Kysy 36-v. viiden lapsen äidiltä lähes mitä vain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mutsimutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";28957470]Onko viiden lapsen äidillä niin väljä alapää kuin luullaan?[/QUOTE]

Olen miheltä tätä kysynyt, mutta ei ainakaan myönnä. Ite en huomaa.

Minkä ikäisenä sait lapsesi?
Mikä olisi optimaalisin ikä saada lapsia, jos sellainen pitäisi määritellä? Miksi?

Esikoisen syntyessä olin 29. Paras ikä olisi varmaan kolmenkympin hujakoilla. Mutta aina elämä ei mene suunnitelmien mukaan. Moni tuttavani ei ole vielä tässä iässä löytänyt sitä sopivaa, jonka kanssa haluaisi lapsia tehdä. Vanhemmiten pikkulapsien kanssa touhuaminen on aika raskasta (olen huomannut sen jo tässä iässä.).
Kovin nuorenakaan en haluaisi lastentekoon ryhtyä. Niin paljon jäisi kokematta.

Alkuperäinen kirjoittaja neljän tytön äiti;28957506:
arvelin sinun vastaavan juuri näin. hmm...mutta ensin olisi tietysti määriteltävä mikä sielu on. Eli mikä mielestäsi sielu on?

Minusta sielu on uskonnollinen termi. Jokin henkinen osa ihmistä, joka jää elämään fyysisen elämän päätyttyä.

Vanhemmiten pikkulapsien kanssa touhuaminen on aika raskasta (olen huomannut sen jo tässä iässä.).

Et ole ajatellut että tuo lasten määrä saattaa vaikuttaa siihen että et jaksa enää touhuta samalla innolla kuin aiemmin? Ja varsinkin jos nuo viimeiset lapset ovat kaksoset niin luulisin että kenellä tahansa voisi alkaa tuossa vaiheessa alkaa olemaan "turnausväsymystä" vaikka olisi viiden lapsen äiti alle kolmekymppisenä. Jossakinhan se raja kulkee ja tulee piste vastaan on ainakin minun mielipiteeni.

[QUOTE="vieras";28957531]Et ole ajatellut että tuo lasten määrä saattaa vaikuttaa siihen että et jaksa enää touhuta samalla innolla kuin aiemmin? Ja varsinkin jos nuo viimeiset lapset ovat kaksoset niin luulisin että kenellä tahansa voisi alkaa tuossa vaiheessa alkaa olemaan "turnausväsymystä" vaikka olisi viiden lapsen äiti alle kolmekymppisenä. Jossakinhan se raja kulkee ja tulee piste vastaan on ainakin minun mielipiteeni.[/QUOTE]

Tietysti lapsiluvulla on merkitystä. Olen tosin pannut merkille, että nelikymppiset ensisynnyttäjät ovat usein sen ainokaisenkin kanssa aivan totaalisen väsyneitä. Uskon, että ikä vaikuttaa aika paljon. Tietysti myös elintavat vaikuttavat. Jos syö roskaa ja löhöää, ei jaksa, vaikka olisi vain yksi hyvin leppoisa lapsi.

Yhteistyössä