Kysta munasarjassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nyt nikittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nyt nikittä

Vieras
Minulla todettiin kysta munsarjassa. En siinä älynnyt kysyä lääkäriltä sen enempiä, mutta onko kellään tietoa miten se vaikuttaa. Siis irtoaako siitä munasarjasta munasolu, onko se siis sökö koko munasarja? Voiko se kysta muuttua pahanlaatuiseksi tai kasvaa isoksi?

Olisin kiitollinen jos joku kertoisi kokemuksista :flower:

Mulla on ollut useita kystia ja nyt viikko sitten todettiin taas useita alkuja. Hoidoksi sain ehkäisypillereitä. Onko sulla suklaakystia vai nestekystiä? Estrogeeni kuivattaa niitä mutta lääkäri sanoi että läpimitta pitäis olla 3 cm ennen kuin puhutaan varsinaisesti kystasta. Mulla on poistettu niitä hormooneilla ja leikkauksella. Ai niin. Kolme lasta oon saanu sen jälkeen kun ekat todettiin 10 vuotta sitten.

Mulla oli n.7 vuotta sitten vesikysta munasarjassa. Oli todella kipeä vatsa pitkän aikaa enneku tajusin mennä lääkäriin. Mulla se nesterakkula oli niin pieni, ettei sille tarvinnut tehdä mitään vaan se "hajosi" itsestään. Eikä sen jälkeen ole ollut mitään oireita tai vaivoja.
Jaksamista! =)

Mulla oli muutama vuosi sitten verikysta joka teki aivan hirveät kivut ja olin jo sairaalassa odottamassa aamulla leikkausta kun onneksi se puhkesi itsestään ja sillä oli ihan ok. Epäilivät että en tule enää raskaaksi , mutta toisin kävi nyt on 8kk ikäinen poika vauva. Että ei ne lääkärit aina tiedä.

Mulla on poistettu toinen munasarja kystan takia, se painoi 1,2 kg poisto hetkellä, ei antanut mitään merkkejä itsestään. Tajusin mennä lääkäriin kun vatsa alkoi pullottaan. Poiston jälkeen olen olen tullut kaks kertaa raskaaksi... eli ihan hyvin pystyy yhdelläkin munasarjalla tuleen raskaaksi.

Yhteistyössä