista tai jotain vakavampaa?) Mulla on hyvin herkät silmät ja käytän välillä piilolinssejä, kannattaakohan edes harkita pidennystä ripsille? Pystyn käyttämään kyllä esimerkiksi tavallista ripsiväriä, mutta se ei saa olla yhtään variseva eikä voimakkaan hajuinen.[/QUOTE]

Aika harvalla asiakkaalla on tullut mitään. Ikävä kyllä monet eivät sitten vaan tule uudestaan, eivätkä ilmoita mitään ongelmista, joten on tietenkin tapauksia, joista en tiedä.

Eihän itse nuo kuituripset aiheuta ärsytystä, vaan se itse liima. Sitäkin on erilaisia, on vahvempia kuin toiset, toiset ärsyttää enemmän.

Liimat kyllä haisee aika paljon, sitä ei voi kieltää, joten silmäsi voi hyvin ärtyä ainakin laittovaiheessa.

[QUOTE="Minx";25395255]Voiko allergiselle reaktiolle mitään (ripsienpidennys), esim. erilaiset liimat..? Mulla oli extreme lashes- ripset muutaman kk:n ja tykkäsin kovasti. Parin laiton jälkeen silmät kuitenkin ärtyi, ja paheni joka kerta. Viimeisen laiton jälkeen ylä- ja alaluomet turposi noin 5 päiväksi todella rajusti ja kutina oli aivan kauhea. Puhumattakaan siitä, miltä näytin...:( eli räpsyripset sai jäädä, niin kivat kuin muuten olikin![/QUOTE]

Xtremelashellä on 2 liimaa. Toinen on uudempi (HP-Ultra, tuli markkinoille noin 2v sitten) ja sillä ripset pysyy paremmin.

Jos on herkät silmät, pyydä laittajaa käyttämään vanhempaa, hellävaraisempaa liimaa (FlexFusion).

Monella tekijällä ei kyllä ole tuota uutta liimaa, joten voi olla että sulle on jo käytetty vanhempaa liimaa. Sitten ei voi mitään.

mun ripset on vaaleat, eikä niihin tartu kestoväri. voinko silti ottaa pidennykset, vai näkyykö omat vaaleat sieltä tummien pidennysten välistä? onko pidennyksiä vaaleina?

[QUOTE="Anne";25395275]Minulla on jo tarpeeksi pitkät ripset eikä niitä tarvitse enempääkään olla. Onko ripsien värjääminen ja permanenttaus hyvä ratkaisu kun en aina jaksaisi taivuttaa ja sutia ripsaria? Kuinka pahasti ripsipermanentti voi mennä pieleen ja onko se yleistä? Kun ripsipermanentista puhutaan niin vähän jos ollenkaan.[/QUOTE]

Mä en tee muita kosmetologin töitä. En osaa sanoa mitään ripsipermanentista. Olen itse toki aikoinaan tehnyt ripsien kestovärjäystä, mutta siitä ei tule kyllä kovin paljon eroa tavalliseen ripseen. Se ei anna yhtään volyymiä ripsille ja monilla on jo tummat ripset, joten lopputulos on todella vaisu.

[QUOTE="mammma";25395315]mun ripset on vaaleat, eikä niihin tartu kestoväri. voinko silti ottaa pidennykset, vai näkyykö omat vaaleat sieltä tummien pidennysten välistä? onko pidennyksiä vaaleina?[/QUOTE]

Kun otat koko silmän ripsienpidennykset, ei omia ripsiä todellakaan erota joukosta. Jokaiseen ripseen liimataan tumma kuituripsi. Kukaan ei erota omia ripsiä sieltä joukosta. Vaaleat ripset näkyy sitten jos liima ei pidä, ja kuituripsiä alkaa tippumaan. Pidennyksiä on monenvärisiä, mutta ei vaaleita.

Mikö olisi paras ratkaisu maailman tämän hetkiseen tilanteeseen?

Voit vastata joko yhteisesti ja yleismaailmallisesti tai eritellä ongelmittain, maanosittain tai miten nyt ikinä haluatkaan.

Olipas helppo kysymys :-) Lyhyesti sanottuna maailmasta puuttuu solidaarisuus. En näe mitään ratkaisua sille, että ihmiset elävät kuin virukset ja käyttävät luonnonvarat tyhjiin. Teollinen vallankumous oli varmaan pahinta/parasta, mitä ihmiskunnan historiassa on tapahtunut.

[QUOTE="susu";25395405]lähteekö omat ripset sitten myös kun ne tekoripset?Eli jos ottaa ne vain kerran niin onko sen jälkeen ripsetön jonkun aikaa?[/QUOTE]

Tekoripset ovat ihan eri asia kuin ripsienpidennykset. Ripsienpidennysten jälkeen ei ole ripsetön, koska jos on osaava tekijä, hän ei laita liian pitkää/painavaa ripsejä, jolloin oma ripsi rasittuisi liikaa ja tippuisi pois.

Omia ripsiä kuitenkin tippuu joka päivä pois. Ripsienkasvukausi on 2-3kk.

[QUOTE="emilia";25395467]montako ripseä ihmisellä keskimäärin on?Ja paljonko pidennys maksaa?[/QUOTE]

Ihmisellä on keskimäärin 100-180 ripseä per yläluomi. Pidennykset ovat eri hintaisia laittajasta ja sarjasta riippuen: 50e-400e. Huipputekijällä hyvällä sarjalla maksaa koko silmän pidennys 380e sisältäen ekan huollon.

Yhteistyössä