Kympin hoidot

Heippa!!
Aluksi Kiitos Toivorikas, sinä se jaksat päivittää listaa ja pitää palstailijat ajantasalla =) :flower:
Onpas hienonnäköinen joukko piinailijoita, paljon plussa tuulia koko porukalle!!
Marjaanelle lämmintä kesää!
Hitsi kun luin taas monta sivua, mut en taas muista kenenkään nimimerkkejä johon olisi kommentoinut :ashamed:
Heidh: Meillä on samanlaiset aikataulut luvassa, toivottavasti mekin saamme nimemme ensiviikolla piinailjoiden porukkaan!
Kävin tänään ultrassa, ja ehkä 5munista olisi nyt molemmilta puolilta tulossa, pistot jatkuu ja keskiviikkona organutranit mukaan kuvioon. Perjantaina vielä uä, ja näillä näkymin maanantaina tai tiistaina punktio. Toivotaan että tulisi sen verran satoa et saisi taas pakkaseen. Ekassa IVF:ssä tuli 19munista, josta lopulta 5oli potentiaalisia. Kaikki siis on nyt käytetty. Eli ei se määräkään aina hyvästä ole. Mutta yksikin hyvä riittää..
Aurinkoista viikkoa!! B)
 
Nemi77 Todistit ajatukseni todeksi. Nyt siis pitää keskustella miehen kanssa alkoholinkäytöstä laivareissun aikana. Harmi sinänsä, koska hän toivoi reissulta ajatusten nollaamista ennen piinailua... Saattaapi olla, että jättää reissun väliin. =) Rauhallisesti otan sekä kotona että töissä. Huomenna alan tekemään töissä "hanttihommia" eli en tee enää asiakastyötä. Näin siksi, että mun on tarvittaessa helpompi olla poissa työstä... Työnantajalle suuri kiitos tällaisesta mahdollisuudesta!

Klivia ja heidih Meillä kaikilla näyttää olevan punktio ensi viikolla. Mulle ei kyllä tänään vielä kerrottu mistään orgalutranista mitään. Unohtikohan lääkäri? Taidan soittaa hänelle huomenna. Toivotaan, että meillä kaikilla menee hyvin. :hug: Ja Klivia vielä, meillä näköjään on samankaltaiset kokemukset aikaisemmasta hoidosta, nimittäin mullakin silloin tuli reilusti munasoluja ja nyt "vaan" 9 tulossa näillä näkymin. :flower:
 
mikshän mulla sit alko tänään jo orgalutran? tuntuu et tosi aikasin alotettiin?!! ku vertaa Klivial vasta keskiviikkona ja Taika79 ei oo sanottu viel alotuksesta mitään.. hmm.. ehkä ja toivottavasti ne tietää mitä tekee..
 
Taika79 ihan mahtava työnantaja sulla =) Sun lääkäri varmaan katsoi, ettei sun munisten koon perusteella tarvitse vielä aloittaa orgalutrania.

heidih Juu, eiköhän ne lääkärit tiedä mitä tekee, älä huoli!

Katsoin juuri sairaala-sarjaa. Ei ois pitäny :headwall: , siinä näytettiin, kun nuoripari sai esikoistyttären. Itkuksihan se meni :'(
 
Klivia Piinaillaan yhdessä sitten todenteolla!

Nemi77 ja heidh Taidan kuitenkin soittaa lääkärille huomenna. Seuraavan kerran tavataan vasta perjantaina. Jos unohdus, niin ei ainakaan menis hoidot pilalle. Mukana oli tällä kertaa meinaan myös opiskelija ja käyntiaika oli myöhässä n. 30 min, joten käynti oli mielestäni hieman aikaisempaa nopeampi ja sekaisempi. :headwall: Onneksi mulla oli omat kysymykset paperilla ylhäällä, joten niihin sain vastaukset...

Jaahas, jos menis saunaan ja sitten pistäin taas Menopurin... Hullua ajatella, että tällä hetkellä elämä rytmittyy täysin hoitojen aikataulujen mukaan... Onkohan sitä normaalia elämää enää lainkaan... :LOL:
 
Nemi :hug: Joo katoin ihan samaa sarjaa ja sama reaktio!
Jospa me olta sit laitoksella yhtäaikaa :D Ihme yltiöpositiivisuutta.

Taika79 Hienot näkymät. Ihanaa et työnantaja jaksaa olla ymmärtäväinen!

heidh Ärsyttävää et joutuu tollaisista epäpätevistä lääkärikäynneistä pulittaa 100e.
Toivotaan perjantaille hyviä näkymiä ja tsemppiä punktioon!
 
Pakko tulla heti tänne ku pääsin vihdoin koneelle. Tänään alko menkat, JEE!!!!! =)
Soitin sit heti aamusta klinikalle ja ensin IVF-hoitaja mietti siellä hiljaa siihen malliin et olin aivan varma et sanoo et hoidot siirtyy syksyyn. Sit kyseli mun kiertojen pituuksia ja totes, et hänen pitää neuvotella vielä lääkärin kanssa ku kesätauko osuu niin lähelle ja jos hoito venyy niin millaset resurssit on sillä juhannusviikolla vielä tehdä punktiota. Soitti sit mulle iltapäivällä (oli muuten pitkät tunnit odottaa...) että päästään ku päästäänkin aloittaa hoidot! Oi, että mä oon niin iloinen ja onnellinen, vaikka kyllä tiedän että tie plussaan on pitkä ja et on suurempi todennäköisyys epäonnistua kuin onnistua ekassa hoidossa, mut nyt ollaan matkalla ainakin askeleen lähempänä :heart:

Eli aloittelen sumut (Synarela) 20.5 ja eka ultra eli nollaultra 1.6. Punktio näillä näkymin viikolla 24, jos siis sinne saakka päästään!

Mut nyt meen lukee teidän muiden kuulumisia ;) Oli pakko vaan ekaks kirjotella ku oon täällä ihan täpinöissäni! Olin meinaan satavarma että syksyyn siirtyy hoidot...
Jee, vielä :LOL:
 
Tinka-: Mulla oli myös 1. siirron jälkeen odotukset korkeammalla kuin tajusinkaan, varsinkin kun oireitakin oli. Ja pudotus tosiaan tuli korkealta negatuloksen myötä!! Toivotaan, ettei sun tarvitse pudota :)

Marjaane: Toivottavasti saat nautittua kesästä ja saat työnnettyä ikävät asiat taka-alalle!

riksu82: Pidetään peukkuja, että teidän ei tarvitse edes käyttää sitä rupusta, vaan onnistais heti!

karmilla: Onnea kyytiläisestä =)

Nemi77: Hyvältä kuulostaa sun testaussuunnitelma, tekisin itse samoin. Mulle äitienpäivä on joka tapauksessa vaikea päivä, joten negatulos ei sinänsä sitä miksikään muuta... Ja tosiaan, jos se ihmeiden ihme tapahtuis, niin mikäpäs sen osuvampi päivä :)

heidih: Olipa sulla kurja ultrakäynti :( Muutaman päivän päästä onneks sit kunnon ultra.

Tänään on ollut vähän nipistelyjä sekä rinnoissa että kohdussa. Alkaisko sit vihdoin ja viimein lugen vaikutus tuntua..? Toisaalta selkäsärky ja kohdun aristelu voi kertoa lähestyvistä menkoistakin, mistäs näistä tietää. Negaa kuitenkin edelleen odotan ja laittaisin rahat likoon sen puolesta :LOL:
 
Marjaana :hug: ja hyvää jatkoa ja kesää sulle!

Riksu82 :hug: sullekin! Ei oo kyllä helppoa, mutta jaksuja paljon sinnepäin!

Taika79 kiva et kaikki oli ok ja puntio häämöttää jo =) Pidän peukkuja et kaikki menee hyvin. Tosta miehen juomisesta: mä kyllä kerroin just miehelle et se on sitten tipaton toukokuu/kesäkuun alku sillä. Meille ainakin sanottiin et alkoholi vaikuttaa paljonkin siittiöiden laatuun...

Karmillan kyytiläiselle tarrasukkia!!
Piinailijoille tsemppiä ja pitkää pinnaa piinailuun
=) Osaan kuvitella miten hitaasti sit aika matelee ku ollaan tossa vaiheessa! Mut toivottavasti tulos olis kaikilla teillä odottelun arvoinen :heart:

Taidan mäkin siis pikkuhiljaa aktivoitua ja kirjotella useammin, vaikka tässä nyt menee vielä kaksi viikkoa ennen sumujen aloittelua. Jännää, pian päästään oikeesti tositoimiin! :p

Niin ja uusille tervetuloa :wave: ja toivorikkaalle kiitos niin monen monista päivityksistä :flower:
 
Sori, kun en nyt jaksa kommentoida teidän juttuja :'(

Kelasta tuli lappu, et maksukatto täynnä, MUT saako sen osan takautuvasti mikä ylittää sen 670e vai alkaako se nyt tästä? Huomenna oon kyl menossa apteekkiin hakeen lisää nappeja, mut jäin vain miettimään...
 
riksu82 Kyllä sen saa takautuvasti ja mulla oli ainakin lappu mukana siinä kirjeessä vai olisko ollu niin et sain sellaisen apteekista, en olekaan ihan varma.. :eek: Kuitit pitää olla tallessa niistä ylimenneistä ja ne liitetään siihen hakemukseen. Kysy vielä apteekista, ne osaa neuvoa. Harmi vaan, et luget ei oo korvattavia, kun nekin aika hinnakkaita on. Se on harmittanut joka kerta! Mut ne huomiset saat ainakin sillä 1,50?, kun otat ton Kelasta tulleen lapun mukaan =)

Hei, te muut Synarelan käyttäjät! Kysymys: Meneekö teillä se aine tosi nopeasti nieluun siis maistuu karvaalle/lääkkeelle nielussa? Auttaakohan tää sumu, kun se tollai tekee..?
Mulla oli viimeksi Procren, et ei hajuakaan miten tää toimii..
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************4.5.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Inia.......................3.IVF....................................5.5.........7.5........
Taika79................2.IVF.....................................10.5............TAYS
Klivia.....................2.IVF.....................................10.5...........TAYS
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu......................vko 19...OYS
heidh.....................2. ICSI................ly..............vko 19.......AVATku
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 20..........TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19..........FEL
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............vko 20.........NKL
Maitoparta-80......4.ICSI.....................pi............vko 21.........TYKS
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS........lä....................vko 21...FEL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS................................vko 21..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................vko 21..NKL
Mimosah76...........1.IVF:n 1:pAS........lä.....................v 21-22 FER
Peppiina78............2.IVF......................pi............vko 22.........
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä..................................TAYS
Amelie80..............3.ICSI...................................toukokuu........
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu....TYKS
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Doris79...............................PAS.....................................toukokuu
Joppu................................3.PAS....................................toukokuu
wabisabi...............2.IVF....................ly..............toukokuu.......FER
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS.................................toukokuu
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS...................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu....AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS..................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
beelia...................1.IVF......................................vko 24......
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........
Shenda81..............3.IVF....................................elokuu........FEL
Zax........................2.IVF....................................elokuu.........
Myyrä2...................2.IVF......................................................
Meikku...................2.IVF.......................................................NKL
Lumipuu................3.ICSI.....................................................TAYS
toivorikas-72........4.ICSI....................pi.............syyskuu......NKL
Hopping.........................PAS..............................................AVATre
Marjaane...........2.IVF:n 3.PAS..........lä...............................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

Miiru82.........TAYS.....................:heart:................19..........
Firefox..........OYS......................:heart:.................13..........
Nainen83...............................:heart::heart:................7.....11.5.
Nemi77..........VL.....................:heart::heart:...............6....14.5.
Paiju.........................................:heart:..................6....12.5.
riksu82.........OVU......................:heart:.................6...........
Tinka-........................................:heart:.................6.....12.5.
Hanuu...........NKL.......................:heart:.................6.....10.5.
Milli-81......................................:heart:.................4........
karmilla.........FER.......................:heart:................1........17.5.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15........2.ICSI................:heart:
Duffy..................4.2...............vt/10..........2.ICSI................:heart:
Kirma................11.2.............866/14........3.IVF..............:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12........1.ICSI................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11..........1.ICSI...............:heart:
Maricce..............24.2.............86/14..........3.IVF.............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Sannis-75..........5.3..................................luomu................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27........1.IVF.................:heart:
Plasebo............11.3..................................3.IVF.............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.............:heart::heart:
stigu123...........7.4..............250/14..........2.IVF.................:heart:
Salvia...............23.4............100/12..........2.ICSI................:heart:
Heni.................28.4.............258/13.........2.ICSI:n 1.PAS...:heart:
Katjuzka...........30.4..................................luomu...............:heart:
 
Vähitellen voisi taas aktivoitua, kun menkkojen alkua odottelen ensi viikolla ja sitten vihdoin pääsen kohti ekaa PASSIA. Tässä kierrossa tosiaan jäi kokonaan yrittämättä, kun seurantaultran mukaan selvää johtofollia ei luomukierrossa ollut ja lääkärin mukaan ei alkioita kannata turhaan haaskata, jos ovulaatiosta ei ole varmuutta. Nyt onkin sitten tarkoitus tehdä siirto lääkkeelliseen kiertoon, eli aloitan Progynovan kp2. Toivottavasti menkat alkavat suht ajallaan, eli ensi viikon alulla, ettei tarvi enää odotusta pitkittää.

Paljon paljon onnea uusille plussanneille Salvia, Heni ja Katjuzka!! Ja hieno juttu Heni, että saatiin myös PAS plussa tähän pinoon, antaa toivoa meille muillekin.

Mukavan paljon on piinailijoita kasassa, tsemppiä teille kaikille!

 
Onnea karmilla pikkukyytiläisestä!

Ja peukkuja kaikille piinailijoille!

Taika, soita ihmeessä lääkärille, kyllä nekin asioita unohtaa...

Mulla meni eilen pregnyl, ja tuntui että joku munis jo lähti liikkeelle, oli ihan ovismainen kipupiikki illalla. No, huomenna sekin selviää... Pienimmät ei ehkä ehdi mukaan, joten en osaa kyllä yhtää odottaa montako munista tällä kertaa saadaan.
 
Vähitellen tänne jos palailis... Tällä viikolla olis sit mahdollisesti viimesten huurunenien siirto. Edellinen PAS oli maaliskuussa, viime kuu jäi väliin pääsiäisen takia, mut oikeestaan oli ihan hyvä, et saatiin tähän sellanen kuukauden hengähdystauko. Äitini mielestä olen "jälleen normaali ihminen, eikä stressaantunut hermokimppu, jonka elämään ei mahdu muuta kuin ovulaatiotestejä ja kamalaa stressausta kaikesta!"

:LOL: :LOL:

Toki sain stressitasoni jo nousemaan käydessäni ultrassa. Alunperin sain käsityksen, että lääkäri haluaa katsoa endometrioosini tilaa (jota en tiennyt olevan), mutta lääkäri mittasikin vain limakalvon sekä johtofollin. Pukiessani päälle lääkäri oli jo ehtinyt häipyä, joten en voinut kysellä mitään ja hoitajan kanssa lähdimme myös heti käytävälle. Käytävällä hoitaja kyseli, et onko jotain kysyttävää, mutta en kokenut luontevaksi keskustella omista asioistani käytävällä toisten ihmisten kuullen. Lopuksi hoitaja vain totesi, että ovulaatiotestejä kehiin ja mikäli jälleen tässä kierrossa olisi ongelmia löytää ovulaatio, niin soittoa klinikalle, että saadaan lääkkeet mukaan. Huuli pyöreänä kuuntelin ja lopulta oli pakko kysyä, että kenenköhän papereista niitä tietoja olet lukenut, koska minä olen ovulaation bongannut joka kierrosta ilman mitään ongelmia... Hoitajakin mietti sit, että minkä ihmeen takia piti nyt sit ultrata, kun ovulaation kanssa ei ole ollut mitään ongelmia näiden hoitojen aikana..
 
peppiini78: Kiitos vastauksesta näinhän se asia olikin! Löysin jopa kaikki kuititkin pienen hakemisen jälkeen..

Mieli tasoittunut. Eilen oli vaan joku hetkellinen lahoaminen. Mul on tosi hankala tilanne.. Ens viikolla ma +ti eli juuri silloin kun testipäivä on käsillä olen työpaikan koulutuspäivillä. Pelkään hirveästi että menkat alkaa siellä ja romahdan. Siellä siis yövytään mökeissä et en tosiaankaan pääse muilta piiloon 2 vuorokaudeksi :(
 
Odottavan aika on taas kerran niin hemmetin pitkä, nytkin ravaan tuontuosta vessassa tarkistamassa joko ne nyt alkaisi :ashamed: , eli siis otin sunnuntaina viimeisen primolutin ja tämä päivä on kaavioon laskeskeltu kp1. tällä panikoimisellahan ne sieltä alkavat ehkä ensi viikolla :headwall:
Tällä aikataululla toimenpiteet sattuisivat viikolle 20, vaikka listalla on vielä vko19 kun edellinen kiertokin venyi viikolla.
 
beelia Jee, ihanaa, että menkat alko ja pääset vielä kohta sumutteleen :D

hanuu Samanlaisia oireita täälläkin ollu ilmassa... Pää sekoaa, jos alkaa liikaa miettiin. Sunnuntaina tirautin itkut, kun ei ole ollu kiinnittymiskipuun viittaavaa :/ Eipä kyllä auttais murehtia etukäteen, vaan pitäis yrittää nauttia tästä kahden viikon raskaudesta =)

riksu82 Saa takautuvasti rahat takaisin ja vielä aika nopeasti tuli mulle tilille. Sen ilmoituksen mukana tulee kaavake, jonka täyttämällä rahat saa takaisin. Voimia!

peppiina78 Juu, nieluun meni ja pahalta maistui :$ Oikein ärhäkän makuinen mynthon auttoi. Kyllä se synarela oikein toimii sulla.

Mimosah Hienoa, että pääsette kohti tositoimia taas =) Tsemppiä!

Inia Ei ne munikset ole mihkään lähteny. Pregnylhän kypsyttää kans muniksia, niin jospa se kipu ois siitä johtunu. Tsemppiä punktioon ja toivottavasti munissaalis olis mahdollisimman hyvä!

UnelmaSirpaLeena Hmm, kuulostaa kyllä oudolta, että piti ultrata. Jos ei kerran ole ovulaatiossa ollu häikkää! Toivottavasti pääset siirtoon ja pikkuinen tarraisi lujaa kii!
 
riksu82Toivottavasti menkat tajuaa pysyä poissa ja pikkuinen olisi tarrannut kiinni ja plussa pärähtäis tikkuun! Hirveetä ois kyllä olla siellä mökissä muiden keskellä surun kanssa :hug:

leiska Toivottavasti ne sun menkat alkais mahd pian! Kyllähän se aika on niiiiin pitkä, kun odottaa...
 
Nemi77 Kiitti tiedosta, ehkä tää sit toimii! Tuntui vaan, kun nenäverenvuodosta lähtien mulla tuppaa menemään enemmän nieluun kuin ulkopuolelle, ettei muilla varmaan lääkekään valu tähän tyyliin nieluun.. ;)

Tsemppiä ja jaksamista piinailijoille :attn:
 
Taika: Meille sanottiin myös, että alkoholia ei suosittele ollenkaan ennen punktiota!
Nemi: Mulla on 2 digitaalista odottamassa kaapissa. Mä mietin myös että uskaltaisinko testata ensi maanantaina kun on vapaapäivä. Käyn veritestissä keskiviikkoaamuna ja sen tulokset soitetaan keskiviikkona iltapäivällä. En halua kuulla uutista kesken työpäivän, kun itku tulee varmaan sekä positiivisesta että negatiivisesta. Ihanan helpottavaa huomata, että mä en ole ainoa jota harmittaa kun ei tullut kiinnittymiskipuja. Mulle tulee nyt päivittäin 5 min kyykkyjä jonka aikana olen varma että turha haaveilla ikinä mistään perheenlisäyksestä.

Klivia: Eikö tuo kymmenen ole optimaalinen määrä? Mulle ainakin lääkäri sanoi että jos tulee liikaa niin tulee usein laadun kustannuksella. Mullehan kävi niin että 12 munista, mutta loppujen lopuksi vain 2 oli kypsää. Lääkäri sanoi, että jos seuraavaan hormonihoitoon joudutaan niin mulle pistetään pregnyl aikaisemmin kuin normaalisti. Eli nyt pistos oli se 36 h ennen, mutta en sitten tiedä kuinka paljon aikaistetaan.

Taika ja Heidl: Mun ymmärtääkseni se on yksilöllistä. Mulle lääkäri sanoi, että orgalutrania pistetään 1-5 päivää ja keskimäärin tarvitaan 3 päivää. Mutta taika: Kannatan varmistussoittoa, niin ei ainakaan tapahdu mitään erehdyksiä.

Beelialle onnittelut hoidon alkamisesta! Tulee tosi hyvälle mielelle itsekin kun mietin sun fiilistä!

UnelmaSirpaLeena: Heippa taas! Olipa sulla erikoinen lääkärikäynti, kovin liukuhihnamenoa.... Toivottavasti jatkossa paranee!

Riksu: Eipä käy kateeksi sun tilanne! Mä jo mietin että miten selviän tiistain työpäivästä, jos maanantaina testaan negan. Jos menkat alkaa siellä koulutuksessa, niin muistat vaan että ne ei välttämättä kerro mitään, vaan vuotoa voi tulla vaikka olisikin raskaana.
 
nyt sit mulle on iskeny joku mahatauti :( oon valittanu monta päivää mahaa ja se on ollu sekasin välillä. kaks päivää tullu kaikki ulos mitä on suuhun laittanu =( tosi kurja olo ku ei mikään pysy sisällä, aamulla meen terveyskeskuksessa käymään ottavat jotain verikokeita. onkohan mahataudilla vaikutusta puregoniin ja orgalutraniin? oisko jollain kokemusta tai tietoa asiasta. pelottaa jos nää hoidot menee mönkään tän taudin takia :(
 
Täällä loppui eilen megakierto ja kp 57 vaihtui kp 1. Synarelaa on sumuteltu jo viikko ja perjantaina alkaa Zumenonit. PAS olisi tarkoitus tehdä 24.5, mikäli joku meidän viidestä alkiosta selviää sulatuksesta kyytiin asti. Onneksi pinoon on saatu jo yksi PAS plussa, se antaa toivoa. :)
 

Yhteistyössä