Kympin hoidot

1.ivf/icsin 1 PAS tehty 16.3.
Olen taustaillut, jotenkin niin rikki etten ole jaksanut omasta tilanteestani kirjoittaa.
Nyt en tiedä, mikä on tilanne, vuoto ei ole ainakaan vielä alkanut.
Mutta pelkään, ettei ole onnistunut.
testaaminen on hirvittävää, sain clearbluella roskishaamun. (tiedän, ei ole luotettava)

Pitääkö luget vuodon poissa? Oireita on, mutta voi olla että johtuu vaan lugeista.
Vatsa kipeä, vasenta munasarjaa nipistelee.

Tää on kyllä henkisesti niiiiin rankkaa, etten meinaa jaksaa näitä hoitoja.
Kuitenkin vauva olis niiin toivottu, ja meillä nää hoidot ona ainut keino saada vauveli.

Olen iloinnut teidän plussanneiden puolesta, ja harmitellut negailijoiden puolesta.
Keskenmenot on tosi epätoivottavaa luettavaa!

Seuraavaksi pitäisi taas jatkaa uudella hoidolla alusta asti, pakkaseen ei jäänyt mitään.

Lohtuja otetaan vastaan, siis kun psyykkinen puoli ei meinaa kestää!

Testasin muuten digiovulaatiotestillä maanantaina, ja sarvi tuli ruutuun.
Meinanneeko tuo mittään. Luulisi että cb olisi näyttänyt jo selvän plussan, vai mitä.
Eikä roskishaamua, joka aiemminkin on mulla osoittautunut vääräksi. :'(
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Onnea ovis! eikä muuten helpota pelko ultrankaan jälkeen! :kieh:

stigu123: muistaakseni noilla paikkeilla mullakin alkoi menkkatuntemukset.. ja niitä riittikin sitten ainakin tuonne pp20 asti.. kokoajan odottelin tätiä, muttei se tullutkaan. :whistle:

Vadelmaunelma, Isis ja Risupesä: Mä niin puhaltalem teille plussatuulia, kyllä se olis jo teidänkin vuoro! Varsinkin kun luulen muistavani risupesän jo hoitojemme alkutaipaleelta asti.. Me päätettiin, että vaikka tämä ilo ei loppuun asti menisikään, niin me ollaan iloisia jo siitä että kiinnittyi!! Nyt tietää, että hoidoissakin on toivoa ja niitä kannattaa jatkaa, vaikka omin rahoituksin! =)

Lumipuu: En mä mitään oo kuullu, ne alkiot vaan "nyki" siinä paritalossaan! :LOL:

Onni ja Toivo: Teet reippaasti huomen aamulla uuden testin aamupissasta ja digitaalisena.. eipä jää omien arvailujen varaan ja mene haamujen tulkkaamiseksi! Mulla luget ei koskaan pitänyt vuotoa poissa, vaan aina alkoivat ajallaan eli pp14, testipäivänä!
:hug: Toivotaan parasta ja pelätään pahinta!!
 
Heippa!

Ensinnäkin onnittelut kaikille plussanneille :flower: Tuntuu hyvältä tietää, että hoitojen avullakin voi onnistua, vaikka helppoa se ei olekaan!

Neganneille :hug: Keräilkää voimia ja koittakaa jaksaa nousta taas uuteen yritykseen.

Tsemppiä onni ja toivo Toivon sulle niin kovasti plussaa!! Rohkeutta siis testaamiseen!

Mä oon ollut viime päivät ihan maassa :( Tuntuu että muille vaan satelee niitä vauvoja puolivahingossakin ja ottaa päähän tämä oma tilanne! Monella kaverilla on samanikäinen lapsi kuin meidän tyttö ja sitä jotenkin "kauhulla" odottaa, että koska ne ilmoittaa pikkukakkosen tulosta :ashamed: Tottakai olen onnellinen ystävieni puolesta jos niin käy, mutta alkaa vaan keljuuttamaan tää oma tilanne entistä enemmän :'( Monesti mietin et miks mulla pitää olla tällaisia tunteita...

Oon tässä laskeskellut, että jos mulla alkaa kuukautiset tämän viikonlopun aikana (niin ku pitäis) niin seuraavat tulis sit ens kuun vaihteessa tai vähän aiemmin, jolloin pitää sitten soittaa lapsettomuuspolille, että mahdutaanko mukaan seuraavaan IVF-hoitojaksoon. Jos ei niin meidän hoitojen aloitushan siirtyy sitten syksyyn. Tää epävarmuus tulevasta on kaikkein pahinta..Sit sitä miettii et lataako sitä liikaa odotuksia siihen ekaan hoitoon. Huomaan edelleen suunnittelevani tulevaa, vaikka lupasin etten sitä enää ikinä tee. Minkäs sitä itselleen voi :kieh:

Joo, eipä tullut kovin positiivinen viesti, sori :ashamed:

Niin ja plasebolle piti vielä sanoa että oon täysin samaa mieltä siitä että kannattaa elää hetkessä ja iloita plussasta! Surraan sitten jos on surtavaa!

Vadelmaunelma, Risupesä ja Isis ekstra ISO :hug: teille! Ootte vahvoja naisia!

Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Täällä pp 14 ja selkeä nega. Mut voi poistaa listalta :| Olo on haikea. En ole itkenyt enkä raivonnut. Surullinenkin taitaa olla liian voimakas sana tähän tunteeseen. Haikea vaan. Kai se oli sitten tässä. Pakkanen on tyhjä. Ikäni puolesta jää vielä ihan pieni mahdollisuus, että palataan hoitoihin 2-3 vuoden päästä, jos ei osata jatkaa eteenpäin. Mutta muuten siirrytään eteenpäin elämässä ja nautitaan kaikesta mitä ollaan jo saatu :heart:

Plasebo, tuplaonnea :flower: Muistan kun aloin odottaa hoidoista plussanneena, ajattelin että en tahdo olla odotusaikana tekemisissä muiden, kun lapsettomuustaustaisten odottajien kanssa. Ja että varmaan en mene mihinkään tavallisten äitien mammakahveille! Mutta pikkuhiljaa sitä huomaa ajatusten muuttuvan. Lopun ikäänsä sitä reagoi eri tavalla, jos vaikka joku kertoo plussanneensa ekasta yrityksestä tai yrittäneensä kauan. Mutta jossain vaiheessa se lapsettomuustausta ei enää olekaan se eniten yhdistävä tekijä vaan se voikin olla jokin ihan muu. Hyvää odotusta!

Ja kiitos kaikille kanssayrittäjille! Ei tällä kierroksella kerrottu kenellekään hoidoista. Oli kiva vaahdota kanssanne. Toivon niiiin kovasti plussaa ja vauvaa kaikille :hug: Erityisen paljon niille, jotka eivät ole sitä ensimmäistäkään vielä saaneet :heart:
 
Onnea Ovis, mahtavat lukemat, onnea plasebo ja muutkin onnistuneet. Jaksuja hoplop.
Itse vääntelehdin eilisen mahataudissa, molemmista päistä.... :snotty: yäk. Vuoto välillä näyttänyt loppuvan ja sitten taas pudotaan ja lujaa kun alkaa uudelleen. Tänä aamuna tein taas digitaalisen varmana jo ettei näytä enää mitään....mutta saisse, teksti pompahti taas gravid, raskaana.....6.s päivä tätä vuotoa, ei menkatkaan kestä näin pitkään.

No kivaa pääsiäistä kaikille kaikesta huolimatta.
pa-mi
 
onni ja toivo :hug: vielä on toivoa, mulla on tosiaan molempien siirtojen jälkeen alkanu vuotaa lugejen läpi.. saa nähdä miten passin jälkeen, mikäli siirtoon pääsen.

plasebo Joo, kirjottelin kauan OO:ssa mutta nyt sekin näkyy hiipuneen pois.. olitkos sä mukana siellä kesän ryhmässä? Kauan ollaan tosiaan tällä palstalla jo oltu ja mä jatkan edelleen. Eihän tässä muutakaan voi kun nää hoidot on kuitenkin se ainoo keino millä edes realistisesti vois toivoo mitään tapahtuvan..
Isis :hug: ei oo tosiaan vaihtoehtoja, pitää vaan yrittää uskoo ja :headwall: edelleen että joskus vielä se sitkeys palkittais..

Oon kans ajatellu niin ettei tulis kuuloonkaan että kirjottasin kaiken tälläsen jälkeen missään normaalien odottajien ryhmissä.. tosin nykysin en tiedä osaanko kuvitella enää kirjottavani ylipäätään missään odottajissa :| se on sitten sen ajan "murhe", jos edes ikinä on..

pa-mia senkun piinataan, jaksamista ikävän vuodon kanssa! :hug:

Hoplopille myös :hug: ja onnea elämässä eteenpäin!
beelia :hug: kauan on ollu täälläkin samanlaisia ajatuksia muiden raskauksista. Mulla ne pelot ja katkeruus on vähän erakoittanu ajan myötä muista ja varsinkin niistä helpolla onnistujista.


Aurinkoista ja keväisen lämmintä pääsiäistä kaikille, yritetään nauttia muni(ksi)sta B)
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************3.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Salvia....................2.ICSI..................pi............vko 14..........
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 14..AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.............................vko 14...VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Firefox.................3. IVF....................pi............vko 15..........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.........VL
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu.........FER
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu........................huhti...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
Inia.......................3.IVF.....................................toukokuu....
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.IVF:n 1.PAS....................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu...AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

pa-mi.....................................:heart::heart:..............16........(+ testattu)
stigu123..................................:heart:................10..........7.4.
Mimosah76...FER......................:heart:...............9..........
toivorikas-72..NKL...................:heart:...............8..........7.4.
Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............8.......
Doris-79.......FEL......................:heart:...............4.........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27.........1:IVF................:heart:
Plasebo............11.3...................................3.IVF...............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14...........2.IVF/ICSI........:heart:
Ovis..................31.3.............300/14..........2.IVF/ICSI........:heart:
 
Hoplop :hug:
Onni ja toivo, tsemppiä piinaan!
Doris-79, olipa saldo, kiitos vastauksesta ja onnea matkaan!
Plasebo, sait naisen kyyneliin -onnea!
Vadelmaunelma, en ole lääkäri, enkä siis tiedä asiasta mutta Naikkarilla oli yks rouva joka kertoi, että oli saanut 5 keskenmenoa, sitten oli tutkittu jtn verijuttuja ja todettu joku juttu (äidin veri hylki alkiota tms.), jota tää rouva hoiti piikittämällä lääkettä koko raskauden ajan ja 6. pysyi matkassa loppuun asti. Tuli tää rouvan tarina mieleen, kun luin kertomustasi, ett tämmöistäkin tutkitaan, jos et ole aikasemmin moiseen törmännyt.

Jooh, ollaanhan näissä lapsettomuusasioissa ja vanhemmuustoiveissa niin ihmiselämän peruskysymysten ja- tarpeiden äärellä, ettei siitä suosta voi pois neuvoa tai ratkaisua löytää kuin jokainen itse. Toki sitä toivoisi, että voisi toivoa antaa tai uskoa itse saada, loppupelissä sitä on yksin ajatustensa kanssa ja itse löydettävä se selviytymiskeino. Voimia kaikille ja yritetään olla niin, ettei oltaisi itsellemme liian ankaria vaan muistettais helliä itseämmekin näissä rankoissa kuvioissa.

ON: Torstaina oli ultra. Laskettiin kotona, että jos sama kato käy kun viimeks icsatessa niin just saattais jäädä yksi alkio siirtoon. Pakkasen voi unohtaa tälläkin kertaa. "Mutt heeei limis oli kuitenkin hyvä!" Mies hokee mulle vähän väliä: "Munarikasta pääsiäistä kulta!" Psyykkaa kuulemma mun muniksia. :LOL:

Pari kyssäria: Onko ollut lyhyt vai pitkä kaava parempi? Ite valkkaisin enitaim sen lyhyen, ei niin rankka. Tässä pitkässä taitaa jo olla piikkiväsymystä, kun oisko 12 päivä menossa. Miten teillä on valittu, että siirretäänkö 1 vai 2 alkiota? Mietin vaan, jos on ihan rupuja, eikä voi pakastaa niin siirretäänkö silti 1 vai pannaanko 2, että tukisivat toisiaan? Jos nyt ylipäätään löytyisi edes se yksi siirrettävä.

Huh, katsoin listalta, että ens viikolla on jännät paikat monella, testipäivää pukkaa. Pidän täällä niin peukut kuin varpaatkin pystyssä! :wave:
 
Hoplop: :hug:. O&T: kuulostaa lupaavalta, uutta testiä vaan peliin!!! Sain muuten sulta idean :), testasin CB:n digitaalisella "ei raskaana" ja kun luin tekstin niin sain ahaa-elämyksen ja rikoin testin ja siellä on ihan selvästi hailakka viiva! Mun mieskin näki sen vaikka on ilman laseja melko sokea (ikänäkö nääs :D ). Voi, kunpa se tarkoittaisi sitä itteensä! Nyt siis vasta PP8 ja "oireina" nännikipu (erilainen kuin ennen menkkoja), edelleen se ummetus (mulla toimii yleensä tosi hyvin vatsa), ja ehkä hajuaistin tarkentuminen. Eilen haistoin esim. oivariinin jotenkin tosi hyvin, siis sen margariiniosan siitä :LOL: . IIk, nyt jännittää tehdä huomenna uus testi....
 
Voi Toivorikas minkä menit tekemään!!! Samoilla pp:llä mennään ja taistelen täällä testaushoukutuksen kanssa :p Nyt tuli ihan kamala hinku tehdä samat!!! Kun oon päättänyt että saan sortua vasta ma aamuna ekaan ennakkotestaukseen. Mulla kun luvallinen päivä on pe 9.4. Toi hajuaisti on kyllä niin lupaavaa!!!

Hoplop :hug:

Omassa navanseudussa ei MITÄÄN oireita.
 
Toivorika :wave: Toivotaan, että muutaman päivän päästä ei tarvitse tehdä noin läheistä tuttavuutta testin kanssa eikä tarvitse perehtyä sen teknisiin saloihin :LOL: Toivon todella hartaasti, että tulee ihan oikea plussa ruutuun =) Ja hei, tämän seuraavan sanon todella varoen, mutta mulla oli tässä tuulimunaraskaudessa ummetusta ennen plussausta, samoin siinä edellisessä plussakierrossa - niin ja sitten aluraskaudesta meni maha kuralle ja taas ummetusta. Toivotaan parasta!

Salvia: En taida vielä toistaiseksi päästä mihinkään tutkimuksiin, sillä 2 noista plussasta on olleet vain biokemiallisia raskauksia ja tämä viimeisin tuulimuna eli virallisesti vain 1 keskenmeno, koska tulloin ollut jo olemassa elävä sikiö. Mutta jos tämä huono tuuri jatkuu, niin varmasti jatkossa tutkitaan. Muutto Helsinkiin onneksi mahdollistaa hakeutumisen keskenmenospesialistien pakeille eli Kaajan tai Ulanderin vastaanotolle. Pessimisti on tietysti selvittänyt jo nämäkin... :headwall: Kysyit pitkästä ja lyhyestä kaavasta. Mulla pitkä kaava, koska paha endo ja reagoin tosi helposti jo menopurin ja clomifenin eli hyperiä pukkaa niistä jo minimianoksilla :eek: Meillä sovittiin klinikalla, että jos tulee top-luokan alkioita, niin niitä siirretään 1, mutta jos ei tule niitä, niin sitten tehdään 2 alkion siirtoja. Ja tähän mennessä tehty 2 x 2 alkion siirtoja, joista molemmista tuloksena plussa.

Hoplop :hug:

Täällä näyttää menkat jostain syystä pidentyneen :eek: Oma tulkinta on, että johtuu reilut 5 viikkoa sitten tehdystä tyhjennyksestä. Tämä kierto siis mennään luomuillen ja seuraavasta aloitan zumenonit ja yritetään sitä PAS:ia...
 
hoplop: Niin naulankantaan tuo sinun kirjoitus!! Tällä hetkellä tosiaan tuntuu, että tämä monen vuoden hoitojakso on jättänyt ikuisen lapsettomuusmerkin minuun.. Noh, eiköhän tämänkin kanssa opi elämään! Ja :hug: sinulle!

risupesä: En muistaakseni ole palstaillut oo:ssa, kun aina sen kuun pinossa, missä on ollut. Viime vuonna taisi olla joku syksyn ivf/icsi ketju, jja sitä edellisenä vuonna toukokuun ivf/icsi.. Kyllähän tämä olo on vähän kuin väliin putoajalla, mutta ei se lopulta haittaa! Pääasia on kuitenkin ihan joku muu :whistle:

Salvia: Mulla teki lääkäri ihan ilman kyselemättä päätöksen, että montako siirretään. Just katoin hoitolappuja ja huomasin, et ihan eka kerralla on siirretty yksi ja yhdessä passissa yksi, kun enempää ei selvinnyt sulatuksesta. Kaikki muut siirrot on ollut kaksi alkioisia! Mullahan varmaan tällä kerralla ratkaisi tuo kun toinen oli rupu 2-soluinen, olisi varmaan muuten joutunut roskiin.
 
Hei ja pääsiäistä kaikille! Ja plussaonnitteluja onnistuneille!
Minä omassa päässäni mietin sitä, että mitkä kaikki asiat vaikuttaa siihen, siirretäänkö kaksi vai yksi alkiota? Suositus ja pyrkimyshän nykyisin kai on että yksi. Mutta varsinkin esim mulla kun takana sektio (ei ongelmaton) ja useampia lantion alueen (gynegologisia) leikkauksia, niin vaikuttaako nuo esim tuohon että voidaanko ylipäätään siirtää kuin yksi, ikinä? Että kestääkö paikat mahdollista kaksosraskautta..? Riskiraskaushan se on aina muutenkin.
 
Mulla on molemmissa tuoresiirroissa laitettu 2. Ekalla kerralla kaikki oli rupuja, mutta toisella kertaa molemmat top-luokkaa. Varmaankin ikä (yli 30) ja hedelmöttömyyden syy (paheneva endo) vaikuttaa..? Joskus kai myös pituus (mulla 175), eli kuinka selviäis mahdollisesta kaksosraskaudesta.
Niin ja oon lukenu että yksityisellä voidaan laittaa kolmeekin.. mutta ilmeisesti siinä vaiheessa on jo melko toivoton tapaus.
 
Meg

Oon tikutellut ovista, mutta ei ole toistaiseksi vielä löytynyt, nyt jo kp 20. Voihan se olla huomenna tulee, mutta ajattelin kysyä sellaista että jos mulla ei tässä kierrossa tule ollenkaa ovista, nii pitäisikö minun hoitopaikkaan ilmoittaa tästä (jospa saisin lääkkeitä että ovis tulisi) samalla kun ilmoitan ensi kuussa kun menkat alkaa, koska silloin mulle tehdään se PAS. Ja kuukautiskierto yleensä 32 päivää joten eikö se sit ole ovis kp 21? Olen viikon yrittänyt löytää ovista, mut turhauttaa jo :kieh:

plasebo Voi että onnea paljon! Varmaan helpostus kun näit ne alkiot siellä. Mullakin meinasi itku tulla kun luin juttusi, olen muutenkin herkistellyt viime aikoina vähän liikaa :'(
 
Risupesä: No mä oon 35v ja 162cm pitkä ja munatorvet poikki, eli ainoa tapa raskautua IVF. Mitähän näillä kriteereillä sais lopputulemaks? :)

Ei oo vieläkään miehen simppa-analyysitulokset tullu :( viikko mennyt jo, ja sanottiin että heti kun lasku maksettu niin lappu lähtee kotiin. Onhan tässä tosin näitä pyhiä tiellä. Omissa verikokeen tuloksissakin kuulemma voi mennä toista viikkoa.. Jännitän ja stressaan ihan hulluna niitä tuloksia..
 
Meg

Mitä ihmettä!? Kiertopäivä 21 ja ei ovulaatiota bongattu! Ei edes tuntuis siltä että ovulaatiota vois olla.. Yleensä mulla joskus näihin aikoihin pitäisi tuntua ja testissä olen joskus nähnytkin ovis plussan. Vaikuttaako IVF? Eli maaliskuussa tuli vuotoa kun epäonnistui, eli tässä oli vasta ekat oikeat menkat hoidon jälkeen niin ei sit ovis tule.. Huolettaa että mitenköhän sitten siinä PASsissa jos ei tule ovista ollenkaan! Sulattaako ne alkiot vasta sitten kun ovulaatio tulee, että eivät turhaan sutata niitä? Toivottavasti.. Mikä lääke se oli millä sais oviksen aikaan? Kiitti jos viittii vastata.. (teen vielä illalla testin)
 
ei merkkiäkään et ne saakutin menkat olis alkamassa, normaalisti tissit kipeytyy tosi aroiksi n.viikkoa aijemmin mut nyt ei tunnu missään ja vuodonkin ois pitäny jo alkaa :kieh:
ens viikon aikana jos ei ala, niin sit alotetaan primolut seuraavalla viikolla, että pysyttäis suunnitellussa aikataulussa. Onko kellään kokemusta em. lääkkeestä?
 
Ajattelin nyt pinoutua tänekkin..olen pian 35 ja mies 40.Lapsettomuuden syy on se että mun munatorvet on tukosssa.sinänsä helpotti että syy selvisi,mutta ainoa hoito on siis IVF.Ollaan nyt yksityisellä ja punktio ja siirto on suunnitteilla vkolle 17.Löysin onneksi ovulaationkin vaikkei sillä tuskin merkitystä ole..Oon jo valmiiksi rikki kun tuntuu että on kova paine" onnistua..me ollaan henkiseti ja rahallisesti ajateltu että 3 hoitoa on maksimi, ja siinä menee ehdoton raja!Meidän lääkäri sanoi että yksi alkio siirretään ekalla kerralla, toisella voidaan siirtää kaksi.mutta kai se on yksilöllistä.Me kuitenkin maksetaan huimat summat hoidosta niin aoon ajatellu painostaa" että jos toine tai kolmas ivf tulee niin sais 2 alkioo siirtoon.Kauheasti mietutyttää kaikki asiat että mitä voi mennä pieleen..pessimisti kun ei pety :|
 
Miimii Ainakin iän puolesta voisit yrittää kahta, siis jos haluat.. ainakin mä sanoin ennen ekaa siirtoo että saa laittaa ja haluaisin kaks siirrettäväks. Varmaankin kannattaa keskustella vielä lääkärin kanssa mitä mieltä on, mutta tuskin ne ilman sun suostumusta enempää kun yhden siirtää.

leiska Mulla katkastiin juuri primolutilla se 64 päivän megakierto ja hyvin toimi ainakin mulla, menkat alkoi pari päivää viimesestä pilleristä.
Kai sä oot testin tehny, vai oisko luomumahdollisuuttakaan..? Sori, en muista aina kaikkien tilanteita :ashamed:

Meg Kannattaa varmaan heti kun mahdollista soittaa polille ja kertoo tilanne. Voi sitten tutkiakin, mitä tapahtuu. En tiedä voidaanko keskellä kiertoo tai sen lopulla alottaa esim. clomeja tai ottaa pregnyl, jollei ovista oo ensinkään tulossa. Voi olla että jos noin on niin sullakin menee primoluteiks ja sitten enskierrossa varmistaa lääkkein että se ovis tulee :/

karmilla :wave: sama vika täälläkin, torvet tukossa..
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************4.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Salvia....................2.ICSI..................pi............vko 14..........
Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................vko 14..AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.............................vko 14...VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Firefox.................3. IVF....................pi............vko 15..........OYS
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.........VL
karmilla.................1.IVF.....................................vko 17..........
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu.........FER
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu........................huhti...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
Inia.......................3.IVF.....................................toukokuu....
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS..................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu...AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

pa-mi.....................................:heart::heart:..............17........(+ testattu)
stigu123..................................:heart:................11..........7.4.
Mimosah76...FER......................:heart:...............10..........
toivorikas-72..NKL...................:heart:...............9..........7.4.
Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............9.......
Doris-79.......FEL......................:heart:...............5.........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27.........1:IVF................:heart:
Plasebo............11.3...................................3.IVF...............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14...........2.IVF/ICSI........:heart:
Ovis..................31.3.............300/14..........2.IVF/ICSI........:heart:
 
Meg: mulla oli pitkän kaavan hoidon jälkeen eka luomukierto ovuloimaton vaikka muuten ovuloin normaalisti, eli mulla ainakin hoito vaikutti. Sen yhden jälkeen on kroppa toiminut ihan normaalisti ja kiertokin alkaa nyt olla sen normaalin 28 pv, sekin vähän piteni sen pitkän kaavan jälkeen, on ollut silti kyllä max. 32 pv. Mulla on nyt tehty kaksi passia luomukiertoon peräkkäin, eivät antaneet mitään lääkkeitä, ehkä jos olis ollut vielä toinen anovulatorinen kierto, en tiedä? ON: tämän aamun kaksi testiä niin negat kuin olla voi :'( . En ymmärrä miten voin olla näin hölmö ja kuvitella vaikka mitä kun omasta mielestäni olen ihan suht. fiksu ihminen? Kai sitä toivoo plussaa niin kovasti että järki lentää aina piinapäivien loppuaikoina huitsin nevadaan.... :headwall: Vähän sellainen olo että menkat vois alkaa koska vaan. Silti toivon vielä että oli liian aikaista testata ja plussa vielä tulee. . Mites stigu ja mimosah ja lumipuu??????????
 
Meg: Sama vika täälläkin, yritin ovista pongailla, mutta eipä löytynyt. Mulla olis kans suunnitteilla PAS ja on käsketty varaamaan aika ultraan kun menkat alkaa ja ultraus olis tarkotus tehdä kp 10-11. Mutta veikkaan ettei ovista ole tulossakaan kun ei tullut tässäkään kierrossa ja mulla on pco. Soittelin sitten ja kyselin voisiko millään jo heti varuiksi aloittaa lääkkeet että siirto päästäisiin tekemään, niin ei kuulemma voi, ensin ultrataan kp 10-11 ja sitten jos lääkäri oikein toteaa (saman minkä itse tiedän jo nyt) ettei ovista ole tulossa, niin sitten seuraavan kierron alusta vasta aloitetaan lääkkeet ja tehdään lääkkeellinen PAS. Eli siis yksi kuukausi tulee taas lisää odottelua.

Toivorikas:Mulle vois päivittää tonne listaan IVF tilalle ICSI:n PAS, kuukautena voi olla edelleen toi toukokuu vaikka suunnitelmissa oliskin jo nyt huhtikuussa päästä siirtoon mutta tuskinpa ovista löytyy ja siirtoon päästään, veikkaan että siirto tulee olemaan sitten lääkkeellisenä toukokuussa.

muoks... Samaan aikaan oltiin vissiin viestiä kirjottamassa, pahoittelut negasta ja halaus. Sullahan ei vielä kuitenkaan ollut virallinen testipäivä, vielä on toivoa.

Leiska: Täällä kans ei mitään merkkiä menkoista. Söin tässä kierrossa jo varuilta teroluteja kun jotenkin arvasin että kierto tulee venymään, menkkajomotuksia oli tostaina ja sitten nekin loppu. Nyt ei mitään oireita. Viimeisen terolutin otin keskiviikkona. Noh eipä tässä auta kun odotella.

Risupesä: Pitää vissiin sitten itsekin käydä jossainvaiheessa hekemassa primoluteja jos ei terolutit enää autakaan, ennen kyllä kierto on niilläkin toiminut. Tosin eipä tässä ole vasta kun 4 päivää viimeisestä terolutista ja viimeistään kait viikossa niiden pitäisi toimia. Kovasti toivon että turhaan tässä hätäilen ja vuoto sieltä vielä tulis. Meillä luomuihme mahdollisuudetkin on nollassa, todella heikon siittiötilanteen vuoksi.
 
No höh toivorikas, mä olin jo ihan varma :ashamed: Mutta täähän on liian aikaista testata!!! Muista että oikeasti sais testata tikulla vasta perjantaina!!! Eli plussa on vielä mahdollinen!

Mulla iski aamulla seitsemältä ihme kramppi alavatsaan. Ihan kuin kova menkkakipu/kramppi mutta jatkui 1 1/2 tuntia. Olin jo ihan surun murtama, mut sit helpotti. Mikälie suolisolmu? Melkein jo testasin, mutta sain pidettyä pääni ja huomenna vasta itketään. Vaikka eihän se huomennakaan mikään varma tuomio ole vielä :ashamed:

Eilen sukulaisissa kyseltiin että etkö sinä nyt voisi pientä tyttöä tässä välissä hakea kun on nuo työkuviotkin niin epävarmat. Vastasin että kun vaan tietäisi että mistä niitä haetaan...vastasivat että haikarahan niitä tuo :'( ja sitten vessaan itkemään. Ihania nämä juhlapyhät "pakkokyläilyineen". Ja tänään toiseen paikkaan ja valmistautuminen uusintatulitukseen, it's so great to be me.

Mimosah ja Stigu, minäkin huhuilen :wave:

Leiska Mulla ei juuri millään muulla saada vuotoa, mutta primoilla toimi. Tosin niillä kertyi nestettä n. 5 kg ja mitkään housut ei menneet enää jalkaan ja jopa t-paidat kiristi...sitten kun lopetti lääkkeet niin viuh, kaikki kilot katosivat.
 

Yhteistyössä