Kysely: 2-soluiset alkiot, onko mitään toivoa???

Alkuperäinen kirjoittaja Inia:
Onnsku, kiitos kun tulit kertomaan teidän 3-vuotiaasta 2-soluisesta!!!! =) Onko muuten tyttö vai poika (kun tuo lekuri heitti tuollaisen kommentin...)

Via, laitoin sulle yv:tä.
Poika on =)
Ja tosiaan pakastealkiosta. Vihoviimeinen vielä kaiken lisäksi. Pientä epäuskoa oli silloin ilmassa..
 
Nostelenpa tätä ketjua vaihteeksi...

Täällä kp1, ja toinen IVF lähtee käyntiin... hieman pienempi puregon-annos, katsotaan onko millainen vaikutus. Parin viikon päästä sitten tietää tuleeko muuta kuin hitaita tällä kertaa.
 
Via
Enpä tainnutkaan täällä vielä kertoa PASsin tulosta, negahan se oli kuten osas odottaa..Nyt uusi hoito heti putkeen, muutama päivä pistelty jo vähän eri lääkityksellä kuin viimeksi, punktio osunee ens viikon lopulle/seuraavan alulle. Toivotaan et tulis vähemmän ja parempilaatuisia munasoluja ja että ne vielä hedelmöittyisivätkin (meillä oli myös heikko hedelmöittyneiden osuus ongelmana) ..Tällä toisella kertaa on kyllä ihan eri fiiliksellä hoidossa, ekalla kerralla oli jännittyneen odottavalla kannalla, nyt enempi pelonsekaiset fiilikset..
 
Via, sitten piinaillaan melko yhtäaikaa, mulla punktio ensi viikon alkupuolella... Kivaa kun taas jotain tapahtuu! Mutta kyllä nyt tosiaan enemmän miettii mitä tulee, vaikka toisaalta piikitykset on helpompia. Onnea teille!
 
Via
No niin, punktio (pe) ja siirto tehty! 11 kypsää munasolua saatiin, joista 5 hedelmöittyi ja kaikki jatkoivat jakaantumista - tänään 3 päiväisenä olivat 7 ja 8-soluisia, eli aivan normaalilla tahdilla jakaantuneet tällä kertaa :) Yksi siirrettiin ja yksi meni roskiin huonon laadun takia, muut pakkaseen. Eli kyllä hoitotulokset voivat vaihdella paljonkin, viimeksi hedelmöittyminen on selkeästi huonompaa (3/12) ja kaikki olivat hitaita. Huh helpotus, vaikkei tästä raskautta alkaisikaan niin antaa toivoa tulevaisuudelle.
Miten teillä Inia hoidot etenee?
 
Hienoa Via, että alkiot olivat nyt parempia! Mä tulen perässä, punktio on keskiviikkona (eli päivän pidempään kasvateltiin nyt, mutta toka ultrassa näytti silti tulevan muniksia yhtä paljon kuin ekassa hoidossa). Meillä taas viljellään vain se 2 päivää, eli perjantaina sitten tiedän kuin kävi, paraniko laatu yhtään.
 
Via
Tulehan Inia kertomaan miten homma edistyy! Pidän peukut pystyssä että laatu olisi nyt parempaa. Itsellä (PP2) vieläkin tosi turpea olo ja mahaa vääntelee, lieviä hyperin oireita ehkä mutta eivätköhän ne tästä laannu. Mieliala vaihtelee pienestä toiveikkuudesta totaaliseen epäuskoon, että tämä mitenkään voisi onnistua..Tosin, nyt on kuitenkin jonkinlainen toivo, meillä kun todennäköisyys saada lapsi luomukeinoin on jotakuinkin 0 %.
 
Toivoa on, ja siitä täytyy pitää kiinni loppuun asti! Jaksuja!

Mulla tänään punktiossa saatiin 20 solua (25 rakkulasta). Mutta perjantaina vasta tietää laadusta. Viimeksihän saatiin vähän suuremmasta munissaaliista vain 5 alkiota (ja nekin niitä 2-soluisia). Mulle kai laitetaan kaksi, jos siltä näyttää...
 
Heip, meilläkin meni tää toinen hoito paljon ekaa paremmin! Eli 18 hedelmöittyi, tänään jäljellä 17, ja vain 4 kpl oli 2-3 soluisia, muut 4-6 soluisia! Helpottunut olo. Kaksi 4-soluista siirrettin tänään.

Via, milloin sulla on testipäivä (että tiedän jännätä :) ) ? Mulla 11.12. (viimeksi tosin vuoto alkoi ennen testipäivää...)
 
Via
Inia, tuohan kuulostaa tosi hyvältä! Eipä tarvi ainakaan punktiota miettiä vähään aikaan :) Tosi hyvä hedelmöittymisprosenttikin. Paljon onnea vaan matkaan!

Eikö sulla ole hyperin oireita kun noinkin paljon tuli rakkuloita? Mulla tosiaan vissiin 24 rakkulasta tuli ne 11 munasolua, ja silti on ollu aika karmaseva olo koko viikon, nyt tuntuu että turvotus alkaa pikku hiljaa laskea, tosin "normaali" olo ei ole vieläkään..

Testipäivä ois virallisesti 7.12, mut jos vuoto ei oo alkanu 5.12 mennessä (pikkujouluilta=) ) niin testaan, tuo on PP12 ja alkiot siirrettin siis 3-päiväisinä niin pitäisi jo näyttää tulos..viimeks en tosin päässy sinne asti kun vuoto alko lugejen läpi.

Jaksamista piinailuun!
 
Jep, kyllä mulla vieläkin on välillä vaikea olla, ja etenkin oikealta puolelta välillä vihlaisee, siellä kun oli noita rakkuloita enempi (19). Turvotus on jo jonkin verran laskenut. Ja muutamana yönä on nyt tullut sellainen menkkamainen kipu selkäpuolelle, joka kestää ehkä 5 minsaa, sitten menee ohi (pari tällaista oli siis jo ennen siirtoa). Viimeksi mulla oli rakkuloita peräti 32 (melko tasaisesti molemmin puolin), mutta helpompi olo punktion jälkeen ja nopeammin toivuin kuin nyt. Ei tätä ihan heti haluais taas kokea... Toivottavasti ei tarvitsisi! Mutta saa nähdä onko mulla sitten kiinnittymisessä se ongelma, nyt kun tietää että munasolujakin tulee.

Samoin sulle jaksamista piinailuun! Ja toivottavasti olosi normalisoituu pian!
 
Via
Alkuperäinen kirjoittaja Inia:
Via, millainen on olo, joko hyperin oireet on helpottaneet? Ihanaa, sä pääset kohta testaamaankin! Kovasti onnea! :hug:
Hyperin oireet kadonneet joo, ja samalla usko että vois tärpätä - ei oikeestaan muita tuntemuksia kuin menkkasellaisia:( On tää niin sanonko mistä, mieliala on ollu tosi apea viime päivät. Jotenkin sitä nyt toivoi enemmän kun alkiotkin oli parempia..ens kerralla saavat kyllä siirtää 2, ois edes vähän paremmat mahdollisuudet. Miten siellä jaksellaan?
 
Mullakin jo punktion jälkeen alkoi menkkamaisia selkäkipuja, nyt enää lievästi. Aattelin että nuo progetkin niitä teettää? Eli ei niistä kannata välittää! Ja muutenkaan mä en voi mitään oireita kuulostella (no mulla niitä ei varmaan vielä oliskaan), kun lääkkeistä niitä tuli jo ennen siirtoa :) Mulla muuten ollut rauhallinen olo, yritän olla piinailematta ja ajattelematta asiaa... Sulla testipäivä jo ihan pian! (jos jo 5. päivä testaat).
 
Tämä viestin lähetys menee nyt ihan harjoittelun piikkiin, en ole tänne aiemmin kirjoittanut. Kävin tänään ensimmäisessä siirrossa (mikrohed.). Onhan tässä kierroksia vetäisty jo kolme, mutta nyt päästiin vasta siirtoon. Jokatapauksessa ei taida olla kannatusta mitään korkeita toiveita elätellä, kahdenpäivän jälkeen solut oli yhä kaksisoluisia....argh. Tässä on pettymyksiä tullut vuosien mittaan vaikka miltä taholta, mutta ei taida tosiaan olla kovin monella 2 -soluisita plussaa tullut. Miten ihmeessä olette nämä kaksi viikkoa jaksaneet odotella :headwall: Tästä taitaa tulla aika piiiiiitkä joulun odotus...
 
Via
Eipä tarvinnu testaukseen asti odotella, vuoto alkoi tänään, täsmälleen samoin kuin viimeksi eli 2 viikkoa punktiosta. Ei siis tullu tämän sortin joululahjaa meille.. :'( Jostain se on taas revittävä voimia ja koottava itsensä uuteen yritykseen kunhan tästä toipuu..onneks ehdin jo vuodattaa varastoon alkuviikosta kun olin niin varma epäonnistumisesta.

Onnea matkaan Kuuraparralle, kyllähän noilla 2-soluisillakin on onnistuttu. Ja tsemppiä Inialle piinailuun!
 
Voi ei Via! :'( :hug: Oisin niin toivonut sulle plussaa! Jaksamista!

Mullakin viimeksi alkoi vuoto ennen testipäivää, saa nähdä käykö nyt samoin. Mitään oireita ei ole, paitsi lääkkeestä johtuvaa rintojen kipeyttä. Mulla vielä viikko virallista piinaa...

kuuraparta, olet säkin sitkeä sissi, kun olet jo kolme kertaa jaksanut yrittää, vaikka ekat ilmeisen huonosti on menneet! Onnea nyt tähän yritykseen! Kuten Onnsku kirjoitti, on kaksisoluisillakin mahdollista onnistua! Ja mulla ja Vialla solut oli vikkelämpiä toisella hoitokerralla. Eiköhän tuo ole muutenkin vähän onnenkauppaa, tai sitten on muita syitä miksi ei onnistu (joista ei voi edes tietää...) Milloin sulla on testipäivä?
 
Vialle voimia, tämä on kurjaa - en muuta osaa sanoa. :(

Inia: Jäi kyllä tuo Onnskun kirjoittama mieleen, eihän sitä koskaan tiedä. Mutta realisti kait pitää yrittää olla, lääkärikin puhui jo seuraavasta kerrasta, joten no high hopes. Olen kyllä yrittänyt googlata onnistuneita tarinoita hitaista kaksi-soluisista. Ekoilla hoito kerroilla ei edes päästy siirtoon (solut ei vaan hedelmöittyneet), siitä edeltävät kerrat on sitten parin vuoden takaa inseminaatiox3 ja yksi IVF. Silloin IVF tyssäsi kesken muihin terveysremppoihin. Adoptiokin on ollut vaihtoehto, mutta jonot paukahti viime vuoden aikaan niin tolkun pitkiksi, että tuskin sitä kautta on mitään toivoa. Tämä tuntuu joskus toivottomalta! Joka tapauksessa, ollaan päätetty tämän jälkeen yrittää vielä pari kertaa, ja se on sitten siinä. Jospa ne solut tosiaan olisi vikkelämpiä toisella kerralla. Ai niin, mun testi päivä on 18.12. Olishan se varmaan ikimuistettava joulu, jos se vaikka onnistuiskin....ja päinvastoin..
 
Via
On tama tosissaan raskasta. Talla kertaa meni "toivomaan liikaa" kun alkiot olivat parempia ja pettymyskin oli siten kovempi..onneksi on ne 3 pakkasessa, jos nyt selviavat sulatuksesta. Tosin kylla me aiotaan viela tamankin jalkeen yrittaa, eihan tata voi lopettaa ennen kuin lopullinen tuomio tulee..Itse en osaa oikein adoptio tai muita kuvioita ajatella kun on hoidot kaynnissa, niiden aika on sitten jos ei hoidot onnistu. Vaikka hyvahan se on pitaa mielessa etta vaihtoehtoja on viela vaikkei omaa biologista lasta tulisikaan.

Miten menee Inia ja Kuuraparta? Toivottavasti teilla on parempi onni kuin minulla..
 
Mulla ehkä myös sama, Via, että toivoi jotenkin enemmän. Toisaalta otin kyllä myös rennommin... Mutta tuhru alkoi eilen, ja yöllä ihan kunnon vuotokin. Testasin sitten jo tänään negan (virallinen testipäivä ois perjantai). Meilläkin on onneksi pakkasessa kavereita, mutta ei oo kokemusta siitä, selviävätkö siirtoon asti. Kyllä tässä on taas lapsettomuutta tullut itkettyä. Sitä mahdollisesti lopullista. Meillä ei adoptiokaan onnistu enää iän takia. Sijaislapsia haluaisin, mutta mies pitäis myös saada siitä innostumaan. Mutta ensin vielä ainakin nuo passit katsotaan. Jaksamista kaikille teille!!!
 
moi, me ei olla saatu pakkaseen asti missään vaiheessa ainuttakaan, ainoat oli nämä kaksi mitkä saatin aikaiseksi ja ne siirrettiin, mutta tuntemusten mukaan tekevät tuloaan pois :( Meille adopito oli ensimmäinen vaihtoehto, mutta jonojen tyssättyä muitakin vaihtoehtoja on pakko miettiä. Ikä karttuu, siksi aloitettiin hoidot uudestaan. Ei taida tämäkään kierros meidän osalta tärpätä, valitettavasti. Testipäivä ensi viikon perjantai, jos nyt tarvitsee sinne asti odotellakkaan.
 
Via
Voi kurjuus, etta teillakaan ei Inia onnannut, onneksi teilla tais olla kunnon pakkasarmeija =) Kuuraparta, olet kylla kovassa myllyssa ollut, teille jos kelle soisi onnistumisen, vaikka toki sita toivoisi kaikille. Ma taidan siirtya taka-alalle tan valikierron ajaksi ja palailen asiaan sitten joskus tammikuussa, voimia ja jaksamista molemmille! Toki taytyy tulla kurkkaamaan miten Kuuraparran kavi..
 
juu ei mitään häivähdystäkään siihen suuntaan että homma olisi mennyt putkeen :'( Päin vastoin, enteilevästi menkkakivut alkaa jylläämään, tosin ei kyllä ole vielä alkanut. Ei mitään vihlasua, nippasuja ei kertakaikkiaan mitään tavallisuudesta poikkeavaa. Menkkakivut ei varmaan kuulu asiaan? Ja kait tässä pitäisi jotain erilaistakin jo tuntua? Ei muuta kun suunnitelmat helmikuulle, jos siihen mennessä saisi kerättyä rahat uuteen hoitoon ja sit se on siinä.
 
Voi kuuraparta! Mulla oli myös just noin, että aattelin että pitäis jotain erilaista tuntua, jos ois raskaana... mutta ei tuntunut kuin punktiosta/lääkkeistä johtuvia oireita (mm. menkkamaisia kipuja). MUTTA, monet myös sanoo että raskautta on edeltänyt menkkakipuja. Eli ne voi tulla mutta menkat ei sitten alakaan, tai tulee vain tuhruja. Joten toivo ei ole mennyttä! Toivotaan että se plussa sieltä tulisi!
 
no niin, nyt sitten alkoi ainakin ne tuhrut...voi ...kele tätä elämää!!!
no, täytyy etsiä elämän mukavia puolia, kiva että on tulossa joulu...luonto on kaunis...ollaan terveitä jne. Olo on nyt aika pettynyt...Ei ollut toiveet korkeella, mutta pettymys tuli silti...
 

Yhteistyössä