Kympin hoidot

Tervetuloa uusille!
Tsemppiä Salvialle, että tämä cocktail tehoo sullekin! ;)

Amelie, mä kans kyselin julkisella noista lahjasoluista, eikä niillä kuulema oo mitään tällästä solupankkia, eli oma luovuttaja pitäis olla. En tiedä sitten suostuuko kuitenkaan tekeen inssejä jos on kokeiltu jo rankempiakin hoitoja :/ kysyin joskus kolmen "käyttämättömän" inssin vaihtoa vielä neljänteen ivf-hoitoon, mutta ei käyny noin.. olipa "yllätys" :kieh:


Kovasti :hug:ja negoista :'(
 
Meg
Onko joku raja hoitojen suhteen julkisella että montako niitä tehdään? Siis ei mulle ole mitään sanottu, annettu ymmärtää että niin monta kuin on tarvis? Ja se että jos on alle 40 v niin ymmärrän että ei tehä kovin monta kait.. mut itse olen alle 30 v..

MUOKS: Kertoisitteko kortisoonista? Antavatko julkisella sitä? Pa-mil: Oletko julkisella? Ois kiva kokeilla, mut en ole koskaan kuullutkaan..
 
Meg, kolme (ivf/icsi)hoitoa yleensä saa julkisella. Joissain paikoin voi yksityisenkin hoidot vähentää julkisella saatavia.

Kortisonia olen kinunnut joka kerran ja eri lääkäreiltä (nyt jo kolmeen siirtoon) ei ole vieläkään tippunut, ja tuskin antaa nytkään. Mutta onneksi sitä saa edes jonkinlaisina ilman reseptiäkin ;)
 
laitoin sulle yksityisviestin...

Tsemppiä muille... palaan pinoon kun 4. PAS lähestyy toukokuussa. Pian saan tietää onko raskaushormoonitasot menneet tarpeeksi alas että voin aloittaa taas hormoonihoidot... kohtutulehdus on jo onneksi selätetty!
 
Meg

risupesä Kerro lisää? (minkä nimistä?) Uskallatko sitä käyttää vaikka sulle ei lääkäri määrää? Voiko kortisoonista olla jotain haittaa? Onhan siinä monta eri hoitoa, jos tarkoitat että 3 IVF saa julkisella ja tavallaan PASseja ei lasketa? (tai inssejä?)
 
Lääkärien vakivastaus kortisoniin on aina että 'ei ole näyttöä hyödystä' ja että 'ei ole vasta-aineita' (joo, just ja just oli viitearvon sisällä..) ja silti niin monta juttua oon lukenu kuinka se on saattanu auttaa jopa selittämättömiäkin, endovaivasista puhumattakaan!
Reseptillä saatava on prednisolonia, mutta apteekin Käärmepakkauksesta saa toista, deksametasonia. Niitä tosin on vain 4kpl/peketti, enkä sitten tiedä myydäänkö niitä montaa pakettia kerrallaan, mutta sitten vaan ahkeraan ostoksille :whistle: tuolla oli yks ketju aiheesta... liekö nyt toisella sivulla.

muok* tässä:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1521424

En kyllä usko että kauheeta haittaa vois olla, kun niitä kuitenkin joillekin määrätään. Eli ajattelin uskaltaa koska niin epätoivoselta tuntuu jo, kun edes hyvätkään alkiot ei yritä kiinnittyä :ashamed:
 
Salvia ja Vadelmaunelma |O kyselijöille ja muillekin ääliöille!! (Täältä puuttu muuten "näyttää keskisormea"-hymiö :LOL: ) Mullekin ohjaaja sanoi kerran että "On se ONNI että sulla ei ole lapsia tässä tilanteessa" kun puhuttiin suunnitelmista |O Ja itse on kolmen lapsen äiti...

pp10 testasin negan (First Signalilla). Nyt ei ole testin testiä kaapissa eli menee torstaihin seuraava mahis. Itsekseni laskeskelin että nyt tosin on vasta kp 25, eli eihän kellään normaalisti raskautuneellakaan vielä näkyis viivoja, joten ihan pönttö oon kun nyt jo suren. Ja taas nosti toivo tänään päätään. Voi miksimiksi sen tekee itselleen?? Vaikka hyvin tietää että sitten taas tippuu entistä korkeammalta :'(

Meidän piinisjengille vielä toivonhippusia!!!
 
Risupesä: En ole yhtään perehtynyt kortisonin käyttöön lapsettomuushoidoissa eli en oikeasti tiedä mistään mitään, mutta pitää pikkuisen kommentoida kortisonijuttua noin yleisellä tasolla. Molekyläärisesti deksametasoni ja prednisoloni on erilaiset ja kuuluvat molemmat ns. kortisonijohdoksiin joita on monia jotka kaikki ovat hyvin erivahvuisia. Annostusta johdosten välillä ei voi siis päätellä milligrammoja vertaamalla (enkä siis väitäkään että joku nyt niin tekee, mutta vain varoittelen varmuuden vuoksi). Muoks. Kävin lukemassa ketjun ja näköjään dexaa siis käytetään Riikassa?? Kortisoni voi olla hyvin vaarallinen lääkeaine, koska vaikuttaa elimistössä niin moniin prosesseihin ja siksi monet lääkärit eivät halua sitä käyttää jos eivät usko siitä olevan oikeasti hyötyä.

Tämä viesti lähinnä siksi että jos jollekulle ei ole määrätty kortisonia lapsettomuuden hoitoon aikaisemmin ja jos se ei ole ollut juuri deksametasonia (tai hydrokortisonia = kyypakkaus, saa myös ilman reciä ) niin kehottaisin varovaisuuteen itselääkinnässä tässä kohtaa. Vaikka hyvin tiedän että itse söisin vaikka pieniä kiviä jos se varmasti auttaisi :'(

Muoks. Ja saa niitä ostaa kerralla vaikka nipullisen, sanot että on yksi mökille ja yksi matkailuautoon ja yksi kotiin ja veneeseen kanssa ja pari tuliaisina isovanhemmille ja ja... että vähän pelkäät käärmeitä :D
 
Kiitokset kovasti kaikille. On taas kiva olla mukana.

Risis Niin taitaa ollakin, että oma luovuttaja pitää hakea. Mun yksi tuttu on kans julkisella hoidossa ja joutui itse hankkimaan munasolujen luovuttajan. Voi kun tyhmää. Vaikka ei mun mies suostu edes siihen, että yritettäis luovutetuilla simpoilla. :( Vaikka itse kasvatan hänen lapsiaan... Ristiriitaista ja viimeksi tästä aiheesta riideltiin tänään. :'( On nää hoidot tosi raskaita ja pistää suhteen tosiaan koetukselle. Mäkin kyselin kortisonista (ollaan kait samssa paikassa) lääkäriltä ja vastaus oli tosiaan ympäripyöreä. Eikä herunut mullekaan.

Salvia, vadelmaunelma ja Lumipuu Just noita kommentteja. Mulle ei vaan uskalla ihmiset sanoa kun on noita puolikkaita siunaantunut useampi. Kai ne ajattelee, että en haluakaan lapsia. Mutta olen tehnyt HYVIN selväksi, että en aio jäädä vaan toisen lapsia hoitamaan, vaan haluan omiakin. Ärsyttävä asenne ihmisillä. Juu keskisormi-hymiö olis kova sana täälläkin. :LOL:

Lumipuu Mä kans testailen aina liian aikaisin, en voi sille mitään. Ja joka kerta olen pettynyt. Toivotaan kuitenkin, että vielä se kaks viivaa saadaan sulle! Mulla siis edelleen menossa pp:t PAS:sta, mutta vastauksen jo tiedän. Huomenna on siis pp14. Kai se on kuitenkin pakko vielä testata ennen kuin soittaa taas saman masentuneen vastauksen lääkärille. :headwall: Hukkaan menee sekin digitaalinen... :(
 
Lumipuu, ajattelin ottaa niitä 1kpl/pvä ensviikon alun ultrasta lähtien, jos siinä näyttää siltä että siirtoo yritetään samalla viikolla. Tai aikasintaan 4 päivää ennen siirtoo. Ja jos tulee nega niin jatkaa niitä vielä puolikkaalla 4 päivää. Niin oon lukenu ettei niitä saa lopettaa yhtäkkiä. En tiedä sitten missä vaiheessa lopettaa, jos ois onnistunu.. huh, en oo edes suunnitellu vielä sitä vaihtoehtoo! Ehkä sitten vielä mahd. siirron jälkeen vielä kysyn lääkäriltä noiden käytöstä.. vaikka se tietysti vaan kieltää sen :headwall:
 
Täällä kanssa joudutaan sietämään vaikka mitä p*skaa ihmisiltä, ja eniten varmaankin mun omalta äidiltä.. Tai sit se vaan tuntuu siltä.. Tietää tasan meidän tilanteen, ja joulunahan me jo kerrottiinkin onnistumisesta ja sitä yhdessä iloittiin, kunnes päättyi sitten loppiaisena. No veli vaimoineen oli siinä välissä saanut tietää odottavansa kakkosta, ja siitä tulevasta ja olevasta vauvasta joudun kuulemaan joka välissä, meillä olis ollut laskettu aika viikko ennen heitä.. Pääsiäisenä käytiin mummilla, niin hän esitteli ompelemaansa pyyhettä veljeni tulevalle vauvalle, ja samalla kyseli meidän suunnitelmia, ja miksi emme vielä tee lasta yms. On tosi kevyttä elää tätä vaihetta, toki olen veljeni perheen puolesta onnellinen, mut te kaikki tiedätte mitä tarkoitan..

Sit omaanapaa; tänään viikko siirrosta, ja jotain tuntemuksia on alkanut tulemaan. Minkäänlaista kiinnittymistä en kyllä huomannut, mut nyt alaselkä kramppailee vähän väliä, kylkiä kipuilee, vatsaan tulee jänniä vihlaisu kipuja, ja tissit on turvonneet ja kipeät. Töissä oli tänään vuoroin ihokarvat pystyssä ja vuoroin hikipäässä.. Mutta myös vahvat lääkkeet päällä, eli voi olla ihan turhia mietteitä. Tsemppiä kanssasisaret, mähän jään kohta ihan yksin piinailemaan..
 
Risupesä, kortisonikuurit lopetetaan tavallisesti asteittain, sillä korkeat annokset lamaavat elimistön oman kortisonituotannon ja annostuksen pienentämisellä ikään kuin annetaan elimistön palautua ettei tasot hulahda "nolliin" näinniinkuin yksinkertaistettuna. Kysy ihmeessä ainakin siirron jälkeen lopetus kun sittenhän pitää ajatella myös sen takertuvan pienokaisen hyvinvointia ;)
 
Onpas täällä taas tapahtunut vaikka mitä pääsiäisen aikana. Minä oon auttamattomasti piiiiihalla kuin lumiukko, niin monta sivua tuota tekstiä on siunaantunu, että kommentit ja nimimerkit vaan vilisee silmissä. :D
Paljon tsemiä kuitenkin piinaajille - kaikki näyttivät olevan jo aika lähellä virallista testauspäivää. Plussasäteitä oikein mahdottomasti, vaikkei vielä hopputestaukset olisi mitään näyttäneet. :hug: =) Ja uusille tervetulemast!

Oma napa näyttää sellaiselta, että juuri ennen pääsiäislomia kävin tsekkaamassa limakalvon tilanteen ja kp9 siellä tarjottiin 9mm lukuja ja kuulemma kaunista kolmelehtistä, mitä ikinä se tarkoittaakin. :D Perjantaina käydään sitten Tampereelta noutamassa pieni kyytiläinen (tai kaksi?) matkaan (suuressa uskossa olen, että seitsemästä pienokaisesta ainakin yksi jaksaa elää hengissä sulatusvaiheen ja pääsee köllöttelemään kohtuun). :)
 
ON: Kääk, mä sain kai kaksi viivaa testiin!!!!!
Heräsin kun mies tuli yhdeltä nukkumaan ja ajattelin testata nyt, että saa rauhassa tehdä kun muut nukkuu. Ja herrajumala, kyllä testikenttään tuli toinen viiva, haaleana mutta kuitenkin. Sain ladattua sumeen kännykällä otetun kuvan:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6030724.jpg

Kai mun on pakko aamulla herätä ajoissa labrassa käymään varmistusta hakemassa. Ja niin olin varma negasta, kun ei ole mitään tuntemuksia. Kiitos tsempanneille, ei pidä näemmä masentua ennen aikojaan eikä luottaa tuntemuksiin...
Ohhoh, saankohan enää nukuttua?
 
Stigu123 paljon paljon onnea hailakasta plussasta. Mä en saanut kuvaa näkyviin, mutta uskon, kun sanot, että kaksi viivaa sait!! Millä testillä muuten testasit? Aivan loistavaa. Toivottavasti saat labrasta hyviä uutisia.

Kiitos kaikille tsempistä, sitä tarvitaan.

Pa-mi vielä kerran onnittelut sulle hcg:n normaalista noususta. Toivottavasti vuodot pian lakkaavat.
Tervetuloa Amelie80 ! Mä olen kanssa kokenut tosi rankkana hoidot ja niissä epäonnistumisen koska naiivisti oletin, ettei mussa ole mitään vikaa. Ja kun ei sitä selkeää vikaa ole hoitojen edetessäkään löydetty, niin tuntuu tosi epätoivoiselta ja vaikealta uskoa, että joskus voisi onnistua. Sulla kuitenkin vielä piinapäivät menossa, joten uskotaan ihmeisiin.
Voimia SaaraX eteenpäin!
Lumipuu, mä testasin samalla testillä pp9 ja 10 negat ja clearbluella pp12 selvän negan. Vielä täytyy huomenna virallisena testipäivänä testata, mutta jotenkin en vain ole jaksanut enää pitää minkäänlaista toivoa yllä. Uskon, että tietäisin kyllä, jos olisin raskaana. Naiivi ajatus, mutta on tässä vuosien varrella tullut niin tutuksi tämä tunne, miltä tuntuu kun EI ole raskaana. Pidän sulle kovasti peukkuja!
Doris tsemppiä sun piinailuun! Hyvältä kuulostaa oireet.
Hopping onnea perjantain siirtoon.

).( PP13. Huomenna testaan sen virallisen testin ja lopetan sitten luget, mutta jotenkin on niin selkeä olo itsellä, etten edes jaksa haaveilla. Ajatukset on suunnattu nyt PASsiin, vaikka meidän ketjussa plussanneita kun katsoo, vähän kurjalta PAS onnistuminen näyttää. Tehdäänkö yksityisellä PASSIA heti IVF:stä seuraavaan kiertoon? Jos tehdään, tehdäänkö lääkkeelliseen vai luomukiertoon? Mikä on se "normaali" lääkecocktail?
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************7.4.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Hopping...............2.ICSI:n 1.PAS......lä...................9.4...AVATre
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.............................vko 14...VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....
Firefox.................3. IVF....................pi............vko 15..........OYS
Salvia....................2.ICSI..................pi............vko 15..........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................huhtikuu
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu........................huhti..NKL
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS...................................huhti..NKL
Sanasa................1.ICSI:n 1.PAS...............................15-16....NKL
Marjaane..............2.IVF:n 2.PAS......lä........................vko 16
Nemi77.................2.IVF....................pi..............vko 17.........VL
karmilla.................1.IVF.....................................vko 17..........
Joppu................................3.PAS.................................huhtikuu
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi..............huhtikuu......NKL
wabisabi...............2.IVF....................ly..............huhtikuu.........FER
Amelie80..............3.ICSI....................................huhtikuu........
Heidh ..................2. ICSI...................pi...................................
risupesä..............2.IVF:n 1.PAS........lä................................TAYS
tytti-82....................................................................................
Paiju ......................................................................................
beelia...................1. IVF....................................toukokuu......
UnelmaSirpaLeena.1.IVF:n.3.PAS.....lu.......................touko...OYS
Klivia.....................2.IVF....................................vko 19.......TAYS
leiska ...................2.ICSI....................ly............vko 19........FEL
Raitapaitainen.....3.IVF.......................ly............vko 21.......TAYS
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 21.........AVATre
Nonna78...............2.IVF.....................................toukokuu...TYKS
Inia.......................3.IVF.....................................toukokuu....
SaaraX..................2.IVF:n 4.PAS...................................toukokuu
Mansikkainen79...1.ICSI:n 1.PAS..................................touko..FEL
Meg......................1.IVF:n 1.PAS....................................toukokuu
Isis........................4.ICSI................ly................toukokuu...AVATre
Tähtisilmä79.........1.IVF:n 3.PAS...................................touko..OYS
Ragdoll73............1.IVF.....................pi...............vko 24.........TAYS
Mandalay...............................................................................
berits.....................................................................................
Vadelmaunelma..1.ICSI:n 2.PAS.......................................AVATRe
Cris......................4. ICSI ..................pi.................................
kolmisin.....................PAS..................lu.................................
Faith83.................................................................................
Minska...................................................................................
Mianna79...............IVF.......................................elokuu.........

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä.............PP.........testipv

stigu123..................................:heart:................14.......7.4. (+ testattu)
Mimosah76...FER......................:heart:...............13..........
Lumipuu.......AVATre................:heart::heart:.............12.......
Doris-79.......FEL......................:heart:..................8.........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
RouvaPapunen..23.2..............vt/11.........1. ICSI................:heart:
Maricce..............24.2.............86/14.........3. IVF..............:heart::heart:
e74....................3.3..............494/14.........1.IVF.................:heart:
Hugsy...............24.3............9309/27.........1:IVF................:heart:
Plasebo............11.3...................................3.IVF............:heart::heart:
AaVee...............26.3...............vt/16..........1.IVF.................:heart:
Nipsu74............26.3...............vt/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
Ovis..................31.3............300/14..........2.IVF/ICSI.........:heart:
pa-mi................4.4..............922/17..........4.IVF.................:heart:
 
Stigulle onnittelut plussasta :heart: !! Lumipuulle ja Mimosahille vielä plussapeukutukset!!!!

ON: eilen alkoi näkyä punaista joten en viitsinyt edes aamulla testiä tehdä, kävin äsken naikkarilla verikokeessa ja saan sitten sen negapuhelun iltapäivällä :'( Taitaa nää meidän hoidot olla tässä, naikkarilla ei varmaan saada enää hoitoja ja yksityiselle ei kyllä ole varaa mennä ainakaan ihan vähään aikaan. Oikein paljon tsemppiä muille ja toivon paljon plussia tähän ketjuun, myös passeista :) . Varmaan taustailen edelleen mutta päivityksestä en tiedä, tällä hetkellä on niin masentunut fiilis että mielellään luovutan päivitysvastuun muille.
 
Stiguuuu!!!! :flower: :flower: :flower: Ihanaa! Pakkohan se on meidän aallosta jonkun plussata! Ärsyttävästi nostit taas toivoa kun tuun 2 päivää perässä :p ja rupesin heti googlailemaan missä vois käydä veritestissa... ääh mun kanssa.

Mimosah tiedän :hug: Mulla on nyt joku pakkomielle että en halua myöntää että tää taas epäonnistuu :ashamed:

).( Ei vieläkään oiireita, paitsi että tissit alkaa olemaan niin turvonneet ja kipeät(rintsikat painaa, pitääkö ostaa isommat tulevia pp-viikkoja varten?) että tekisi mieli lopettaa lääkkeet niin pian kuin mahdollista...

Miten muuten muilla on laskenut hyperipömppö jos on sellaista ollut? En pysty vieläkään pitämään nappia kiinni housuista saati vyötä ja yritin ottaa bussille pari juoksuaskelta eilen niin yritykseksi jäi kun tärinä sattuu.


Muoks. Toivorikas Eieieieiei :hug: Voimia ja jaksamista, ei ole sanoja jotka lohduttaisivat mutta jotenkin olisi eteenpäin rämmittävä :hug:
 
:flower: ONNEA Stigulle!!! Pahoittelut neganneille, oireista ei oikeasti voi päätellä mitään. Itse kuulun tähän ryhmään oireettomat, mitä nyt tällä kertaa kuulun ryhmään menkat ja raskaana siitä huolimatta. Nyt vuoto näyttää onneksi loppuneen lähes kokonaan, mutta muuten oireeton olen kaiken suhteen ja odotankin vain ultraa jossa nähdään paremmin.
Kotisoonista oli kyselyä. Sen ekan kerran sain kortisoonin julkisella, löysin netistä jonkun tutkimuksen hakusanoilla ivf ja kortisooni, tehnyt joku felicitaksen lääkäri, eli vei sen lääkärille ja sanoin että haluan nyt kokeilla, meillä on kyseessä viimeiset alkiot ja viimeine hoito kerta julkisella, se ei ole sinun pussista pois.
Nyt kun ollaan omakustanteisesti yksityisellä, lääkäri sanoi heti että kortisoonista on hyötyä kun autoimuunitauti ja endo luokitellaan sellaiseksi, elimistö hylkii siinä omaakin "kudosta" tai jotain sinne päin. Onnistuneessa pas hoidossa aloitin kortisoonit prednisolon 10 mg siirtopäivänä ja jatkoin rv 7, viimeisen viikon aikana puolitin annostuksen ja sitten sen vielä puolitin ja lopetin. Nyt aloitin kortisoonit samana päivänä kuin puregonin piikittelyn 20 mg neljä päivää ja sen jälkeen jatkettu 10 mg päivä ja jos tämä raskaus jatkuu normaalisti niin lopetan pikkuhiljaa rv 9 mennessä. Mulla on tullut turvotusta, varsinkin kasvoihin ja piinaviikolla tuntui että lentsua pukkasi päälle...mutta se on pieni hinta, mua turvottaa muutenkin nää hormoonilääkkeet :LOL: nytkin on maha sen näköinen että olisin kohta puolessa välissä....

Jaksuja kaikille Pa-mi
 
Toivorikas :hug:
Stigu Onnea! :heart:
Lumipuu Mulla on vieläki hyper turvotusta ja menossa rv 6+2 et ei se ihan heti laske... :LOL: Mulla ainaki paheni hyper kun raskauduin (turvotus ja kivut tuli takas). Tavallisia housuja on ihan turha kuvitellakaan laittavansa päälle. Nou nou.. legginsejä tai hameita vain. Mulla on vasta tällä viikolla alkanu pahoinvointi. Olo on kokoajan sellanen ku ois edellisiltana vetänyt päänsä täyteen... Krapula siis.. Ei kiva. Mut salmiakki auttaa.

Kaikki plussanneet nyt vaan reippaasti tuonne odotuspuolen kympin hoidoista plussanneiden pinoon! Ja hirmuisesti tsemppiä piinailijoille. Se on tuskaista aikaa I know! Kaikki negan saaneet.. olette ajatuksissa :hug: toivon teille paljon onnea seuraavalle hoitokierrokselle. :heart:

AaVee
 
stigu, onnea! :flower:

toivorikas :'( :hug:

pa-mi Oliko se tää tutkimus?
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:v8KbhYnIpe4J:www.sfyry.info/documents/tf.pdf+ivf+kortisoni+felicitas&cd=1&hl=fi&ct=clnk&gl=fi&client=firefox-a

Kiinnitti heti huomion tuolla toi 'Infertilitas desperado -potilas'.. siis kansan selkokielellä yhtä kuin 'epätoivoinen maho'..? :LOL:
 
Risupesä; taitaa se olla toi tutkimus, en sitä jostain kumman syystä saa auki, mutta Tuija Foudila tai sinnepäin oli tutkimuksen tehneen lääkärin nimi. Oli sellainen kalvosulkeisen näköinen juttu. Sillä mulle heltisi prednisolonit ja varmaan muutenkin ajattelivat että tolle maholle ei ole tarttunut kiinni yksikään hyvä alkio että sama vaikka sille syanidia antaa kuhan on hiljaa ja tyytyväinen. :LOL:
Mutta sitten kun se toimikin mun kohdalla, myönsi lääkäri että olivat toisenkin potilaan kohdalla kokeilleet ja hänelläkin oli toiminut.??
Pa-mi

 

Yhteistyössä