Kymppilumitalven hoidoista plussanneet!

Heissan pitkästä aikaa!
Tänään poksuu 16+0!!!
Tervetuloa Rusina, ja onneksi olkoon!!
Neuvolassa käyty ja siellä kaikki hyvin. Oli tosi kiva kuulla vihdoinkin sydänäänet ekaa kertaa!! Kaverin sydän löi n.150! Tässä ollutkin taas vähän epätodellinen olo koko raskaudesta. Kai tiedon saanti tonne päänuppiin kestää vähän kauemmin, kun niin monta vuotta ehti pettyä!
Oireista puheenollen, Aavee taisi valitella väsymystä, sama kuule täällä!! Valitin tänään neuvolatädillekkin samaa, kun mitään ei jaksa töidenjälkeen. Sohvassa on joku ihmeen mangneetti. Ja toinen on tää närästys, kuuluuko senkin alkaa jo näin alussa??? Mitä se onkaan syksyllä, kun oikeesti alkaa olla mahaa!! Ja sit tää suoliston hitaus on kyllä jotain uskomatonta!!! Jos ennen on käynyt kerran päivässä isolla asialla, niin nyt jos hyvin käy käyn kerran tai kaksi!!! Olo on myös sen mukanen, että on sontaa korvia myöten!! Käynköhän mä kaikki oireet läpitte, mitä voi raskaana tulla?? No onneksi voi vielä odotella peräpukamia ja suonikohjuja, ja mitä kivaa vielä on tiedossa!!?? :LOL:
Anteeksi tää valitus!!!! Ei tää nyt ihan niin kamalaa ole, vaan päinvaston aika ihanaa aikaa!!!
Tässä olisi seuraava etappi rakenne ultra heinäkuun alussa ja sitten saakin neuvolasta lapun avustuksia varten. Sillon onkin jo yli puoliväli täynnä!! Uskomatonta!!Alussa tuntu että aika matelee, kun toivo että eka kolmannes tulisi täyteen, ja nyt tuntuu, että viikot hurahtellee ohitte eikä ole ehtinyt vielä nautiskelemaan tästä raskaudesta yhtään!!
Aurinkoista viikkoa kaikille!! Miten teillä lomat alkaa??? Mulla juhannuksesta, ja sitä ootankin ihan mielettömästi!!!
Meriharakka 16+0
 
Helou!

:flower: hyvistä ultra- ja neukkukuulumisista.

vaunuista, en yhtään tiedä minkälaiset ostetaan! Minä oon ihan sekasin kaikist erilaisista vaihtoehdoista. Varmaan mennään liikkeeseen katteleen, merkeistä Brioa ollaan aateltu, sitä on kehuttu.

painosta, mulle on tainnu nyt kaikenkaikkiaan tulla 4kg painoa, en oo neuvolassa käyny kuukauteen niin ja kotipuntari näyttää suuntaa-antavaa, mutta ehkä noin 4kg. Sais kai sitä tulla enemmänki ku lähtöpaino oli niin alhanen ja on mulla nyt ruokahalu kasvanu ihan selkeesti, että saa nähdä mikä kymmenluku tässä vielä saavutetaan :D

Tänään oli sitten kauan odotettu rakenneultra ja muuten siis meni ihan hyvin, mutta jotenki tuli sellanen liukuhihnalla olo :/ Hirveen nopeesti se hoitaja ultras ja mietin, että käviköhän tuo ees kaikkia rakenteita läpi. Ei ollu se sama ihana kätilö, joka oli nt-ultrassa. Mutta sydämen se katto tosi tarkasti ja aivot. Mies sano, että oli se sitten katellu virtsarakkoa sun muuta, mulla meni varmaan vähän ohi :D
Mutta sukupuoli nähtiin! Ja me nähtiin miehenki kans se, selvä poika! :heart: :heart:

Duffy ja Oula 20+4
 
Laitan nyt nopeesti ja omanapaisesti r-ultrakuulumiset kun oli kyselty :heart: Nyt on kello jo niin paljon täälläkin että pitää painua pehkuihin, viime viikko meni liian vähillä yöunilla.

Eilen siis oli rakenneultra ja kaikki oli oikein hyvin! :D :heart: Pikkujunnu oli tosi vilkkaalla päällä ja heilui ja jumppasi niin että ultraaminen ei mitään ihan helppoa ollu. Mulla oli lopulta vatsa tissien alta häpykarvoihin asti siinä ultrausgeelissä kun ultrauskulmaa piti vähän väliä vaihtaa. Sukupuoli todettiin taas pojaksi joten nyt on kahdesta ultrasta se tulos. Kuvia saatiin nyt ilmaiseksi mukaan! Tosin pojun vilkkaudesta johtuen ei mitään kovin tarkkoja. Paras kuva jäi ottamatta: pikkuinen näytti rauhanmerkkiä (V) sormillaan! Ja vähän myöhemmin heristeli etusormeaan.

Mitat vastasi täysin viikkoja ja istukka on kohdun takaseinämässä jossain ylhäällä, joten ei senkään puoleen huolta - huh helpotusta.
Olin ultran jälkeen tosi väsynyt kun jouduttiin odottamaan vuoroamme tunti :eek: , tänään onkin sit energiaa riittäny niin että sain täyden työpäivän jälkeen kotihommia ihanasti alta pois.

Kommentoin lähipäivinä kuulumisianne, nyt ei puhti enää riitä... :ashamed:
Hyvää vointia kaikille!! :heart:
Öitä, Mullu 19+5
 
Mullulle ja Duffylle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart: !

Meriharakalle onnittelut eilisistä poksuista! Mulla alkaa kesäloma vasta elokuussa. Olen tosin jo juhannusviikon lomalla, koska tuonne elokuulle on ihan liian pitkä aika. Ja mun pitääki kaikki kertyneet lomat pitää tohon syyskuun loppuun mennessä. Sopimattomia päiviä olis vielä 7, joten tänä kesänä tuleekin lomailtua oikein urakalla.

Kiva, kun kävit stigu päivittämässä kuulumisiasi :wave: !

Mites Bitter? Joko olotilasi on kohentunut?


Irene ja Töpseli 18+2
 
Onnittelut kaikille ultratuille hyvistä ultranäkymistä, loistavaa! Nt-ultrassa olleet, otettiinko samalla se veriseeruminäyte?

Joo Katjuzka, samoissa mennään. Sain just kutsun nt-ultraan, joka olisi parin viikon päästä. Iiik.

Vaunuista vielä. Nakitin homman isännälle mutta enää ei mene siihen halpaan. Surffaili netissä kaiken maailman testit ja muut ja vaipui sitten epätoivoon "tää on vaikeempaa ku auton osto!" :LOL: Karsi kahteen merkkiin, joista mä sitten kaupassa valitsin ja ihan vaan värin ja kuosin perusteella. :ashamed:

Kirma , mulla kävi myooman kanssa niin että pieneni 5 sentistä 2 senttiin raskauden aikana. Yhteen ylimääräiseen ultratarkastukseen ne mut silloin halusi n. 3 kk ennen laskettua aikaa. Nyt oli taas hoitojen aikana kasvanut 2 sentistä 3 senttiin. :( Varmaan ne sitä taas alkaa seuraamaan.

Stigu, anteeksi suora kysymys, heh, mutta onko sulla ns. "pysynyt paketti kasassa"? B) Mulla taas valahti ulos yhdeksi päiväksi, mystistä.

Heni, hienoa kuulla että kaikki on pienellä hyvin! Vai siellä te piileskelette... ;) Ihmettelin kun hieno plussa-aalto Kympin hoidoissa eikä täällä näy siitä aallosta juuri ketään. Täytyy tulla houkuttelemaan teitä tänne, ei täällä sen varmemmalla pohjalla olla.

Sannis, kuinka kävi rasitustestissä?

Rusinalle teretulemas!

RP:n painogalluppiin. Painoa ei oo tullut vielä yhtään MUTTA hoitojen aikana tuli 6 kiloa. Harmittaa vietävästi sillä ennen hoitoja laihdutin 15 kiloa, että olisi helpompi loppuraskaus jos hoidot onnistuu. Ylimääräistä siis on ollut jo ennestäänkin. Viime raskaudessa paino nousi yhteensä 8 kiloa, mikä oli mulle kuulemma ideaali.

Maricce, mullakin jo iso vatsa. Isompi kuin viimeksi tässä vaiheessa. Yritän vielä peitellä, kun ei oo viel kerrottu odotuksesta. Porukka varmaan aattelee, että taasko se retkahti. Ensin se laihdutti ja nyt jo taas tommonen maha. :LOL:

Aaveelle myöhästyneet synttärionnittelut, vai täytät sä aina vaan 20! :LOL: Mullakin edelleen vaan huono olo. Mies toi eilen tuoreen ananaksen, oli hyvää jääkaappikylmänä, koklaappa! Muuten elän edelleen mehujäillä, pari kertaa viikossa pakotan oikean ruoan alas. Neuvolan täti oli ihana, syöt sitä mitä alas saat, ihan sama mitä. Mutta mulla siis on tätä vararavintoa ennestään.

Nipsu74, kuulostaa just siltä SI-hermokivulta, joka mulla levis kantapäähän asti. Kokeile hautoa jollain lämpimällä.

En muuten suosittele huonovointisille kampaajalle menoa. Hölmö minä kuvittelin, että se piristäisi mutta istuin siinä hajujen sekamelskassa suun kautta hengittäen oksennus kurkussa. :eek:

Salvia 9+5
 
Heippa kaikille...

Täällä sitä elellään ihmetellen pikkuisen potkuja ja panikoiden jos on hiljaisempaa ;) :ashamed:

Painosta: Siis kääk teidän painojanne. Niin vähän! En kehtaa edes tunnustaa omaani.. täällä on tullut jo 9 kg :( ja viimeiseen 5 viikkoon ei ole tullut mitään. Että tosi alussa tuli. Enkä ole syönyt mitenkään epäterveellisesti. Hyperi tietysti nosti sitä alkuraskaudessa, ja tilanne ei sitten koskaan enää normalisointunut. Ja myönnettävä on, että perse ja lantiokin on kyllä levinnyt :0 Ja masukin on aika pallo :) Painoindeksi sentään oli normaali raskauden alussa...

Mites te muut olette harrastaneet liikuntaa? Onko täällä ketään muuta "heinähattua" ? :D Meillä oli eilen vuorossa pellon äestys. ( harrastustoimintaa). Laitoin isännän puikkoihin suorittamaan suurimman ja pomppuisimman osion, ja hyppäsin itse puikkoihin lopuksi viimeistelemään 1/2 tunniksi. Aika pomppuista oli silti meno. Välilevyt jumitti, mutta vatsassa ei tuntunut mitään. Illalla kun pääsin sohvalle tuntui vatsassa vihaiset potkut.. Ei tainnut pikkuinen tykätä ;) Siitä sit tulikin seuraava paniikki, että mitä jos tommoinen töyssyinen touhu aiheuttaakin keskenmenon :( Mä olen ollut siinä uskossa että jos tuntuu hyvälle niin on ok, mutta silti nyt iski ihan kauhea stressi ja ahdistus... Taidan istua sisätiloissa loppuraskauden, niin ei tarvii panikoida ;) Kysyin sitte paniikissa neuvolan tädiltäkin, ja hän kyllä vakuutteli että omien fiilisten mukaan saa tehdä, eikä tarvii niin "suojella" vauvaa. Mutta mun suojeluvietti on kyllä herännyt jo :)

Muutenkin mä olen ihan rakastunut tähän pikkuiseen :) :heart: Ja maanantaina sitten olis rakenneultra jossa hänet näkee taas :). Toivottavasti kaikki on hyvin :) Mä en kestäis jos nyt tulis joku takapakki :(

Mites te muut olette shoppailleet? itse on pakko tunnustaa, että tuli sitten ostettua naapurista 50 ?:urolla terassi nukutus vaunut... Turvakaukalokin on jo. Työkaverilta hankittu... Vaatteita olen sortunut ostamaan kirpparilta ( valkoisia tosin)... toivottavasti ei tuo huonoa onnea, mutta jotenkaan en voinut päästää näitä hyviä tilaisuuksia ohi suun... Ymmärrättekö?

Vielä pitäis löytää ne varsinaiset vaunut jotka sais näppärästi autoonkin... ja kuten monella muullakin, meillä on siinä suuren suuria vaikeuksia.. Tällä hetkellä kallistutaan ehkä eniten Teutonioihin...

Kiva että tänne on tullut uuttakin porukkaa :) Tervetuloa vaan kaikille! :wave:

Ananbell ja skorppari 19+3
 
Moi vaan kaikille. Täällä lentsun kourissa pyöritään ja muutenkin väsyttää niin vietävästi. Naaman kukkimiseen on jo tottunut tai sitten se on rauhoittunut vähän. Siinä ne mun oireet :) niin ja tietysti toi pötsi on tunkenut ulos....ei tartte enää peitellä mitenkään....pallo mikä pallo ja siinä pysyy. Joku kyseli närästyksestä, mulla oli edellisessä raskaudessa lähes koko ajan närästystä ja nytkin yrittää ajoittain pukata....gaviscon pulloja kului kiitettävästi ja mahan toimintaa meni levolacia.....aivan kuin joku vanha mummo jonka pitää ottaa kaikki mömmöt että päivä lähtee käyntiin.... :LOL:
Maanantaina oli tarkistu ultra ja siellä ne molemmat oli päiväunilla ei olis vähempää voinut kiinnostaa, mutta sitten unien häiriköimisestä eivät pitäneet....kaikki kunnossa ja selvisi sitten että molemmilla omat pussukat ja istukat olivat aikataulussa kasvun suhteen. istukkaa oli edessä ja takana???? silloin tällöin olen tuntenut pientä "möyrimistä" esikolta tunsin samanlaiset tunteet rv 16-17.
Mutta nyt menen pelastamaan koiran....joku osoitaa rakkauttaan vähän likaa
:LOL: ja koira ei ihan noi kovista otteista pidä.
Kivaa viikonloppu kaikille Pa-mi ja pallerot 13+2
 
Irene80 :wave: kiva jos joku on kaivannut mun kirjoittelutauon aikana!
Salvia Ei mitään, saa paukauttaa suoraan kysymykset. Kiitos kysymästä, nyt on taas "paketti" pysynyt kasassa :D , en ole ainakaan huomannut mitään. Hyvä muuten että tuli puheeksi, täytyykin taas tässä rutistella lantionpohjalihaksia. :attn: MUISTUTUS muuten kaikille, että puristelkaa!! :kieh:
Ja Salvia, minulta ainakin otettiin verinäytteet seuloja varten (yht. 3 putkiloa, down ja sukupuolitaudit) samalla käynnillä kun oli nt-ultra sairaalassa. Neuvolasta sai lähetteen ja ultrassa ne lisäsi joitain merkintöjä. Ihan normaali verikokeenottotilanne.

Ihania kuulumisia kyllä kaikilla täällä!

Sitten vielä kysymys: onko se kenties närästystä, kun iltaruuan jälkeen ylävatsa kovettuu ja sattuu ja puristaa? Tuntuu että kohtu on työntänyt vatsalaukun ylös navan yläpuolelle ja kun syö illalla, jolloin on valmiiksi maha jo päivän aikana turvonnut, niin ei meinaa ruuansulatukselle olla yhtään tilaa.. :( Olen muutamana iltana vain maannut kippurassa kyljellään sohvalla ja jokainen liike sattuu. :flower:

stigu 12+3
 
rusina tervetuloa! :flower: Ekaa odottavat harvemmin tuntee liikkeet niin aikaisin, mulla tais muljuamiset alkaa tuntumaan joskus rv:lla 15-16.

Irene hienoa kun neuvolakäynnillä todettiin kaiken olevan hyvin! Jään kuukausi ennen LA mammalomalle, ja palkallista mammalomaa saa 14 viikkoa synnytyksen jälkeen. Meidän firmassa lisäksi seuraavalta 10 viikolta, muuten alkaisi päivärahat. Päivärahamammalomaa (ml. ne 10 viikkoa) on 32 viikkoa, joista osan voi pitää isä. Ja sitä aikaa on mahdollista jatkaa 8 tai 14 viikkoa. Erikseen on sitten hoitovapaa, päivärahoilla, jonka ennen lapsen 9. ikävuotta voi pitää 13-52 viikon pituisen jakson. Mun pitää arvioida kuinka pitkään oon mammalomalla, huomioonottaen jos mies pitää osan niistä 32 viikosta. Hän ei saa sitä palkallisena kun on ollut nykyisessä työsuhteessa alle vuoden. Lisänä töistäpoissaololle mulla tulee tänä lomavuonna (1.5.10-30.4.11) pitämättömät lomat, jotka automaattisesti siirtyy seuraavalle lomavuodelle. Eli jotain 2-2,5 viikkoa. Toivottavasti en selittänyt kauhean sekavasti!

tiltalitti onnittelut tyttönäkymistä! :flower: Eihän sitä tiedä vaikka pikkupimu osottautuisi kuinka crossifaniksi...

kirma IHANAA tosi liikkistä oli lukea r-ultrakuulumisesi! Meiltä kätilö kysyi halutaanko nähdä sukupuoli ja varmistin vielä mieheltä, joten kätilö sitten zoomasi yhdessä vaiheessa jalkoväliin niin että vehkeistä ei ollut epäilystäkään. Muuten ois varmaan jääny näkemättä, kun pikkukaveri liikuskeli niin vilkkaasti. Mähän olin jo nähny osviittaa tulevasta, mutta pitihän miehenkin päästä näkemään. Mä en tosiaan tiedä mitä liivien kanssa tekisin, noita uusia on niin vähän että täytyy pyörittää pikkupyykkiä usein. En millään viittis vielä tässä vaiheessa ostaa lisää.

AaVee Myöhästyneet onnittelut synttäreistä!! En oo minäkään H&M:n valikoimiin ihastunu, mut yhdet housut ja yhden tunikan sieltä löysin, ku pakko oli jotain saada halvalla. Mulla vaihtelee väsymys ja energisyys tällä toisella kolmanneksella, vaikka enempi se on edelleen väsymyksen puolella. Tänään olin töissä megapirteä ja ramppasin ympäriinsä ja sain jos vaikka mitä alta pois, sitten vielä kaupungille asioille ja kävelylenkille. Se kyllä kostautui, jalat tuntu tosi turvonneilta ja väsyneiltä kun vihdoin kotiin pääsin!

Rouva Papunen huh noita sun unia!! :eek: Hyvä toi sun kommentti "vauva majailee tuolla mun takapuolessa kun se on ainut mikä on levinny" :LOL:

Maricce on kyl karsee toi vaunuviidakko! Nyt oon karsinu ehkä 4-5 malliin (yhdistelmiä kaikki) joita nyt voi alkaa tarkemmin vertailemaan. 4D-ultraan me ei mennä, kun on noita ylimääräsiä sydänultrauksiakin (seuraava 15.6.) ni tyydytään niihin.

Sannis onnittelut hyvistä neuvola- ja rasitustestituloksista! Mulla on sokerirasitus vasta heinäkuun loppupuolella.

Nipsu toivottavasti jaksat kipujen kanssa neuvolalääkäriin asti!

stigu onnittelut neuvola- ja nt-ultrakuulumisista, hienoa että sielläkin kaikki hyvin!

meriharakka samoin sinne onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista! Joo vaivoja tulee mutta pitäis vaan kuitenkin osata nauttia tästä ajasta, on tää niin ainutlaatuista kun tähän asti on päässy! :)

Duffy jee teillekin poika tulossa! Meillä kätilö oli tosi huolellinen ultrauksessa ja kärsivällisesti selitti koko ajan, aivan ihana vaikka meillä oli päivän viimenen aika ja tunti myöhässä siihen päästiin. Sydänultrissa on ollu niin niuha kätilö että olin onnellinen että nyt oli toinen ultraaja.

Salvia täällä oli kans verinäyte nt-ultran yhteydessä, niiden molempien perusteella tuli sitten riskiluku. Mä kävin tänään kampaajalla leikkuuttamassa otsatukan jotta näkyvyys paranisi :D Käyn luomu-/ekokampaajalla joten siellä ei tarvii kemikaalikäryjen keskellä istua.

Annabell mulla on liikunta vähäisempää kuin mitä haluaisin, mutta kävelylenkit, uinti ja kuntosalilla pääasiassa crosstrainer ja sit vähän puntit on niitä pääasiallisia. Ja sit puutarhahommat meidän siirtolapuutarhamökillä. Oon pyöräilly uimahallille, se on pikkupyräys, mutta fillari pitäis laittaa parempaan kuntoon jotta arvaisin pyöräillä työmatkat edes silloin tällöin. Vaatteita ja pikkutarvikkeita oon ostanu pikkusen jos on ollu tosi hyvät alet. Tänään ostin lankoja neulevaatteita varten, musta on aivan ihanaa kutoa pieniä vaatteita, vaikken mikään haka käsitöissä ole.

pa-mi hienoa kun pikkupalleroilla on edelleen kaikki hyvin! :heart: :heart:

Painosta: mä oon harvakseltaan käyny vaa'alla, mutta alkupaino laski ensin kilon, sitten nousi kuukaudessa 1,5 kg ja siitä taas kuukaudessa kilon. Ja nyt on tullu kuukaudessa 2 kiloa! Alkupainoon nähden kaiken kaikkiaan 3,5 kg. BMI oli alussa jotain 24 kieppeillä, mulla kun jäi kuntoilut jo ennen joulua minimiin kun juoksulenkillä revähti lonkasta lihas :( mut ruokahalussa riittää :ashamed:

Lomista: Pidän viikon kesä-heinäkuun vaihteessa ja toisen (ehkä vajaan) elokuussa kun meille tulee Suomesta vieraita lomallaan. Ja heinä-elokuun vaihteessa lomaillaan ite 2 viikkoa Suomessa, ihanaa nähdä kotikontuja, sukua ja kavereita - viime vierailusta onkin jo yli vuosi!

(.) Mä alan olemaan todella ihmeissäni kun ei töissä kukaan vieläkään oo kommentoinu! Koska kyllä pötsi pömpöttää. Tai sit ovat vaan niin hienotunteisia etteivät halua kysyä mikä on kun liikakiloja on niin kertyny ;) Tänään kävin hammaslääkärissä, reikiä 0 mutta varasin uuden ajan jo nyt heti mammaloman alkuun, niin saa vielä tarkistettua tilanteen ennen jakautumista kahteen osaan. Ikenistä vuotaa välillä verta mutta se kuuluu raskausajan vaivoihin sekin, ja hammaslääkärin mukaan on pahimmillaan 8. kuulla.

Huomenna on lääkäri synnytyssairaalalla, ei aavistustakaan mitä siellä tulee tapahtumaan. Pitäisköhän jo valittaa pukamista, ne on tänään alkaneet kiusaamaan enemmän. Ja tänään poksuu puoliväli jee 20+0 *POKS*

Täällä on ihanan aurinkoiset kelit, viikonlopullekin samanlaista luvassa, joten grillaus on varma nakki! Oikein kivaa viikonloppua kaikille!

t. Mullu ja junnu 20+0

MUOKS. Sekoilin tekstin kanssa että mitä missäkin, toivottavasti meni nyt oikein... Parasta painua pehkuihin...
 
Moikka!

mullu no eikös se sieltä takapuolesta melkein tule uloskin :) mikäs se on mukavampi asustaa kun äipän takamuksessa on ainakin pehmeät oltavat :D

Hei kysyisin vaan kun olette saaneet kelalta sen päätöksen sairaanhoitokorvauksesta niin tuntui vaan että meidän päätöksessä toi lääkärinpalkkio oli tosi suuri!!kuinka teillä??mellä oli siis punktio ja siirto siinä samassa laskussa..

RP+eikka 18+3 ja enään 13 yötä rakenneultraan!
 
hei vaan ja terveiset ekalta neuvolakäynniltä B) sykkeet näytti 165 ja hyvin kuului jo dopplerilla!
Salvia mulla myös kahen viikon päästä niska-poimu-ultra. oot muuten rohkea nainen kun uskallat antaa miehen tehtäväksi vaunujen hankinnan :hug: huh, huh mitenkähän meillä kävis. hakis varmaan ekat jotka vastaan tulee turhia miettimättä..
Duffylle onnittelut poikanäkymästä!pienet pojat on huippuihania :heart:

en taaskaan ehdi enempää kommentoida tuo 2-vuotias varastaa huomion. joten palaillaan! hyvää viikonloppua kaikille!!

ai niin, täällä poksuu tänään 10+0 !!
 
meriharakka onnittelut tiistain poksuista ja hyvista neuvolakuulumisista. Närästyksestä sen verran, että mulla oli esikoisesta närästystä ainoastaan raskauden ekalla kolmanneksella ja sitten ei mitään. Nyt ei onneksi ole ollut kuin kerran :whistle:

Duffy onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja pojasta :heart: Pienet pojat on ihania, kotona yksi sellainen kohta 3v.

mullu onnittelut myös sinulle hyvistä ultrakuulumisita sekä puolen välin poksuista :flower: Niin, ja tervetuloa kesällä Suomeen!

Salvia rohkee veto nakittaa vaunut miehelle :) Meillä meni varmaan puoli vuotta esikoisen syntymän jälkeen ennen kuin mies osasi kunnolla laittaa vaunuja edes kasaan :LOL: Kyllä pariin otteeseen hirvitti, että nytkö ne meni rikki. Ai niin, rasitustestissä kaikki hyvin!

Annabell sullakin puolen välin poksut lähenee, tulethan maanantaina sitten heti kertomaan ultrakuulumisia! Liikunta on ainakin itselläni jäänyt älyttömän vähiin, lähinnä meidän laiskan koiran kanssa lenkkeilen ja pysyttelen pojan perässä pyörälenkeillä. Nyt muutaman kerran ollaan käyty vähän pidemmällä pyörälenkillä niin, että poitsu on ollut mamman kyydissä. Sauvailua ja zumbaa ajoittain ja kahvakuulakin siellä nurkassa pölyttyy.

pa-mi paranemisia lenssuun ja kiva kuulla, että palleroilla kaikki hyvin. Voiskohan liikkeet jo tuntua, kun siellä masussa on kuitenkin kaksi asukkia ja aikaisempaakin kokemusta on :)

stigu kiva kuulla sinustakin. Mulla oli esikosta tosi kova närästys alkuraskaudessa ja mahaa veti oikein kunnolla kramppiin joko aamulla (tyhjä maha) tai sitten illalla (tankkauksen jälkeen). Mulla auttoi ihan perusrennie ja piimä :)

Katjuzkalle myös onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista!

(.) Täälläkin poksuu tänään 18+0 ja enää kaksi viikkoa rakenneultraan :) Siitä alkaakin sopivasti loma ja loman aloitamme katsastamalla vanhat parrat (zz top) Järvenpään puistobluesissa :p Saas nähdä, mitä surprise tykkää musasta!
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
S&S 18+0
 
Terveiset kotoota saikulta! Ompas mukava kuulla, että muillakin on iloisia terveisiä ja välissä on tullut uusiakin odottajia mukaan =)

Itselläni oli neuvolakäynti tänään. Hemoglobiini oli alhainen, joten rautalisä aloitettiin. Verenpaine myös tosi alhaalla 90/60, mutta hyvähän se vain on. Ei tartte ihmetellä, miksi huimaa :) Piiperoiset voivat hyvin. Ultrattiin ja kuunneltiin sykkeet. Siellä ne taas huiskuttelivat tyytyväisinä. SF mitta oli jo huikeat 23 cm, joten masukin on sen mukainen =) Kohdun korkein kohta huitelee jo navasta 4-5 cm yläpuolella. Saattaa ahdasta jossain vaiheessa tulla. Ihmettelen kyllä edelleen, kuinka isoksi se voikaan kasvaa ratkeamatta....No lohtuna se, että nyt ollaan kuitenkin keskimäärin jo ylipuolenvälin näin kaksosraskaudessa. Syntyvät keskimäärin 34-36 viikoilla. Toki voi tietenkin mennä loppuunkin.... Painoa oli tullut mukavasti, nyt yhteensä noin 5 kg. Minulla lähtöpaino oli melko alhainen ja esikostakin tuli lähes 18 kg, jotka kyllä kaikki tippui siihen, kun esikko oli 4 kk.

Supisteluja on edelleenkin, jos istumista tulee päivässä paljon. Samoin istuminen tekee päänsärkyä. Lääkäri epäili, että vauvat jo tukkivat nivusissa olevat valtimot ja veri ei istuessa siten pääse kulkemaan, joka tekee päänsärkyä. Liikkeessäkään ei kärsi yhtään ylimääräistä kyllä olla. Liitoskivut jatkuvat ja välillä on kuin saisi sähköiskuja tuonne häpyluuhun. Ja täällä myös niitä sukkapuikotteluja emättimeen. Niitä oli jo esikon aikaan. Kai jotain kasvukipuja.

Pari viikkoa rakenneultraan =) Siihen mennessä pitäisi päättää halutaanko tietää sukupuolet....Esikosta ei haluttu ja sitä suurempi yllätys oli syntyessään, joten enpä tiedä...

Mukavia kesäpäiviä vaikkakin nyt tuulisia kaikille!

nonnii ja piiperoiset rv 18 + 2
 
Moi,

eipä oo taas tullu kirjoteltua. Jotenki on niin väsy, ettei jaksa keskittyä mihinkään muuhun ku hereillä pysymiseen... Tänne ei kummempaa. Väsy jatkuu ja iloisena todettiin, että ei saatu soittoa sairaalasta veriseulan osalta joten siinä siis oli kaikki kunnossa. :heart:

Noista vaunuista. Mä oon himoinnu kokoajan sellasia Emmaljungan Cerox vaunuja sillä kovalla kantokopalla. Onko teillä kellään kokemusta niistä? Tai Emmaljungista noin muutoin? Eikö ne oo aika arvokkaita?

Ensi viikolla alkaa kesäloma! Jee! 4 viikkoa saa nukkua niin paljon ku haluaa. Loman jälkeeen onki sit rakenneultra. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

AaVee & Baby 14+5
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Onnittelut hienoista ultrista :flower: ja jaksuja väsyneille ja saikulla olijoille :hug: .

En voinut kuvitellakaan miten hankalaa tää alkuraskaus voi olla. Edelleen oon ollu tosi väsynyt ja pahoinvoiva, nyt sitten myös oksensin verta ja jouduin sairaalaan. Hemoglobiini laski aika reilusti. Siellä antoivat nesteitä suoneen ja olo onkin nyt parempi, olin varmaan hiukan kuivunut kun nykyään ei juomisetkaan oikein maistu. Jos yrittää pakolla juoda, se tulee kaikki heti ulos :( . Elelen viikon kerrallaan ja toivon että kyllä se nyt viimeistään ens viikolla alkaa helpottaa... tosin hankalaa olla positiivinen kun tuntuu että kaikki niin mielellään aina kertoo ihmisistä jotka on oksentanu koko 9 kuukautta...
Ens viikon olen saikulla ja lepäilen. Pikkuisella lienee kaikki hyvin, neuvolassa kuultiin hetken sydänäänet, mutta hän pakeni nopeasti paikalta. Ilmeisen ujo tapaus ;) .

Kunhan vointi tästä paranee niin meinasin lähteä Hesaan ostamaan äippävaatteita kun meidän paikkakunnalla valikoima on lähes olematon. Onko teillä pääkaupunkiseudulla asuvilla tai muuten siellä shoppailleilla vinkkejä mistä kannattaa käydä katsomassa? Siellä kun varmaan löytyy joka lähtöön. Vaunuja ym. vauvatarvikkeita alamme katsella vasta sitten heinäkuun lopulla jos rakenneultrassa kaikki hyvin. Jotenkin on vielä niin "varpaillaan" tän koko raskauden suhteen.

Levollista viikonloppua kaikille!

Ovis 14+0 poks!
 
moikka!

ovis hui kun hurja pahoinvointi sulla...koita niitä mehujäitä kun ne on niin hyväksi todettu :)

Me oltiin tänään ajankuluksi miekkosen kanssa katsomassa vaunuja ja brion yhdistelmät meille tulee..ei sopinut "kääpiö" äidin käteen muut :LOL: kyllä se vaan niin on että kun menee kauppaan niin ne mitkä käteen sopii kaikista parhaiten niin ne ne on :)ja olen siis sen verran lyhyt että briot oli ihan täydelliset mulle,vaikka oli kevyet niin jotenkin tykyt.+ja meidän pikku kuukunanmuna autoon just sopivat :D
mä olisin kyllä itse ne heti ostanut mutta mies toppuutteli että katotaan nyt vielä pari viikkoa ja sitten rakenneultran jälkeen käydään ostamassa :) tai siis mies maksaa ja kättelee vaunut liikkeestä ulos :LOL:
niin siis kannattaa käydä kokeilemassa noita vaunuja liikkeessä itse olin ajatellut siis niitä teutonia merkkisiä,mutta ei vaan ollut mun makuun ja oli enempi pitkien vanhempien merkki.
gessleinitoli kyllä ihan kivat mutta jotenkin se koppa osa oli tosi alhaalla mutta sitten aisa tosi ylhäällä eli suosittelen taas ehkä pitkille ihmisille just toin aisan vuoksi.
cressentit yllätti kyllä kovasti näytti luonnossa tosi hyvältä ja oli tosi kevyet!!mutta jotenkin ei ollut niin tukevat.
abcpramy luxet oli kyllä ihan ok ulkonäön perusteella mutta jotenkin raskaanoloset??aisakin oli jotenkin korkeella muistaakseni...hieman kyllä itse petyin koska olin ajatellut noita abc merkkisiä ja mulle oli niitä kehuttu.

harmittaa kun siellä liikkeessä ei ollut emmaljungaa ollenkaan.olisin niitä halunnut vielä testata..

näähän on vaan mun mielipiteitä,mutta ajattelen vähän sitäkin kun joudun kuitenkin koiraa ulkoiluttamaan samalla ja en halua että vaunut on kovin hankalat.meillä kuitenkin tosi energinen toi eläin :D

tuli varmaan vähän sekainen sepustus nyt on vaan niin kiire grillailemaan :D

RP&eikka 18+4
 
Hyvää maanantaiaamua kaikille!

Salvia, meillä ei kyllä ukkelille voi luovuttaa myöskään vaunujen ostoa! Teknisistä tiedoista ei tajua hölkäsen pöläystäkään :D! Eikä edes ymmärtänyt, että mikä on heittoaisa :LOL:.

Annabell, täytyy kyllä myöntää, että liikunta on jäänyt todella vähiin. Sitä ei muka töitten jälkeen jaksa tehdä muuta kuin maata sohvalla :ashamed:. No koiran kanssa olen jonkinmoisilla kävelyillä käynyt, mutta ei se oikein hikijumppaa vastaa, parempi kai kuitenkin kuin ei mitään.
Ja tsemppiä tämänpäiväiseen ultraan :heart:!

Hankinnoista: Ei olla itse ostettu vielä mitään. Ajateltiin, että rakenneultran jälkeen ruvetaan hankkiin ettei sitten tule kuitenkaan liian kiire ja toisaalta ei olis kaikkea varaa kerrallakaan hankkia.

Mullu, suunnilleen siis menee noi äitiysloma ja hoitovapaat samaan malliin kuin Suomessakin, vaikka vaikeelta kuulostikin :D! Onnittelut myös puolivälin saavuttamisesta!

Rouvapapunen, paljonko se lääkärinpalkkio siinä laskussa oli? Voisin kotona tarkistaa, jos muistan, että mitä meillä oli. Meillähän oli se pakastealkion siirto helmikuussa ja lasku tuli siitä käynnistä pari viikkoa sitten (n. 1.000 eur), olin ihan jo unohtanut! Ihan niin kun sille rahalle ei muuta käyttöä olisi ja sit siitä ei saa edes kelan korvausta suoraan vaan pitää maksaa ja sitten hakea kelalta. Väestöliitossa kun oltiin niin ne niin kätevästi vähenti sen kelakorvauksen suoraan, jäi se lappujen ja lippujen täyttäminen pois.

Missäs liikkeessä kävitte niitä vaunuja testailemassa? Kiitoksia muuten eri merkkien kommentoinnista.


Nonniille jaksuja sinne kotiin! Onko sulla nyt pitkä saikkuloma? Kaikenlaista kipuilua sulla onkin, mutta onhan se varmaan ihan ymmärrettävää, kun kaks palleroista siellä kasvaa.

Aavee, katoin noi emmaljungat, kun mainitsit ja näytti ihan hyviltä. Taitaa hinnan puolesta mennä samaan sarjaan, kun Hartanit ja Gessleinit.

Ovikselle jaksamista kurjan olon kanssa! Komppaan kanssa RP:ta ja mehujäitä, helpotti olotilaa huomattavasti.

(.) Täällä poksutaan rv 18 ei ku siis rv 19 (piti oikein tarkistaa). Tässä sen näkee kuinka aika menee kuin siivillä, ei pysy edes viikkojen perässä. Olotila on hyvä ja potkut jo tuntuu, mutta ei sillein tasasesti vielä. Eilen en ole ihan varma tunsinko oman käteen potkun, saatto olla mielikuvitustakin.


Irene ja Töpseli RV 19
 
irenese lääkärinpalkkio oli 1/3 osa siitä laskusta...mulla oli tosin kelassa hukassa koko paperit joten jouduin vähän soittelemaan perään kun korvauksia ei kuulunut ja sitten löytyivät ja samantien ratkaisi.eli kannattaa viedä suoraan kelaan ne paperit kun lähettävät ne kuitenkin kuopioon ratkaistavaksi.

täällä vaivaa ihan kamala närästys...heräsin tänä aamuna puol viisi jee :) muuta en voi syödä kun jugurttia kiintee ruoka närästää heti.otin tuossa päikkäritkin jo :D mutta niistäkään ei tule mitään tän lonkkasäryn vuoksi..yöllä ei säre mutta sitten siitä muutama tunti niin johan alkaa kolottamaan kun vanhemmallakin mummelilla ja iskiakseen ottaa :LOL:

RP&eikka 18+6 ja 10 yötä rakenneultraan!
 
Heippa kaikille!

Ekaksi onnittelut hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista :flower: :heart:

Galluppeihin vastailen; vaunut meillä on jo esikon ajalta (Ora Jovi 2007). Painoa on tullut hoitojen alusta 3,5 - 4 kg, olen kylläkin herkutellut aikalailla :ashamed: . Shoppailu: Vielä ei olla osteltu masuasukille mitään, esikko meillä on poika ja jos tää tulevakin on, niin sitten menee "vanhat" vaatteet.. Tytölle sitten ostetaan uusia :)

Pa-mi Pikaista paranemista! Minulla on kans yrittänyt tulla flunssa moneen otteeseen, mutta vielä olen onnistunut välttelemään juomalla paljon kuumaa mehua. :hug:


Nonnii Tsemppiä saikulle! :hug:


AaVee Aurinkoista lomaa ja lepäilehän kunnolla :heart:

Ovis Pikaista toipumista! Toivotaan, että huono olo hellittää pian! :hug:

ON: Huomenna lääkärineuvola.. Olo ihan ok, näyttää menevän kuin ekakin raskaus, vähillä oireilla. Onneksi pakarakipukin on hellittänyt, saa nähdä tuleeko vielä takaisin raskauden edetessä. Jotain pieniä kuplintoja olen muutamia kertoja tuntenut, mutta vielä en osaa sanoa, oliko ne masuasukin vai suoliston aiheuttamia :D
Ai niin, poitsu kyseli eilen että "äiti, milloin vauva syntyy?" Vastasin että "joulukuun alussa, mikä sitten?" Johon poika että "minulla on jo sitä niin kova ikävä". Ihana :heart: :heart:

Mukavaa maanantaita!

Nipsu + muru 14+3 :heart:
 
heip,

Onnea ultrakuulumisille.

Vaunuista voin kokemuksella sanoa että HEITTOAISA!!! ihan ehdoton että saa auringon ja tuulen mukaan kesken matkaa vaihdettua vaunun suuntaa.

Ja omaa napaa, eilen kovien kipujen jälkeen aamulla oli sit maha lopsahtanu tohon eteen kun olisin viimesilläni :D siis oikeesti yhdessä yössä se kasvoi ja röllöttää nyt tossa oikeen komeesti. Piti aamusella liikkeeseeni tilailla äitiyshousuja ja hameita myyntiin et saa itelle vaatetta päälle :D
Onneksi ei ole mitään raskausmyrkytyksen oireita ym kivutkin häippäs yöllä.

Mut taas työn touhuun...
tiltalitti ja mymmeli 20+5 tai jotain.... pysy ny täs kärryil kun ei muutenkaan nuppi pelaa normaalisti :LOL:
 
Tervehdys kaverit :wave: Tänne on taas uusiakin tullut, kivakiva :D ja hurjasti onnea!

irene80, meidän hotelliongelma ei sitten oikeen ratkennut. Eka yö ollaan kalliilla Tampereen keskustassa ja toinen yö sitten sukulaisilla, mitä en olis halunnut. Oma rauha paras rauha. Mutta ei auta, lentopallokansa valtaa kaupungin.
Ja kaikesta huolimatta kiva lähteä perjantaina reissuun! Pyhänä sitten mennään Ideaparkkiin :)
Tuo on niin totta, ettei noissa viikoissa oikeen tahdo pysyä mukana. Kun joku kysyy niin pitää jonkunaikaa kelata että missääs tässä tosiaan mennään. Vaikka aika tuntuu menevän hitaasti, niin viikkoina kuitenkin hurjaa vauhtia! Ja mietippä nyt tämä mennyt aika, sulla 18vkoa, siirrettynä eteenpäin..hurja kun ollaan jo pitkällä, ehkä pieni jo sylissä asti :heart:
Me jätetään kans 4d käymättä, just sen sukupuolen takia. Kyllähän tuota murua kattelis vaikka kuin kauan ja paljon! Mutta ehkä käydään sitten meidän viimeisessä raskaudessa kaikki mahd. ultrat, näin tuumattiin. Tämä ei toivottavasti vielä viimeseks jää;)

rouva papunen, mä kävin kans miehen kanssa työntelemässä (ja haaveilemassa!) uusia brioja ja kyllä olis ihanat! Mies jo heitti, että jos kakkosvaunuiksi ostettas toiset...mutta ei olis järkeä. Meidän vanhat briot on loistokunnossa vielä.
Minkä värisiä haaveilisit?
Mä näin eilen aivan niin ihanat pinkit briot (vaikka paasasin tästä värijaottelusta..) ja niissä oli vaaleanpunanen ötökköverkko ja verkossa oli vaaleanpunasia kukkia!!! Voi vitsit ne näytti ihanalle!

annabell-77, mä koitan elää niin, että kaikkea mikä tuntuu hyvälle voi huoletta tehdä. Luonto kyllä varottaa jos joku ei passaa, näin uskon.
Mä en ole ostanut vielä yhtään mitään. Ai niin paitsi Ikeasta kuviollisia harsoja. Kovasti kyllä hypistellyt kaikkea..
Kerroinkin siitä mun vaatteitten värjäämisestä joskus, esikolle ostelin just kirpparilta aika paljonkin vaaleeta kampetta ja sitten pyöräytin pyykkikoneessa uuteen väriin. Toimii!
Liikunta on täälläkin minimissä. Olen oottanut, että jään töistä pois, siellä tulee juostua 8h putkeen, kotona vapaapäivinä ei sitten jaksa. Aloitan sitten sauvomisen kun jään kotiin. Esikosta kävin päivittäin sauvalenkillä ihan synnytykseen asti.

ovis, no huh huh! Ompas sulla rankkaa! On totta, että ihmiset tuppaa kertomaan vaan niitä juttuja, joissa oksentaminen jatku viimemetreille asti, ei taida oikeen lohtua nuo tuoda! Jaksamisia vaan toivottelen ja nostan kyllä hattua sulle!

nonnii, huiii..sä olet iso! Tuliko raskausarpia esikosta? Taitaa nyt tuo venyminen olla ihan toista luokkaa, täytyy olla hyvät kudokset jos jaksavat ilman näkyviä jälkiä. Mites mammavaatteet, sovitko sä vanhoihin vai onko ostettava uusia?

mullu, mitä tapahtu lääkärillä? Saitko pukamavinkkejä?

salvia, siis sulla ei tehty myomalle mitään tässä raskauksien välissä? Minulla tuo on kasvanut nyt sentistä tuohon viiteen tämän raskauden aikana. Ja meinasin, että kun on noin iso, tai vaikka pienenisikin, niin menen kyllä yksityiselle laaseroimaan sen pois. Tai en ole edes perehtynyt asiaan, että kuin se käytännössä tehdään.
Neuvolassa vaan th sanoi, että ei niitä julkisella aleta poistamaan ilman mitään syytä. Tästä on vaan jo tullut niin paljon ylimääräistä ressiä, että en tahdo enää tulevaisuudessa tämän asian kanssa murehtia.
Ja sitäpaitsi mua ilettää se pahkura, makuultaan sen tuntee ja ihan selvästä näkee, kuin se pullottaa tuossa navan vieressä :x
Meillä seerumi kuului automaattisesti np-ultran kanssa samaan pakettiin.

duffy, onnittelut pojasta!!! Ja terveen papereista!
Ootko muuten saanut neuvolasta jo kelan paperit? Mä ihmettelin kun siihen halutaan liitteeksi työtodistus, mitä ne sillä tekee? Eikös yleensä palkkatodistuksen perusteella kaikki korvaukset lasketa, eihän työsopimuksesta selviä oikeestaan mitään.
Olisin jo laittanut paperit postiin, mutta tuo asia nyt kummastuttaa. Neuvola viikon päästä ja kysyn sitten siellä.

Onnea kovasti ja mielen kevennystä kaikille muillekin ultrassa käyneille!

:attn:Oliskos joku innoskas tekemään uuden pinon meille, olis kiva jos sais listan siihen ekalle sivulle. Ja vois sitten lisäillä tulevat sukupuoletkin siihen. :attn:

).( Edelleen onnesta mykkyrällä :heart: Muru on ollut todella aktiivinen, maha aaltoilee ja pomppii sen liikkeistä, yöllä vessareissujen yhteydessä se herää ja aloittaa jummppailut. Mä sanon sille, että ryskytä vaan rakas, äiti jaksaa kyllä valvoa ja olla onnellinen tästä tunteesta :heart:
Edelleen on semmonen sukupuoleton olo, en osaa lokeroida pientä kumpaankaan suuntaan. Ehkä johtuu esikon täydellisestä yllätyksestä, en tiedä. Isomuru haluais ostaa pikkuvauvalle pinkkejä bodeja, mä olen koittanut selittää, että pikkuveli ei välttämättä tykkäis niistä :)
Mun mahalle tapahtu jotakin viikko sitten, se pullahti jo toisen kerran. Nyt se on tuossa edessä sen näkösenä että tippuu millon vaan ;) Ihan kun sen vois vaan ottaa irti pois, on niin tyhjän päällä eikä näy sivuille ollenkaan.
Mulla on tasan 2vkoa töitä, sitten piiiitkä FREEDOM!!!

kirma+muru 21+2

*muoks tytti82 on todellakin vielä remmissä matkassa :D
Aivan uskomaton juttu, onnea ihan älyttömästi! Ja tervetuloa sakkiin kun sille tuntuu:) *
 
irenekyllä se lääkärinkorvaus on vaan sen verran kun kelan päätöksessä oli...onpas lääkäreillä kivat katteet :D

kirma mä kans katsoin että olis pinkkejäkin brioja mutta ihastuin jotenkin siihen neutraaliin harmaaseen sopii sitten kummallekin tahansa :) kävin taas tänään niitä vähän kokeilemassa ja on ne niin ihanat ja kevyet :)nyt olis briolla kamppanja jos ostaa yhdistelmät niin saa brion puuhamaton kaupanpäälle sen puna-valkoisen lampaan näköisen :)se olis kans niin ihana :heart: oon jo isännälle sanonu että haen vielä ne tässä joku päivä salaa :D mun on pakko saada ne :LOL:

RP&eikka 17+6
 
Täällä käyty eilen rakenne ultrassa :) 1h ultrattiin, mutta siltikään meidän Vilpertti ei suostunut näyttämään kaikkea tarvittavaa lähinnä sydämmestään, vaan painautui kiinni istukkaan kieri ja pyöri ja sanoi en näytä ;) Siitä johtuen 2 viikon päästä uudestaan ku jotain jäi vielä näkemättä. KÄtilö kovin vakuutteli että hän ei epäile mitään vikaa, mutta jotkut valtimot? suonet? on vaan semmosia mitkä on pakko nähdä ruudulla yhtä aikaa, ja nyt hän näki ne vain erikseen huonoista kuvakulmista johtuen. Mut hiukan jäi mieleen silti epäilys, että ei kait se vaan sano noin etten menis paniikkiin?? :eek: No, toisaalta aika vasta 2 viikon pästä niin kait siellä kaikki ok. :)

Muru oli tosiaan niin vikkelä ettei saatu edes sivuprofiilia ruudulle :LOL: Ainut kuva mitä saatiin mukaan, oli hänen toisesta jalkapohjastaan! :heart: =) Välillä kätilö painoi sitä ultra anturia niin kovin mun vatsaa vasten että sattui tosi paljon :ashamed: eikä pikkuinenkaan pitänyt siitä vaan alkoi potkia tosi paljon!

Sukupuoli jäi hieman ?, 50% paremmalle puolelle kallistuu pojan suhteen, kun ehkä nähtiin pippeli :D mutta hänellä oli myös napanuora jalkovälissä ;) joten kätilö sanoi että ei saada maalata huonetta vaaleansiniseksi vielä... Mutta uskoisin kyllä tuohon poika ennusteeseen koska ICSI:stä tulee hyvin usein käsittääkseni juuri poikia :)

Niin ja meidän pikkuinen vastasi viikkoja 21 ( vaikka oikeasti viikkoja siis 20) kaikki kehittynyt kuulemma sopusuhtaisesti. Tulee kuulemma pitkä vauva kun äiteekin on keskimääräistä pidempi. Painoa pikkuisella oli 397 g :)

Nyt vielä hetkeksi takaisin nukkumaan, sitten lukemaan teidän juttunne :)


Annabell ja skorppari 20+1
 
Annabell Eiköhän pikkuisella kaikki ole hyvin. Kyllä ne olis sanonu jos jotain olis ollu. Hyvähän se on, että katsovat uudestaan parin viikon päästä jos teidän pikku kaveri vaikka sitte suostuisi kuvattavaksi. :)

Pika reissu tällä kertaa ja poksun vain.

AaVee ja Baby 15+0 **POKS** :heart:
 

Yhteistyössä