Kympin hoidot

Helmiina: :hug:
RouvaPapunen: Toivon todella että se olisi ollut kiinnittymisestä johtuvaa kouraisua. Minäkin yritin muistella oireita, mitä oli ihan ekassa tuulimunaplussassa. Yhtenä päivänä oli kauhea selkäsärky ja sen jälkeen vain menkkajomotuksia. Huomasin että tässä kierrossa mulla oli juuri pp4 kauhea selkäsärky, jonka jälkeen vain menkkaoireita. Eli tavallaan toiveet korkealla, mutta kuitenkin niin matalalla, kun menkkaoireet päällä, eikä mitään muuta oireita, joten tuleekohan tästäkään mitään.
 
joppu toivotaan että toi selkäsärky on enne,mulla myös tuulimunaraskaus niin silloin ei ollut mitään oireita vaan kun sitten myöhemmässä vaiheessa tissit ihan hemmetin kipeet.

AaVee hyvä että jollakin muulla on myös nälkä etten oo ainut :D en taida kyllä enää ostaa jääkaappiin mitään houkutuksia :D mieskin jo ihmettelee että minne muhun mahtuu kun oon niin pieni kokoinen :LOL:
 
~~~~~~~~~~~~~~~KYMPIN HOIDOT~~~~~~~~~~~~~~~

*********************17.2.2010.**********************

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Cris......................4. ICSI ..................pi..............tammi-Helmi
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 8.............FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............22.2.....25.2..FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 8..........NKL
plasebo...............3.IVF.......................pi.............vko 8.........NKL
hugsy..................1. IVF......................pi.............vko 8.........
Nainen83............ 1. IVF:n 1.PAS......................helmikuu
Faith83..............................2.PAS...............helmi-maaliskuu..FER
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 9
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Meg......................1. IVF...................pi..............vko 9..........
Klivia.....................1.IVF:n 2.PAS......lä..............vko 9..........
Tähtisilmä79..........1.IVF:n 2.PAS.....lu..............vko 9..........OYS
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
AaVee..................1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Katjuzka...............3. ICSI..................................vko 11.....AVATre
Ovis......................2. IVF.....................pi............vko 11.........
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu.....
Nonna78...............2. IVF...................................maaliskuu....TYKS
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................maaliskuu
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............maaliskuu....FEL
Hanuu..................1.IVF:n 1.PAS.........lu............maaliskuu....NKL
Heni.....................2.ICSI:n 1.PAS......................maaliskuu.....
Stigu123..............2.IVF.....................................maaliskuu
Linnia...................1.IVF:n 1.PAS.......................maaliskuu.....NKL
Helmiina78...........2.IVF:n 1.PAS......................maaliskuu....-
Raitapaitainen.....3.IVF.....................................huhtikuu.....TAYS
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL
Paiju
Nemi77
beelia...................1. IVF....................................toukokuu
Lumipuu................2.IVF
Mandalay...............

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

berits.......................................:heart:................14............
Marjaane.................................:heart:................12.............
Hopping..................................:heart:..................9.............
Äititär..............OYS....................:heart:...............7.............
Joppu......................................:heart:..................6.............
Maricce..................................:heart::heart:...............6...........25.2.
RouvaPapunen..OVU...............:heart:.................5.........
Hoplop...................................:heart::heart:...............5..........24.2.
Inia........................................:heart::heart:...............1........2.3.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki........testipäivä.......HCG/pp..........hoito.......alkiot

Utua81..............25.1............357/18...2. ICSI:n 1.PAS....:heart::heart:
SaaraX................2.2............171/14....2.IVF:n 3.PAS........:heart:
Alina79...............3.2.............513/15.......2.ICSI................ :heart:
Duffy..................4.2...............vt/10........2.ICSI..................:heart:
Sanasa..............4.2..............262/15......1.ICSI..................:heart:
Vadelmaunelma..4.2..............89/12......1.ICSI:n 1.PAS.....:heart:
Shenda...............8.2.................................2.IVF...................:heart:
Kirma................11.2.............866/14.......3.IVF................:heart::heart:
Annabell-77......16.2.............195/12.......1.ICSI.................:heart:
 
Voi Helmiina.. Oon tosi hirmu pahoillani. Olin ihan varma sun onnistumisesta. Ne oireet kuulosti niin lupaavalta.. Onko sulla kuitenkin vielä veritesti tänään? Onhan se kuitenkin aina pieni mahis olemassa, että vuodosta huolimatta raskaus olis alkanut.. Vai jaksaako sitä edes nyt ajatella/toivoa?
Joka tapauksessa, lämpöinen halaus sulle virtuaaliystäväni! :hug:
 
Lämmin myötätunto :hug: neganneille!

Onnea Annabell! :heart:

(.) Pp 7 menossa ja toivo onnistumisesta alkaa taas hiipua...
Huomasin lugeja laittaessa, että kohdunnapukka on pehmee ja alhaalla, kuten viimeks tuoresiirrossa, josta tuli nega. Lisäksi on kovat menkkakivut + kuumia aaltoja. Niin menkkaolo ku vaan olla voi. :( Menkkojenhan pitäisi alkaa tällä viikolla, viimeistään viikonloppuna ellei luget sitten saa pidettyä niitä pois.
Onnistumista en edes uskalla toivoa, ei oireen oiretta siihen suuntaan, että plussa voisi tulla... :'(
 
Meg


Mulla oli 0 ultra tänään. Siinä näkyi niinku pitääkin. (ja endoa.. kuten tiesinkin) Kannattaa ottaa lääkkeet sinne mukaan, koska siellä hoitaja mulle ainakin pisti ekan piikin jo, ja muutenkin sit voi katsoa että riittääkö sumute, vaikka nyt puolittuu. Mä pyysin varuksi uuden reseptin sumutteesta jos ei riitä. Tiistaina sitten uusi aika ultraan. Saa nähdä määräävätkö lisää sitten lääkkeitä, toivottavasti nämä riittää mitä olen ostanut. Lääkäristä en tykännyt, se oli joku mies ja sitten oli (opiskelija?) toinen mies siinä, oleppas sitten aivan rento.. Hoitaja kyllä oli tosi mukava:) Nyt sitten käskettiin juoda vettä paljon jos turvottaa toi Fostimon lääke ja rajua liikuntaa ei saa harrastaa. Nyt on mukavampi fiilis kun tietää että tähän asti kaikki on hyvin.
 
Meg


Niin ja yhdesti oli puhetta täällä palstalla hoitojen päiväkirjasta, niin olen kirjoittanut tietoja hoidoista. Hyvä muutenkin tietää jos ens kerralla pitää tehdä sama hoito niin tietää hyvin sitten :) Mutta mä niin toivon että ei tartte, en toivois mitään muuta kuin pikkuista kääröä :'(

AaVee Meillähän on samaa lääkettä (fostimon) niin ei se ole hankala laittaa valmiiksi ja piikittää, ensin aattelin että miehen täytyy piikittää mut, mutta ehkä mä itse osaankin, sain vielä selvemmät ohjeet kuin lääke paketissa on, sit sain piikit ja ruiskut. ja sellasen osan millä on helppo rikkoa se pullo. (tai aukaista) ja vaikka nyt pistettiin aamulla niin huomisesta alkaen pistän illalla sen. Tiedoksi vain kaikille :LOL:
 
Meg


AaVee Siis hoitaja kysyi että harrastanko mitään liikuntaa, niin sanoin että kuntosalia ja uintia, niin hän sanoi että no salilla ei kannata käydä, mutta uida saa jos tuntuu hyvältä. (ainakaan ensi viikolla ei kannata salilla käydä..) Riippuu tietenkin kunnosta. No, en mä sitten käy salilla. Kiitos tsempityksestä, sulla on sitten ensi viikolla sama luvassa :) Kannattaa hoitajalta kysyä mitä mielen päällä on, luen minä täältäkin vastauksia mutta kysyn kyllä kaiken hoitajalta mitä haluan tietää. Esim, kysyin siitä hiusten värjäyksestäkin, ei ainakaan ole tullut tietoon että olisi haitallista tms.. (ei ehkä haitallista ole, mutta ajattelin että tarttuuko väri hyvin kun hormooneja käyttää)
 
Toivorikas-72 Olit näköjään siirtänyt meikäläisen jo plussanneisiin, hui :ashamed: Kai sitä sit sinne kuulutaan... :) Semmonen korjaus tietoihin vaan että mun hcg oli 195 ja meille on tehty ICSI.

Kävin tänään väestöliitolla ja hyperi tilanne ennallaan. Perjantaina julkiselle kontrolliin ja verikokeisiin. Silloin katsottaneen uudelleen myös hcg, ja toivottavasti saan mielenrauhan sen hoitajan maanataisista kommenteista ;) Pitäkää peukkuja että kaikki on hyvin! Pelottaa niin vietävästi... :ashamed:
 
Meg, ei sitä hyperiä kaikille tule ja lääkäri osaa kyllä jo punktio/siirron aikana sanoa, että onko pelkoa. Jos punktoidaan vaikka 5 rakkulaa, niin ei ole pelkoa. Ja sehän ei ole riippuvaista siitä tuleeko raskaaksi, tosin ilmeisesti hyperioireet voi pahentua, jos raskausoireet alkaa.

Vai pp-kaima RouvaPapusella tuntemuksia ;) Kuulostaa hyvältä ja ajankohta täsmää hyvin kiinnittymiseen. Nälkä meinaa vaan sitä, että pikkuinen yrittää viestittää sulle, että vaatii herkkuja :LOL:

).( pp 5, hitaasti se oma nimi nousee listalla... Ei oikein tunnu miltään. Tosi normaali olo. Ota tästä nyt selvää. Välillä tuntuu, että saatetaan jopa onnistuakin... mutta kyllä mä aika paljon tutkin kalenteria sillä silmällä, että mitenköhän se seuraava pas sijoittuisi...

Jos nyt ei tärppää, niin tehdään pakkanen tyhjäksi, siis loput 2 alkiota eli 1 tai 2 passia. Ja sitten lopetetaan tai unohdetaan asia ainakin hetkeksi. Mehän ollaan sekundaarisia eli luovuttaminen on vähän eri asia. Mennään elämässä eteenpäin ja jätetään vielä pieni optio palata isoon hoitoon muutaman vuoden päästä. Tosin ikää on niin paljon, että kovin kauaa ei voi odotella. Yhdet tutut varasi jo ensi talveksi etelänmatkan ja ajattelin ainakin varata matkan samaan aikaan samaan hotelliin, jos ei tärppää. Siinä olis edes jotain mitä odottaa.
 
Kiitos lohduttaneille :heart: Etenkin Hoppingille, sitten varmasti tiedät miltä musta tuntuu kun olet aivan saman kokenut :hug:

Rouva Papunen: Täälläkin nälkä on tuttu vieras, voisin syödä vaikka kuinka paljon ja etenkin kaikki epäterveellisiä herkkuja tekee mieli. Tietysti herkuilla yritän itseäni myös lohduttaa nyt kun hoito ei onnistunutkaan...

Hanuu: Jep yhdessä joudutaan taas jännittämään että miten saadaan aikoja hoitoihin. Toivottavasti me molemmat päästään sitten heti seuraavasta kierrosta pas:iin. Ei jaksais meinaan yhtään ootella enää mitään turhaan...

Helmiina78: Paljon voimia Sinulle :hug:

Äititär: Pidetään vielä peukkuja että tää hoito onnistuis nyt :hug:
 
Meg Normaalisti riski saada hyperi on kai jotain 1% luokkaa. Mulla on sen verran aktiiviset munasarjat että riski mulla oli 10%. Punktion jälkeen oli lieviä oireita, mutta varsinainen hyperi puhkesi vasta kun alkio oli ollut kiinnittyneenä tovin, ja istukka hormoonia alkoi erittymään. Eli tässä tapauksessa itse en osaa olla niin pahoillani hyperistä, koska joku pikkuinen tuolla kovin yrittää kasvaa :) :heart:

Helmiinalle :hug:

 
Hienoa kuulla etten tosiaankaan oo ainut tän nälän kanssa ajattelin jo että mussa on vikaa :D muutenkin noista lugeista ihan kamalat oireet...en saanut mitään oireita piikityksestä ja synarelasta mut luget ainakin toimii :D saa sit olla näköjään raskauden aikana tosi tarkka ruuan kanssa ettei tuu 50kg raskauskiloja kun satun olemaan ruuanystävä :D Kyllä ruoka onkiin hyvää :p
 
Kiitos lohduttaneille ja varsinkin Mariannelle oman kokemuksen kertomisesta :) Meillähän on pakkasessa alkioita, mutta en ole kovin luottavainen pas:en suhteen. Mulla on saatu kasvatettua enimmillään limakalvo 8 mm pakastealkioiden siirrossa. Olisinkin kysynyt varsinkin pas:sta plussanneilta, että mikä teidän limakalvo oli siirrossa ja mitkä lääkkeet teillä oli käytössä, jos oli lääkkeellinen.

Helmiina :hug:
 
Kataka:
Ymmärrän kyllä tosi hyvin miltä tuo tuntuu. Nähdä ensin se haamu. Iloita -vaikkakin varovaisesti- siitä ja sitten pari päivää myöhemmin menettää kaikki kuitenkin:( Se oli musta ainakin astetta ikävämpi tilanne kuin että suoraan olisi hoito mennyt pieleen. Kyse oli kuitenkin keskenmenosta -vaikkakin alkuraskauden! Mutta jos siitä jotain lohtua osaa keksiä, niin sen, että ainakin sen ettei kiinnittymisessä ole ongelmia!

Täällä ei mitään tuntemuksia ole mahassa enää ole. Negan testaamisen jälkeen kun sai nenilleen, niin oikein huomaa, että ne taisi olla kuvitelmaa vaan!? Tai mitä lie. Rinnat on nyt selvästi kipeytyneet, joka ehkä pitää vähän toivoa vielä yllä ja tietysti se, ettei vuoto ole alkanut. Tosin yksi selvä menkkamainen juilintakin on kuvioon mahtunut jo. Että on tää niiiiiin vaikeeta tää piinapäiväelämä. Oikein kyllä oivallinen nimi keksitty! :headwall:

Kiinnittymissäteitä Hoplopille, RouvaPapuselle, Mauriccelle, Jopulle ja äitittärelle. Hoppingin kiinnittyminen on varmaan jo tapahtunut, jos kaikki on hyvin menny. Ei sulla testailua ole aikomus etukäteen aloittaa?

Mites Berits? Onko testikuulumisia?
 
Marjaane Mä vaan on miettinyt sitä, että tämä on kolmas kerta, kun on käynyt niin, että haamu on muuttunut negaksi ja kahdessa ekassa testi ei edes ole aikaisin tehty ja näkyi vuodon alkamisen jälkeenkin. Toinen näistä aikaisemmista haamuista oli pas:sta ja toinen luomukierrosta. Siks oon miettinyt sitä, että olisko kuitenkin siinä kiinnittymisessä jotain vikaa vai mikä tähän voisi olla syynä. Osaisiko joku auttaa?

Tsemppiä sulle, toivotaan, että sinä saat plussan :)
 
Kataka: Muistanko oikein, että teilläkin on jo yhteinen lapsi? Eli sehän silloin puhuisi sen puolesta, että kiinnittyminen on kuin onkin mahdollista. Muistelisin jostain joskus lukeneeni, että se on ihan huima prosentti (oliko peräti joku 80- 90%) joka menee kesken kaikista alkioista yhteensä. Suurin osa vain menee kesken heti alkumetreillä, ennen kuin nainen tietääkään olevansa raskaana. Me vaan ollaan niin poikkeusporukka tietenkin siinä mielessä, kun tiedetään varmuudella että elävä alkio on sisälle laitettu ja sitten se siellä jossain vaiheessa (ennen kiinnittymistä tai sen jälkeen) saattaa valitettavasti vaan kuolla.. Jos odottaa testipäivään (mitä yleensä ns. tavalliset raskautta epäilevät naiset odottaa), niin ei juuri edes välttämättä näe 2 viivaa, eikä tiedä että ihan alku/alkuraskauden keskenmeno on tullut. Meillä varkain testanneilla saattaa olla se ilo, että nähdään ne odotetut 2 viivaa ja sitten perään mahdollisesti myös se suru, kun se viiva haalenee ja häviää. En tiiä tajusitko mitä hain takaa tai varsinkaan lohduttiko yhtään, mutta yritän vaan tällä sanoa, että häntä pystyyn ja kohti uusia yrityksiä. Kyllä se pikkukakkonenkin teille vielä suodaan!
 
Terve vaan kaikille :wave: Täällä on taas tapahtunut sivu kaupalla kun minä olin TAYS:sissa kolme päivää antibioottitiputuksessa. Onnea siis plussanneille :flower: ja lämmin halaus pettymyksen kokeneille :hug:

Onneksi ei sentäs hyperiä ollut vain joku tulehdus ilmeisesti munasarjoissa. Mutta sekin kuulema vaikuttaa negatiivisesti kiinnittymiseen... Pääsin sitten tänään kotiin kun tulehdusarvot lähti laskuun ja kipujakaan ei ole enään niin paljon. Silloin tällöin on vihlaisuja, mutta ota siitä nyt sitten selvää johtuuko kiinnitymisestä, tulehduksesta vai lähestyvistä menkoista :| Olo on epäitoivoinen, ei sitä mitenkään muuten voi kuvailla. Itku herkässä, minulla kuka ei ole itkenyt kunnolla vuosiin :snotty: Haluaisin vain nukahtaa viikoksi ja herätä ainostaan jos tulos on positiivinen :|

Nyt jostain pitäisi saada iso lasti positiivista energiaa ja unohtaa koko piinailu. Voi kumpa voisi ottaa äkkilähdön johonkin lämpimään paikkaan, missä vois vain lojua rannalla ja käydä hierojalla ja muutenkin hemmotella itseään, unohtaa koko hemmetin lisääntymisprosessi :LOL:

Kauheinta muuten koko sairaala reisussa oli, että jouduin menemään naistentautien päivystyksen kautta joka toimii synnytysvastaanoton yhteydessä :snotty: siellä minä makasin vatsa täysin tyhjän tuntuisena kun viereisessä sängyssä verhon takana oltiin tultu synnyttämään ja kuunneltiin vauvan sydänääniä :snotty: . Siellä mä pillitin ja kuuntelin vierestä kuuluvia vauvan sydänääniä. Mä meinasin kuolla kateudesta, surusta ja tyhjästä olosta :snotty: Naistentautien osasto oli ihan täynnä ja lääkäri meinasi ensin laittaa mut synnyttäneiden osastolle kun siellä olisi ollut tilaa, mutta luojan kiitos tajusi että mä olin muutenkin ihan romahtamispisteessä.... Siellä se vasta itku olisi tullut :snotty:
 
Voi Helmiina... :'( :hug: Olen niin pahoillani. :hug:

Maricce: Voi itku mitä olet joutunut kokemaan. :hug: Luojan kiitos eivät vielä laittaneet sinua sinne synnyttäneiden osastolle... :(

Oma napa: Täälläkään ei varmasti päästä testipäivään saakka. :'( Olo on ollut niin menkkamainen taas koko päivän; alaselkää särkee, vatsa on koko ajan omituinen - lievästi särkee ja on "tyhjä olo". Kaiken lisäksi huomasin, että lugesotkut eivät ole enää valkoisia vaan rusehtavia. :'( On ihan tuntien tai korkeintaan parin päivän kysymys kun vuoto alkaa. :attn:
 

Yhteistyössä