Kympin hoidot

onni ja toivo & myyrä :hug: voimia!

Cateye toivottavasti verikokeesta tulee vahva plussa ja vuoto loppuu!

Pirpana74 Hyvä, että on parempia mieli ja tsemppiä uuteen yritykseen :heart:

Ite täällä odottelen malttamattomana huomista toista ultraa ja tietoa onko punktio ma vai ti :eek:
 
Onni ja toivo: Toivottavasti Onni ja Toivo odottavat siellä pakkasessa sitten.. :hug:
Myyrälle pahoitteluni. Voimia! :hug:

Kelakorvausasiaa: Seinäjoella on noudatettu Kelan ohjeita pilkulleen, mikä on tosi hyvä ja selkeä systeemi. Varautukaa siihen että maksatte 670 euroa ja vielä seuraavatkin ostokset kokonaan ja sitten kun saatte kelalta lapun, niin maksatte 1,50 ? kelakorvatuista lääkkeistä. Jos on rahat tiukilla, niin pyytäkää apteekkia soittamaan kelalle ja pyytämään luvan lisäkorvauksesta, jos olette ostaneet jo 670 ? kelakorvattavia lääkkeitä eikä lappu ole viel tullut. (Oon farmaseutti, siksi tiiän nää jutut)
 
Mä oon nyt just tosi onnellinen! =) Yksi alkio on kyydissä ja lääkärin mukaan se oli niin täydellinen kuin voi olla :heart: Siirto meni tosi helposti ja mikä parasta, saatiin alkioita vielä pakkaseenkin. Munasoluja olikin ollut yhteensä 16 kpl, tosin muutama ei ollu kypsä. Olivat hedelmöittäneet puolet normaalisti maljalla ja puolet icsillä. Jos muistan oikein, oli molemmilla tavoilla hedelmöittynyt 6 ja jakautunut 3 eli yhteensä saatiin 6 alkiota. Kaikki olivat lääkärin mukaan hyviä. Nyt siirrettiin yksi icsi-alkio ja kaksi sellaista on pakkasessa. Lisäksi pakkasessa on 3 maljalla hedelmöitettyä kahdessa eri erässä. Periaatteessa siis kolmeen pas-siirtoon on mahdollisuus. Rauhoittaa kummasti mieltä tähän piinailuaikaan, kun tietää siellä olevan pieniä varalla... Nyt siis alkaa piinailu ja huomenna aamulla luget. Veritesti on sitten 10.2. Viime aikojen positiivinen vire on kyllä ollut vahva ja toivon sen jatkuvan esim. seuraavat 9 kk ;) Ainakin hellin nyt tätä pienen pientä elämän alkua ajatuksissani ja toivon kovasti, että haluaa kiinnittyä...

Eilen sain muitakin hyviä uutisia, kun sain tietää tulleeni valituksi hakemaani päivätyöhön saman työpaikan sisällä. Saan siis ainakin hetkeksi jättää kuormittavan epäsäännöllisen 3-vuorotyön pois :)

Mä pyörin nyt jotenkin niin näissä omissa fiiliksissäni, etten edes osaa kommentoida muiden juttuja. Kiva olis kyllä kuulla, miten mun piinailukavereilla on tänään siirrot menny?
 
Stigu siirtyy piinailijoihin, kyytiläinen matkassa!

Raitapaitainen: Kolmesta kypsästä mulla yksi tosiaan hedelmöittyi, yksi oli monitumainen ja yksi ei ollut inahtanutkaan. No se yksi sentään selvisi siirtoon asti ja nyt on 4-soluinen pallura masussa. Ristin Pyry-Petteriksi kun yöllä ja tänään oli sellainen lumipyry :) Verhoudun sen verran intimiteettisuojaan etten viitsi kertoa hoitopaikkaa, sori..:x

Hanuu: Kiva tosiaan seurata muita samassa tahdissa meneviä. Kaikilla meillä ilmeisesti 12.2. testipäivä

Marjaane ja Kataka: Limakalvogalluppiin vielä: mulla oli kuulemma 12-13mm, ilmeisesti siis hyvä. Kyseessä siis tuoresiirto.

Annabell: Orgalutranissa on tosiaan paksumpi neula ja tylpemmin viistetty, näin mulla lääkäri totesi. Hoitaja vinkkasi että se kannattaisi pistää vinosti, ei kohtisuoraan mahaan niin kuin Puregon. Mulla tuli kanssa punotusta ja kutinaa heti, mutta meni tunnissa ohi.
 
Ottaa niin taas päähän kun tuntuu että tänne täti ei sitten näköjään löydä millään ettei vaan pääse varaamaan aikaa nollaultraan. Täti näköjään kurvaa just sinne minne ei pitäis ja tännekun sitä niin odotellaan niin ei sitten tule millään. Zoladex jarrukapseli on laitettu viime viikon keskiviikkona ja mulle sanottiin että vuodon pitäis alkaa noin viikon tai puolentoista viikon sisällä. Ei näy tätiä täällä eikä mitään siihen viittaavaa oirettakaan ole vaikka sais jo täti tännekin löytää. Toivonmukaan nyt viikonlopun aikana täti sentäs kurvaisi paikalle ja pääsis edes maanantaina soittelemaan ja varaamaan sitä aikaa ja joskus sitten pääsis alottelemaan piikittelytkin.

Leiska meillä vielä sama hoitopaikkakin näköjään :)


 
~~~~~~~KYMPIN TALVIHOIDOT~~~~~~~~

************30.1.2010.***********

Nimimerkki..................Hoito.............Tapa........Pu.......Sii....hoitop.

Helmiina78.........2. IVF......................ly...........1.2........3.2.....
Annabell-77.........1. IVF.....................ly............1.2......3.2....
Nonna78............1. IVF......................pi............1.2.......3.2...TYKS
Mandalay.............1. IVF.....................pi...........1.2................OYS
Nemi77................1. ICSI...................ly............1.2................VL
Marjaane.............2. IVF:n 1. PAS.......lä........................4.2.
kataka.................2. IVF.....................pi............2.2.
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi
RouvaPapunen....1. ICSI...................pi..............8.2...........OVU
Äititär...................1.IVF:n 1.PAS........................vko 6.........OYS
Maricce.................3.IVF.....................ly.............vko 6
nehma....................2. ICSI................ly..............vko 7
Toivorikas-72.......3. ICSI:n 1. PAS....lu.............vko 7..........NKL
Mansikkainen79...1.ICSI....................pi............vko 7-8.......FEL
leiska..................1. ICSI....................ly.............vko 8..........FEL
kolmisin.....................PAS..................lu.............vko 8...........
Doris-79...............1. IVF:n 1. PAS......................Helmikuu
Joppu................................2. PAS.......................Helmikuu
Isis.......................3.ICSI....................ly.............vko 9
Nipsu74................2. IVF /ICSI...........pi.............vko 10........OYS
Ansku-82.............1. IVF.....................pi.............vko 10........OYS
Munkkiniemi.........1. IVF....................pi.............vko 10.........NKL
Sannis.................1. IVF:n 2. PAS........lä............Maaliskuu....FEL
Mimosah76..........1. IVF.....................ly.............vko 11.........FER
Myyrä2.................1. IVF:n 1.PAS.......................Maaliskuu.....VL
onni ja toivo.........1. IVF:n 1. PAS......................Maaliskuu.....
Heidh ..................2. ICSI...................pi.................
tytti-82..................................................................
Pirpana74............2. IVF.......................................................VL

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Piinailijat :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Nimimerkki......hoitop........alk.määrä..........PP.........testipv

Cateye.................................:heart::heart: ..............16.............29.1.
Inia.......................................:heart::heart:..............11...............2.2.
SaaraX...................................:heart:................11...............2.2.
Paiju......................................:heart:.................11...............2.2.
Alina79.................................:heart:.................11................1.2.
Willow...................................:heart:................10...............1.2.
Sanasa...................................:heart:................10...............3.2.
Syssy...................................:heart::heart:...............8...............3.2.
Katjuzka........AVATre................:heart:..............8................3.2.
Vadelmaunelma...................:heart::heart:..............8..................3.2.
Duffy..............VLO..................:heart: ................5...............
fiia 69....................................:heart:.................3...............12.2.
Lumipuu.................................:heart:................3................
Shenda..........FEL..................:heart:.................2................
Linnia.............NKL..................:heart:................2................9.2.
Hanuu............NKL..................:heart:................1...............10.2.
Stigu123................................:heart:................1...............12.2.
Tähtisilmä79...OYS..............:heart::heart:..............1.................
Raitapaitainen.GRA.................:heart:................1..............12.2.

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Nimimerkki...........testipäivä............HCG / pp

Utua81................25.1.....................357/ 18[/quote]

 
Vuoto muuttunut kirkkaaksi vereksi eli menkoilta näyttää hyvinkin vahvasti. Kävin verikokeessa ja tuloksen saan maanantaina puolen päivän jälkeen...joten vahvistan epäonnistumiseni silloin. Ottaa niin kovasti päähän...miks sellasia raskaustestejä pitää olla, joissa näkyy plussa vaikkei raskaana olekaan?? :'(
 
Cateye olen niin pahoillani jos pelkosi vahvistuu todeksi. Toivotaan nyt kuitenkin vielä. Mä olen hakannut päätäni seinään miljoona kertaa tuosta syystä, eikä kukaan ole koskaan osannut vastata, mistä virheelliset haamuplussat voi johtua. Mutta vain yhdellä testillä olen niitä saanut, en koskaan muilla. Pidän sulle kovasti kovasti peukkuja. :hug:
 
Pikaisesti tulen vain kertomaan että nyt on siirrosta selvitty ja molemmat mussukat oli selvinnyt sulatuksesta eli 4 ja 5 soluiset murut köllöttee masussa :heart: Nyt ei auta kuin toivoa parasta!

Näin omaa napaa pikaseen tulen myöhemmin paremmalla ajalla enempi kommentoimaan teidän muidenkin kirjoituksia...niin ja oli muuten aivan kauhea siirto, kirjaimellisesti itkua ja kauheeta tuskaa, mut siitä lisää sit myöhemmin...

Jaksuja neganneille, ei auta kuin luottaa parempaan huomiseen pahasta olosta huolimatta :heart: :hug:
 
Toivorikas: Heitätkö meikäläisenkin piinailijoiden jonon jatkoksi. Siirto oli tänään ja testipäivä 12.2.

Mä oon kipeä.. Muutama rakkula oli täyttynyt nesteellä ja vapaassa vatsaontelossa oli jonkun verran nestettä mutta sen pitäisi sieltä itsekseen imeytyä. Ei siis onneksi hyperiä mutta pientä nestetäyttöä kuitenkin. Yksi vaihtoehto vatsakivuille on jokin infektio. Crp otetaan ens viikolla tai tarvittaessa jo viikonloppuna jos kivut ei pysy kurissa ja laannu pikku hiljaa. Sen nyt sitten tietää, että jos infektio on, niin alkionhan se kohtu heittää sieltä ulos heti..

t. Raitis, joka istuu jalat ristissä ja käveleekin vain käsillään..
 
Tänään käyty 2. ultrassa. Limis oli 14 mm paksu, mikä tietää estrogeenilaastarin käyttöön ottoa punktion jälkeen...

Hyvänkokoisia muniksia oli 12, pienempiä 6, mutta ne siis jäävät raaoiksi. Punktio on siis maanantaina =) Pelon sekaisin tuntein sitä odotellaan... Saas nähdä miten käy.... Aika helpolla kyllä selvisin tossa piikityksessä, 8 päivää + prgnyl. Ei paha! B)
 
Hanuu: Hienoa, sullahan on sujunut kaikki oikein mallikkaasti =) Ja sä sait tietää jo pakastutilanteenkin, oon ihan kade kun en ite tiedä mutten taida viitsiä sen takia soittaakaan. Sitten on ihan rikki jos tietää ettei saanutkaan mitään pakkaseen ja taas toisaalta helpottais jos tietäis et sinne on jotain saatu :/

Raitapaitanen: Pidetään peukkuja ettei oo tulehdusta!

Tähtisilmä: Kurjaa että sullakin on ollut siirto kivulias, niin oli mullakin ja siitä ei kyllä jäänyt yhtään hyvä mieli kun sattui niin että kyyneleet vaan valu pitkin kasvoja :'( Mutta onneksi kuitenkin on saatu kyytiläiset kyytiin :heart:

).( Täällä maha tuntuu siltä ku olis nielassut jalkapallon, ihan turvonnut olo... Ja ne luget on kyl aika ällöi ;)
 
Kataka Kuulemma siksi estrogeenilaastarit kun kohdun limis oli nyt jo 14 mm, joka siis johtuu korkeasta estrogeenipitoisuudesta. Punktion jälkeen estrogeenitaso romahtaa, jolloin muutos olisi liian suuri. Sen enempää asia ei mulle valjennut.. :ashamed: Mutta syy siis tosiaan tuossa paksussa limakalvossa..

Ny on pistetty toivottavsti VIIMEISET puregon ja Orgalutran piikit ikinä!!! B) Ja se jos joku on iloinen asia. :) Mä haluan todella uskoa että onnistutaan näillä munasoluilla mitä tässä vielä "haudotaan".. :heart:
 
Annabell: Mielenkiintoista. Mä mietin, kun lääkäri sanoi mulle että voin aloittaa punktion jälkeen halutessani kiinnittymisen tueksi estradot -laastarit ja mulla taas limakalvo ei ole mitenkään kauhean paksu. Ota näistä nyt sitten selvää... :ashamed: Me muuten mennään aika samassa aikataulussa =)
Sellaista vielä kysyisin, että minkä kokoisia sulla oli nuo pienet munarakkulat. Mulla oli kans kolme pienempää, jotka oli 10 mm.
 
Kiitos kaikille symppaajille, se lohduttaa oikeasti :heart:

Onni ja Toivo & Cateye harmi että tää meidän aalto oli nyt näin epäonninen. En testannut, koska vuoto on nii-in kuukautisvuoto, kuin vain voi olla ja tavanomaiset kivut päälle, joten ei epäilystäkään. Epäonnistumisen ja turhautumisen lisäksi koen jotenkin surua myös sen pikkualkion menettämisestä. Luulen, että tulen aina muistamaan siirron ja ultrakuvan, jossa kohdussa näkyy "tähdenlento" kun alkio ruiskautetaan. En jaksanut soittaa vielä tänään klinikalle uutta aikaa, maanantaina sitten. :'(
 
Ei kärsä.. Mulle pukkaa vissiin sittenkin hyperiä.. Oireet sopii niin hyvin siihen, paremmin kuin mihinkään infektioon. Koko ajan vaan pahenee, pahentunut koko ajan keskiviikon punktiosta asti. Vatsa on erikoisesti kipeä noin jalkapallon kokoiselta alueelta siten, että pallon alaosa on navan paikkeilla. Siis ylävatsaan koskee enempi kuin munasarjojen lähelle.
Kuten tuossa ylempänä kirjoitin niin tänään vatsaontelossa näkyi nestettä ja rakkulat oli jonkun verran täyttyneitä mutta ei sen hyperiä varsinaisesti pitänyt olla.
Nyt mä en pysty enää istua kuin vähän ja senkin ihan taaksepäin nojaten. Nauraa ei voi. Taysiin käy matka yöllä jos ei helpota. Paracetamoli ei tunnu missään.

Ja ettei pääsisi liian helpolla niin mulle on tänä iltana ilmestynyt taas enterorokon rakkuloita.. Ei kai sekin p*ska nyt tule uusiksi??!? :'( :'(
 
Raitis Mä olen tällainen hoikka, hento keijukainen ja mulla meinaa tulla hyperi jo tosi kevyillä lääkkeillä, kuten clomeilla ja pikkuannoksella Menopuria. Mulla lepo ja runsas nesteiden juonti on taltuttaneet sen hyvin. Tosin niitä nesteitä en ole juonut mitenkään kertakulauksella, vaan varovasti vähän väliä. Toivottavasti et nyt joudu sairaalaan :(
 
O&T ja Myyrä: voimahalitus! Seuraavalla kerralla parempi onni! :heart:


).( Tänään olin vikassa veritestissä ja ultrassa. Siellä oli edelleen vain ne kaksi follia; 17 ja 18mm kokoiset ja limis oli 7,5mm.
Tänään pistin tän hoitokierron vikan puregonin ja huomenna laitan yhden sumun synarelaa aamulla ja piikitän pregnylin 10 000iu yhdentoista jälkeen illalla.

Maanataina on sitten punktio ja jos siirtoon päästään, niin se on keskiviikkona ja sit testipvä 17.2.10, jos siirtoon asti todellakin jollain ihmeellä päästäisiin....ni ja lugeja saan tunkea 3 aamulla ja illalla.

Päivitteletkö Toivorikas nuo listaamme? =)

 
No niin nyt ollaan pystykoossa jälleen ;)

Myyrä-2, Cateye ja onni ja toivo: On todella harmillista että teillä oli noin nega aalto :ashamed: mut todellakin tiedän tunteen ja kyllä se itkua ja surua vaatii, mut kyllä siitä vielä noustaan ja saadaan tsemppi uuteen yritykseen vaikka kaikki nyt niin paskalta tuntuukin...jaksuja :heart:

Hanuu, Stigu123, Raitapaitainen: Toivottavasti me vältetään nega aalto ja korvataan se täydellisellä plussa aallolla...Ollaan luottavaisin mielin ja haudotaan pienokaisella huolella tuolla masussa :hug: Niin ja Raitapaitainen koita selvitä hyperistä, voin vain kuvitella kuin inhottava ja kipeää se on, jaksuja ja paranemisia oikein kovasti!

Yleensä ottaenkin aika kivasti ryhmissä menee meillä piinailijat, useampi aina samoilla päivillä, se on vain niin surullista että samaan aikaan toiset pääsee onnellisiin plussanneisiin ja osa joutuu pettymään niin ärsyttävän ristiriitaista, mutta semmostahan tämä elämä on, onhan tähän jo melkeen totuttu..aina saanut vierestä katsoa toisen vauva onnea :ashamed: tosin tässä tilanteessa ei ole katkera ja pettynyt toisten plussista, koska tietää että kaikilla on ollut yhtä kova tie siihen plussaan, joten osaa kyllä olla onnellinen toisten plussista...

Linnia: sinulla onkin sitten käsitystä minun eilisestä, kun kivut ja vaikeudet sinullakin oli siirossa. Eli tosiaankin mulla on jokin kumma S-mutka tuolla matkalla kohtuun ja mikään väline ei sinne tahdo päästä, koitettiin monia eri systeemejä ja tapoja, mutta ei niin ei ja helpommaksi sitä ei tehnyt se että minulla on "tiukat" paikat, kuten lääkäri asian ilmoitti (mieshän siitä tykkää :LOL: ) mut kaikessa muussa se on vain harmiksi...lääkäri lohdullisesti totesi että kyllä ne ekan raskauden jälkeen löystyy :LOL: mut juu olin ihan pyörtymisen/tajunmenetyksen partaalla siitä kivusta ja tuskan hiki päällä, en voinut muutakuin itkeä koko ajan :snotty: tämä kävi jopa kipeämpää kuin viimeksi, joka oli myös täyttä tuskaa. Jos tähän samaan rääkkiin vielä joudutaan niin saan onneksi diapamit etc. rauhottavat ja kipulääkkeet ennen siirtoa, joten hieman se lohduttaa kyllä. Mietein siinä kyllä luovuttamista ja oli ihan vähällä sanoa, että lopetetaan ja unohdetaan koko homma, mut jostakin se voima vain tuli. Olin koko eilisen aivan tajuttoman kipeä, vaikka klinikalta sain heti perään särkylääkkeitä ja olen vuotanut verta koko ajan, jotuivat niin tökkimään ja sörkkimään paikkoja...

Jos jotain hyvää etsii niin sain iloisen yllätyksen siitä että seuraava passi voidaan tehdä jo ens kiertoon ja olin varautunut taas muutaman kuukauden taukoon, joten jotenki se rauhoitti mieltä jos tästä nega tulee, että uusi yritys on odottamassa niinkin pian =) miks ihmeessä ihminen haluaa kokee tätä tuskaa kuukausi toisensa perään :$ no se lapsen kaipuu on niin kova, jotta tämän se vaatii...

Oikein paljon tsemppiä kaikille siirtoon menijöille ja toivottavasti ette säikähtänyt näitä mun kokemuksia, normaalistihan kaikki menee niin ettei huomaakkaan, mulla vain tämä rakenteellinen juttu tekee ongelmia, joten tsemppiä oikein paljon! :heart:

Pieni kyssäri tähän loppuun, otatteko luget suun vain alapään kautta?
 
Kataka Todella mielenkiintoista, koska mulle siis määrättiin täsmälleen sama estrogeenilaastari! Toisaalta sun tapauksessa ymmärrän sen sillai, että kun sun limakalvo on jo lähtöjään niin paljon ohuempi kuin mulla, (mikä kertonee matalammasta estrogeenitasosta)niin tarvinnet niitä laastareita kohottamaan estrogeeniasoasi. Koska sehän putoaa entisestään punktiossa, ihan niinkuin mullakin. Miten usein sulla on niissä vaihtoväli?

Ja mulla oli peräti 5 kpl vain 8 mm muniksia, 2 kpl 10 mm ja sanottiin suoraan että raa'aksi jäävät. Isoimpia eli 19 mm oli 2 kpl, 16 mm oli 4 kpl loput 12-14 mm. Saa nähdä moniko loppujen lopuksi on kypsä... :x

Ja kiva että mennään samoissa aikatauluissa! :hug:
 
No niin, lista päivitetty jälleen. Onnittelut kaikille kyytiläisen (läisien) saaneille ja paljon vauvaliimaa! Mites meidän loppuvaiheen piinailijat, any news? Ensi viikolla taas moni tositoimissa ja piinailijoiden lista sen kuin kasvaa. Nyt sitten plussa-aalto tähän ketjuun!!!!
Mitenköhän nuo allaolevat, helmikuuhan alkaa maanantaina, onko teillä tapahtunut jotain???
plasebo...............3.IVF......................pi..............Tammikuu
Cris......................4. ICSI ..................pi..............Tammi-Helmi
Nainen83............ 1. IVF:n 1. PAS.......................Tammi-Helmi

Oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä