Kystat munasarjassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minttuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minttuliina

Vieras
Te joilla niitä on ollut, onko koskaan ollut painon tunnetta sillä puolen jolla kysta on?
Mulla on pari kystaa ollut ennen, mutta en tiedä mikä on. reilun viikon ollut vas puolella munasarjassa ja alavatsalla vasemmalla paineen tunne ja kun pissalla käy niin alavatsaa kipristää, ei satu. Hirveän turpea vatsa on-
On kyllä menkat alkamas ja kk sitten lopetin pillerit..
Pelottaa. Auttakaa jos osaatte.

Ne ei oo oikeastaan ollut kipeitä, muuten kuin ehkä ennen menkkoja. Olen vaan tuntenut ne kun painelen vatsaa, ja sen perusteella hakeutunu lääkäriin. Kamala kipu on ollut vasta sitten kun kystat on puhjennut.

Mulla on ollut iso kysta, eikä se oireillut mitenkään, löytyi sattumalta ultrassa. Mulla oli eka raskaudessa kuvailemasi kaltaisia tuntemuksia : ) Kuin kovat menkkakivut, mutta toispuoleisesti. Voisiko olla tulehdus, tosin ei erityisemmin kuulosta siltä. Jo pelkästään pilleireiden pois jättäminen voi aiheuttaa nuo oireet, todennäköisin syy.

Niin, täytyy varmaan odotella ainakin et onko menkat myöhässä. Pian pitäs alkaa.Raskaus ois kyllä mukava ylläri..:) tai sit jos ei helpota niin hakeutua lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Pahoittelen! Minulla oireilua kesti vuoden verran ja vaikka kysta oli 16 cm halkaisijalta, se huomattiin vasta ultrassa... :|

Waude, kammo iso kysta :o Mulla paljon pienempi mutta se poistettiin leikkauksella ja oli sellainen musinoottinen kystadenooma ja sen tähden poistettiin sitten toinen munasarja kokonaan. Yhä edelleen käyn kontrolleissa eli ei ne kystat aina ole pelkkiä vaarattomia kuukautiskierron mukaan meneviä.

Siks mua hirvittääkin tämä kun on erilainen tunne kuin ennen. Oon kans kuullut et jos ne kiertyy esim munasarjan ympärille, joudutaan koko munasarja poistamaan.

Mulla ainakin suurentunut kysta oireili paineen tunteella+tiputteluvuodolla.

Peppari: mulla oli kystasta otetussa näytteessä jotain musiinia muutosta (en muista tarkkaa sanamuotoa), mutta toistaiseksi sitä on seurattu, vaikka sektion tehnyt lääkäri oli suositellut poistamista. Ja nyt ei tarvi käydä edes seurannassa..

Yhteistyössä