12cm kysta munasarjassa !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin eilen ultrassa ja siellä todettiin "suuri kysta", muuta ultraava lääkäri ei sanonut, käski odottaa omalääkärin soittoa(keskiviikkona) . Tänään sairaalasta soitettiin ja pyydettiin aamuksi labraan/tutkimuksiin ja mahdolliseen leikkaukseen. Itse en tiedä mitä kokoluokkaa ja missä se kysta oikeen on ja olen suoraan sanottuna kauhuissani.

Anteeksi, en osaa auttaa tuossa asiassa. Mutta minkälaisia oireita teillä ollut. Lähinnä kiinnostaa onko esim. kivut koko ajan vai voivatko tulla kuukautisten alkamisen aikoihin????

Mullakin iso kysta löydetty mutta ei kiireellisestä lähetteestä huolimatta oteta kiireellisenä, sain ajan takaisin perusterveydenhuoltoon lisätutkimuksiin vaikka tutkimukset yksityisellä jo tehty. Tai siis kyseessä ei ole kysta vaan kasvain, monikolokeroinen ja iso eli myös n. 12 cm. Leikkausaikaa en ole siis vielä saanut tässä parin viikon aikana.

HYvä että pääset #26 pian hoitoon mutta ihmettelen miksei tasa-arvo toteudu ja kaikki kasvaimet/kystat leikata pikaisesti jos on epäselvää mikä se on!

Minulta poistettiin tammikuussa 2014 13x15cm kysta vasemmasta munasarjasta. Nyt kävin taas hetki sitten gynella ja kuulemma tullut uusi kysta samaan munasrajaan, joka taisi olla n. 6cm kokoinen. Nyt vatsa ollut turvonnut ja painon tunne on lisääntynyt ja tuntuu ikään, kuin se olisi kasvanut. 2vko päästä olis poliklinikkakäynti. Ensimmäinen sujui ongelmitta tähystyksellä.. Mietityttää vaan, että alkaakohan näitä kystia tulemaan jatkossakin lisää vai poistavatkohan munasarjan kokonaan.. Saa nähdä.

Yhteistyössä