Kiitos kommentista. Klomit kuulemma lisäävät kystariskiä ja aiheuttavat monikystisyyttä, että jos on jo valmiiksi kystataipumusta, niin hän ei mielellään niitä antaisi. Ja pieni munasolujen määrä tarkoittaa sitä, että toimenpiteen onnistumistodennäköisyys on niin pieni, ettei hän halunnut kuulemma rahastaa minua. IVF olisi lahjamunasolulla ollut ok, mutta en siitä niin innostunut. Ajattelin itse, että ei sitten väkisin. Suomessa taas lääkäri ei myöskään vuosi sitten uskonut enää klomeilla saatavan mitään aikaan ja sanoi siis samaa, että IVF, mieluiten lahjamunasoluilla. Ehkä en sitten ole kuitenkaan ollut itse riittävän motivoitunut taistelemaan ja ehkä lääkäritkin on vaistonneet sen. Lopetin ne kystänpoistoon tarkoitetut minipillerit kahden kuukauden käytön jälkeen, kun ajattelin, että niitä en ainakaan syö ja aloitin samalla kuntoilun ja laihduttamisen ja kuukautiset ensin niukkenivat ja viimeksi eivät tulleet lainkaan, mutta raskaana en ole, että taitaa jäädä sikseen. Toivon vain, ettei menkat jää sille tielleen. Pudotin vain 4-5 kg kahdessa kuukaudessa ja ihan tervellisin konstein, liikuntaa lisäämällä ja ruokavaliota muuttamalla, ei mitään ihmediettiä, mutta ehkä se oli tottumattomalle liikaa.