Kympin hoidot

Kiitos Teille ihanat palstakamut. :heart: Yhdyn täysin sanoihisi Maitoparta, että yhdessä täällä jännäillään ja jos ei pääse lukemaan puoleen päivään, niin tuntee olonsa ihan oudoksi. :D

Minulla on nyt mukanani kaksi ihanan pientä top-alkiota. :heart: :heart: Kolmas ei ollut jaksanut jakaantua ja oli pudonnut kyydistä jo varhain. Mutta nyt aion vaalia näitä kultahippujani niin, että molemmat kiinnittyvät omiin koloihinsa. Voi kunpa voisinkin vaikuttaa asiaan. Jotenkin tämä on taas niin uskomatonta.

Maitoparta Onnea huomiseen siirtoon. Piinaillaan sitten yhdessä. :hug:

leiska :hug:

).( Olisinpa minäkin jo piinailuvaiheessa.. Alkaa olo olla sen verran kipeä jo, että Panacodia on alkanut mennä. Ilman on jo aika tuskaa kävellä pitempään. Mietin tässä just aamua varten, että tohtisko pyytää sairaslomaa, kun viikonloppuna olis töitä ja pelkkää kävelemistä? Tosin mulla alkaa kesäloma maanantaina, et pitääköhän ne sitä ihan turhana.. :/

Leiska-parka... Sulle hirveän paljon jaksuja :hug: Me kaikki uskotaan nyt siihen teidän ainokaiseen siirrettyyn pikkuiseen niin kollektiivisen voimallisesti, että sen on ihan pakko onnistua. Ja muista, ettei alkion tarvitse olla mitenkään top kasvaakseen ja kehittyäkseen!

Kiitos tervetulotoivotuksista kaikille! :) Enpä juuri ole koneelle ehtinyt, mutta kaikille kovia kokeneille suuret lohtuhalit :hug: Piinailijoille plussapuhureita ja plussanneille ihan älyttömän paljon onnea :flower: ! On niin ihanaa, kun kaikkien toiveiden, pettymysten, lohduttomuuden ja tunteiden vuoristoradan keskellä siihen tikkuun piirtyy se kaksi viivaa, onnea teille :heart: :heart: :heart:

Leiskalle voimia ja jaksamista, sekä uskoa siihen yhteen kyytiläiseen! Täällä tosiaan uskotaan siihen, ja lähetetään niitä tarroja jos jonkinlaisia kiinnipysymiseen!

Amelie80: Mahtavaa, kun saitte kaksi pikkuista mukaanne :heart: :heart: Kaksinverroin nyt plussatuulia sinne, ja pitkää pinnaa piinailuun!

Huh, huh, Maitoparta, mikä saalis teillä, onnea siitä! Toivottavasti hyperi pysyy kaukana, ja saatte pakkaseenkin oikein supersaaliin!

Risuparralle suuren suuret lohtuhalit, on se vaan niin väärin, kun lyötyä aina vaan lyödään.. :hug: :'( Olen todella pahoillani puolestasi, en voi muuta kuin toivoa sinulle kuitenkin uskoa tulevaan. Kovasti jaksamista!

ON: Viikon päästä pääsen tämän icsin jälkitarkastukseen, ja tarkoitus on samalla sopia jatkoaikataulu pas:n suhteen. Mikäli menkat ei sitten ala ennen sitä... Olin nimittäin ajatellut lääkkeellistä pas:ia, koska en millään jaksaisi stressata sen ovulaation tikuttamisen kanssa, enkä todellakaan haluaisi, että pas siirtyy "väärän" ovispäivän takia. Ja sitenhän pas olisi edessä vasta kesän jälkeen.. :headwall: Mutta nyt pälkähti päähäni, että onko luonnollisen kierron pas:n ja lääkkeellisen pas:n tuloksissa jotain eroa, eli onko siis luonnolliseen kiertoon tehdyssä suurempi onnistumismahdollisuus? Tietääkö joku? Tuota luonnollista kiertoa kun lääkärit tuntuvat suosivan, jos siis kierto ja ovulaatio ovat muuten kohdillaan. Minulle on tehty molempia pas:ja, enkä nyt edes muista, kummasta tämä toinen lapsemme sai alkunsa... Mutta yksi onnistuminen siis pas:sta jo on, ja kemiallisiakin. Joten luottoa pakkasukkeleihin täältä löytyy. Jos alkioista (3kpl) edes se yksikään jaksaa siirtoon saakka..

Kirjoittelen nyt paremmalla ajalla.

Lumipuu, kiitos infosta! Kuulostaa ihan järkevältä.

Tere tulemast Punahilkka-75

Vadelmaunelma sulla vois kyllä olla lupaavia kiinnittymistuntemuksia, pidän peukkuja bd . Koeta vaan pysyä positiivisena :)

Mimosah76 onnea pienestä kyytiläisestä. :heart: Voi, noi sivuvaikutukset on sitten kökköjä, jaksuja!

Amelie UPEAA :heart: :heart: Onnea hyvistä kyytiläisistä. Ihanaa, kun sunkin mieli piristyi taivaisiin, jatka samaan malliin. :) Peukutan sullekin ihan kympillä!

Ja sitten sitä omaa ).(
Kiitos teille kaikille tsempityksestä :heart:
Soitin tosiaan eilen klinikalle ja 33kpl:sta oli 24kpl hedelmöittynyt. Ihan uskomatonta. Tosin huomenna kuulee jakautuneiden määrän. Jos jostain ihmeen syystä niitä sattuisi olemaan kymmenen tai allekin, heitän kyllä sellaiset kärrynpyörät pelkästä äimistyksestä, sattuisi mahaan tai ei. Mulla kun ei riitä oikein uskoa, että tollasesta läjästä löytyy kuin korkeintaan yksi alkio, josta voisi saada raskauden aikaiseksi. Olen aina liputtanut sen puolesta, että vähemmän ja laadukkaampaa on parempi.

Maha on siis kivulias ja turvonnut. Särkylääkettä syön, että pystyn olemaan ja köpöttelemään vessaan. Aamulla oli hetken oksu olo, sen jälkeen alkoi pyörryttää. Nyt olo on ok, vaikkakin turvokki. Hämmästyn todella, jos päästävät munt huomenna siirtoon. Tietenkin sitä toivon, mutta ymmärrän kyllä täysin jos niin ei käy, ei oo herkku olo. Luget aloitin kuitenkin tänä iltana, niinkuin ohjeessa luki.

Pakkailen juuri vanhaa kotiamme kasaan, viimeisiä päiviä täällä ollaan. Muistan kun muutettiin ja olimme juuri aloittaneen "vauvan yrittämisen". Juu, no nyt tätä yritystä onkin sitten ollut jo sen kolme vuotta ja syli on edelleen tyhjä. Hirveästi ei ole luottamusta tämän hoidon onnistumiseen. Mietin vaan, että kauanko tätä piinaa jatkuu - milloin se elämä alkaa? Nyt vaan tuntuu siltä, että elämän parhaat vuoden hukkuu johonkin mustaan ja synkkään, ilot katoaa. Ja jos hetkeksi unohtaakin, niin kohta taas kaikki ikävä ja tuska puskee jostain nurkan takaa, yllättäen ja ennakoimatta. Niin ja uusi koti odottaa Helsingissä loppukesästä ja siellä alkaa hurja remontti. No, keino sekin paeta tätä ankeaa todellisuutta...

Laitan tähän vielä tämmöisen linkin yhdestä blogista. Varsinkin tuo uusin postaus osuu nyt kyllä niin kohdilleen, että:

http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/

Wau, Maitoparta, noin monta hedelmöittynyttä! Mielenkiinnolla odottelen tietoa jakaantuneista, toivottavasti kuitenkin sieltä selviää mahdollisimman moni. En nyt muista, että mitä tässä hoidossa tehtiin eritavalla kuin aikaisemmin, ja mikä on ollut saalis aiemmin? Toivotaan hyperin pysyvän kaukana..

fiia: Kovasti tsempitän teidän pakkasukkoa, että sulaa hienosti, ja saat sen kyytiin!

Vadelmaunelma: :hug: :hug: Halit sinulle. Niin tutun kuuloisia pohdintoja. Mutta minä peukutan kaikkea hyvää, ja onnea myös uuteen kotiin!

~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************28.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi...........25.5...28.5....TYKS
Hanuu..................1.IVF:n 2.PAS...................................31.5.....NKL
Nainen83.............1.IVF:n.1.PAS....................................2.6.
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 22..NKL
Inia.......................3.IVF:n 1.PAS.........lu....................vko 22.........
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................kesäkuu
Doris79...............................PAS.....................................kesä
Joppu................................3.PAS....................................kesäkuu
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS...................................kesäkuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Punahilkka-75......1.IVF:n 1.PAS.....................................kesäkuu
Isis........................4.ICSI................ly................kesäkuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................kesä..OYS
Ragdoll73.............1.IVF.....................pi...............vko 24........TAYS
beelia...................1.IVF.......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Salli72.................6.ICSI:n 1.PAS..................................kesä....VL
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
heidh...................2.ICSI:n 1.PAS........................vko 32....AVATku
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81............3.IVF.......................................elokuu........FEL
Zax......................2.IVF.......................................elokuu.........
Milli-81.................1.IVF:n 1.PAS..........................elokuu.........
Myyrä2................2.IVF...........................................................
Meikku.................2.IVF..........................................................NKL
Lumipuu..............3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72.......4.ICSI....................pi.............syyskuu.......NKL
Marjaane.............2.IVF:n 3.PAS.........lä...............................
Hopping...............2.ICSI:n 2.PAS.......lä.............................AVATre
Miiru82.................................................................................TAYS
UnelmaSirpaLeena.2IVF....................pi..................................OYS
Munkkiniemi.........2. IVF.....................pi...................................
wabisabi...............3.IVF....................ly..................................FER
Risupesä...............3.IVF...................pi..................................TAYS
fiia 69....................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Taika79........TAYS.......................:heart:....................16............
Vadelmaunelma...AVATre.........:heart::heart:...................9............
Raitapaitainen...TAYS..................:heart:.....................8...........3.6.
SaaraX........................................:heart:......................8............
ekavekara-.....FEL........................:heart:.....................7...........
leiska............FEL.........................:heart:......................4............
Mansikkainen-79..FEL.................:heart:.....................4...........
Linnia.................NKL....................:heart:......................3...........7.6.
Mimosah76.........FER....................:heart:......................2...........
Amelie80.............TAYS..............:heart::heart:.....................1..........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............kt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............kt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............kt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............kt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
Firefox..............5.5.................kt/14..........3.IVF..................:heart:
Tinka-...............11.5..............69/13..........1.ICSI................:heart:
Paiju.................12.5..............kt/14...........2.IVF..................:heart:
Nemi77.............13.5..............kt/15...........1.IVF.............:heart::heart:
riksu82..............13.5.............kt/15............2.IVF................:heart:
karmilla.............13.5...........8674/23.........1.IVF.................:heart:
Pikkuperho........13.5..............kt/10...........2.IVF.............:heart::heart:
milona................24.5..........2122/19.........5.ICSI...............:heart:
Klivia..................27.5............kt/13............2.IVF.................:heart:

Voi Fiia, :hug: ... Olisin niin toivonut, että teidän pörriäinen pääsee siirtoon ja kehittyy vauvaksi asti! Mullekin kävi juuri tässä kuussa niin, ettei päästy edes siirtoon. Tiedän miltä tuntuu: takki on kirjaimellisesti ihan tyhjä. En muista, miten pitkä tarina teillä on jo takana ja jaksatteko miettiä jatkoa, mutta älä murehdi sitä vielä, vaan sure ensin rauhassa. Paljon jaksamisia!!

Elämän pitää jatkua ja niin me jatkamme vielä hoitoja.Kolmas ivf pitäisi aloittaa,kun pakkasessa ei ollut kuin tää yksi.Heinäkuun sulku vain hidasteena.Toivon niin kovin,että meidän kaikkien sylit täyttyisi :'(

Fiia, kiva kuulla että jatkatte hoitoja. Mekin jatketaan. Itseänikin ketuttaa tuo heinäkuun sulku, kun ikääkin on (varmaan saman verran kuin sulla!). Mutta klinikalla lohduttelivat, ettei pari kuukautta ei ole iän kannalta ratkaiseva, vaan enemmänkin on ratkaisevaa antaa kropan ja mielen toipua pettymyksestä. Otetaan siis kesästä kaikki irti ja koetetaan saada itsemme huippukuntoon elokuuksi =)

fiia :hug: täällä kans oottelen kolmatta hoitoo...

Niin samanlaiset ajatukset kun Vadelmunelmalla.. mä jouduin kans muuttaa pois isosta perherivarista kun ei ne asiat edennykään ihan siten kun ois luullu.. parempi asua nyt kaupungissa eikä missään pallomahojen miinottamalla onnellisten lapsiperheiden alueella...
Joka aamu herään vaan tajuaan että oon vieläkin tässä helvetissä ja tuleeko tälle loppua koskaan, vai jatkuuko kaikki katkeraan loppuun tässä tasasen harmaassa mössössä, katkerudessa, kateudessa jne. :( niin osuvasti kuvaa juuri toi lause että -koskahan se oikee elämä alkaa? Neljä vuotta on hukkunu jo jonnekin jatkuvan huolen, pelkojen ym. synkkyyteen.. oonhan tieysti kiitollinen siitäkin mitä mulla on, mutta ei vaan pysty iloitseen normaalisti jostain asiaoista mistä yleensä. Ei unohdu hetkekskään mihin paskaan on juuttunu. Onko tästä tukahtuneesta ja vajaasta elämästä ulospääsyä missään....tällä tuuliajolla on kadottanu kyllä totaalisesti sen todellisen luonteensakin.

http://2.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/ShLhoHi1YKI/AAAAAAAAAJg/eq_CDD2rRPY/s1600-h/Hukassa_png_19052009.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/SoBMUEjKVOI/AAAAAAAAASo/P6wnvUTykDE/s1600-h/Erillinen_png_10082009.jpg
http://1.bp.blogspot.com/_JtIn0iosCLw/SiteAJazO4I/AAAAAAAAAKo/iPVqvWaH5Ck/s1600-h/Anteeksi_png_07062009.jpg
http://meinasinkaatua.sarjakuvablogit.com/2009/12/05/en-valinnut-asiaa/

Kiitos Linnia, salli, ekavekara ja Maitoparta. :hug: Ja Toivorikas myös. Jaksat ihanasti päivittää meidän listaa. :) AIka uskomatonta kyllä nähdä oma nimi jo piinailijoissa, toivottavasti se siirtyy myös tuonne alemmas. Toivon meidän kaikkien nimien siirtyvän alemmas. :heart:

Maitoparta Kyllä tuosta määrästä saatte varmasti pakkaseenkin huuruilijoita, ihan varmasti. Onnea siirtoon. Tulehan kamuseni kertomaan sitten siirtokuulumiset. :heart:

Voi fiia 69 Olen todella pahoillani. Kylläpä taas märkä rätti heitettiin vasten kasvoja. :hug: Mutta onneksi teillä on mahdollisuus jatkaa hoitoja. Hoidat itsesi kesän aikana kuntoon, vaalit iseäsi ja yritä jollain tavalla nauttia kesästä. Tiedän, että se on vaikeaa, ainakin aluksi. Itse pohdin koko alkukesän viime vuonna asioita, mutta hetkeksi sain asian unohdettua ja uskalsin jopa nauraa. Ajoittain tunsin piston sydämessaäni, koska minulla oli hauskaa. Halusin iloita, mutta en antanut itselleni sitä mahdollisuutta. En halunnut iloita mistään, koska minulle ei ole suotu vauvaa. Olin kuitenkin sitä mieltä, että olen elimistölleni sen velkaa, että annan sen rauhoittua ja valmistautua uuteen hoitoon. Näin antaa uusille munasoluiille parhaan mahdollisen alun ja kasvupaikan. Voimia ja jaksamista uuteen taistoon. Anna itsellesi nyt mahdollisuus surra, mutta anna myöskin ilon tulla sydämeesi. :hug:

Voi itkut, fiia , olen todella pahoillani :hug: Toivotan sinulle kaikesta huolimatta hyvää kesää, sure ja toivu rauhassa, elokuussa sitten taas uuteen iskuun. Hienoa, että kuitenkin jaksat ajatella jo sinne asti. Kaikkea hyvää sinulle! :hug:

Meg

Onko totta, että luonnolliseen kiertoon tehty PAS on mahdollisuudet paremmat kuin lääkkeellisessä? Mitkä prosentit niissä on? Mulle itselle kun tehdään luonnolliseen kiertoon, jos siis bongaan oviksen. Vaikuttaako alkion määrä (eli laitetaanko 1 vai 2) siitä millainen kroppa esim mulla on? Siis esim onko leviä lantio, voiko kahta synnyttää? Mulla oon siis pakkasessa 2 ja 2 alkiota, molemmat sulatetaan, mut jotenkin käsitin että voi olla että se toinen laitetaan takaisin pakkaseen.. Haluaisin edes yhdesti kokeilla kun kaksi laitetaan ja onhan siinä paremmat mahdollisuudetkin onnistua kun toinen alkio tukee toista, vai? Mua ei haittaa vaikka kaksi lasta tulis, eipähän tarvis näitä hoitoja jatkaa enään koskaan. Tyhmä kysymys, mut jos laitetaan kaksi niin laitetaanko ne samalla kertaa? Käsitin tosta Leiskan jutusta että hän olisi eri päivinä..Näkeehän täältäkin palstalta että muutamille on kaksi laitettu, mäkin haluun! Aattelin että sitten kun soitan oviksesta niin samalla mainitsen kahdesta alkiosta että haluan ne yhtä aikaa. Tosin jos lääkäri päättää että yksi niin sit kai yksi vain.. Ei ole eka kerta kun alkiota laitetaan kohtuun, niin luulisi että voisivat joustaa. Onko muilla ollut ongelmia? Taas stressaan tätäkin asiaa :headwall:

Meg: Minäkin kyselin tuota luonnollisen kierron ja lääkkeellisen kierron onnistumismahdollisuuksia, että onko niissä eroa. En siis itse tiedä, mutta hämärä aavistus mulla on, että luonnolliseen kiertoon tehtynä olis paremmat mahikset (mistä mulla tällanen käsitys on, sitä en tiedä..). Mulle on muutamalla kerralla siirretty kaksi, syyt ovat olleet joko a) toinen on ollut selkeästi huonompi, eikä sillä olis ollut mahiksia pakkasesta sulaa (tämä siis tuoresiirrossa) tai b) pakkasessa ovat olleet samassa oljessa (sielläkin aina huono+huonompi tai suht hyvä + huono), ja jos selvisivät molemmat sulatuksesta, molemmat laitettiin. Lääkäri on sanonut, että tukevat toinen toistaan. Toinen raskaus lähtikin tällaisesta tuplasiirrosta, tosin toinen sitten tuli pois. Itse olen aina halunnut 2 siirrettäväksi, jos toinen on ollut vähänkin huonompi. Minä en ennen ole tuollaista kuullutkaan, että jo sulatettu voidaan pakastaa uudestaan. Tosin nyt olen tähänkin keskusteluissa törmännyt. Itse kyllä haluaisin molemmat kyytiin, jos kerran selviävät. Eikös kuitenkin ole mahdollista, että jos jo kertaalleen sulatettu pakastetaan uudestaan, niin seuraavassa sulatuksessa ei siten enää jaksakaan? En tiedä, pohdinpahan vaan...

Yhteistyössä