Kympin hoidot

Meg, en ole kyllä ikinä kuullut moisesta. Varmaan on mahdollista antaa antibiootteja, jos siiihen on joku syy. Mutta luulisi, että itse tietäisit sen. Ymmärsitkö, että kuurin tabletteina vai tippaan? Jos sä kuulit väärin? Yritän tässä miettiä, että mitä se lekuri olis voinut sanoa...

Vai olenko mä sittenkin se tietämätön tässä asiassa?
 
Kiitos kaikille lohdutuksesta ja tuesta!!
Kyllä mä tästä varmaan taas nousen, tavalla tai toisella. Nyt vaan on niin rikkinäinen olo, tuntuu ettei tää onnistu koskaan. Marjaane kyselit tehdäänkö mulle veritestiä. Ei tosiaan tehdä. Vuotokin on ollut sen mukaista ettei sitä tarvita.
Tsemppiä ja voimia teille kaikille. Palaan asemiin taas kun olen tästä piristynyt. Heippa!! :wave:

Osaako joku sanoa kuinka paljon paremmat mahdollisuudet on saada plussa jos siirretään yhden alkion sijasta kaksi?
 
Meg


Kauanko muut ovat piikitellyt? Tietenkin kaikille on tehty omat suunnitelmat, mut mietin et milloin mulla vois punktio olla.. eilen aloitin piikittämisen.. Niin ja mietin samaa kuin Helmiina että kannattaako 1 vai 2 alkiota siirtää? (jos kysytään)
 
Helmiina -78.
Tiedän tunteesi, oon vieläkin ihan rikki.
Mulle on suunniteltu ekan ivf/icsin pas hoitoa maaliskuulle, ja kuitenkin
tuntuu että mieli ei jaksa...nää hoidot on rankempia mitä ikinä olisin voinut kuvitella.
Koitetaan kuitenkin jaksaa, onneksi täältä saa tukea!! :hug:
 
Onni ja Toivo jotenkin nämä pettymykset käy kerta toisensa jälkeen entistä raskaammiksi. Mulla on kans jo suunnittelukäynti varattuna ja pakkasvauvoja valmiina odottamassa siirtoa. Jotenkin vaan tuntuu siltä, että ei jaksa...vaikka haluais enemmän kuin mitään muuta...Ei tätä tunnetta pysty edes kuvailemaan, ihan liian raskasta aikaa..
Yritetään jaksaa kuitenkin :hug:
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************18.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 8.............FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............22.2.....25.2..FEL
kolmisin.....................PAS..................lu........................vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.........................vko 8..NKL
plasebo...............3.IVF.......................pi.............vko 8.........NKL
hugsy..................1. IVF......................pi.............vko 8.........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS...................................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä.........................vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu.........................vko 9..OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS..................................maalis..VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS................................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä......................maalis..FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu......................maalis..NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS................................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.................................maalis..NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS.................................maaliskuu....-
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF
Mandalay...............

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

berits.......................................:heart:................15............
Marjaane.................................:heart:................13.............
Hopping..................................:heart:.................10.............
Äititär..............OYS....................:heart:...............8.............
Joppu......................................:heart:..................7.............
Maricce..................................:heart::heart:...............7...........25.2.
RouvaPapunen..OVU...............:heart:.................6.........
Hoplop...................................:heart::heart:...............6..........24.2.
Inia........................................:heart::heart:...............2........2.3.
e74...........................................:heart:................1...........

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiina78:
Osaako joku sanoa kuinka paljon paremmat mahdollisuudet on saada plussa jos siirretään yhden alkion sijasta kaksi?
Tämä on vähän "huono" vastaus, kun mitään prosenttitietoa ei ole. Mutta olen kuullut, että "elävä lapsi syliin" -prosentti on 1 ja 2 siirroissa hyvin lähellä toisiaan. Plussan saamisessa todennäköisyys on 2 siirrossa parempi, mutta tilanne tasoittuu, kun kaksosodotuksissa on ongelmia kaikissa odotuksen vaiheissa enemmän. (tästä faktatiedosta huolimatta meillä on siirretty kahta alkiota sekä ekassa tuoresiirrossa, että nyt pas:ssa :/ )

Ehkä näin jälkikäteen ajatellen omalla kohdallani viisainta olisi ollut siirtää tuoresiirroissa yksi paras alkio ja pas:eissa sitten 2, jos siirrettävää on.

Meg, mä muistelen piikittäneeni ekassa hoidossa 11 päivää ja tokassa vaivaiset 8 päivää. Tuossa tokassa vaste oli kyllä poikkeuksellisen hyvä ja viikonloppu oli edessä eli punktio oli pakko tehdä. Piikkien jälkeen tulee yksi välipäivä ennen punktiota.
 
Mä laskin noita piikitys päiviä. Mulla tulee 11 piikkipäivää. 12. päivä on sunnuntai jos sillonki vielä pistetään. Sit vko 10 maanantai on 13. päivä. Kuin kauan noita piikkejä saa itteensä tökkiä? :LOL:
 
Ihanaa kun 6 päivää jo piinailtu...mitä enemmän piinapäiviä on sitä kuumempi mulla on :D siis ihan järkkyjä nää luge oireet :D

meg mulla piikityspäiviä oli 11 ja sit välipäivä ja sit otin pregnyl piikin mikä pitää ottaa 36h ennen punktioo.se on ihan folikkeleista kiinni kuinka ne kasvaa itsellä tuli loppuvaiheessa pari lisä päivää piikityksissä kun haluttiin ottaa varman päälle että solut on sit kypsiä ja kai se riippuu ihan siitä määrästäkin paljonko pistät..
 
e74: Tervetuloa ! :wave: Mä olen vähän huono antamaan neuvoja, kun itse testasin jo 9 pp. Joskus olen meinaan nähnyt niinä päivinä jo 2 viivaa. Mutta eihän se välttämättä kerro koko totuutta noin varhain. Jotain suuntaviivaa ehkä kuitenkin se osoittaa!

Helmiina: Toivottavasti se siitä olo sulla helpottuu :hug: Ikävintä mulla ainakin on aina pieleen menneen hoidon varmistumista seuraavina päivinä, mutta heti kun saa varattua uuden hoidon, niin on jo päämäärä taas mihin katsoa ja se helpottaa samantien! Uskon, että sullekin käy näin! Tsemppiä! :heart:

Voi ei... huomenna pitäis valjeta lopullisesti mun hoidon tilanne. Nyt mua on tiiättekö käynyt pelottamaan oikein tosissaan ja uudestaan. Ehdin jo pettyä - parikin kertaa kun varastin ja negaa katselin. Mutta toivo nostaa päätään kun ei oo vuoto alkanut kuitenkaan vielä ja rinnatkin kipeytyy koko ajan. Muut painon tunteet yms. on kyllä pois..! Voi hitsit, tää on piinaa isolla P:llä!

Berits: Sä oot ennen mua piinalistalla. Onko mitään uutisia?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaPapunen:
Ihanaa kun 6 päivää jo piinailtu...
Ihana optimisti :flower: Musta tuntuu, että olen piinaillut jo ainakin puoli vuotta ja edelleen edessä on monta päivää. |O

Aikaisista testailuista sen verran, että olen kanssa testannut kerran pp 9 hailakan haamun (pp 8 ei varmasti olisi näkynyt mitään). Nyt yritän malttaa mieleni edes tuonne pp 11 asti. Tai sitten en... Meillä virallinen testipäivä on jo pp 12.

Mites te muut, oletteko kiltisti teettäneet veritestin, vaikka pissatesti näyttää negaa? Mä sain lähetteen veritestiin pp 12 ja en viitsisi nähdä vaivaa ja maksaa siitä, jos on negaa odotettavissa. Toisaalta uskaltaako jättää lääkkeet pois pp 12, näyttää negaa? Vai jatkaako pari päivää ja testaa uudelleen... Toivotaan, että murehdin turhia, plussaan ja juoksen innolla testaamaan hcg:ta =)

 
Tuosta yhden ja kahden alkion siirrosta..

Mulle siirrettiin pari vuotta sitten kaksi (toinen oli niin heikko ettei olisi kestänyt pakastusta) ja silloin oli vallalla käsitys, että alkiot tukee toistensa kiinnittymistä. Nyt keskustelin tästä lääkärin kanssa ja hän sanoi, että enää ei tähän teoriaan uskota. :|
 
HopLop sinuna jatkaisin lugeja ja kävisin veritestissä kun kerran ei ole vuotokaan tullut :) Kaikilla hcg nousu ei välttämättä näy virtsassa kuin vasta pp16. Näin lääkäri mulle joskus sanoi kun sitä kysyin. Peukkuja!! :)

Raitapaitainen, täytyy varmaan jutella lääkärin kanssa tuosta teorista josta kerroit. Hämärästi itsekin muistan kuulleen vastaavaa.
 
Helmiina, minulla on sellainen käsitys, että nykyään suositaan pääsääntöisesti yhden alkion siirtoja. Muistaakseni on tehty sellainen tutkimus jossa on todettu, että molemmissa on yhtä hyvät onnistumisprossat. Kahden alkion siirrossa ja mahdollisessa kaksosraskaudessa on kuitenkin aina suurempi riski komplikaatioille jne. Jos esim. toinen alkioista onkin kromosomivikainen tms ja tulee kesken, voi tervekin alkio tulla samalla kesken. Kaksosraskautta ei toivota, ainakin meidän hoitava lääkäri väestöliitolla sanoi niin.
Mulle on kuitenkin toisessa hoitopaikassa tehty kaksi kahden alkion siirtoa, tuoresiirto ja PAS kahdella alkiolla joista Pas:sta alkoi raskaus (yksi alkio) joka huomattiin keskeytyneeksi rvkolla 13+3. Kuolleen sikiön koko vastasi tuolloin vkoa 11+3.
Lisäksi on tehty yhden alkion PAS ennen tuota keskeytynyttä raskautta.
Todennäköisesti uudessa IVF-hoidossa tehdään yhden alkion siirto mutta ei pantais pahaksi kahtakaan alkiota riskeistä huolimatta! Asiasta varmasti neuvotellaan sitten ja siirrettävien alkioiden määrä riippuu varmasti tilanteesta ja alkioiden laadusta. Uudelleen pakastamisessakin on aina riski että alkio menehtyy. Siksi varmasti monesti siirretään kaksi.
 
Ruskeaa tuhruvuotoa... :attn: Meillä on tarjoiltu tämä päivä sellaista, ihan siilleen kunnolla niin että muutaman kolikon kokoiset pläntit on tullut pikkuhousunsuojaan (tai itseasiassa laitoin iltapäivällä jo siteen) ja pönttökin on ollut ruskeena vessassa käydessä. Ihan kunnon punaista verta ei ole kuitenkaan vielä näkynyt, korkeintaan punaruskeaa. *huokaus* Onkohan tämä nyt tässä? :'( Lopetanko luget? Vai onko vielä syytä tarttua viimeiseen oljenkorteen, voisiko olla jotain vaaratonta? Mistä vanha veri oikein johtuu? Jos menkat alkaa, niin miksi alkaa tuollaisella? Kipua mulla ei ole ollut tänään lainkaan. Se outo olo (menkkamainen olo) on loppunut tänään kuin seinään, vaikka mulla kuukautiset on yleensä niin kivuliaat ekana päivänä, että joudun ottamaan reseptilääkkeen särkyyn. Myös tissit ovat suht. tavalliset - vähän isommat ja kutisevat, mutta eivät kipeät. Antakaa ystävät mielipiteitä... :|
 
Hopping, älä lopeta lugeja, ennen kuin vuoto on tosi selkeesti sitä itteään (että ei voi erehtyä ), tai olet testannut (lisäksi) myöhäisen negan! Ne luget voi vaikuttaa että menkat alkaa oudosti. Tai sitten on raskaus alkanut... :whistle:
 

Yhteistyössä